Automobile pe apa

Creat de Litcanu Ionel, August 20, 2016, 01:31:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Litcanu Ionel

Citat din: Thor din August 21, 2016, 09:55:23 PM
4 X 4 ! Zbaturi! Nu prea inteleg de ce ar trebui pusa o caroserie auto pe flotoare. Masina amfibie stiam ca inseamna altceva. Pe Forum s-a mai discutat despre marinizarea motoarelor auto care de asemenea inseamna  altceva.Dar la urma urmei poate sa fie orice pe flotoare. Scuze pentru off topic. Poate ca nu ma vede Vali...

Acesta, cu zbaturi a fost primul realizat in Romania, cred ca in 2010, de studentii sectiei "Automotive" de la Ovidius Constanta.
Al doilea proiect a fost realizat de cativa studentii UMC ,ca proiect de diploma, in 2014. o dacie papuc luata de la dezmembrari, care chiar a functionat.
Acesta este o continuare la un alt nivel,ascendent, si este pentru acumularea de cunostinte, rezolvarea si implicarea tinerilor in :constructii corpuri imerse, mecanica, electronica, hidraulica, mecatronica, si pot enumera multe alte domenii......
Nu cred de exemplu, ca discutarea alegerii pasului elicei este apanajul doar al celor "priceputi" si "experti" in materie de pescuit...
Mai sus ,era un Domn,care nu vede in tineri, decat savanti, cercetatori, specialisti in tehnologie nanomoleculara.
Eu, care fac angajari din 93, am o problema: trebuie sa cunosc peste o suta de tineri ,ca sa pot sa ma opresc in dreptul unuia singur.....
Unde sunt, acei tineri de care tara are nevoie? Abia astept sa-i cunosc ! Si pentru asta,construim ceva, mai putin conteaza ce, conteaza implicarea si pasiunea lor.....
Nu a noastra, pentru ca noi , suntem in varsta, si viitorul sunt ei.Si lor le plac masinile,indiferent ca sunt pe uscat ,sub apa,pe apa, sau zboara .

Scuze ca m-am aprins....ma dezumflu repede.Cu stima!

P.S. Titlul "Automobile pe apa" nu este acelasi cu "masina amfibie" . Probabil viitorii romani specialisti vor dezvolta si asa ceva,dar cred ca pe bani mult mai multi. 

Thor

Citat din: Litcanu Ionel din August 21, 2016, 10:36:34 PM
...Eu, care fac angajari din 93, am o problema: trebuie sa cunosc peste o suta de tineri ,ca sa pot sa ma opresc in dreptul unuia singur.....
Unde sunt, acei tineri de care tara are nevoie? Abia astept sa-i cunosc ! Si pentru asta,construim ceva, mai putin conteaza ce, conteaza implicarea si pasiunea lor.....
Nu a noastra, pentru ca noi , suntem in varsta, si viitorul sunt ei.Si lor le plac masinile,indiferent ca sunt pe uscat ,sub apa,pe apa, sau zboara .

Scuze ca m-am aprins....ma dezumflu repede.Cu stima!

P.S. Titlul "Automobile pe apa" nu este acelasi cu "masina amfibie" . Probabil viitorii romani specialisti vor dezvolta si asa ceva,dar cred ca pe bani mult mai multi.

""P.S:"" "Masina amfibie"  scrie pe "4 x 4 zbaturi". Altfel, nu voiam sa pornesc o discutie pe proiectul Dvs. Doar că ma întrebam de ce o caroserie de masina si nu, scuze, o lada frigorifica pusa pe flotoare. Nu am nici un fel de competenta sa discut proiectul unui "automobil pe apa". Poate ca așa este, tinerilor  " le plac masinile,indiferent ca sunt pe uscat ,sub apa,pe apa, sau zboara". Nu pot decât să salut un proiect în care incercati sa antrenati  "acei tineri de care tara are nevoie". Chiar imi pare rau ca am provocat o discutia laterală proiectului. M-a uns la suflet: "Nu a noastra, pentru ca noi , suntem in varsta, si viitorul sunt ei." Cred ca rezulta ca noi, așa in vârsta, suntem înca PREZENTUL. Cu multă stimă, Adrian Anescu 1955.

