Motor 2 timpi sau 4 timpi?

Creat de serbanj, Mai 08, 2015, 10:29:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

serbanj

Buna ziua ! Am un catamaran de 25 ft, dotat din cumparare cu un motor de 115 cai Envirude, etec., 2 timpi. Merge ok, dupa mine.
Un mecanic, se zice bun de la Tulcea, imi propune sa imi dea la schimb pe motorul meu,  unul de 4 timpi tot la 115 cai, dar Yamaha sau Honda, sau ceva de genul acesta. Oare de ce? Inteleg ca in aceleasi conditii de vechime, utilizare, etc. Ma puteti sfatui care ar fi mai bun din cele doua variante, 2T sau 4T ?
Multumesc

mariusm piesenoi111

Eu zic sa ramai clar la ce ai.
Chiar dacă superi mecanicul :)

rica

E-tec sunt motoare bunicele dar scumpe piesele, motoarele Japoneze sunt  mai fiabile si gasesti piese mult mai repede chiar si second hand.
Daca schimb-ul se face in mod echitabil (o inspectie totala a motorul-ui,transmisie,compesie etc.)atunci schimb-ul este foarte bun pentru tine(parerea mea).Intre cele doua motoare in 4 timpi (Yamaha si Honda) eu asi merge pe Honda.

kimi

E-tec sunt foarte laudate , specialistii sunt de parere ca sunt peste cele in 4 timpi .
Daca era un 2 timpi clasic , ti-a fi recomandat sa faci schimbul cu ochii inchisi , asa eu as pastra E-tec .

mariusm piesenoi111

Când ai zis în primul post "oare de ce?"ar fi trebuit sa vezi și răspunsul. ....E evident .....și cu cât e mai bun mecanicul cu atât mai mult o sa insiste sa te sară din Etec
Păstrează ce ai...e mult mai ok (presupunând ca e în toate mințile motorul și ca îi dai uleiul care îi trebuie).

ziuamarinei

Mecanic bun? ;D Prieten sau ce? ;D Motor conta motor?  ::)Nu.
Pastreaza ce ai si daca vrei sa faci o schimbare (nu vreu sa intru in polemici inutile si a nu se citi upgrade) vide-l la un pret bun, profita de piata neagra (e o lipsa de motoare bune ceva de speriat :o) sau mai bine zis gri a ouboarder-lelor si alege un patru timpi cinstit pe injectie (suzuki sau suzuki sau ...) Nu mai sta cu grija unui ulei de buna calitate benzina bla bla reglaj senzori de bla bla, piese de schimb care sunt livrate dupa ....n timp , nu suntem SUA.
Nu ma intelege gresit, "si mie place Everude" vorba unui plasar din RFG, stie Vali, mai ales ETEC , dar cu un patru timpi injectie ai scapt de grija uleiului bun de amestec , emotiile alimentarii de prin Mirifica, etc , etc , dar alegerea finala e a ta.

WBF

De ce ai schimba un Etec de 115 cai cu un motor in 4 timpi tot de 115 cai?
Sa ai ceva mai puturos si mai greu pe barca?
Ia vezi diferenta de greutate.
Trecand peste grija unora ca e naspa sa mai ai de bagat ulei(doar ai revervor de peste un galon, nu?) acelasi dezastru il face mizeria de benzina cu etanol de la  star2000 si la un etec si la un 4timpi
Si mecanicul ala bun din Tulcea cam ce deal face?
Tin sa-ti reamintesc ca Maica Tereza e moarta de mult si in plus era albaneza, nicidecum din Tulcea.
Sezi bland cu ce ai, ca ai bine.

serbanj

Multumesc mult la toti. NU am experienta, dar si eu cred ca e mai bine sa pastrez ce am.

