Șalupa Black Sea

Creat de Onisor Cristian, Februarie 16, 2016, 12:54:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Onisor Cristian

Buna ziua tuturor si felicitări pentru acest forum.
Sunt novice in domeniu si doresc un sfat in alegerea unei șalupe mici pentru deplasarea periodica a familiei (2 mari si 2 mici) de la Galati sau Tulcea la Sulina. Am deja o barca cu cabina dar este prea mare pentru motorul de 40 cp de pe ea. Ma tot uit pe site-utile constructorilor si m-am oprit la cei de la Black Sea cu modelul 4,50 HB.
Ce părere aveți, se pretează pentru o naveta periodica pe traseul sus-menționat?

Vali

Salut Cristian si bun venit pe forum. Da-ne te rugam un link cu salupa respectiva.

Personal nu obisnuiesc sa evaluez cutare sau cutare barca, fiindca e vorba de perceptia subiectiva a fiecaruia. Posibil ce-mi place mie sa nu placa altuia si invers.

Totusi, strict vizavi de arealul de folosire a barcii dorite: cred ca stii deja ca daca ai "norocul" de a prinde un vant sanatos din est, de la gura Prutului la ceatalul Chilia veti fi pusi la incercare si tu, si barca. In primul rand va trebui redusa viteza, din motiv de valuri mari din prova, si in al 2-lea rand barca va trebui sa aiba suficient bord liber si suficienta stabilitate.

Poate iti vor spune unii colegi ce valuri se formeaza cand bate estul, pe zona dreapta a Dunarii, de la Reni pana la Patlageanca. Pe canalul Sulina nu se formeaza valuri asa mari, in schimb ai de multe ori valuri de siaj de la nave si barci de viteza, deci din nou e nevoie de bord liber sanatos. Sunt barcagii care folosesc si barci joase (si eu am folosit), dar acestia au experienta in conditiile date. In plus, cand mergeti in familie e important sa va simtiti bine, nu sa stati cu sufletul la gura.

Majoritatea barcilor de Dunare si Delta facute la noi sunt omologate pentru clasa D, adica pentru valuri de maxim 0,3 metri. In conditiile in care am intalnit si valuri de peste 1,5 metri pe zona dreapta a Dunarii din aval de gura Prut, parerea mea e ca o barca de clasa D e potrivita doar daca barcagiul respectiv are suficienta experienta. In caz contrar, dar mai ales pentru confort si siguranta, cea mai buna e o barca de clasa C.

Am atasat mai jos categoriile de omologare a barcilor production, conform ISO. Posibil sa fiu combatut de unii colegi, dar tot ce am scris aici e bazat strict pe normative, care ne spun clar cum trebuie sa fie barca in functie de zona de navigatie.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Onisor Cristian

Buna seara, multumesc de sfaturi, barca ar fi folosită doar vara nu in perioada de toamna-primăvara si doar pe vreme buna, cu siguranța nu a-și folosi-o pe vreme rea (chiar dacă e vara)
http://www.pronautica.ro/black-sea-450-hb
Mai sus e link-ul producătorului.
Ma gândesc sa folosesc motorul la o barca potrivită si nu sa iau o barca mai mare care ar duce la costuri mari de mentenanța, consum sau eventual sa necesite un motor mai mare (foarte scump).
Plus a-și putea folosi si peridocul de la barca veche care are 4,8 m.
Aștept cu interes păreri.

Onisor Cristian

Si sa nu uit, am vorbit cu cei de la Pronautica si spuneau ca are clasa"C", inclusiv costier.
Am urmărit si alte postări si am înțeles ca ar trebui sa iau in calcul cam 20kg/cp si dacă fac un calcul:
Barca 250kg
Motor ~ 100 kg(Honda 40 cp)
Subsemnatul ~ 90 kg
Consoarta ~ 50 kg
+/- 2 copii ~ 90 kg cumulat in viu ( cel mic de 6 ani merge cu noi, cea mare de 14 ani nu prea se deranjează)
Bagaje ~ 30-40 kg
Cred ca ar fi suficientă motorizarea, voi ce credeți?

Vali

Treaba buna e ca barca e de clasa C. Din poze se vede ca are bord liber generos si unghi bun al etravei. Daca si unghiul de stelaj al fundului in jumatatea pupa e suficient de ascutit, barca va avea si o buna stabilitate dinamica la glisare. Deci parerea mea e ca e o barca potrivita pentru ce va doriti.

Pe parte de motorizare, in conditiile de incarcare mentionate cred ca puterea 40 de cai e suficienta. Din ce stiu, barcile Black Sea fiind dublu-bordaj, si fiind facute la pistol, sunt de obicei mai grele decat alte barci similare, laminate manual.

