Sfaturi Etap 22 vs. Dehler 22

Creat de Dbr, August 29, 2015, 08:29:26 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Rumpi

Pentru indepartarea ultimelor resturi de scoica (petele albe de calcar) ai la dispozitie diversi acizi: acid acetic (esenta de otet), acid citric (sare de lamaie), acid formic, acid oxalic, acid clorhidric. Sau detartantii din comert care de obicei contin ceva din gama asta (Nufarul de pe vremuri era cel mai tare avand clorhidric, acuma nu mai are). Dai cu pulverizatorul, lasi sa actioneze, freci cu peria si clatesti cu multa apa. Cu care ocazie de obicei dispar si petele galbene de pe gelcoat.
Prevad la tine oricum o orgie de smirgheluire pentru indepartarea antifoulingului vechi (ca stim sigur ca nu mai functioneaza) si aplicarea de antifouling nou.

cristizz

Bogdane, daca antivegetativa existenta este foarte bine data, a aderat foarte bine la coca, atunci poti smirghelui intreaga suprafata pentru a netezi rugozitatile (inclusiv urmele de scoica) fara a indeparta total vopseaua existenta. Dai apoi 1 -2 straturi de primer care izoleaza o antivegetativa necunoscuta de una noua (de ex. http://www.yachtpaint.com/LiteratureCentre/primocon-info-usa-eng.pdf sau alt produs similar) dupa care dai antivegetativa noua.
Curatarea mecanica la smirghel a antivegetativei e ocna, si oricum nu am vazut pe nimeni care sa o curete perfect pana la gelcoat.
Curatarea chimica mie nu mi-a reusit - e adevarat ca nu am folosit un produs special, de marca, pentru antivegetativa ci unul cumparat de la Dedeman, muuuult mai ieftim. Bani  irositi si timp pierdut.
In cazul meu, pentru ca am cumparat barca cu antivegetativa data fara primer, probabil si fara slefuirea prealabila a gelcoatului, a trebuit sa o indepartez pe toata asa:

https://www.youtube.com/watch?v=HOHzOATVyW0&feature=youtu.be

Daca vrei iti dau contactul cu firma care a facut operatiunea.

Dbr

@ Florio: la mine cred ca barca a stat nemiscata ,din cate am inteles de la proprietar, din martie pana am scos-o eu cu el in octombrie. Avea o dodoasca de scoica dedesubt. In marina aia de unde am luat-o eu oricum toate barcile se scot pe timpul iernii din apa si se baga in niste hangare imense. De aia platesc 1000 si ceva de euro pe an pentru o asemenea barca. Deci nu exista riscul sa fi stat doua sezoane in apa.
@ Rumpi : crede-ma ca mai aveam putin si ii dadeam si cu tamaie! Am incercat cu tot felul de acizi, si alte produse, scumpe sau ieftine. In afara de faptul ca fierbea scoica pe barca cateva secunde la inceput nu se intampla nimic. Chiar am facut un mic hocaust in familie pe tema asta, mama fiind cercetator chimist( cu multe inventii si inovatii in domeniu) iar nashii-mea biolog ( cu doctorat in biologie marina!!!) , fara gluma. Le-am pus face to face sa imi dea solutia salvatoare. Nasha mi-a spus din prima: ,,substanta se numeste ulei de cot si dupa ce dai din spaclu pana nu mai poti, te ungi seara sa nu te mai doara"   :) Nu eram primul care o intrebam de asa ceva, asa ca stia exact despre ce este vorba. Maica-mea la fel a inclinat catre interventie mecanica decat chimica. Dar important este ca acum barca este curatata. Poate un smirghel doar de uniformizare, dar in principiu suprafata arata foarte ok .
@ Cristizz : Duminica dupa ce ne-am vazut sa nu crezi ca nu m-am uitat cu atentie pe videoclipul tau  :) Daca nu imi reusea cu aparatul cu presiune fii sigur ca eram direct la ei la sablat. Treaba la mine este ca primerul e ok. Cu presiune am curatat scoica si 90 % din antivegetativa. Dar primerul e incapatanat. Arata ca o chestie neagra ca smoala, destul de elastica. Deocamdata inca mai studiez problema.
Momentan sunt fericit ca am scapat de ,,scoici raci craci''!
Si asa cum v-am promis va arat ce am mai facut azi la Dehlya. Montat tamburi si sistemul de franare. Ce frumos e cand le montezi si cad la locul lor toate. Dialog ieri intre amicul meu Costica cu care lucrez impreuna si un vecin in trecere:
Vecin: - Gata franele?
Costica: - Gata pe naiba! Avem atitudini teatrale, stam sa facem poze....
Am hotarat sa ii schimb rotile din 13 pe 15 toli. Ieri, spre seara, le-am dat un new look . Erau negre si cam ruginite pe ici pe colo. Anvelope nota 10 cu indice de greutate corespunzator.
Cateva foto ...

