Revizii ...

Creat de drmarius, August 07, 2016, 07:26:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

drmarius

Motor: Yamaha 13.5 CP 2 timpi - in manual identic cu 15cp (nu stiu exact de unde vine diferenta de cp)

Dupa ce l-am achizitionat, la mecanic s-a verificat (neumblat din fabrica in el, toate suruburile neatinse) si s-a facut o mica revizie:
-ulei din cizma schimbat
-verificat bujii
-verificat compresia (motor nou)
-curatat carburatorul.

Dupa un an m-a mancat sa citesc putin despre aceste motoare si am ajuns la concluzia ca trebuie o revizie 1 data pe an.
Mai exact:
- schimbat bujii  cumparate de la Yamaha RO;
- schimbat ulei cizma - original Yamaha RO in tub special pentru orificiul din cizma. Cu 80% din tub deja curgea pe sus. Inainte am lasat sa curga tot uleiul vechi de un an;
- verificat si curatat filtrul de benzina;
- verificat elice - am demontat elicea, apoi am curatat si gresat cu o vaselina Yamaha speciala.
- pompa de apa - intreb la Yamaha si inca un mecanic cu toate informatiile daca la revizie sa schimb impellerul. Raspunsul a fost NU daca scuipa apa. Producatorul zice ca o data pe an trebuie schimbat. Este destul de logic ... cauciuc, timp, temperaturi, apa, etc. Cred producatorul si demontez ... in poze se vede ce am gasit.
- O-ring pompa apa - l-am cumparat preventiv dar nu l-am schimbat deoarece cel de pe pompa arata ca nou.
- gresat - manualul recomanda la revizie gresarea unor contacte, arcuri, etc. Le-am gresat pe toate tot cu un tub original Yamaha.

Cele de mai sus le-am scris deoarece desi nu am cunostinte de mecanica le-am facut foarte usor in maxim 2 ore ( data urmatoare sigur o sa  fie maxim 1 ora) in contextul in care Yamaha Romania si mecanicul mi-au recomandat sa nu schimb nimic daca motorul are putine ore de functionare.

Pentru colegii care au experienta daca mai sunt lucruri de facut va rog sa le spuneti!

Acum am o neclaritate legata de sistemul de racire. Teava care intra in pompa de apa prezinta niste depuneri albe care sigur se mai regasesc in sistemul de racire. Stie cineva daca acesta depunere are legatura cu apa sarata? Si care este solutia profesionala de curatare a sistemului de racire (nu vb de calgon sau oret)?
















Florio

Bravo Marius o treaba bine facuta  si o experienta proprie totodata :) . Aprecierea mea se suprapune si pe faptul ca va trebui sa fac acelasi lucru motorului meu, anul acesta.
  Din cate am observat in tabelul de intretinere din manualul Yamaha,  sfaturile sunt date in functie de numarul de ore dar si de perioada de timp. Repet, "sfaturile". Pentru ca se si mentioneaza ca sunt informative, nu batute in cuie.

Ce nu inteleg bine: operatiunile facute de tine sunt trecute in tabel pentru 100 de ore de functionare sau 6 luni ? Sau pentru 100 de ore de functionare pe care ei le considera realizate in medie la 6 luni ?  :)

P.S>
  Putin cam delasator, eu nu am schimbat mai nimic in afara uleiului si filtrelor de-a lungul anilor. E adevarat ca in primii 5 ani facusem doar 47 de ore de functionare-motor. In conditiile in care aproape 3 luni pe an le-am petrecut pe barca :)

Inca un lucru: cati curata motorul cu apa dulce dupa fiecare utilizare in apa sarata sau ape noroioase ?

Intersect

Citat din: Florio din August 08, 2016, 04:43:32 AM

Inca un lucru: cati curata motorul cu apa dulce dupa fiecare utilizare in apa sarata sau ape noroioase ?