Vali

Buna ziua d-le Litcanu si bun venit pe forum.

Desi orice initiativa dedicata sectorului nautic e binevenita, permiteti-mi sa aduc si eu cateva mici observatii.

1. O ambarcatiune glisoare are nevoie de un raport kg/cal putere sub 10 pentru a fi considerata performanta. Asta inseamna ca e greu de obtinut performante bune de viteza si eficienta atunci cand avem deja o tona de metal inutil asezat pe corpurile de catamaran.

2. Arhitectura de catamaran cu corpuri departate nu este foarte potrivita pentru un glisor performant, pentru asta preferandu-se de obicei arhitectura "tunnel boat", anume 2 corpuri de catamaran cu pereti verticali spre interior, asamblate sub forma de monococa.
In plus, structura necesara asezarii unui automobil pe cele 2 corpuri, plus cele 2 corpuri in sine vor adauga greutate semnificativa ansamblului, diminuandu-i din nou performantele.

3. Adaptarea unui automobil pentru obtinerea unei ambarcatiuni glisoare necesita semnificativ mai multa munca si cheltuiala decat constructia unei barci glisoare performante si echiparea acesteia cu un motor outboard corespunzator. In plus, apar o multime de probleme ce tin de infrastructura, mentenanta, depozitare in extrasezon etc. Asa ca dpdv personal o asemenea intreprindere mi se pare o palarie prea mare, chiar si pentru cineva pasionat.

4. Pentru performante fulminante pe apa exista deja clase de concurs la nivel european, anume de barci motorizate cu redane transversale, accesibile tuturor. Avem si un coleg de forum care a participat la asemenea concursuri si are o vasta experienta. Poate era o idee mai buna sa se adopte o clasa deja existenta, si sa se mearga deci pe un format verificat din toate pdv, indeosebi al sigurantei pe apa.

5. Ideea unui automobil plutitor poate fi cel mult inedita, adica o curiozitate de moment, dar nu cred ca se va ajunge la "umplerea" lacului Siutghiol cu asemenea masinarii. Se poate eventual crea o mica asociatie de catre cei pasionati, unde acestia sa se poata bucura de pasiunea lor pentru masini transpusa pe apa. Dar ganditi-va ce s-ar intampla daca s-ar intalni pe un lac fara reguli de circulatie ca pe sosea un numar mai mare de pasionati de adrenalina. Deja in prezent e greu sa dezveti un sofer de apucaturile lui atunci cand se urca in barca, pe viitor va fi si mai greu cand se va simti rege in BMW inclusiv pe lac.

6. Personal lucrez cu tineri (studenti) la proiecte de cercetare in domeniul nautic, si va asigur ca tinerii cu vocatie si pasiune sunt interesati si implicati la maxim in ceea ce inseamna eficienta, protectia mediului, continuarea traditiei, si in general de ceea ce inseamna frumosul pe apa. Un BMW plutitor nu are nimic in comun cu aceste lucruri, si in opinia mea este doar o continuare a trendului automobilistic pe intinderile de apa, unde gasesti din ce in ce mai rar linistea pe care multi dintre noi o cautam.

7. Lacul Siutghiol este un lac magnific pentru veliere, si e pacat sa fie intoxicat cu cai putere, gaz de esapament si "dependenti de adrenalina". A mai incercat primarul Radu Mazare, si din fericire a fost oprit la timp. Chiar ma intreb de ce dl. Hreniuc, despre care stiu ca e un mare pasionat de veliere, nu s-a implicat mai degraba in asa ceva decat in proiectul automobilului plutitor.


In nici un caz nu combat ideea si pasiunea dvs pentru automobile pe apa, insa cred ca mai e de lucru pentru a iesi ceva bun si a nu aluneca in romanisme nocive pentru toata lumea. Personal ma lupt pentru a elibera lacul Brates de langa Galati, mai mare decat Siutghiolul, de asaltul descreieratilor cu ski-jet-uri, care nu acorda vreo atentie celorlalti amatori de agrement nautic.

