Yamaha 9.9CP High-thrust vs Mercury 25 CP (2T)

Creat de sixone, Martie 25, 2016, 05:27:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

sixone

Ma gandeam sa montez un motor auxiliar (in caz ca cel inboard crapa sau ii crapa transmisia) pe barcuta mea, care defapt ii destul de mare, are 1 tona  :)
Prima idee si sugestie ar fi un yamaha de 9.9 high-trust, care suna bine, doar ca motoarele astea high-thrust se gasesc foarte greu SH iar nou e foarte scump. Am gasit unul SH si se invarte pe la 1000 euro..
Am mai gasit un mercury de 25 hp 2t, mai vechi, dar care vine cu comenzi, volan, etc.. complet pe la vreo 400 euro.
Care credeti ca ar fi mai potrivit? Din cauza pretului as inclina spre al 2-lea.. ar face fata 25 de caluti sa impinga 1 tona prin apa? Ma rog, asta in caz de avarie la cel inboard, deci posibil sa se umple de praf aiurea pe barca..
Ambele sunt la fel de grele, undeva in jur de 40-45 kg si mi se pare totusi cam aiurea sa agat de pupa barcii (va trebui sa stea intr-o parte) atatea kg.. pe care posibil sa le trag degeaba dupa mine..

Voi ce ziceti? Sau mai bine imi iau doar e elice de rezerva si sper ca nu se strica altceva daca lovesc cu el pe undeva?

Edit: Sau un 15cp 2T pe care-l am deja ar merge? Momentan nu am niciun suport pe barca pt. motor auxiliar asa ca nu-l pot proba pe asta, altfel mi-as fi facut o idee de cum se comporta..

Vali

Salut, parerea mea e ca toate cele 3 motoare mentionate sunt prea mari pentru functia de auxiliar. Ca sa impingi in deplasament 1 tona ai nevoie de doar 4 cai, hai sa spunem un 6 cai daca socotim si incarcatura barcii. Orice putere superioara acestor valori este irosita inutil, fiindca barca va intra in tranzitie, viteza crescand infim, iar consumul sarind in aer.

In acest caz, se poate folosi orice motoras in 2 timpi de puterea mentionata, fiind si usor, si ieftin, si nepretentios, plus ca ocupa foarte putin spatiu si nu conteaza pozitia de depozitare.

Pe de alta parte, daca ai deja motorul de 15, il poti folosi pe acesta ca auxiliar, numai ca e mai greu, mai gurmand si ocupa un spatiu mai larg, si pe oglinda, si in barca (depozitat).

Cred ca e o solutie buna si cel de 15, mai ales ca nu-i nevoie sa-l turezi tare, ci doar pana obtii viteza maxima de deplasament. Daca vrei, iti imprumut un suport rabatabil universal ca sa faci probe. Daca e ok (parerea mea e ca da), ramane sa-ti montezi un suport si sa folosesti motorul de 15 cai / 2 timpi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sixone

Salut, mersi de raspuns. Asa m-am gandit si eu initial, ca cel de 15 cai ar fi arhi-suficient, dar cineva care se ocupa cu asta mi-a recomandat yamaha-ul high-trust si ca 15 cai n-ar misca barca, desi mi s-a parut dubios.. Am avut si un 7.5, dar i l-am dat unui prieten, cred c-ar fi fost ideal pt. asta. Asta de 15 cai are udneva pe la 32kg, e destul de greut si mare, daca zici ca un 4-5 sau 6 cai ar fi suficienti cred ca am sa caut unul d-asta fiind mult mai usor si de montat si depozitat.
Am gasit pe net un Yamaha 4cp 2T cu rezervor incorporat, ar fi o idee, sa nu mai stau cu rezervor si linei alimentare separata, cred ca ar fi ideal asta.

mariusm piesenoi111

Și eu zic ca e Ok un 4CP....nu știu cat e de relevant dar am făcut un concediu în DD cu o pneumatica care avea ea goala 150kg și cu 4 băieți toți săriți de 110kg și o fata ușurință și bagaje de nu ne vedeam de ele......Clar o tona.....A mers super....Molcom dar suficient

sixone

#4
Inca o intrebare, cele aprox. 30kg agatate intr-o parte pe pupa (daca-l las acolo) afecteaza mersul barcii in mars mult, putin? Adica in cazul in care merge cel inboard si cel auxiliar doar sta ridicat.

