Semicabinata

Creat de stefand600, Martie 22, 2016, 08:03:31 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

stefand600

Buna ziua,  ce parere aveti de barca asta? Este buna pentru DD. Cam cu ce viteza ar putea sa mearga cu 20 CP barca avand 300 kg. Multumesc,





Stefan D

Vali

Barca nu e rea, dar daca are 300 kg la gol, motorul de 20 e prea mic. In Delta distantele sunt mari, si deseori curentul puternic, motiv pentru care e nevoie de obicei de regim de glisare pentru acoperirea distantelor in timp util.

Dupa cum s-a mai discutat, un raport decent pentru obtinerea glisarii este de 20 kg / cal putere. Daca barca are deja 300 kg, cu un singur om deja ajunge la acest raport, iar daca se mai iau 2-3 persoane si / sau ceva bagaje (cum se pleaca de obicei in Delta), barca nu va mai glisa. Mai ales ca nici motorul din poze nu prea inspira incredere.

Problema e ca, fiind barca dublu bordaj ("barca in barca"), nici nu mai aveti cum s-o usurati in vreun fel. Cred ca actuala motorizare a fost adoptata pentru plimbari familiale linistite, in regim de deplasament sau tranzitie.

Daca totusi va doriti barca, solutia e sa vindeti motorul in 2 timpi de pe ea si s-o re-motorizati cu ceva in jur de 40 de cai. Din pacate, in Ro motorul actual valoreaza foarte putin la sh (e vechi, iar amatorii de 2 timpi sunt rari). Pe de alta parte, motoarele de 40 in 4 timpi sunt foarte rare si foarte cautate in prezent. Se poate spune ca e o loterie gasirea unui motor in conditie buna.

Aveti deci 2 alternative: ori luati barca si incepeti sa cautati meticulos un motor corespunzator, ori cautati direct altceva, eventual o barca mai usoara si cu motorizare mai mica. Daca mai gasiti barci de interes, intrebati in continuare pe forum. S-aveti succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stefand600

Multumesc Vali, Motorul va fi unul de 40 CP 2T eventual un 4T. Intrebarea era daca este de glisare sau nu. "Gogul"nu stie prea
multe despre aceasta barca fiind foarte veche (1975 fabricatie) Barca este NOR-DAN 16. Am gasit undeva ca este semi glisoare.
Stefan D

AdrianZUZ

Motorul respectiv are de fapt cam 25-28cp, este un Yamaha de la inceputul anilor '80 si daca nu a avut traume majore, este un motor "pe viata".

Mariner 25M sau Yamaha 25DM 695.
https://www.youtube.com/watch?v=AFFALqu5WPM


Vali

Ce inseamna sa ai prieteni :). Noroc cu Adrian ca s-a uitat cu atentie la motor, ca sa-mi dau seama ca am si eu unul identic in garaj, dar Yamaha.
In acest caz, posibil ca barca sa se miste decent si cu motorul de pe ea. Mai ales ca nici de greutate nu suntem (deocamdata) siguri. Era cel mai bine de facut o proba, dar banuiesc ca barca e undeva "afara".

Oricum, dupa forme, barca e de glisare. Cred ca initial a fost o barca normala, pentru motor mic, dar se vad aripioarele laterale, adaugate pentru cresterea volumetriei pupa, si deci imbunatatirea asietei la viteza mai mare. Inca un motiv de a ne gandi serios la o proba cu barca pe apa, cu toate ca parerea mea e ca asieta va fi ok.

Barca are fundul aproape plat, deci va intra usor in glisare, insa inconvenientul e ca stabilitatea dinamica va fi aproape nula. Comportamentul va fi deci asemanator cu al barcilor de tip Laguna, Lotus, Nufar etc.

Un motor mai mare (de 40 de exemplu) are avantajul ca va fi solicitat la regimuri mai "blande" decat un motor la limita dpdv al raportului kg/CP. Avem deci si rezerva de putere in caz de nevoie.

S-ar putea in schimb sa avem probleme cu lungimea cizmei. Mie imi pare ca oglinda e pentru cizma scurta, ceea ce reduce gama motoarelor disponibile. Stiu de motoare Yamaha Autolube de 40 cu cizma scurta, dar in ultima vreme sunt din ce in ce mai rare. Oricum, si lungimea cizmei ar trebui masurata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stefand600

Oglinda are 43 cm, baraca din poze este cu titlu informativ. Cea pe care doresc sa o cumpar este intr-o stare care necesita ceva munca pana sa fie pusa pe apa. Barca nu este in sistem "sandwich", peretii laterali sunt simpli dar nu stiu sub paiol ce este . Are o spartura pe chila in zona pupa si una in zona anoului din fata. Nu stiu cat de dificil va fi sa fac reparatia avand in vedere ca tot spatiul din prova este etans.
Stefan D

stefand600

#6
Buna ziua, pentru a nu mai deschide un nou subiect, pun aici o intrebare. Se poate repara fibra poliesterica cu rasina epoxidica ?
Stefan D

Vali

Teoretic da, dar care ar fi motivul? La poliester reparatiile se fac de obicei cu stratimat, care e incompatibil cu epoxy, asa ca ramane doar varianta folosirii tesaturii, ceea ce in majoritatea cazurilor e insuficient.

Mult mai indicat era sa povestiti ce reparatie aveti de facut, fiindca la o intrebare asa generala nu se poate da decat un raspuns la fel de general, ca acesta: "cateodata se poate repara poliesterul laminat si cu epoxidica".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stefand600

Multumesc Vali, este suficient raspunsul.
Stefan D