cristizz

Citat din: Dbr din Februarie 17, 2016, 07:25:59 AM
Cu presiune am curatat scoica si 90 % din antivegetativa. Dar primerul e incapatanat. Arata ca o chestie neagra ca smoala, destul de elastica. Deocamdata inca mai studiez problema.

Pai e perfect asa. Primerul initial a facut priza foarte buna cu coca. Ce ti-a ramas slefuiesti usor - nu iti bati capul sa indepartezi total.
Dai noul primer (care sa izoleze primerul si antivegetativa anterioare).
Dai noua antivegetativa.

Dbr

Da Cristi, asa o sa fac.
Ieri nu am mai facut mare lucru ca am avut altele pe cap. Am facut doar niste probe care zic eu ca le-am reusit. Normal ca dupa dunga alba ma enerva cea albastra de deasupra si tot asa cred ca o sa o tin pana ajung sus la copastie!
Sunt ca in bancul ala cu spritzul la carciuma. ,,Hai mai adu un vin ca mai avem sifon si apoi mai da un sifon ca ne-a mai ramas vin, si tot asa pana dimineata... :)

Dbr

Salutare,
Rezultatul activitatii de azi. Printre alte treburi, si vremea de afara a permis, hop cu polishul pe Dehlya, sa ii dam cu fond de ten. In foto mai jos este rezultatul obtinut dupa prima mana( cel verde). Urmeaza sa ii dau si cu cel albastru cat de curand.
Sper ca nu va plictisesc cu atatea foto, dar ma gandesc la faptul ca poate altcineva in viitor se va lovi de aceleasi probleme si se va putea inspira de la noi de pe forum.

Bogdan ion

Excelenta treaba, despre ce pasta este vorba, pune si tu o poza cu produsele folosite.
Spor in continuare.

Dbr

Bogdan, vezi pagina 2 a topicului unde Vali si Cosfru explica in detaliu procedura. Eu am folosit produsele de la 3M, pentru ca am lucrat cu ele de cand eram pusti. Sunt mai conservator asa de fel ;). Si ca un ,,Toma necredinciosul'' sau mai mult pe principiul ,,orice informatie trebuie verificata in minimum 3 surse'' m-am dus la magazinul specializat de unde cumpar vopsele de cativa ani buni. Acolo cele doua femei foarte sfatoase mi-au indicat aceleasi produse dupa ce le-am explicat in detaliu ce am de facut. Partea faina este ca mi-au dat polishul cu suta de grame pe cantar. Probabil ca au vazut fata mea tampa cand mi-au spus ca un flacon de 1 kg de 3M era 150 lei si eu trebuia sa iau doua :(. Asa ca am luat 350 grame din fiecare. Este vorba de unul din magazinele de la Lizeanu. Nu vreau sa ii spun numele sa nu se considere reclama. Ne auzim la telefon pentru detalii.
Eu am tot felul de ramasite de polishuri prin atelier din diverse lucrari anterioare, dar dadeau rezultate discutabile. Dar astea cumparate acum si de care iti vorbesc au avut efect surprinzator. Si repet, nu este decat primul dat in foto anterioare. Urmeaza cel final 8). Vorba celor care au vazut-o:
-Cum ai facut-o asa lucioasa si sticloasa???
-Eeeee asta numesti tu lucioasa?? Stai sa o vezi cand o sa fie gata...
Iar se inchinau si plecau murmurand ca am ceva la cap...