BRP

Stai linistit cu ce ai, ca ai avion.
Bombardier, producatorul acestui motor de garantie de nou ,5 ani fara limita de ore de functionare.
Oare de prosti?
Stii alt motor sa aiba aceleasi conditii de garantie?
Parerea mea este ca sunt cele mai bune motoare din lume, cu mult peste japoneze.
Japonezele sunt bune, dar nu mai apuci sa bagi bani in piese, cand ajung sa se strice  piese importante din agrenajul motor, sunt gata si poti sa le arunci direct la gunoi.
Pretul la piese nu este nicidecum mare,dar se vorbeste in necunostinta de cauza, si cei care spun asa ceva ar trebui sa si argumenteze.
Exista o singura piesa care este mai scumpa si anume injectoarele, dar daca nu pui benzina de pe tancurile plutitoare, nici nu stii ca le ai in motor.
Sa stii ca nu de prost mecanicul ti-a oferit schimbul.
Concluzia este una singura , NU!!!!!!!!!!!!!!!fa schimbul.

mariusm piesenoi111

Exact asta  spuneam și eu.Lasa Etec - ul la locul lui ca sta bine.
În alta ordine de idei......Am ajuns din nou pe piața în căutarea unui motor de 30CP după ce am fost în expediția  de la Zimnicea la Giurgiu și am concluzionat ca al meu Honda 20CP din 2012 nu face fata bărcii noi (Comfort 460) și încărcăturii puse pe ea.
Așa ca.....sunt in cautarea unui motor cât mai nou sau chiar nou....și prima opțiune e Etec - ul de 30CP. Intrebare pt cei care se pricep:
Am mari probleme cu încheieturile mâinilor care se agravează dacă conduc un motor la eche din cauza vibrațiilor(nu am avut decât 2 timpi și cam vechi) așa ca am trecut la comanda la distanta.
Acuma......Etec cu cizma scurta nu exista pt distanta și mă întreb : Vibrează și ăsta tare sau generațiile mai noi de motoare sunt mai OK?
Avantaje ETEC fata de concurenta?Ăsta mai mult ca sa am ceva îi arat soției pentru a justifica  alegerea.
Mulțumesc
Marius

ziuamarinei

Citat din: BRP din Mai 09, 2015, 07:04:38 PM
Stai linistit cu ce ai, ca ai avion.
Bombardier, producatorul acestui motor de garantie de nou ,5 ani fara limita de ore de functionare.
Oare de prosti?
Stii alt motor sa aiba aceleasi conditii de garantie?
Parerea mea este ca sunt cele mai bune motoare din lume, cu mult peste japoneze.
Japonezele sunt bune, dar nu mai apuci sa bagi bani in piese, cand ajung sa se strice  piese importante din agrenajul motor, sunt gata si poti sa le arunci direct la gunoi.
Pretul la piese nu este nicidecum mare,dar se vorbeste in necunostinta de cauza, si cei care spun asa ceva ar trebui sa si argumenteze.
Exista o singura piesa care este mai scumpa si anume injectoarele, dar daca nu pui benzina de pe tancurile plutitoare, nici nu stii ca le ai in motor.
Sa stii ca nu de prost mecanicul ti-a oferit schimbul.
Concluzia este una singura , NU!!!!!!!!!!!!!!!fa schimbul.

De acord cu tine BRP, acelasi lucru l-am sfatuit si eu sa pastreze ce are pe barca.
Am afirmat ca piesele de schimb import SUA se gasesc greu daca nu sunt pe stoc, am patit-o eu cu un kit pt elica (piulita, hub si saiba) am sunat la toti din tara care comercializeaza piesele respective si nu erau pe stoc, singurul care le aducea mai repede (doua sau trei saptamani nu mai retin exact) era importatorul dar mi-a dat un pret de era sa cad din picioare.
Am lasat si comenzi pe la vreo doua firme, unul se lauda ca dureaza maxim 15 zile, nici acum dupa doi ani nu ma sunat ;D.  Dupa o luna printr-un noroc am gasit piesele la cineva in Tulcea, le avusese comandate pt altcineva dar respectivul renuntase la comanda. Poate am nimerit eu cuiul ruginit :D nu zic nu.
Si eu admir ETEC-urile, chiar am fost la un pas sa iau unul dar ce ne facem in Delta cu benzina in care eu personal nu am incredere 100%, nu stii ce alimentezi din tancuri. De unde un combustibil de calitate pentru ele?
Parca aici pe forum, daca retin bine, s-a afirmat ca e nevoie de un timp redus de functionare cu o benzina proasta ca sa zapacesti injectoarele, sau ceva reglaje deficitare? Ce te faci cu un motor la mana a doua cand nu stii cum la exploatat (benzina si uleiul de amestec) fostul propietar.
Acum am facut si o cautare pe net si am ramas surprins de pretul injectoarelor, si nu vreau sa stiu cat costa la noi in tara dupa aplicarea taxelelor de import si a TVA -ului.
Din aceste motive am preferat si voi prefera 4 timpi si in special japonezele.
Acum fiecare cu preferintele si fixurile lui, oricum e decizia lui @serbanj.