Eu personal am construit anul trecut o barca aproape identica, pe o carena de Hellas Ithaca, la care am obtinut greutatea totala de 160 kg, in conditii de laminare manuala si corp single-skin, nu dublu. Cu 40 de cai / 4 cilindri Yamaha am glisat inclusiv cu 7 oameni in barca, avand bineinteles dinamica mult alterata fata de incarcarea cu 3 oameni.

Uneori greutatea mai mare, asociata cu un unghi mai ascutit de stelaj e posibil sa intarzie intrarea in glisare a barcii. Acesta e motivul pentru care cunosc barcagii care au montat motoare de 60 de cai pe barci similare, tocmai pentru rezerva de putere in orice imprejurare. Greutatea motorului e aceeasi, insa dinamica e mult mai buna, indiferent de incarcare.

Din experienta mea, cred totusi ca 40 de cai e o putere acoperitoare pentru barca din link, in conditiile de incarcare mentionate. Sa nu uitam totusi ca motorizarea optima presupune folosirea barcii la o plaja de turatii medii ale motorului, deci cu evitarea turarii la maxim. Ca sa va convingeti ca barca e ceea ce va doriti, incercati sa obtineti sa faceti o proba cu barca, avand un motor similar, sau chiar motorul dvs. Un producator care se respecta va face tot posibilul sa va convinga ca faceti alegerea cea mai buna, inlesnindu-va o proba cu barca dorita.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

H

Citat din: Onisor Cristian din Februarie 16, 2016, 07:21:37 PM
Si sa nu uit, am vorbit cu cei de la Pronautica si spuneau ca are clasa"C", inclusiv costier.
Am urmărit si alte postări si am înțeles ca ar trebui sa iau in calcul cam 20kg/cp si dacă fac un calcul:
Barca 250kg
Motor ~ 100 kg(Honda 40 cp)
Subsemnatul ~ 90 kg
Consoarta ~ 50 kg
+/- 2 copii ~ 90 kg cumulat in viu ( cel mic de 6 ani merge cu noi, cea mare de 14 ani nu prea se deranjează)
Bagaje ~ 30-40 kg
Cred ca ar fi suficientă motorizarea, voi ce credeți?

Aproape bine cu calculele,dar probabil ai uitat acumulatorul,benzina.....bauturica, etc  ;D
Cele 250kg promise ,sigur se vor face 300 la barca dupa cum ii cunosc eu pe cei de la Pronautica.
Anul trecut din exces de zel au reusit sa faca un fishing de 5,1 m la numai 275kg!!! pe cantarite.
In conditiile astea sigur cu 40hp nu vei fi multumit si iti va consuma mult.

Onisor Cristian

Din discuțiile avute cu constructorul a reieșit ca motorizarea ar fi suficientă pentru 2-3 persoane normale, de aici am dedus ca se poate evita achiziționarea unui motor mai mare si deci o economie importantă de bani!!!
Au menționat ca pentru 5 persoane ar fi nevoie de 60 cp.
PS Băuturică nu folosesc, doar apa plata cu lămâie (pentru talie fina). ;)

Onisor Cristian

Sper sa reușesc sa ajung zilele următoare la Tulcea sa văd barca si o sa vorbesc cu ei si referitor la greutate si grosime a stratului de fibra si ținem legătura pentru sfaturi, nu de alta dar eu sunt doctor si cred ca întotdeauna experiența si sfaturile "bătrânilor" in meserie sunt foarte importante.
Plus am si experiența nefasta de la prima barca achiziționata in care m-am bazat doar pe informațiile oferite de vânzător (ce s-au dovedit a fi neadevărate si exagerate). Cred ca a-și putea sa dau sfaturi cum sa NU faci când cumperi o barca (mai ales SH). Așa ca prefer sa aplic si in cazul de fata principiul care-l aplic in viața profesională.

Vali

Va dorim in consecinta succes in achizitie :). O mica sugestie daca se poate, incercati sa nu aduceti in discutie subiectul grosimii fibrei. Se vor simti ofensati, si oricum nu aveti control asupra a ce lucreaza ei, deci e mai bine sa pastrati relatii bune. Cunosc mentalitatea fabricantilor de barci de la noi, inca mai sunt multe de imbunatatit sub acest aspect.

Cel mai important e sa o "nimeriti" bine din prima, fiindca o barca noua isi pierde din valoare in ritm destul de rapid, deci veti pierde daca veti dori s-o vindeti mai tarziu. Daca insa se potriveste cu gusturile proprii, va aduce bucurii familiei pe o perioada indelungata, caz in care nu va mai intereseaza asa de mult valoarea de revanzare.

