Motorizare

Creat de stefanstnc, Ianuarie 05, 2017, 07:08:40 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pilu

A mai fost discutata treaba cu uleiul pt 2 timpi  cum frumos ne explica "H" :
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1962.0.html
eu personal (ascultand si sfatul lui BRB ) adaug si in rezervor 10 g/L

Sosoktm

@teopes....ok, eu inca nu am vazut astfel de material, in care sa iti spuna fabricantul cum sa manufacturezi o piesa de schimb. Cote minime la diverse piese/uzuri maxime, cote in diverse puncte in motor, da, alea le gasesti in manualul de "service". SDV-istica, la fel. Nu vreau sa par artagos, dar ce spui tu de fapt e o documentatie tehnica pe care probabil o are doar producatorul, din ce stiu eu asta cu manufacturatul de piese nu se (mai) practica iar aici nu vorbim de cz de acum 40 ani. Este ca reglajul ala cu seibi  il faceai dupa culoarea bujiei? Asta daca nu lipea pistonul :)))
@vali...am avut aceeasi simptom, intra in protectie desi rezervorul avea ulei. Ce sa vezi, motorul intra in protecti daca scade sub minim nivelul la ulei sau daca se incinge. Sau daca senzorul de temperatura a plecat pe meleaguri mai bune . 40 euro mai tarziu, senzorul schimbat, autolube-ul mergea perfect :))))) 
@radu...diferenta e clara la consum, oricat marketing ar fi, nu neaga nimeni asta, dar la achizitie (vorbim nou pe nou) la 30 cai vorbim de o diferenta de macar 20%, de care cumperi muulta benzina si ulei  iar la mentenanta costurile sunt in general mai mici la 2t. Nu stiu care sunt costurile la 2t injectat, poate ne ajuta colegi cu etec uri sau optimaxuri. La ore multe de functionare clar un 4t este mai prietenos cu portofelul, nu contesta nimeni.
@pilu...adica...ai si autolube, dar adaugi si in rezervor 1:100??? Care e logica? Inteleg sa procedezi ca Vali si sa dezactivezi autolube, dar asa...de ce nu 5:100 amestec? Sa aiba ungere dom`le, sa se ajunga la toate pistoanele :)

Vali

Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 03:52:42 PM
@vali...40 euro mai tarziu, senzorul schimbat, autolube-ul mergea perfect :))))) 

De 40 de euro, un drujbar ca mine pune 40 de litri de benzina si face amestecul la mana fara vreun stres :D.

Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 03:52:42 PM
@pilu...adica...ai si autolube, dar adaugi si in rezervor 1:100??? Care e logica? Inteleg sa procedezi ca Vali si sa dezactivezi autolube, dar asa...de ce nu 5:100 amestec? Sa aiba ungere dom`le, sa se ajunga la toate pistoanele :)

In topicul mentionat de pilu, Horea spunea ca la motoarele cu regim de functionare "heavy duty" se recomanda in manualul de utilizare adaugarea de ulei in rezervor, inclusiv la autolube:

Citat din: H din Mai 02, 2016, 11:30:32 PMDe exemplu Yamaha la motorul de 40hp/2T dau un raport de amestec de 1:100,iar la acelasi motor care este Enduro(amestec in rezervor fara exceptie) raportul de amestec este dat de 1:50 pana la 1:25,iar cele cu automix se recomanda in timpul rodajului si la folosire dura adaus de ulei in benzina.Oare de ce?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pilu

#63
Da ,este autolube si mai pun si in 1% rezervor :) nu are ce strica ,bujiile  dupa un an nu sunt ancrasate arata f bine(arse caramiziu) dar eu oricum le schimb anual.ce e drept scoate putin fum la pornire pana se incalzeste apoi nimic folosesc ulei tcw3"no ash"

Am un bun prieten mecanic motociclete ,in special enduro ,merge ca mecanic cam la toate competitiile hard enduro din tara . Din ce mi-a povestit el la motoarele 2t enduro sau cros la un anumit numar de ore sau nu stiu cate plinuri ,printre altele se schimba segmentii si pistonul(daca e cazul)  .A vazut motor care a pus ulei dupa carte si care la al doilea schimb de segmenti si piston a necesitat schimbarea pistonului la o cota superioara si a vazut acelasi motor care baga putin  mai mult ulei decata  recomnda manualul si care a necesitat schimbarea cotei urmatoare de  piston abea dupa cinci sase schimbaride  pistoane . precizez ca amandoua motoarele au vazut acelasi  ulei numai de f buna calitate . (pt cine a citit prima oare am facut modificarea era vorba de schimbarea cotei pistonului)
Acum fiecare procedeaza cum stie sau cum crede de cuviinta .