Am reusit sa populam Bratesul cu ceva caiace, canoe, iole, windsurfuri si kite-uri, si ne dorim mult sa avem parte de agrement nautic non-invaziv. Nu suntem ecologisti fundamentalisti, insa avem destule experiente negative cu atitudinea "dependentilor de adrenalina" motorizati, astfel incat dorim sa evitam perpetuarea acestui trend pe ape. Mai e mult de educat la romani pana se va ajunge la respectul fata de cel de langa tine, mai ales pe ape.

Eu ma bucur ca v-ati alaturat forumului, si sper ca feedback-ul obtinut va va ajuta sa luati cele mai bune decizii. Dpdv tehnic suntem pasionati de tot ce inseamna constructie nautica, dar in acelasi timp ne dorim ca apele sa fie locuri de recreere adevarata, si nu sa intalnim pe ape acelasi stres precum cel cauzat de traficul pe sosele. Va salut cu respect si va asigur de sustinerea noastra, cu speranta ca va aduce beneficii si nu deservicii sectorului nautic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

Da recunosc eu am zis asta
Citat din: cristiantutuianu din August 20, 2016, 06:12:52 PM
Frumoasa initiativa.
De ce nu prezinți și proiectul  .....sa vedem ce și cum ....unde se desfășoară activitatea de construcție a bărcuțelor.
Chiar îmi doresc sa văd un asemenea proiect dus pana la capăt.
Eu unul chiar vreau sa fiu "dumirit"....Poate îmi pot aduce contribuția la acest proiect cu ceva !
Sa auzim de bine.
Dar ce spuneti aici ???
Citat din: Litcanu Ionel din August 21, 2016, 03:45:40 PM
Prezentare succinta:
Am cumparat un BMW 316i 100 CP si l-am usurat de roti ,punti,diferential si inca mai suporta. A ajuns la 900 Kg.
Acestuia i se ataseaza doua flotoare ( catamaran) care sunt in faza finala de proiectare.
Urmeaza achizitia unei elice si un ax pentru ea.
Executie flotoare la baza nautica Universitatea Maritima Constanta.
Si urmeaza transmisia mecanica si altele.......
Nu sunt inebunit de masinute stimabile imi pare rau.

Citat din: Litcanu Ionel din August 21, 2016, 09:54:06 PM
Vorba unui cunoscut ganditor francez,Brunetier (parca-i zicea ): " Gandul ne spus este un gand pierdut "
Sincer am un gand (tare imi e sa nu fie un cosmar ) toate masinilile cu numar de TX (numar de Texas ;D asa ii alint eu in trafic ) pe lacul Sutghiol

Citat din: Litcanu Ionel din August 21, 2016, 03:28:18 PM
Da, de acord,dar daca Capitania face un control de rutina si nu ai brevet de barca sau barca nu este inmatriculata,ce faci?  -Ti-o iei !
Referitor la ce spuneti aici daca ala prins respecta litera legi Le-o da!la pachet pentru de dimineata

Cu respect si stima domnule Litcanu Ionel . Daca proiectul era o ambarcatiune (noi aici ii spunem barca,barcaz ,salupa ,velier ) sincer va spun ca participam la acest proiect cu mult drag si ma luptam sa  conving  Brigada Constanta sa participe.

Nu pot decat sa va urez succes .

Litcanu Ionel

Buna ziua si D-vstra, Domnule Vali,

Observatiile Dumneavoastra sunt pertinente si reale , si sunt alaturi de cei care protejeaza natura si mediul in care convietuim.
Vreau sa va asigur de cele mai bune intentii si incerc un raspuns punctual.
1. Cu cei 100 CP. si a gestionarii greutatii totale prin modificari,speram sa facem un prototip "scoala" si nu o torpila.
Eficienta este data de utilitatea " materialul didactic".

2. Corpurile de catamaran nu vor fi departate (nu vor iesi , decat foarte putin din cota de latime a masinii, si numai dintr-un considerent pur practic (de prag de acces in interior ). Peretii interiori vor fi verticali , pozitionati in dreptul lonjeroanelor, fara structura intermediara (platforma de asezare) care de aspectul de monococa. Aceasta particularitate este necesara pentru acces usor la tate celelalte componente mecanice de pe masina. Altfel, intram in problemele navalizarii motoarelor inboard, si lucrurile devin complicate.