Pe de alta parte, nu strica sa probati si alte barci, romanesti sau chiar de fabricatie straina. Am un prieten, tot doctor, care a vrut sa-si ia o barca facuta local, dar a gasit in Grecia ceva care i s-a potrivit mai bine, anume o barca mai inalta, mai grea, cu motor mare etc. Bineinteles ca diferenta pecuniara e imensa, dar omul a spus ca odata face o asemenea investitie, si vrea sa fie sigur ca e cea mai buna alegere.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Onisor Cristian

Nu cred, cel puțin la momentul actual, ca exista termeni de comparație între producătorii locali si cei din Grecia, Polonia sau nu mai zic din vest, dar ținând cont ca utilizarea in următorii 4-5 ani va fi ocazională si cu siguranța estivală, s-ar merita o investiție foarte importantă.
Experiența mea este mai mult decât limitată, având cred, cumulat, 10 ore de navigat singur pe Dunăre in Galati si o singura data un voiaj mai lung pana la Braila  8), iar o investiție intr-o barca de 15-20000 euro ar fi riscanta.
Nu neg ca s-ar putea să-mi placa așa de mult încât voi începe sa caut motive de "evadare" cât mai des.
Foarte posibil sa vreau peste scurt timp o barca mai mare si mai puternica, dar sa o stric din cauza lipsei de experiența ar fi o mare dovada de snobism.
Cred, si ma puteți contrazice, ca la început o motorizare mai mica m-ar forma mai bine, fără sa risc evenimente cu repercursiuni importante de ordin financiar.
Acesta este motivul pentru care ma feresc de investiții importante in domeniu.

crysty

Cristian, din proprie experienta pot sa iti spun ca daca barca suporta 75 Cp atunci ar trebui sa-i ai pe toti acasa (pe barca). Motorul de 40 Cp s-ar putea sa nu poata sa te propulseze asa cum iti doresti (dupa mine sunt sigur de asta). Daca faci numai un raport intre cele doua ai sa vezi ca cel de 40 este putin mai sus de jumatate ceea ce te va face sa nu te bucuri pe deplin de calitatile barcii si totodata vei tanji tot timpul la ceva mai mare (motor).

Onisor Cristian

Cred ca ai dreptate Crysty, dar am deja motorul de 40 cp de pe barca veche, e un model Honda din 2005 si mulți mi-au spus ca e un motor fiabil, de aceea tot caut o barca (salupita) care se se potrivească cu motorul si să-mi ofere un minim de confort pentru 2-3 persoane. Sper sa câștig cât mai multa experiența si ulterior sa trec pe modele mai mari si mai puternice. Nu sunt genul vitezoman, nu caut adrenalina, am deja fiole (prin natura profesiei - medic de urgentă). Caut o deplasare cât mai comoda, o viteza rezonabila 35-40 km/ora. Ideea ar fi de a scapa de deplasările cu pasagerul spre Sulina, oraș de care ma declar îndrăgostit iremediabil.
Apreciez foarte mult sfaturile lui Vali, pe care le citesc de foarte mult timp, in diverse postări ale pasionaților si țin sa-i multumesc pentru felul profesionist si imparțial al acestora. Mulți ar avea de învățat de la el.

mariusm piesenoi111

Salutare...eu cred ca motorul tau ar merge IDEAL pe un alt model de la BlackSea si anume http://pronautica.ro/black-sea-fishing-cu-consola-mica sau cea cu conola mare.
Eu am luat una in vara si am un ETEC de 30CP pe ea si cu 4 personae si bagaje zboara pe Dunare fara nicio problema si sta superb pe valuri.
Ma declar indragostit de barca asta( ca sa va citez putin).
Si daca ii rugati frumos intr-o zi va monteaza si motorul si comenzile si o si dau la apa la Tulcea......
Si e si mai ieftina....
Dar in aceasi clasa ( oarecum) ca exista diferente destule intre ele....eu ma refer la forma aproximativa ...intra si barca facuta de Vali ( cel ale carui sfaturi le apreciati) si ati putea vorbi cu el pentru o comanda :)
Spor la cumparaturi!

Onisor Cristian

Salut, multumesc Marius pentru sfat, dar modelul este mai mult pentru gasca de băieți si nu o văd pe nevasta-mea sa urce in ea cu copii. Oricum este un model tip fishing si nu de plimbare de la Galati la Sulina.
Azi am fost la Tulcea si am văzut barca de care v-am zis.
E ok in mare, dar ma așteptam la niște finisaje ceva mai bune. Nu are locuri dedicate pentru rezervor si baterie, ci sunt poziționare sub cele 2 banchete stânga-dreapta. Din ce am vorbit s-ar putea Închide spațiile respective si ulterior securiza. Ce spunea Vali despre unghiul din pupa nu mi s-a părut prea ascuțit.
Ca dimensiuni pare ok pentru ce mi-ar trebui mie.
Din discuțiile cu ei a reieșit ca ar fi suficientă motorizarea si ca nu ar depăși greutatea (cu aproximație) din specificații.

Onisor Cristian

Am reevaluat situația si am renunțat la cei de la Black Sea, cred ca in viitorul apropiat cu ajutorul unui prieten vom demara un proiect foarte interesant. O sa va ținem împreuna la curent cu situația lucrărilor. Probabil in alt topik.