Salut,Eu curat motorul dupa ce am intrat in ape noroioase.Am patit o situatie nasoala cand am luat barca am arat aproape tot lacul Baclanesti ,cand aveam racire cand nu,iesea pe evacuare apa numai mal.
Apoi am ajuns pe burta la Mila 23 nu am curatat cum trebuie toata galeria pentru racire apa,apa ramasa sa evaporat malul sa uscat.
A doua zi abia tasnea apa nu conta la ce turatii si ce faceam.Uite-ma cum m-am apucat sa desfac motorul si sa curat galeria.Nu a fost prea placut.
De atunci daca intru prin mal il turez in gol pana imi scoate apa curata apoi il las sa se raceasca si repet actiunea,daca am posibilitatea il curat cu apa curata,ceea ce este mult mai bine.
Dupa tavalirea asta si altele in decurs de un an am schimbat pompa de apa,kitul complet(impeller,etansari,bucsa de teflon,capace inox,tot.)motorul avea 3 ani de zile si 90 de ore de functionare.
Dupa iernat ii schimb toate uleiurile si consumabilele(filtru de ulei,filtru de benzina,filtru decantor,filtru de banzina de pe linia de inalta),anul asta dupa cum stiti respectand numarul de ore precizat de catre producator am schimbat si bujiile.
Urmeaza cureaua de distributie dupa primul iernat , thermostatul pentru racire apa si intretinere generala pompa de apa(daca este necesar schimb iar tot,o sa imi cumpar kitul complet nu numai impeller).
Born to fish,forced to work!!!

ionpescarul


ionpescarul

#4
In afara de otet si calgon ,eu nu am auzit ,doar combinate cu bicarbonat de sodiu (doar curatare mecanica dar asta e nebunie) dar nu am auzit pe nimeni sa curete instalatia de racire dedicat cu solutii speciale ,vorba ta.
.Acu zic o nebunie ,cred ca merge curatat cu otet ,
Pui motorul invers ,cu elicea sus ,desfaci suruburile scoti cizma de jos de la pompa de apa ,astupi  gaura care tine loc de martor cand e motorul pornit (e posibil sa mai fie inca o gaura de evacuare apa undeva sub motor,care ar fi evacuarea principala ) trebuie astupata si aia.Dupa ce ai astupat cele 2 gauri torni otet pe teava de la pompa de apa si il lasi o zi ,doua ,apoi scoti dopurile si cureti cu furtunul cu  putina presiune de apa toata instalatia ,vezi ce iese pe dincolo.
1.Inainte de toata treaba ,trebuie scos termostatul (curatat chimic cu otet si  bicarbonat ,bagat in apa fiarta cu termometru inclus sa vezi cand deschide) (curatirea o faci fara termostat montat)
Dar  ,mai e un dar ,nu lua de bun tot ce am scris eu aici pentru ca e posibil ca pe undeva sub motor teava de evacuare sa aibe dublu rol si apa cand iese din motor sa treaca prin ea.Nu stiu ,aici ar trebui sa vorbeasca cineva care a demontat motoare.Daca evacuarea are dublu rol gaze si apa ,poti baga otet in motor si ai mierlito.
La revizia asta tu trebuie sa verifici si termostatul,daca ai chef ?
Acu poate sa scrie un mecanic experimentat si sa zica ,bre esti nebun sterge postarea asta ,ca se gaseste vreunu sa faca ce ai zis si isi strica motorul.Si pe buna dreptate .Teoria mea trebuie infirmata sau confirmata de cineva experimentat.Eu nu am incercat asa ceva.

Intersect

Citat din: drmarius din August 07, 2016, 07:26:15 PM

Acum am o neclaritate legata de sistemul de racire. Teava care intra in pompa de apa prezinta niste depuneri albe care sigur se mai regasesc in sistemul de racire. Stie cineva daca acesta depunere are legatura cu apa sarata? Si care este solutia profesionala de curatare a sistemului de racire (nu vb de calgon sau oret)?


Salut eu am avut un spray degresant care mi-a inmuiat malul din instalatie,apoi am spalat cu apa dulce sub presiune.Dar a trebuit sa desfac tot.
Uite ceva solutii pentru curatare,personal am folosit descalex diluat http://wssproducts.wilhelmsen.com/marine-chemicals/cleaning-and-maintenance-1/cleaning-and-maintenance/descalex-25-kg sau  http://www.ricoservices.co.uk/environmentallyfr.htm.
La un motor fara prea multe depuneri se pot folosi fulgi de acid citric.
Born to fish,forced to work!!!

drmarius

Florio, tabelul este aproape acelasi ... https://goo.gl/photos/dvzHMyF6GPbaKKQ98

Asa cum spune si Intersect, clar este bine sa fie curatat cu apa curata. Eu de exemplu, nu imi dau seama de unde dar am gasit in mufa de pe capac pe unde iese apa "un" ceva uscat. Acum nu stiu daca a venit prin sistem  sau cumva a intrat de afara. Clar este ca afecta debitul. 