3.Deoarece in constructia unei masini sa investit creativitate,cercetare,munca si bani, consideram ca este util sa ne folosim de aceste avantaje,si sa sarim etape de conceptie,executie si echipare necesare unui corp nou.
Problemele de infrastructura si depozitare, deja le-am depasit, si daca reusim si scoaterea ambarcatiunii pe roti ( eliminarea peridocului ) cred ca depasim un handicap major. Atentie! - nu pe rotile masinii!!
Despre mentenanta ce sa mai vorbim ,acces datorita conceptiei, instantaneu, la orice componenta din acest ansamblu.

4.Fiind o ambarcatiune scoala,nu dorim sa cream clasa speciala pentru concursuri nautice ci sa provocam intreceri de inventivitate intre pasionati, intre persoane , cluburi, universitati si cine stie ,pot apare si alte oportunitati. In zona de agrement, ce a fost de facut s-a facut si legea o fac producatorii, pe sume deloc neglijabile, si fara ca interventiile ulteriore sa aduca imbunatatiri,poate cel mult, modificari.

5."automobilul plutitor" , putin peiorativ, nu este o specie care se multiplica necontrolat, si daca exista tentatia unor "liniute" pe lac, in mod sigur, acestea se fac numai in cadru sportiv,controlat,supravegheat si cu respectrea tuturor masurilor de preventie.
Despre aspectul "rege in BMW" tin sa precizez doua aspecte.
a. BMW este o solutie de conjunctura,datorita tractiunii spate ,putere mare si greutatii mici. Putea fi orice alta marca.Eu sunt fan Toyota.
b. Rege este acel adolescent inconstient care tulbura linistea noptii ,fortand-usi muschii pe asfaltul din fata blocului cu masina lu "tacsu..".
Cred ca cei care construiesc bijuterii tehnice pentru intrecere pe apa (in general echipe ) sunt motivati doar de dorinta de a arata capacitatea lor si de a valida rezultatele muncii.

6. Sunt incantat cand aud ca si altii au astfel de preocupari si va felicit pentru antrenarea tinerilor in activitati nautice.
    Nu sunt de acord cu opinia Dumneavoastra "doar o continuare a trendului automobilistic pe intinderile de apa" .
   Ori eu sunt in eroare, si nu am vazut acest trend, ori Dumneavoastra,sunteti exasperat de numarul mare de rable plutitoare ce tulbura linistea intinderilor de apa din locatia Dumneavoastra . Atunci imi cer mii de scuze pentru ignoranta de care dau dovada.
   Parerea mea despre liniste si poluare este ca daca barcile,grupate precum masinile pe sosea, ar fi pornite si ambalate, dezastrul ar fi total in privinta zgomotului si al gazelor de esapament. Masinile de pe sosea (nu rable) sunt silentioase si respecta norme de poluare pe care nici o barca motorizata nu viseaza vre-o data sa le aiba (filtre,catalizatoare, echipamente electronice de supraveghere a noxelor).Barcile cu vele sunt altceva, si variantele ecologice sunt de studiat.

7. Si aici sunt partial de acord cu Dumneavoastra privid maretia lacului Siutghiol,dar ca vecin, cu lacul, pot sa afirm ca este utilizat in proportie de 0.01% din timpul de sezon estival. Locuim intr-un oras inconjurat de ape,si o barca pe lac este un obiect rarisim.
Cat despre fostul primar Mazare ,nu sunt fanul lui ,dar, faptul ca a avut initiativa de a face intreceri pe lac , a fost de bun augur pentru turistii privitori, si ca sa nu fim rai, o intrecere pe an,care dureaza cel mult cateva minute ( la viteze mari,nu ai timp sa te uiti la ceas,ca s-a terminat lacul ) a fost memorabila pentru spectatori ,mai ales pentru cei tineri. Mereu avem tendinta de a injura tot ce deranjeaza egoismul si ideile preconcepute pe care le avem (ma refer la mine).
Cat despre Domnul Hreniuc , puteti personal sa-l intrebati. La ce suflet mare are, nu cred ca refuza ajutorarea cuiva ,daca este o cerere in acest sens. Este un munte de experienta,capacitati si bunavointa de care profitam cu pretentiile noastre meschine si absurde, si pentru asta ne rugam pentru sanatatea lui.

