Etap 23

Creat de actzipild, Martie 18, 2016, 12:47:59 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

deltasub

Nu stiu cum sunt fungile la Etap 23, daca sunt inauntrul catarului e mai dificil, dar daca sunt in afara, eu am facut asa cum e in foto. Conurile de pet le poti taia si pe lungime ca pe niste franjuri ca sa treaca de eventualele obstacole (suruburi de la cruceta, etc)

ghrt

Dar fungile din catarg bat şi când sunt tensionate?

Florio

Citat din: ghrt din Aprilie 22, 2016, 08:26:35 AM
Dar fungile din catarg bat şi când sunt tensionate?

Nu cred, cablul acesta loveste cu sunet metalic, atunci cand este singur si are loc in diametrul interior al catargului.
Cand ai mai multe, nu au loc sa miste atat de puternic.
Oricum, treaba cu cablul era doar o atentionare, nu e cazul sa-l consideram o problema atat de controversata :)

actzipild

Epopeea continua, impreuna cu un nepot, Mishu.

Azi am reusit sa inlocuiesc mufele pentru luminile de ancora si din varful catargului, cablul care duce la lumina din vf catargului, sa verific antena si sa mananc doi mici de Tubal (tare buni) cu mustar.

Sa le iau in ordine oarecare:
- antena: din nefericire cine s-a ocupat de antena aia n-a facut o treaba prea buna. Am scos mansonul de cauciuc care proteja mufa si am descoperit cu stupoare ca a fost incarcata cu cositor sa-i ajunga. Dupa aprox 20 min de scobit in cositor cu bormasina am reusit sa curat cat de cat pana la mufa de coaxial, care evident e oxidata. Nepotul meu a zis ca baga o filiera sa vedem daca reusim sa o curatam. Eu nu prea mai am incredere in ea, prefer sa cumpar una noua.

- mufele: fara surprize deosebite, le-am inlocuit rapid. Ce nu-mi place e ca una are 9-10V pe ea iar cealalta are 12V. Cumva banuiesc un contact imperfect pe traseu si imi sta in minte ca un contact imperfect se poate incinge si de acolo pot fi surprize.

- Cablul pentru lumina de pe catarg: aici a fost lupta, nu gluma. In primul rand a luat cam 15 minute sa gauresc plasticul de la soclul luminii. Surubul era atat de bine oxidat si fixat ca am reusit sa rup o surubelnita plata(aparent nu de f mare calitate). De bine de rau am gaurit plasticul si l-am scos peste capul surubului. Apoi surpriza, nu mergea tras cablul, ceva il tinea. Am scos intr-un final chestia din capul catargului (am uitat cum se cheama) si am depistat de ce: era cablul innadit fix acolo. Am reusit sa prindem intr-un final cablul nou de cel vechi si dai si trage.....pana a ajuns aproape de baza catargului...unde la o smuceala mai puternica (se blocase) s-au desprins. Intr-un final l-am tras cu franghia de trage vela sus (nu stiu cum se cheama).

Apoi am descoperit ca se poate desface bucata de plastic care tine cablurile unite si l-am trecut pe acolo. Toate bune, acum am 10m de cablu in catarg pentru lumina din varf.

Urmatorii pasi sunt:
- mufarea (mama si tata) a cablului de antena
- inlocuirea antenei cu una noua
- repararea motorului (obligatoriu).
- alimentarea statiei cu curent si verificarea ei
- spalarea barcii
- ce mai imi vine in cap

Multumesc pentru sfaturi si pentru ajutor celor care au fost azi la Tubal :)

pelicanul

Piesa mare din virful catargului se numeste mar. Acesta cuprinde suportul pentru girueta, suportul pentru antena, soclul luminilor de pozitie si vreo doi - trei scripeti pentru fungi.

Fungile sint "fringhiile" care trag velele in sus. De fapt nu numai velele ci orice altceva care trebuie tras in sus de-a lungul catargului. De exemplu funga pavilionului.

Apropos de mar, barca este, printre altele, o mare salata de fructe. Exista "marul" catargului, "para" bandulei si "mura" care intinde coltul velei. Pe vechile corabii de razboi existau proiectilele tip "strugure" care faceau ravagii in echipajele adversarilor. Si exista bineinteles "gutuile" in orice echipaj. Sper sa nu se supere nimeni.  :)

cristizz

Citat din: Florio din Aprilie 24, 2016, 11:56:57 AM
Se supara bordajul, pe asemenea aprecieri vegetariene. Pai bordajul trebuie sa fie mai gros "in carne" :)

Si sa nu uitam de pana carmei, care probabil a scapat nejumulita.

actzipild

Multumesc de lamuriri, o sa incerc sa le tin minte.