Legat de ore sau perioade, tabelul spune ca la 6 luni sa fie schimabt uleiul din cizma. Acum ma gandesc ca daca merg 20 de ore in 6 luni pot sa il las pana la 1 an neschimbat (romanism). Impellerul o data pe an lafel cred ca e bine sa fie schimbat si verificat (+ pompa apa) la la cea mai mica variatie de presiune/debit.

Pana la urma la motorul meu, costurile sunt destul de mici pentru o revizie totala (aprox. cateva pachete de tigari) si cred ca se merita sa stau linistit.

Ce am mai observat din fabrica, motorul pe suruburi avea o solutie alba uscata ... sa zic un fel de silion. Stie cineva unde putem gasi asa ceva?

Si de pe Youtube, am vazut un lucru logic, pe Oring-uri inainte de montaj se folosea o solutie speciala de gresat cauciucul ( http://www.motofluid.com.au/product/rubber-grease ). Am vorbit cu mecanici auto dar niciunu nu are idee.


Intersect

Respectă ce spune producătorul în privința reviziilor și nu o să ai treabă.
Pasta albă este http://www.loctite.com.au/thread-sealing-4048.htm depinde acum dacă este pentru etanșare sau împiedicare a șurubului să se desfacă.
Born to fish,forced to work!!!

Intersect

Dacă nu poți curată circuitul de apă,am  să îți aduc eu Descalex dar undeva prin Decembrie ajung în țară.
Born to fish,forced to work!!!

drmarius

Multumesc mult!

Pana ii fac urmatoarea revizie, inainte de noul sezon merg asa cu el. Urmatoarea interventie o sa fie mai serioasa si o sa incerc sa fac mai multe poze in speranta ca pot ajuta la sfaturi (pozele, NU eu :) ) sau sa ne facem curaj sa mesterim putin la motoarele noastre. Asta mai ales dupa ce sfatul specialistilor in cazul meu nu a fost prea roz, plus ca daca sunt pe apa sa stiu sa remediez o problema ... macar sa ma scoata la malul bun.

Florio

Citat din: drmarius din August 08, 2016, 06:09:26 PM
plus ca daca sunt pe apa sa stiu sa remediez o problema ... macar sa ma scoata la malul bun.

Asta este cel mai mare castig. A cunoaste barca si motorul cu care navighezi inseamna foarte mult.
Realizam asta in situatiile limita :) .

drmarius

Mai am nevoie de un sfat ...

Vreau sa schimb linia de alimentare din cauza faptului ca cea cumparata cu bani putini nu arata OK. Atat furtunul de 6 cat si para prezinta fisuri si nu vreau sa ma trezesc ca trage aer cand sunt pe apa.

Ma puteti ajuta cu un sfat legat de un furtun bun si o para care sa reziste. Plus ca pe furtun undeva sa mai pun un filtru de benzina. In service initial au pus niste zip-uri sa stranga furtunul, dar soarele le-a afectat. Acum o sa folosesc coliere mici de metal.

Va multumesc!

peb5

Furtun de benzina gasesti si la piese auto. Un metru de furtun de benzina panzat (cu insertie textila) este in jur de 15 lei/m. Tot pe la ei gasesti si para de amorsare.

mbro

Furtunurile de la auto sunt ieftine dar nu foarte ok calitativ (ele nefiind practic concepute sa stea in soare), noi te putem ajuta cu acest tip de linie de alimentare. Costa putin mai mult dar se observa diferenta majora de calitate, singura buba e ca diametrul e de 8mm.
Distribuitor national de elice barca si piese pentru motoarele de barca.

drmarius

Am verificat si rezervorul cat si mufa sunt de 8. Cum a ajuns setul de 6 ... Nu stiu. Poate vorbesc prostii, dar clar imi amintesc 6.

Legat de filtru ce recomandati si unde exact in cm este bine sa fie montat pe furtun?

Multumesc.