teo pes

Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 03:52:42 PM
@teopes....ok, eu inca nu am vazut astfel de material, in care sa iti spuna fabricantul cum sa manufacturezi o piesa de schimb. Cote minime la diverse piese/uzuri maxime, cote in diverse puncte in motor, da, alea le gasesti in manualul de "service". SDV-istica, la fel. Nu vreau sa par artagos, dar ce spui tu de fapt e o documentatie tehnica pe care probabil o are doar producatorul, din ce stiu eu asta cu manufacturatul de piese nu se (mai) practica iar aici nu vorbim de cz de acum 40 ani. Este ca reglajul ala cu seibi  il faceai dupa culoarea bujiei? Asta daca nu lipea pistonul :)))
@vali...am avut aceeasi simptom, intra in protectie desi rezervorul avea ulei. Ce sa vezi, motorul intra in protecti daca scade sub minim nivelul la ulei sau daca se incinge. Sau daca senzorul de temperatura a plecat pe meleaguri mai bune . 40 euro mai tarziu, senzorul schimbat, autolube-ul mergea perfect :))))) 
@radu...diferenta e clara la consum, oricat marketing ar fi, nu neaga nimeni asta, dar la achizitie (vorbim nou pe nou) la 30 cai vorbim de o diferenta de macar 20%, de care cumperi muulta benzina si ulei  iar la mentenanta costurile sunt in general mai mici la 2t. Nu stiu care sunt costurile la 2t injectat, poate ne ajuta colegi cu etec uri sau optimaxuri. La ore multe de functionare clar un 4t este mai prietenos cu portofelul, nu contesta nimeni.
@pilu...adica...ai si autolube, dar adaugi si in rezervor 1:100??? Care e logica? Inteleg sa procedezi ca Vali si sa dezactivezi autolube, dar asa...de ce nu 5:100 amestec? Sa aiba ungere dom`le, sa se ajunga la toate pistoanele :)
Domnule SOS ... DE CE TE ATACI ASA? , ai bagat de seama cumva ca daca postezi mult asta nu inseamna ca stii tot pe acest site?
Spui prostii ! si ..NU E BINE DOMNULE SOS ! nu ar fi mai bine pe acest site sa fim constructivi sa dam sfaturi pertinente si sa nu atacam personal postarile ?
Daca am spus sfatuind un coleg de site ca trebuie sa fie atent la un autolube daca mai face un autolube eficient te ai atacat cm tare ...ai de vanzare? , e bine sa discutam constructiv nu sa ne credem supremi! totusi si cu noi si fara noi mecanica motor merge mai departe !
Cu astea spuse ma retrag din aceasta discutie ce tinde spre polemica desarta oferindu ti scuzele de rigoare daca te am deranjat urandu ti spor la postari !!!! :),ii multumesc lui D-ZEU ca existi !!!!!!!!
Viata i grea !!  Dar trece !!

momaul

Salut.Eu posed un 2t de45hp de care nu o sa ma  mai despart nu pentru ca nu mi-as dorii un 4t dar la varsta mea si la cum il utilizez eu nu cred ca-mi mai recuperez investitia vreodata.Acum depinde cum utilizezi un 2t.Daca de exemplu mergi mult la relanti cu el diferenta de consum intre 2t si 4 t este foarte mare.De exemplu motorul meu un mercury 45 hp 4 cilindri 723 cm3 consuma la 1000rpm cam 3,5litri pe ora dar la 4500 rpm unde barca merge cel mai bine consumul este in jur de 12l pe ora .Tinand cont ca intr-o ora cu 4500 rpm ma deplasez cu barca incarcata in jur de 40 km  eu m-am declarat multumit.  Pentru manevre cand consumul este foarte mare ma hotarasem sa iau un 4t mic dar din comoditate am continuat sa-l folosesc tot pe asta deoarece are pornire la cheie si nu trebuie sa ma mai deplasez de la  volan.Vorba lui Doi Nomazi fiecare isi alege ce crede ca i se potriveste cel mai bine.Plus ca mai am inca unul indendic de rezerva .Deci parerea mea este ca cine face mai putin de 5000 de km pe an cu masina mai bine merge cu taxiul asa si cu motoarele de barca.