WBF

@Ziiamarinei

In Delta mergem cu stoc, nu cumparam mizerii loco.
Ne-am luat muile corespunzatoare... nu mai vrem.
Au costat ceva..
Suntem pe stoc spre zero, trimitem canistre la Tulcea sa ne ia zeama din Rompetrol.Sau MOL.

Pe barca morsei am pus un rezervor auxiliar de 30L. Pe langa ala de 60. Sa stim o treaba....
Si cand plecam ne luam benzina la noi, e doar un drum pana la baza, prefer 1l/h in plus la dus dar sa avem zeama potrivita la noi, nu mizeria de acolo.
Da, stiu, filtru de 10 microni, da ala nu ajuta la ce cocktail Molotov vind aia...

On topic:
@Serbanj
Prietene ai un motor pe cinste. Sa-l stapanesti sanatos.
Nu fa tampenii....

BRP

Iti raspund scurt si la obiect.
Pentru Etec-uri Euronautica aduce orice piesa in maxim 3 saptamani,si nu din alt motiv ci pentru ca acesta este regimul de aprovizionare din SUA spre Europa.
Piesele uzuale ,consumabile le au pe stoc si ei si mai toti dealerii din Europa.
Cu kitul de elice,daca nu gaseai la ei ,ar fi trebuit sa incerci la Motoarebarci.ro,ca au pe stoc mai tot ce exista sau la Epixmarine.
Eu personal cat am mai lucrat in Ro, ajutand diferiti  prieteni nu a fost nici o data sa astept mai mult de 1 sapt,ptr.piese de schimb, totul tine de cat de informat esti.
Un kit de elice,un filtru ,un rotor de pompa de apa,bujii de rezerva,o elice,eu spun ca orice pasionat de bun simt ar trebui sa le aiba la el comandate din timp, si sa nu astepti sa te loveasca napasta.
Cu benzina e simplu=rezervor mai mare,sau canistre mai multe.
Sa nu credeti ca la motoarele in 4 timpi,nu se intimpla nimic.
Cand te loveste nici nu stii de la ce ti se trage, si dai vina pe orice altceva decat pe benzina.
Diferenta e ca  la Etec se blocheaza injectoarele,din cauza proportiei mari de alcooli in benzina ,alcooli ce dizolva furtunele de alimentare si introduc reziduurile in injector, fara a se ajunge la distrugerea motorului.
Injectoarele se pot curata,cu o scula speciala si o solutie,care probabil va fi disponibila si in Ro, mai precis la Cluj,la fostul meu coleg,care as si proiectat-o,si merge de minune, am vazut-o in functie,la noi la Bombardier, in faza finala de executie.
Mai exista si in SUA asa ceva, dar mult sub ce a proiectat tatucul Etec-urilor.
Am mai auzit ca mai sunt unii , altii care au reusit sa curete injectoarele astea,pe Galati, la Tulcea(>>>),deci se poate.
Etec-uri la mana a doua cu provenienta din Ro,mai rar, doar pocnitori zdrobite, care in mod normal nu merita atentie,si la care nu ar trebui sa existe interes.
Cine are un Etec bun,nu are nici un motiv serios sa il vanda, si eu cunosc cateva zeci de persoane, care au asa ceva si nici nu le trece prin cap sa la vanda, ba mai mult cunosc si vreo cativa "tacaniti"care si-au luat un al doilea sau al treilea, asa doar ca sa aiba, sau au mai cumpara vechile modele de Direct Injection,ieftine,sa se dea cu ele, si au descopert ca sunt grozave si acelea.
Problema cu aceste motoare este ca din cauza unui marketing, slab a trebuit aproape 10 ani de la aparatie sa isi faca simtita valoarea pe piata.
La noi s-au vandut prea putine motoare noi,si in cercuri destul de exclusiviste,  persoane care nu socializeaza pe forumuri pasionale, si atunci a existat doar reclama proasta facuta de mecanici de malul apei,care nu au habar ce cu ce se mananca, sau de tot felul de bagatori in seama care nu au avut de a face cu aceste motoare.
Acum incet, incet s-au mai schimbat opiniile, dar nu datorita feedback-urilor bune , ci pe seama faptului, ca au inceput sa crape pocnitorile cumparate ieftin cu ceva vreme in urma(genMercury),si din cauza crizei,si a faptului ca existau etec-uri de provenienta dubioasa, la pret de nimic,oamenii au cumparat si dupa ceva vreme au inceput sa constientizeze ca sunt f.bune.
Rezultatul e ca acum nu mai sunt pe piata decat f.putine si dispar repede, cand cu cativa ani in urma nu trebuiau nimanui.
Acelasi fenomen, a fost si cazul motoarelor in 2 timpi clasice,acuma o Yamaha de 20 sau 25 bun si cu cizma scurta dispare instantaneu la un pret dublu fata de anii trecuti.
Incep oamenii sa isi dea seama ca motoarele in 4 timpi nu sunt doar lapte si miere, si ca pentru un turist nu merita investitia, atata vreme cind poate inlocui cu un motor in 2 timpi, mai usor si mai ieftin si la chizitie si la intretinere.
Da-i Romanului Mintea De Pe Urma!