Inchei aici raspunsul patetic de care am dat dovada si Va multumesc pentru incurajare , promitand ca voi lupta pentru respectul naturii, mediului si chiar mai mult, doresc si eleganta si frumusetea de care poat da dovada solutiile tehnice si designul formelor.
Vreau sa anunt si pe ceilalti forumisti,ca inchei aici dizertatiile pe teme sociale. Nu voi mai raspunde la nici o provocare negativa.
Sustin inititivele Dumneavoastra in privinta forumului si a ceea ce faceti pentru aceasta comunitate.
Chiar ma gandesc daca, impreuna , putem pune pe picioare, o "intrecere" bazata pe propulsii ecologice si respect fata de mediu.
Cu stima,
ing.Litcanu Ionel (ofiter de marina comerciala in retragere ) 

dany

Frumos dialogul dintre cei doi stimabili domni.Asa da discutii pe forum!!!
Felicitari!

Litcanu Ionel

Domnule Tutuianu,
Scuze pentru ignoranta mea in materie de "Brigada Constanta"
In raspunsul anterior pentru Domnul Vali, am promis ca nu voi mai raspunde provocarilor rautacioase care fac mai mult rau (noua).
Dar un raspuns tehnic pot sa va ofer.
1.Masina a fost achizitionata de la un roman ( ca tot romanul care are relatii de prietenie cu vecinii nostri bulgari).
Masinile platesc taxe de circulatie pe drumurile publice si sunt inregistrate la fisc pentru asta.
Legea romana nu prevede radierea lor decat prin casare. Posibilitatea de a gasi in maldarul de rable o masina buna,este nula.
Acesta este motivul de achizitie a unei masini " texane ". Nu am avut placerea de a avea un consultant competent in acel moment si imi cer scuze pentru aceasta prostie pe care am facut-o si pentru cele care vor urma.
2.Orice corp care pluteste pe apa, este o ambarcatiune. Cel putin asa stiu eu ,in ignoranta mea ,recunoscuta de altfel.
3.Respect parerile tuturor , si acesta este si motivul pentru care incerc sa raspund , fiecaruia.
4. Am ajuns la o varsta la care nu cred ca tot ce zboara se mananca, si speranta moare ultima.
Sunt de acord cu faptul ca ma lovesc zilnic de oportunisti, tembeli, inconstienti, iresponsabili este un "dat" si este motivul pentru care m-am adresat celor de pe forum, unde cred sincer ca nu voi avea parte de acelasi tratament.
In mediul industrial numeni nu injura pe nimeni,nu exista certuri decat pentru ralizarea practica a obiectului de activitate.
Nu va reprosez nimic, si este opinia Dumneavoastra pe care o respect,dar raspunsul este pentru toti forumistii.
Va doresc o zi buna.
Litcanu
Fost sef electromecanic in Marina Civila

Vali

Domnule Litcanu, multumesc pentru raspunsul dvs. Sunt multe de povestit, dar din pacate momentan sunt foarte incarcat cu treaba la barci, asa ca voi raspunde mai pe seara la postarea dvs.

E de treaba din belsug la ceea ce propuneti, dar cred ca daca punem mai multe creiere la contributie va iesi un lucru bun.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Litcanu Ionel

Buna ziua tuturor celor citesc aceste randuri.
Ma adresez Dumneavoastra,experientei Dumneavoastra si cunostintelor pe care le aveti.
1. Doresc discutii pe teme tehnice, "pur tehnice".
2. Rolul de mediator este al Domnului Vali si nu doresc sa-l preiau.
3. Daca cunoasteti tineri priceputi , cu simt tehnic, entuziasti in cea ce fac si care doresc sa se implice in acest proiect si in cele ce vor urma,
va rog sa-i indrumati catre secretariatul Facultatii de electromecanica navala din cadrul Universitatii Maritime Constanta, pentru inscriere.
Fara sa-si doreasca, vor dobandi multe cunostinte in toate domeniile,nu numai in cel al ambarcatiunilor de agrement.
4. Orice ajutor este binevenit, si orice idee va fi analizata si intoarsa pe toate fetele, pentru a i se da o forma perfect aplicabila.
5. Forta comunitatii de idei si actiune este net superioara individualitatii.
6. Suntem hotarati sa ne implicam si in proiectele solitare daca ni se solicita ajutorul.

