mercury ceva probleme

Creat de pilu, Mai 01, 2015, 07:33:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pilu

Azi am dat la apa pentru prima data barca mea ,  motor mercury60 elpto 2 t 2004.Pe scurt: pornit ,dat ture scurte pe lac 10 -15 minute ,tinut turat in medie cam la 4mii ture (maxim atins 5500 dar tragea prea tare vantul)) la un moment dat la tura a doua sau a treia am observat pt 3-4 sec. ca a scazut turatia la 3500 apoi si-a revenit imediat si a mers ok.. dupa inca cateva ture am vazut ca turatia a scazut iar pe la 2 mii si chiar daca acceleram la maxim greu ajungea in 4mii si parca mergea inecat. precizez ca daca las la relantiu sau chiar pana pe la 1500 merge bine . daca il las cateva secunde si acceleraz se tureaza pt cateva secunde apoi iarasi "da in nas"  .L-am lasat 15 minute apoi am incercat din nou ,a mers 2-3 minute bine apoi iarasi nu mai vrea. Ceva sfaturi? am verificat daca sa nu se fi supra incalzi dar e ok, oricum imi indica si la ceas si am si alarma pt supraincalzire si pt ulei.

mustatza

Ceva asemănător am patit la jhonson si prb a fost din filtrul de benzină care este după pompa de alimentare. După schimbarea filtrului am curățat carburatoarele si am schimbat si toate furtunasele aferente cambratoarelor +bujii noi si de atunci......apă,paie si bătaie.

pilu

voi verifica alimentarea azi daca se opreste ploaia ,bujiile sunt noi.

momaul

Salut.Ca sa verifici daca e din alimentare cu o siringa pulverizeaza putina benzina in carburatoare,daca se invioreaza e din alimentare,daca nu se intampla nimic sau scade acceleratia nu ai probleme cu alimentarea cu benzina.Am si eu un mercury 45 hp 4 cilindri din 1987 care in timpul mersului s-a limitat la maxim 2000rpm si nu a mai vrut sa treaca de aceasta turatie.Porneste la prima cheie,merge perfect pana la 2000rpm dar de aceasta turatie nu trece in sarcina,in gol se duce la peste 5500rpm.Am crezut ca e problema de alimentare cu benzina si am refacut toata linia de alimentare,am montat chiar si o pompa electrica de benzina dar degeaba.Dupa multe studii pe iternet am reusit sa intru in legatura cu un mecanic de la o reprezentanta mercury din state care mi-a recomandat sa schimb cdi-ul care dupa cate am inteles eu ar avea 2 trepte,una pana la aprox.2000 de rpm si una peste 2000rpm care se pare ca nu mai functioneaza.Am achizitionat un motor pentru piese de schimb dar constatand ca functioneaza foarte bine a ramas pe barca si nu am mai facut alte teste.Totusi nu pricep de ce in butoi motorul se tureaza la 5500rpm ,dar totusi se tureaza mai lent nu are repriza celui care functioneaza bine.Anul asta sant hotarat sa incerc cdi-ul presupus defect sa stiu pe ce ma bazez.Ultima data cand l-am folosit a trebuit sa merg cam 2 ore cu el in regim de 1500rpm si am remarcat ca din cind in cind avea dendinta pentru 1 secunda sa creasca turatia.Of, ce bune erau motoarele cu platini ,nu am avut niciodata probleme.

pilu

la mine nu se plafoneaza la o anumita turatie ,cum spuneam in timp ce merg cu 3800-4000 ture la un moment dat incepe sa scada turatia si chiar daca accelerez blana unde ar trebuii conform probelor anterioare sa treaca de 5500 ,el abea ajunge in 4mii. daca reduc la relanti cateva secunde si accelerez din nou parca vrea trage 2-3 secunde apoi iar se plafoneaza.

teo pes

Incepi cu alimentarea ...mai precis filtru  apoi pompa si traseu sa nu aiba gunoi , apoi daca se repeta verifica bobinele de inductie daca se incalzesc
Si mai te uiti si daca-ti face vid in rezervor ;)
Viata i grea !!  Dar trece !!

pilu

ieri am desfacut filtrul de benzina , nu pot sa cred ca a trecut de el mizeria,am scos un fel de impaslitura bucatele destul de mari. am desfacut paharele la carburatoare erau curate ,fiind pe malul lacului am suflat eu cu gura putin pe acolo ,am pus filtrul de benzina in locul mufei de alimentare si am pompat prin el benzina in ambele sensuri sa curat cat de cat . am montat totul la loc a mers cateva minute si la fel .
Am luat carburatoarele acasa si azi cu noaptea in cap am desfacut complect cele trei carburatoare .
Primul e ok , al doile si al treilea sunt infundate in zona de unde intra benzina pana la scaunul cuiului pontou.
Merg sa le suflu sa scot balaurii de acolo apoi sa cumpar un filtru nou .

teo pes

Viata i grea !!  Dar trece !!

pilu

scuze ca nu am revenit cu rezolvarea dar am stat aproape 2 saptamani dupa filtru, dupa curatare si montat filtrul nou merge bine se tureaza la 6mii . am totusi o intrebare : la motoarele de barca cu mai multe carburatoare se poate face sincronizare? la motocicleta stiu cum dar la motoarele de barca nu stiu unde s-ar putea monta ceasurile pt sincronizare sau poate nu e necesar .un manual reparatii pt mercury 60 elpto 2004 ma poate ajuta cineva?

mustatza


pilu

multumesc mustatza , am vazut ,deci sincronizarea se face "mecanic" fara ceasuri cum e la motociclete , trebuie sa umblu putin la reglajul amestecului ,suruburile mele sunt toate puse cam la 2 ture jumate (in manual le da la 1 si 1/8 )

mustatza

Anul trecut am facut sincronizarea telefonic cu un mecanic si nu prea a ieșit. Citind aceeași carte am facut sincronizarea perfect. Am făcut nivelul carburatoarelor,am schimbat toate furtunele si furtunasele de la alimentare,reglajul aerului 2.5ture/carburator si acum merge perfect. Pornește la sfert la cheie si idem la sfoara iar ralantiul stă la 820 rot/min exact ca in carte. Dacă facii toti pasii din carte o să-ti iasă perfect.

pilu

nu inteleg ceva , din ce am citil la reglajul amestecului si al relantiului mi se cere ca motorul sa fie incalzit (asta e clar) si bagat in viteza " inainte" !? asta nu prea pricep adica sa fac reglajele in timp ce motorul e cuplat inainte si evident elicea se invarte?

momaul

Salut,dupa ce ai facut reglajele carburatoarelor doar reglajul relantiului se face cu motorul cald si bagat in viteze,altfel gind il bagi in viteze fara sa accelerezi se va opri.La comanda originala de mercury mai este o maneta cu care poti sa corectezi acest lucru.

Mihai Irimia

Nu ai cum sa sincronizezi carburatoarele decat la Carfil, datele trebuie sa le cumunici, putere, cilindree, turatie