Posibilitate modificare Selva (Yamaha) 15 HP

Creat de GionyGl, Martie 14, 2016, 10:02:39 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

GionyGl

   Buna ziua, propun un subiect nou: Am achizitionat in toamna trecuta un Selva 4T 15 HP, an 2007 foarte putin folosit! Din ce am aflat este identic cu yamaha 15HP. Intrebarea mea ar fi daca exista posibilitatea de al aduce la 20 HP. Cred ca are aceiasi capacitate cilindrica cu actualul 20HP de la yamaha. Auzisem ceva zvonuri cu largirea gaurilor de la carburator insa nu stiu cat  de indicata este operatiunea!
  Astept sfaturi de la cei cu mult mai multe cunostinte si experianta in domeniu! Multumesc frumos!

peb5

Pune cateva poze cu interiorul motorului de pe ambele parti.
Eu cred ca e varianta de Yamaha 9.9 - 15 CP pana in 2007.
Mesajul putea fi postat in topicul:
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1468.0.html

GionyGl

Da, e varianta 9.9-15 CP, are carburator cu pompa spritz! O sa atasez si ceva poze zilele urmatoare!

Fritz

 Lasa-l asa cum e . N-ai ce sa-i faci. Daca vrei 20 iti cumperi unul de 20.  Carburatorul nu e acelasi. Daca-i largesti jigloarele il decalibrezi. Si tubul ventury e marit astfel incat sa fie proportia aer benzina optima. Daca maresti jiclorul ...ii imbogatesti amestecul cu benzina, motorul merge aproape inecat, consuma mult si nici nu trage. Nu poate arde benzina pe care i-o dai in plus , ca nu are aer suficient.  La motoarele de 15-20 difera si carburatorul, si galeria de admisie...si la unele si axa cu came . ( camele au unghiuri diferite ...care tin supapele de admisie si evacuare mai mult timp deschise ). Motorul respira mai usor ..si se tureaza un pic mai mult ...

sixone

Pai daca e 9.9-15HP si al tau e deja de 15HP nu prea cred ca poti sa-l mai dopezi sa-l faci de 20.. Daca era de 9.9 atunci da, cred ca ai fi putut sa-i schimbi carburatorul si-l faceai de 15HP, dar asa nu cred ca poti sa-i faci mare lucru.. Eu am un Johnson de 15HP si e aceeasi poveste, e identic cu cel de 9.9, difera doar ceva prin carburator, dar n-are nicio legatura cu cel de 20HP, ala e mult mai mare (per total, ma refer, dimensiuni, capacitate, etc).. Din cate stiu, cel putin la Johnson/Evinrude cele vechi 2T de 20/25 sunt relativ identice, difera tot asa carburatorul. Deci daca vrei ceva mai puternic si fara sa-l inmatriculezi, cauta un 20HP pe care-l poti duce la 25..

peb5

Pentru motor in 4 timpi, singurul motor 20-25 este Yamaha modelul pana in 2007.

GionyGl

 Multumesc frumos de raspunsuri, speranta mea se lega de capacitatea cilindrica identica cu actualul 20CP, dar m-am lamurit ! Anul acesta ne dam cu 15 cp, daca se va mai simti nevoia de mai mult, mai analizez situatia in iarna viitoare!