Sa aveti zile bune si "vant bun din pupa"!

Cu stiama,
Litcanu Ionel

cristiantutuianu

 Domnule  Litcanu Ionel
Nu am vrut sa fiu rautacios !
Ok doar tehnic ...la modul serios

Deci BMW tractiune pe spate ! bun daca nu gresesc transmisia la puntea spate se face prin: ax cardanic adica cuplaj permanent mobil .
Probabil axul cardanic la BMW e un cuplaj permanent mobil deosebit  (cuplajul cardanic prin care se realizeaza transmiterea miscarii de rotatie intre doi arbori concurenti ale caror axe formeaza un unghi mai mic de 45 de grade).
Daca toata povestea de mai sus e asa cum am  zis !? Atunci cred ca nu trebuie decat transformat in :cuplaj bicardanic (tri..)care vine fixat ,folosind un cuplaj permanent fix de axul port elice.

:)

Litcanu Ionel

Imi pare bine ca vreti sa intram pe domeniul tehnic si sunt incantat ca putem dialoga.
Situatia sta asa: masina are doua cardane, care tractau axul distributiei spate si care acum a fost dezafectata (diferentialul spate).
Initial,la inceput proiectului situatia era cea din poza.
Deoarece am considerat (si practic, studiat ) ca montarea unei cizme pe post de z drive este dificila, avand nevoie si de reductoare pentru antrenare, si de pivotare trim si directie de propulsie, am renuntat si urmeaza sa dezafectam linia de cardane.
Cutia de viteze (situata in fata), se termina cu o iesire la cardan cu flansa, la care vom atasa un cardan cu dubla cruce sau omocinetice,ramane de studiat,(si de cerut parerea unui specialist care sa-l si execute,cu echilibraj dinamic).
Acest cardan inclinat trebuie sa antreneze axul elicei, care o sa fie pozitionat mai in spate, si in functie de pozitia aleasa, unghiul poate fi de 16-17 grade la 3m distanta, sau mai mare daca este mai aproape.
Intentionez sa montam o elice din material compozit, de la Propule si care nu se prea mai gasesc prin tara, dar poate fi achizitionata online.
Avantajul de a modifica unghiul palelor este major intr-un experiment.
Pentru asta fac un apel la cei care detin un ax elica de la o cizma de 80-120 CP cu diametrul de aproximativ 24mm si cu 13 sau 15 caneluri.
Sau unde sa caut, printre componente dezafectate,axul curat, fara pinioane sau alte accesorii, si bine-nteles drept. Nu merita cumparata o cizma ,doar pentru un ax.
Intentionez sa pozitionez acest ax ,cu elica cu tot intr-un montaj flexibil pe cadre ce preiau forta de impingere si o transmit sasiului masinii.
De ce flexibil ?, pentru a ridica elicea la andocare.
Am studiat multe variante si pana acum este solutia momentului, pana la o propunere mai buna.
Deoarece acesta vrem sa fie doar inceputul de proiecte in domeniul nautic, elicea este refolosibila si in locul ei se poate pune una cu pas fix.
Proiectul "Automobil pe apa" este conjunctural, si asteptam si alte sugestii ,chiar daca trasnite, numai sa respecte mediul,estetica si pe cel de langa noi.
Cred ca o sa am o problema cu postarea schitelor, deoarece sunt neobisnuit inca, cu facilitatile forumului.   


Litcanu Ionel

cred ca reusesc pana la urma sa postez si schite

pelicanul

@Litcanu Ionel

Bun venit pe forum!