Am mai citit pe net, am vazut ca multi americani folosesc yahama-ul asta pt. trolling pe barci mult mai mari si grele. Acu' mai am o intrebare relativ stupida, la viteze mici de deplasament ar exista o diferenta mare de consum intre motorul inboard de 120cp si un yammy de 9.9 h-t? Ma gandeam daca ar fi o idee buna sa caut si sa montez unul care sa stea permanent pe barca si pe care sa-l folosec si la trolling/deplasament la viteze mici pe langa faptul ca poate functiona ca motor secundar in caz de probleme? Are vreun sens ce zic?  :D

alyon

Yamaha 9,9 hightrust consuma maxim 3 l/h iar daca mergi cu el mai incet consuma si mai putin plus ca este mai silentios.Nu cred ca la cel inbord de 120 hp scoti un consum mai mic.

Vali

Avantajul lui Yamaha 9,9 High Thrust e ca asigura propulsia barcii in regim de deplasament, cu consum mic, indiferent de durata dorita sau de conditiile hidro-meteorologice. Adica nu e doar un motor de trolling sau un auxiliar mic folosibil doar ca sa ajungi la o destinatie apropiata in caz de pana la motorul mare.

High Thrust-urile de la Yamaha sunt motoare de anduranta, concepute pentru folosire intensiva in conditii cat se poate de vitrege. Daca de exemplu apare o problema la motorul inboard undeva la gurile Dunarii, un Yammy High Thrust ne aduce in siguranta la Tulcea, Galati, Braila sau chiar Giurgiu, inclusiv in conditii de ape mari si curent puternic. Ceea ce pentru un auxiliar mic de 4-5 cai s-ar putea sa fie incercarea finala inainte de a-si da sufletul.

Singura problema cu 9,9 HT e ca e un motor destul de greu (peste 50 kg daca are si demaror), deci cel mai bine se monteaza direct pe oglinda, lateral fata de transmisia inboard-ului. Asta deoarece si greutatea, si impingerea dezvoltata sunt prea mari pentru un suport normal de motor auxiliar. In plus, de obicei aceste motoare au cizma extralunga (635 mm), ceea ce permite montarea pe oglinda de obicei inalta a barcilor cu inboard.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sixone

Aha, multam de raspuns.. Acum dilema pe care o am, merita sa montez un yamaha high thrust suplimentar sau mai bine merg cu o elice de rezerva dupa mine pentru cel inboard?

Vali

Eu votez intotdeauna pentru redundanta. La mine asta se traduce printr-o pereche de lopeti sanatoase :D.

E foarte important un backup, indiferent de fiabilitatea (cunoscuta sau presupusa) a motorului principal. Degeaba avem elice de rezerva, daca o defectiune la motor sau transmisie ne lasa la dispozitia curentului apei sau traficului naval.

Colegul Intersect ne poate povesti cum un baiat din GL a ramas "amanet" cu o barca pe inboard in mijlocul Dunarii, in timp ce un convoi de barje venea tavalug peste el. Noroc de niste pescari profesionisti care i-au auzit tipetele, si l-au tras din calea convoiului. Nu te joci cu un asemenea ansamblu, care are nevoie de o distanta foarte mare ca sa faca o eventuala manevra de evitare.

Parerea mea e ca e vital un outboard de backup. Astfel, se merita ori un outboard mic in 2 sau 4 timpi, ori mai bine un High Thrust. Motorul mic se poate folosi la trolling si eventual la iesirea dintr-o situatie neplacuta, pe cand High Thrust-ul poate fi considerat direct o propulsie alternativa total fezabila.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sixone

Da, atunci o sa ma apuc de cautat un high thrust cel mai bine, multam de raspunsuri.

Intersect

Born to fish,forced to work!!!

sixone

Aha, dar n-am mai vazut pana la urma finalizarea topicului, s-a montat un motor electric pana la urma pe barca aia?

Intersect

Da minn kota,nu am avut placerea sa il vad pentru ca respectivul  a devenit tata si a abandonat barca.
Cred ca anul asta o sa o dea la apa si am sa o testez si eu.
Born to fish,forced to work!!!