Barcă lată de 2,71 m; ce modalitate de transport mi-ați recomanda ?

Creat de kmbh69, Iunie 15, 2016, 12:16:45 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kmbh69

Îi vând velierul meu unui unchi de-al meu din România.

Variante de transport:

rutier - rapid (maxim 2-3 zile), dar necesită o grămadă de aprobări speciale pentru agabaritic (taxă specială, vehicul antemergător și altul după), ceea ce devine foarte scump.

sau naval, pe canale și fluvii ar putea ajunge până la Satu-Mare, de unde apoi are asigurat transportul, aceasta fiind însă o variantă lentă, de ordinul lunilor, barca având viteza maximă a carenei de 10 km/oră și, cel puțin pentru cei 200 km pe Rin (Duisburg-Mainz), periculoasă (cred că Rinul e cea mai aglomerată cale fluvială din Europa). Rinul are de obicei viteza cam tot de 10 km/oră. Doar în perioadele de debit mic viteza de curgere scade la 5 km/oră, dar după ploi depășește liniștit 10 km/oră. Deci devine obligatorie remorcarea, dar convoaiele merg cu cel puțin 20 km/oră, deci barca nu ar rezista la această viteză de remorcare.

De aceea cumpărătorul cam înclină spre varianta rutieră, are și el o mașină de teren care trage tot 2,8 tone, ar vrea să încerce să o transporte pe o platformă de cărat autoturisme, fiind vorba de un velier dublu-derivor, care s-ar așeza bine pe o platformă.

Cât de tare bate la ochi că depășește 2,5 m ? Poate risca să o transporte ca pe un transport normal ? Cât de atent se controlează pe autostrăzi din Germania până în România (lățime și greutatea trailerului încărcat), dacă ar veni atent, încercând să nu atragă atenția ?

Florio

Citat din: kmbh69 din Iunie 15, 2016, 12:16:45 AM
Îi vând velierul meu unui unchi de-al meu din România.

Variante de transport:

rutier - rapid (maxim 2-3 zile), dar necesită o grămadă de aprobări speciale pentru agabaritic (taxă specială, vehicul antemergător și altul după), ceea ce devine foarte scump.

sau naval, pe canale și fluvii ar putea ajunge până la Satu-Mare, de unde apoi are asigurat transportul, aceasta fiind însă o variantă lentă, de ordinul lunilor, barca având viteza maximă a carenei de 10 km/oră și, cel puțin pentru cei 200 km pe Rin (Duisburg-Mainz), periculoasă (cred că Rinul e cea mai aglomerată cale fluvială din Europa). Rinul are de obicei viteza cam tot de 10 km/oră. Doar în perioadele de debit mic viteza de curgere scade la 5 km/oră, dar după ploi depășește liniștit 10 km/oră. Deci devine obligatorie remorcarea, dar convoaiele merg cu cel puțin 20 km/oră, deci barca nu ar rezista la această viteză de remorcare.

De aceea cumpărătorul cam înclină spre varianta rutieră, are și el o mașină de teren care trage tot 2,8 tone, ar vrea să încerce să o transporte pe o platformă de cărat autoturisme, fiind vorba de un velier dublu-derivor, care s-ar așeza bine pe o platformă.

Cât de tare bate la ochi că depășește 2,5 m ? Poate risca să o transporte ca pe un transport normal ? Cât de atent se controlează pe autostrăzi din Germania până în România (lățime și greutatea trailerului încărcat), dacă ar veni atent, încercând să nu atragă atenția ?


Problema am discutat-o de curand cu CristiZZ, care a si studiat-o.
Din cate imi amintesc, limita de latime pentru transport agabaritic, ce necesita insotire cu  vehicul antemergător si tot alaiul, este de 3,2m.
In intervalul acesta de la 2,5 pana la 3,2m fiind necesare doar un aviz cu o taxa de transport special.

Link: http://www.modexpres.ro/index.php?transport_rutier_marfa=Autorizatie%20de%20supratonaj%20(Ordinul%20nr.%201702%20din%2012%20octombrie%202005)&info

P.S.
   Personal nu cred ca diferenta de latime de 20 cm la cuplul maestru, ar fi vreodata vizibila sau controlabila in mod concret, atat timp cat barca se transporta pe o platforma.  Dar nici nu te pot sfatui sa mergi pe alta varianta decat cea strict legala.