Azi, avand in vedere ca a plouat, n-am putut sa fac mare lucru la exterior.
M-am apucat sa caut buba celor 9V si am gasit-o. Aparent, la lumina de ancora, in tabloul de sigurante, la un moment dat s-a rupt o lipitura si au refacut-o pe partea cealalta a sigurantei.

Dar a cedat din nou. Cand incercam sa masor, sa imi dau seama de ce n-am voltajul care trebuie...pac, s-a rupt. Poza atasata.

Pasul urmator: cautarea unui soclu de siguranta similar si intre timp lipirea firului de restul lamelei.

Dbr

Am eu un panou intreg! Luam de pe ala ce ne trebuie...rezolvat.😃

sebba

Cam târziu dar poate totuși util:
Caută mufe si cabluri ptr RF la Charma Connect pe blvd. Eroilor, când lucram eu cu ei, acum vreo 10 ani, erau bine aprovizionați...

PS: sper sa mai existe magazinul...

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Intersect

Salut,felicitari pentru achizitie.Spune-mi exact codul mufelor(dimensiuni) si iti pot aduce eu in Iunie.
Born to fish,forced to work!!!

peb5

Pe Str. Maica Domnului (in Bucuresti) sunt multe magazine cu componente electrice si electronice.

MBG

Daca imi dai codul mufelor pot eu sa trec pe la magazinele de le maica domnului si sa intreb.
LIfe is to short to stay on the dock!

actzipild

Mersi, o sa fac un drum maine pe acolo.

Azi am reusit partial sa rezolv panoul de sigurante. Am gasit soclu fix pe ce trebuia. Dar...caci mereu exista un dar...am reusit sa stric un buton incercand sa-l curat de oxid in interior. S-a rupt o clema care-l tinea in loc si acum e non-blocking :)

Nu e neaparat o problema, se rezolva cu un alt buton.

Vali

Imi pare rau ca nu pot sa aduc si eu ceva contributii in momentul de fata la topic, asta deoarece nu sunt pasionat de partea cu electronicele (culmea, desi sunt si automatist ca pregatire si am lucrat ani buni in bransa).

Imi amintesc totusi cu aceasta ocazie cum m-am comportat prima oara cand am avut in sfarsit barca mea cu panze, acum multi ani: desi barca facea permanent apa pe la putul derivorului, si nu aveam deloc motor, ci doar o pereche de pagai, am pornit imediat pe apa, cu inca 2 prieteni. Au fost aventuri de neuitat, cu barca bandata pana la cabina de la rafale, cu zambetul larg pe fata dar morcovul cat casa in partea dorsala etc. Nu conta ca nu aveam lumini, motor, plus vant din amonte, important era ca ne dadeam cu barca cu panze :).

Cred totusi ca era din cauza varstei, si cred ca in ziua de azi n-as mai face asa ceva, decat in urma unor pregatiri minutioase. Asta e, cu cat inaintam in varsta, cu atat devenim poate cam prea pretentiosi.

Scuze pentru acest mic intermezzo off-topic, probabil ca toti abia asteptam sa vedem (si) aceasta barca la apa, si ne tot punem fiecare cate o contributie mica in speranta ca acest lucru se va intampla cat mai curand :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: actzipild din Aprilie 24, 2016, 01:21:49 PM
Multumesc de lamuriri, o sa incerc sa le tin minte.

Azi, avand in vedere ca a plouat, n-am putut sa fac mare lucru la exterior.
M-am apucat sa caut buba celor 9V si am gasit-o. Aparent, la lumina de ancora, in tabloul de sigurante, la un moment dat s-a rupt o lipitura si au refacut-o pe partea cealalta a sigurantei.

Dar a cedat din nou. Cand incercam sa masor, sa imi dau seama de ce n-am voltajul care trebuie...pac, s-a rupt. Poza atasata.

Pasul urmator: cautarea unui soclu de siguranta similar si intre timp lipirea firului de restul lamelei.

Cred ca lipirea firului e cel mai facil lucru,  inlocuirea intregului panou nu merita daca acesta e in stare ok. Decat in cazul in care doresti unul cu mai multe sigurante (asa cum mi s-a intamplat mie).

Sunt de aceeasi parere cu Vali, barca trebuie sa vada apa. Iar cele mai importante lucruri in cazul asta, ar fi ridicarea arboradei, aplicarea unei antivegetative si verificarea partilor electronice vitale: sonar, lumini de navigatie.
Odata pusa pe apa, barca isi va servi scopul, iar tu iti vei largi zambetul. :)

P.S>
Spun toate astea, fiindca intre proprietarii de barci, exista pericolul acelui "mai bine", care devine dusmanul binelui si intarzie lansarea barcilor numai din cauza cautarii perfectiunii ;) .