Pentru a putea aprecia mai bine proiectul te rog sa ne dai mai multe detalii despre constructie si despre temele care au fost urmarite in proiectare.

De exemplu:

- lungime / latime corpuri catamaran si latime totala;

- ati luat in considerare varianta SWATH si daca da, de ce ati renuntat la ea (avantaje / dezavantaje fata de catamaranul de deplasament sau de glisare);

- greutatea totala a amabarcatiunii;

- viteza maxima si viteza de croaziera, necesare pentru calculul elicei, avind in vedere curba de putere a motorului si raportul de transmisie al cutiei de viteze a masinii;

- unde va impinge elicea? la aceasta intrebare vad ca ai raspuns deja in timp ce scriam, dar ar mai fi de discutat;

- amplasarea si dimensiunile cirmei (cirmelor);

- inteleg ca s-a renuntat la amarinizarea motorului; avind in vedere ca viteza maxima a ambarcatiunii va fi (probabil) de 25 - 30 km/h la turatia maxima a motorului, cum afecteaza aceasta racirea; un BMW (chiar si vechi de 20 de ani) atinge o viteza (probabil) de peste 140 km/h la turatia maxima a motorului; aceasta diferenta de viteza de circulatie a aerului nu afecteaza racirea motorului?; nu se impune redimensionarea (marirea) radiatorului?; ne poti exemplifica un calcul al necesarului de racire pentru un motor? sau eventual sa ne indici o bibliografie accesibila pe internet, pentru ca problema folosirii motoarelor auto la barci a fost dezbatuta pe larg pe forum si cred ca ar fi de mare interes pentru multi;

- nu in ultimul rind, pentru ca si tu ai abordat problema legala, cum se poate inscrie o asemenea ambarcatiune? s-a depus un proiect la Capitanie? s-a luat autorizatie de constructie?





Litcanu Ionel

Oau, mult intrebari deodata si poae nu atat de multe raspunsuri pertinente,dar sa incercam:

- Dimensiunile sunt cele din schita (la scara) afisata, mentionez ca schita este facuta de Domniul Hreniuc,mentorul nostru.
- Am studiat varianta SWATH si concluzia este ca nu avem tehnologia si resursele financiare necesare .
O discutie pe aceasta tema cred ca poate fi abordat pe o postare separata, pentru ca ajunge la un adevarat roman,interesant si tentant.
Poate vom aborda acest aspect pe un alt proiect viitor , pentru cei interesati.
- greutate totala practica:1500kg. si maxim calculata 2000.La proiectul urmator, vom impinge in jos aceste valori.Sa nu uitam ca este un experiment pilot.
- Atasez diagrama de putere, si datele rapoartelor de transmisie a cutiei de viteze: 

Litcanu Ionel

Continuare: ( inca mai am de invatat folosirea tastaturii pe forum )

-rapoarte de transmisie:
1th gear ratio: 3,78:1
2th gear ratio: 2,12:1
3th gear ratio: 1,36:1
4th gear ratio: 0,97:1
5th gear ratio: 0,77:1
Viteza de glisare 25-30 Km/h (croaziera) si maxim 40-45 Km/h
- in legatura cu amplasarea carmelor ( 2) ,intentionez sa ma folosesc de cadrul de prindere a tubului port elica si sa fie de tipul semicompensate. Inca studiem.
- In legatura cu motorul, el a fost creat de mama lui sa functioneze bine in curentul de aer si pentru acest lucru,am optat varianta catamaran.
In general, componentele sunt supradimensionate, pentru functionare in medii ostile, dar daca constatam ca nu este de ajuns,apelam la varianta tropicalizata,care exista. Incerc sa pastrez topicul acestui post si pentru discutii care au mai fost purtate,cred ca trebuiesc pastrate locatiile.
- In legatura cu intrarea in legalitate, incercam sa respectam cerintele capitaniei prin dotare , incercari la diverse solicitari si executie solida.
Intai facem oul si apoi cotcodacim.

Am o rugaminte pentru forumisti.sa incercam sa abordam subiectele, secvential si nu "a lot off",pentru a putea face fata.
Si daca putem , sa nu reluam discutii purtate deja pe acest forum, pe subiecte comune.