Cum sa faca un politist, sa puna dreptare stanga/dreapta platformei, sa detecteze 10 cm pe fiecare parte, la punctul de latime maxima? :) . Sau varianta "firul cu plumb" ?Daca actul de insotire al barcii nu face referire directa la latimea acesteia, cred ca transportul are 99.9  % sanse sa decurga normal.

cristizz

Intr-adevar, limita pana la care nu iti trebuie antemergator este de 3,2 m
Transportul agabaritic insa rpesupune ca soferul sa detina Atestat pentru transport agabaritic.
Taxele ti le poti aprecia singur din tabel.
Eu mi-am calculat pentru o barca cu latimea 2,95 de la Bucuresti la Constanta aproximativ 50 Euro.
Poti sa ai in vedere si faptul ca este permisa o depasire a masei si dimensiunii cu pana la 4% fara a fi penalizat:
255 x 4% = 10,2 cm  deci latimea max. = 265,2 cm
Daca ar fi insa cineva ingaduitor (nu te poti baza pe asta) si ar asimila barca cu un container frigo calculul pentru depasirea latimii maxime ar fi:
260 x 4% = 10,4 deci latimea max. = 270,4 cm

Eventualele controale efectuate pot fi ale
- Politiei (singure), iar ei nu au dispozitive de masurare dar pot cere documentele incarcaturii (barcii) de unde sa rezulte ca ai masa sau dimensiune agabaritica
- Autoritatii rutiere insotita de politie, iar ei au in general numai cantare, nu si dispozitive cu care sa determine cuplul maestru si sa-l masoare. Dar si astia vor cere documentele incarcaturii.

In ideea ca mi-as putea cumpara acea barca cu latimea 2,95 eu ma gandeam la constructia unui peridoc care sa aiba pe el un sistem de grizi care sa roteasca si translateze barca asa incat sa se incadreze in 2,55


Florio

Citat din: kmbh69 din Iunie 15, 2016, 12:16:45 AM


De aceea cumpărătorul cam înclină spre varianta rutieră, are și el o mașină de teren care trage tot 2,8 tone, ar vrea să încerce să o transporte pe o platformă de cărat autoturisme, fiind vorba de un velier dublu-derivor, care s-ar așeza bine pe o platformă.

Cât de tare bate la ochi că depășește 2,5 m ? Poate risca să o transporte ca pe un transport normal ? Cât de atent se controlează pe autostrăzi din Germania până în România (lățime și greutatea trailerului încărcat), dacă ar veni atent, încercând să nu atragă atenția ?

Poate e de luat in calcul si varianta de a recurge la un transportator autorizat, care:
a) Va avea completata o forma de "aviz de insotire" pentru incarcatura, in care se trec datele de identificare si greutatea barcii. Caz in care stie omul sigur cum va decurge transportul, ca e profesia lui (oricum, daca nu scrie nicaieri, nimeni nu poate detecta diferenta aia de latime la punctul maxim )
b) Se ocupa personal de taxa respectiva, daca va considera ca este cazul.

cristizz

Citat din: Florio din Iunie 15, 2016, 08:34:40 AM
Poate e de luat in calcul si varianta de a recurge la un transportator autorizat ...

Pentru a transporta o singura data probabil ca e cel mai bun lucru.
Eu pentru o distanta de 2000 km am luat in calcul inclusiv transportul pe calea ferata. Tehnic era posibil, nu am intrat in detalii financiare deoarece nu voi cumpara acea barca prea curand.
Varianta angajarii unui transportator (rutier, CF sau naval) este cea mai comoda si poate fi bugetata rapid. Daca socoteala da bine ... mai ramane de vazut transportul si manipularea la incarcare si descarcare.