,

ionitzady

s-a curatar un injector la Galati pt un E-tec 25 hp cu ultrasunete , cost 400 ron parca . Eu am dus barca cu motor si tot eu am luat-o restul a rezolvat meseriasul , adica montat - demontat - etc

BRP

Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 09, 2015, 08:16:25 PM
Exact asta  spuneam și eu.Lasa Etec - ul la locul lui ca sta bine.
În alta ordine de idei......Am ajuns din nou pe piața în căutarea unui motor de 30CP după ce am fost în expediția  de la Zimnicea la Giurgiu și am concluzionat ca al meu Honda 20CP din 2012 nu face fata bărcii noi (Comfort 460) și încărcăturii puse pe ea.
Așa ca.....sunt in cautarea unui motor cât mai nou sau chiar nou....și prima opțiune e Etec - ul de 30CP. Intrebare pt cei care se pricep:
Am mari probleme cu încheieturile mâinilor care se agravează dacă conduc un motor la eche din cauza vibrațiilor(nu am avut decât 2 timpi și cam vechi) așa ca am trecut la comanda la distanta.
Acuma......Etec cu cizma scurta nu exista pt distanta și mă întreb : Vibrează și ăsta tare sau generațiile mai noi de motoare sunt mai OK?
Avantaje ETEC fata de concurenta?Ăsta mai mult ca sa am ceva îi arat soției pentru a justifica  alegerea.
Mulțumesc
Marius


Marius,
Etec de 30 este o bijuterie care multi si-o doresc.
Vibratiile la etec sunt f mici, chiar mai mici decat la 4 timpi.
Daca cumperi unul second sa fii atent sa fie modelul,pentru comanda la mana, si fara trim electric,care are suplimentar sistemul de blocare pe directie si tampoanele si menghina au alt tip de amortizoare de cauciuc,diferite ca elasticitate fata de cele cu comanda la distanta si trim electric!!!, la care se monteaza maner.