mariusbig

Alo Teo !!! Ce draq te turezi asa ? E un forum de prieteni si colegi , nu de macho man !!!
Se presupune ca trebuie sa fim barcagii , toleranti si intelegatori  !!!
Eu nu , dar in mod sigur NICI TU nu o ai cea mai mare .
Hai sa lasam artistii sa vorbeasca - gen H , Fritz , etc.

radu andritoiu

prietene momaul, 4 cilindri pe lotus? nu e barca pe care am vazut o cu haiduc asta vara ?
frumoasa barcuta, insa pare cam mare motorul, 4 cilindri
si eu ma ganeam la un termic micut, 2,5 cai ori la un electric ptr pescuitul la spin
oare un electric face fata pe dunare, sta in curent ?
so, keep floating for pleasure

Vali

Dragi colegi, se pare ca vremea de afara si lipsa iesirilor pe ape ne cam afecteaza :). De cateva zile de cand a venit viscolul se simte o tensiune pe forum, pe care incerc sa o disip cat pot de mult, dar se vede ca e cam greu.

Rugamintea e sa incercam sa ignoram anumite postari care ni se par nelalocul lor, in loc sa ripostam. In felul asta pe capcompas s-au pastrat in timp un ton si o atmosfera constructiva, rareori de gasit in alte parti.

Cu speranta ca vom reveni la un ton normal, va urez discutii constructive, cu avertizarea ca la prima alunecare in afara cadrului normal de discutii topicul acesta se inchide, la fel ca orice alt topic afectat de probleme de comunicare. Am convingerea ca suntem oameni mari si echilibrati, asa ca propun sa ne intoarcem la discutii placute si utile ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusbig

Scuze ! Dar am dreptate !

Vali

Marius, n-ai de ce sa-ti ceri scuze, fiindca n-ai gresit cu nimic, la fel ca si ceilalti colegi. Iar cu dreptatea, e la fel ca in bancul cu rabinul, fiecare are dreptatea lui :).

Culmea e ca eu ma stiu personal cu foarte multi colegi, si de fiecare data cand vad cate o inflamare din-asta a discutiilor, imi dau seama ca totul pleaca de la fleacuri si de la perceptii eronate cauzate de comunicarea impersonala pe net.

Uite de exemplu Radu, cat era el de suparat asta vara ca i-am inchis topicul, de s-a si retras de pe forum, asa e de activ si implicat acum :). Eu stau cate o ora si scriu despre verificari structurale la veliere din fibra, si cand termin cu capul deja patrat, e o veselie maxima sa citesc caterinca pe care o fac Radu si Haiducu pe topicul de pescuit :D.

Asa ca propun sa povestim in continuare pe acest topic orice ne doare. Facem deci o exceptie de la punctul 10 al regulamentului, cel cu discutiile on-topic. Mai departe la nevoie separam discutiile astea in alt topic. Singura rugaminte e sa nu alunecam in nasolii, fiindca nu suntem Pictoru, si nu scriem pe barcaholic ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

Daca ne mai intaratam, e din prea multa pasiune ptr barci si pescuit
Sunt convins ca daca ne am vedea pe apa , am povesti prietenosi la o bere
Vine ea si vremea hoinarelii 🚤 si 🎣
so, keep floating for pleasure

mariusbig

Corect Vali. Lasa ca vine sezonul si ne linistim !!!

momaul

Salut.Radu,in primul rand iti multumesc pentru cuvantul prieten,inseamna mult pentru mine din partea unui om ca tine chiar daca a fost de complezenta.Nu nu ne-am intalnit, eu am o barca pe care aproape am construt-o din nou si am expus pe acest forum povestea ei.Mi-ar placea sa ne intalnim, si sa devenim prieteni adevaratisi asta nu doar cu tine ci cu toti colegii de forum.Pun o fotografie cu barca cum e acum poate ne intalnim pe ape.Motorul este foarte potrivit prntru ea si da un electric face fata pentru manevre .

radu andritoiu

Momaul, nu era de complezenta, doar suntem intre prieteni
Iertare, m am incurcat eu
so, keep floating for pleasure