pelicanul

Daca barca a fost (sau este) inscrisa in Germania toate datele si dimensiunile ei (lungime, latime, inaltime cu catarg sau fara, putere motor si greutate) sint trecute intr-o baza de date pe care Politia Rutiera din Germania o poate accesa online in decurs de citeva minute. Nu este nevoie sa masoare sau sa cintareasca politaiul la fata locului.
Orice abatere (nu stiu daca se tine cont de acei +10% mentionati de Cristizz) se sanctioneaza cu amenda (grasa) plus imposibilitatea de a mai misca barca + trailerul respectiv pina la intrarea in legalitate. Nu mi s-a intimplat mie asa ceva, dar am surse demne de incredere...  :)

ghrt

Eu am căutat transport fluvial de lângă Koln, pe Rin până la Giurgiu fără succes, deoarece barjele sunt de regulă umplute de un singur client. Poate din Germania găseşti un transportator fluvial care să îţi încarce barca pe o barjă şi să o aducă în zona Dunării sau direct la Constanţa. Bănuiesc că vreţi să o aduceţi la mare.

deltasub

Eu zilele trecute am navigat cu barca de la Genova pana in sudul Italiei, in ideea de a aduce barca in etape in Romania. Neavand timp suficient la dispozitie, am cautat un transportator autorizat care mi-a trasportat-o in golful Taranto, urmand ca anul viitor sa continui.
Vorbind cu transportatorul, mi-a spus ca, camioanele lor au autorizatie permanenta de a transporta barci pana in 3 metri latime. Nu m-a interesat subiectul, dar banuiesc ca la o barca agabaritica cresc pretul, dar nu sunt probleme de transport. Nu esclude si varianta descrisa de colegul care recomanda inclinarea barcii. Daca are doua chile, poate e chiar mai simplu de inclinat.

kmbh69

Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturi. Deci, cum ziceam, unchiul meu vroia să aducă barca până lângă Satu-Mare (iar de acolo avea un camion).

În sfârșit, nu a stat el doar în căutările mele, a tot întrebat și el diferiți cunoscuți de-ai lui și a găsit prin cineva un transportator de bărci pe relația Germania - nordul României. Va veni la mine, va pune barca pe platformă și drum bun!

Cel puțin el are ce să facă cu barca, are o cabană pe malul lacului Colibița și îi mai vin uneori grupuri de turiști, îi poate plimba cu barca pe lac.

N-am ce face, a trebuit să dau barca, în ultimii ani am avut tot mai puțin timp la dispoziție pentru ca să mă dau cu ea și plăteam degeaba chiria locului unde se află barca și asigurarea bărcii.

Viitoarea barcă (atunci când va vrea Dumnezeu să am altă barcă) sper că va fi ceva trailerabil (ca să nu mai plătesc chiria locului din marină și ca să îmi pot alege mult mai ușor zona de navigație): lățime de maxim 2,5 m, înălțime de la asfalt la acoperiș+catargul culcat de maxim 4 m și greutate cu peridoc cu tot de maxim 2800 kg.

Florio

Citat din: kmbh69 din Iunie 16, 2016, 11:19:44 PM
Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturi. Deci, cum ziceam, unchiul meu vroia să aducă barca până lângă Satu-Mare (iar de acolo avea un camion).

În sfârșit, nu a stat el doar în căutările mele, a tot întrebat și el diferiți cunoscuți de-ai lui și a găsit prin cineva un transportator de bărci pe relația Germania - nordul României. Va veni la mine, va pune barca pe platformă și drum bun!

Cel puțin el are ce să facă cu barca, are o cabană pe malul lacului Colibița și îi mai vin uneori grupuri de turiști, îi poate plimba cu barca pe lac.

N-am ce face, a trebuit să dau barca, în ultimii ani am avut tot mai puțin timp la dispoziție pentru ca să mă dau cu ea și plăteam degeaba chiria locului unde se află barca și asigurarea bărcii.

Viitoarea barcă (atunci când va vrea Dumnezeu să am altă barcă) sper că va fi ceva trailerabil (ca să nu mai plătesc chiria locului din marină și ca să îmi pot alege mult mai ușor zona de navigație): lățime de maxim 2,5 m, înălțime de la asfalt la acoperiș+catargul culcat de maxim 4 m și greutate cu peridoc cu tot de maxim 2800 kg.

Bravo, s-a rezolvat cazul. Asa vedeam si eu lucrurile, cu implicarea unui transportator.

La Colibita e un paradis de lac intre munti, cu o apa incredibil de limpede si adanca, pe care am padelat uimit de peisaj.
Am vazut si alte veliere mici, dar barca ta va fi regina acolo :)

pelicanul