Navico DS 150 si DL 150

Creat de Dbr, Ianuarie 11, 2016, 07:38:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Dbr

Va salut,
Pe velierul Dehlya au existat aceste doua dispozitive originale (deep meter si speed meter) pe care in optimismul meu mi-as fi dorit sa le pastrez asa cum sunt originale dar si functionale. Dar cineva (probabil fostul proprietar) si-a bagat nasul in ele si le-a facut cam praf. A desfacut cutiile pe, apoi dupa ce probabil s-a uitat in ele precum,,curca in lemne'' le-a pus inapoi fara sa le reermetizeze. Rezultatul a fost ca au facut condens si afisajul s-a distrus complet.In rest componentele arata ok. Apoi ca sa fie treaba ,,bine facuta'' a taiat si firele complet de peste tot.
Sondele se vad ca sunt montate original de producator deoarece sunt in asa fel puse in coca pe linia chilei la aprox .1,5 m de prova, in niste suporti speciali in asa fel incat se pot schimba/curata pe apa. Primul spre prova este rotorul indicatorului de viteza si apoi la apox 20 cm sonda sonarului.
Indicatorul de viteza are ceva specific, un contoar jurnalier foarte interesant( o bobina legata la un contor clasic care cand primeste un impuls electric - 6v- inregistreaza o unitate in plus).
Am sapat netul in lung si in lat si nu gasesc mai nimic legat de cum ar trebui alimentate conectate intre ele. Pot detalia culorile cablurilor si ce este notat unde intra in cablaje daca este nevoie...Are cineva idee? A mai avut cineva vreodata de-a face cu ceva asemanator. Pana sa pun altele parca mi-as dori sa fac orice este posibil sa le fac pe astea...Intr-un final daca nu se poate renunt la ele sau pun altele dar imi pare rau de ele.
Orice opinie imi este de ajutor.
Multumiri anticipate!

calin1967

Stiu cum e, barca are suflet si iti doresti sa pastrezi cat mai mult chestiile originale... in cazul tau nu pare ca partea electronica e intacta cu exceptia display-urilor. Si e probabil ca fostul proprietar a avut un motiv sa le desfaca, cum ar fi ca nu mergeau :) Ca sa refaci partile electronice pare posibil in cazul loch-ului, care primeste probabil un semnal de tip tensiune sau frecventa de la motorasul (generatorul) din senzor si afiseaza valoarea acesteia, calibrata astfel incat sa corespunda cu viteza si greu de crezut in cazul sonarului, care are o functionare mult mai complexa, trimite un semnal, receptioneaza ecoul si masoara timpul dintre ele.

Partea buna e ca ai senzorii si par in stare buna. Eu as incerca sa fac asa:

Pentru loch as incerca sa ma prind ce da senzorul. Pui un voltmetru la senzor si daca vezi o tensiune care creste odata cu viteza (incearca si pe continuu si pe alternativ) inseamna ca senzorul are un motoras pe post de generator. Asta e o veste buna si inseamna ca poti sa arunci electronica din ceas si sa o inlocuiesti cu un voltmetru de genul asta: https://www.germanelectronics.ro/unelte/aparate-de-masura/aparate-de-masura-incorporabile/aparate-de-masura-digitale-incorporabile/modul-voltmetru-digital-dvm-210-126596 in fata caruia pui un divizor de tensiune variabil (adica un potentiometru liniar de - sa zicem - 500 ohmi). Dupa care mergi cu viteza constanta cu barca pe un lac (fara curenti), masori cu gps-ul de la telefon viteza si invarti de potentiometru pana cand afisajul arata o tensiune identica cu viteza (de exemplu el o sa arate 3.6 - el stie ca sunt volti si tu stii ca sunt noduri). Dupa care montezi voltmetrul in carcasa veche a vitezometrului tau si o umpli cu rasina ca sa nu intre apa. Cu un pic de noroc nici n-o sa te prinzi ca nu e original. Daca senzorul da altceva decat tensiune trebuie sa te prinzi ce da, si asta se face cu un osciloscop. In momentul in care afli se poate cauta o solutie.

In ce priveste sonarul, din cate stiu eu senzorii sunt destul de compatibili intre modele, astfel incat sa poti folosi un alt sonar cu senzorul pe care il ai deja (mie mi se pare mai util un fishfinder care iti arata si conformatia fundului apei si consistenta lui).

Si oricand ai sansa sa gasesti pe ebay ceasurile respective si ai rezolvat...

calin1967


kmbh69

Daca au fost taiate firele, cred ca trebuie inlocuit tot (cel putin la sonar sau deep meter), la vitezometru poate ca il poti salva.
La sonarul meu scria foarte clar in instructiunile de montaj ca nu ai voie sa tai (si sa reconectezi apoi) cablul de la senzor spre unitatea centrala (asta in cazul in care vrei o alta lungime de cablu, ca sa il poti aseza sau masca mai bine). Cred ca are de-a face cu rezistenta electrica a senzorului si a cablului la acea lungime, sau poate ca exista vreo alta explicatie (?).

ghrt

Poate reuşeşti să găseşti de vânzare pe eBay aceleaşi echipamente dar funcţionale, ştii că se vor potrivi exact, poate senzorii merg ok.

Dbr

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Inca sunt in cautari. Pana la urma sunt sigur ca voi gasi o solutie...

bluewave

Salutare,
cred ca o sa incerc si eu partea cu
"In ce priveste sonarul, din cate stiu eu senzorii sunt destul de compatibili intre modele, astfel incat sa poti folosi un alt sonar cu senzorul pe care il ai deja (mie mi se pare mai util un fishfinder care iti arata si conformatia fundului apei si consistenta lui). "
si la mine e un senzor cu fire "lasate in aer" pe fundul barcii prins bine in rasina.
"No Whistling on Board"

calin1967

Cred ca singurul parametru al unei sonde e frecventa. In cazul lui Dbr e 150 KHz. Bluewave, daca nu stii ce sonar a fost, ca sa poti cauta frecventa ar trebui sa mergi pe incercate. Eu am un Hummingbird, daca vrei ti-l imprumut cu placere.