Dbr

Si ca sa vedeti si voi ce ,,polutii '' de iarna mai am, in foto urmatoare este un navomodel Dehler Sprinta cu servomecanisme la vele. Eram cat pe ce sa il iau dar pana s-au miscat prietenii mei olandezi , un alt olandez l-a suflat din fata mea >:(. Dar nu ma las, tot iau unul cu prima ocazie.
Nu vroiam decat acolo unde acostez sa il pun pe apa sa ma joc cu el prin marina  :'( Eeee...lasa ca oricum era varianta Sprinta si era galben asa ca nu m-am amarat prea tare...E ca in treaba cu strugurii acrii.

Dbr

Dehlya se apropie cu pasi hotarati de finalul lucrarilor. Asadar drumul spre apa ii este pecetluit :) Eu sunt multumit de ce a iesit . E ca in vorba aceea:,, se putea si mai bine dar zic Doamne fereste de mai rau".
A primit lac pe elementele din lemn, un polish special pe punte si elementele antiderapante,etc. A fost dat si ultimul polish.Urmeaza sa folosesc o solutie speciala de curatat inoxul, pe care am gasit-o in barca :) Am testat-o si da rezultate surprinzatoare. Va voi prezenta foto in curand cu inainte/dupa si cu flaconul buclucas.  Mai sunt cateva mici detalii pe la interior pe care le voi face in functie de cum imi va permite timpul liber.

Dbr

Am mai facut ceva zilele trecute :). M-am apucat de cockpit sa ii fac deckingul. Am renuntat la varianta cu lemn.
In ultima foto sunt solutiile de curatare folosite la inox si poliester, cele de care va spuneam ca le-am gasit in barca si au dat rezultate foarte bune.

Captan

Bravo.Ai facut super treaba!Cand si unde va fi pe apa?

Dbr

Salutare,
Cat de curand posibil o pun pe apa. Nu stiu deocamdata unde dar apa sa fie...
Pana una alta am mai facut cate ceva la luminile peridocului. A trebuit sa refac toata instalatia electrica >:( Toate erau puse anapoda...ce culori , ce respectarea codurilor, ceeee...era un talmes balmes de nedescris. M-am resemnat si m-am apucat sa o fac si pe asta de la zero. Lampile am reusit sa le salvez  pe cele originale Hella , mici asa cum sunt ele cu aspectul vintage.
In final am ajuns la concluzia ca la peridoc nu a mai ramas loc neumblat de mine , de la cupla pana la luminile din spate. Munca de sisif...bine ca l-am terminat ca cedam psihic daca mai tinea treaba asa...

mariusm piesenoi111

Citat din: Dbr din Martie 02, 2016, 07:46:19 AM
Salutare,
Cat de curand posibil o pun pe apa. Nu stiu deocamdata unde dar apa sa fie...
Snagov....intrarea Florilor  https://www.google.com.af/#q=intrarea+florilor+snagov
Sau alta rampa super .. Oltenita  https://www.google.com/maps/place/Olteni%C8%9Ba+915400,+Romania/@44.063537,26.641502,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s9981458!2e1!3e10!6s%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2Fproxy%2FPCsljkp12OxFu2L6dBtUuJUELlLGscY4ZIr0ST8AUzNqgW1UMhO3L3_GDzWiRjS5PUVUCR-d2aJKXxMb-3SgoujC9KDl%3Dw114-h86!7i3072!8i2304!4m2!3m1!1s0x40ae327a5e76ad8f:0x46d739b0bd00c8b5!6m1!1e1
Daca ai nevoie de un membru in echipaj sau doar de ajutor la lansare / recuperare....doar un telefon( un apel...ca sa fim bine intelesi :) ) te costa :)

SPEEDY GONZALES

Ce material ai folosit la deck, adeziv, ceva amanunte poze ?