skiff boat 6m type -> metalboatskits

Creat de sxn/t+, Mai 09, 2017, 11:16:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

sxn/t+

Va salut cu respect domnilor. Doresc sa achizitonez planurile de executie pt ambarcatiunea din titlul topicului (sper sa se fi incarcat si pozele propuse de mine..; n-am experienta acestor forumuri.., de cand am descoperit youtube-ul...) Urmaresc, prin acest demers, sa aflu doua lucruri de la dvstra, va rog frumos. Primul, stie cineva de existenta unei astfel de ambarcaiuni(in Ro., sau nu) si implicit, cum pot intra in contact cu proprietarul? Al doilea fiind, aveti cumva cunostinta care este minusul acestor barci 'jon boat', cu fund(aproape) drept..., intuitiv (si aflandu-se la celalalt capat al modelului functional, fata de ambarcatiunile cu derivor), cred ca pot chiar eu sugera, comportamentul nesatisfacator pe valuri..., dar cat de mari ar trebui sa fie acestea, ca sa puna in pericol navigatia unei nave cu garda de 56cm, lata de 2.1m, dar grea de 6-800 kg? Aici m-am blocat...! Vreau sa o folosesc pe lacurile si bratele Deltei (evident nu in Mare...), ca potential(aspirant) prestator de servicii de agrement. Studiez(deocamdata), aceasta oportunitate de activitate si-mi mentionez intentiile, pt ca sunt foarte preocupat de soarta tertilor din viitoarea ambarcatiune. Multumesc si pt preocupare dvstra de a citi si eventual, de a-mi rapunde.

teo pes

Excelenta !, sa nu te gandesti sa o folosesti la pescuit ! un plumb in bord si ... !!! te injura lumea pana la SFG !!, planuri gasesti batand simplu numele pe google,jon boats plan, pe imagini si gata ...transformi in mm !! bafta ! ;)
Viata i grea !!  Dar trece !!

Vali

@sxn/t+: Salutare si bun venit pe capcompas.ro.

Eu am folosit de cateva ori un Jonboat de 4 metri si ceva din aluminiu, al colegului dorely. E o barca ruseasca, pe nume Kazanka. Nu e o barca rea, dar nici buna. Isi face bine treaba pe ape linistite, dar pe valuri e nesigura si rupe spatele celor care stau spre prova. Asa ca am ajuns la concluzia ca acea Kazanka e o barca doar pentru balti, si nu pentru circulatia pe Dunare sau lacuri mari.

Despre barca din planurile tale, treaba sta un pic diferit, din urmatoarele motive:
- e o barca mare, si lunga, dar si suficient de lata pentru o buna stabilitate
- are un anumit unghi de stelaj (V-ul fundului), deci nu are fundul plat
- este solida, banchetele transversale asigurand si flotabilitate suficienta, si rigiditate maxima a corpului
- este amenajata din proiectare pentru transport de persoane (autorizata pentru 8 ocupanti)

Cu toate astea, barca are si cateva probleme, care in opinia mea nu o fac suficient de sigura pentru navigatia pe Dunare si in zonele circulate din Delta:
- e proiectata pentru categoria D de navigatie conform reglementarilor europene. Asta inseamna vant de maxim 4 Beaufort si valuri de maxim 0,3 metri inaltime. Deci barca e sigura in exploatare doar cat conditiile hidro-meteorologice se inscriu in aceste limite.

Din pacate, pe Dunare si mai ales in Delta nu ai vreodata certitudinea ca vei intalni doar asemenea conditii favorabile. In afara de valurile create de vant pe Dunare sau lacurile mari, care in situatii deosebite pot depasi 1,5 metri, vei intalni foarte des valuri de siaj ale altor ambarcatiuni sau nave. In Delta e un fel de teritoriu al bunului plac, unde prea putini acorda importanta regulilor elementare de siguranta in circulatia pe apa.

Cu toate astea, in Delta predomina barcile de categorie D, dar si barcagiii respectivi stiu ce au de facut astfel ca sa nu aiba probleme. Totusi, tipul de barca din pozele tale nu e in opinia mea cel mai potrivit pentru transportat turisti. Prin natura ocupatiei cunosc bine care sunt cerintele celor care cauta barci pentru plimbat turisti, si primul lucru cerut este bordul liber generos si latimea suficienta pentru o hidrostatica optima in orice conditii.

Nu cred totusi ca barca ar fi periculoasa in exploatare, dar cred ca va fi inconfortabila si va inspira teama ocupantilor neexperimentati, mai ales la intalnirea cu nave cu valuri mari de siaj, precum catamaranele  Navrom-ului sau navele austriece de croaziera.

O alta problema e partea de constructie si autorizare de catre ANR a activitatii de transport persoane. Aici sunt multe de povestit, si din ce stiu se prefera autorizarea barcilor cunoscute, cu "pedigree", chiar daca unele sunt prost gandite sau construite.

Inca o problema ar fi motorizarea, in opinia mea insuficienta pentru destinatia barcii. Mai mult ca sigur ca motivul limitarii la 30 de cai este cauzat de comportamentul la giratie al barcii, din cauza unghiului de stelaj foarte obtuz. 30 de cai pentru un deplasament de 1 tona inseamna ca barca se va misca in tranzitie, care e regimul de mars cel mai neeconomic - nici glisare, nici deplasament.

Deci opinia mea ar fi sa cauti un plan de barca asemanator, dar care sa fie autorizat pentru categoria C de navigatie - vant de maxim 6 Beaufort si valuri de maxim 2 metri. Daca gasesti, urmeaza sa povestim in continuare punctual despre acel plan. Mult succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sxn/t+

Multumesc frumos pt. raspunsul elaborat. Asa am sa fac. Totusi, cate barci de site-seeing(>7 pers.) vor mai glisa (dar si cate siaje considerabile vom mai intalni), in contextul iminentei legi a motorizarii in Delta, ce va limita puterea la 20 de cai?! Pt ca deocamdata, acesta mi se pare argumentul cel mai descurajant din acest context, lipsa glisajului...Restul sunt argumente conjuncturale ce se afla mult sub celelalte avantaje; functionalitatea destinatiei de folosinta, designul atragator, materialul component, masa proprie, fiabilitatea, dar mai ales fun-ul ca voi avea un proiect CAD, dupa care voi putea construi singur. Inteleg ca te pricepi nea Vali...! Bravo!

sxn/t+

Citat din: teo pes din Mai 10, 2017, 08:35:00 AM
Excelenta !, sa nu te gandesti sa o folosesti la pescuit ! un plumb in bord si ... !!! te injura lumea pana la SFG !!, planuri gasesti batand simplu numele pe google,jon boats plan, pe imagini si gata ...transformi in mm !! bafta ! ;)
multumesc de raspuns! Ce vrei sa zici cu 'un plumb in bord si ... !!! te injura lumea..'..Oare ca face siaj mare..? Scuze, chiar nu am prins ideea..

bbl81

cred ca, colegul Teo Pes vrea sa zica sa nu scapi un plumb in barca, ca s-a terminat pescuitul. o sa sune ca un clopot. ;)
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Alex1958

Salut,
Teo s-a referit la zgomot si rezonanta pe care o are o barca de metal de unde si injuraturile de la pescarii din vecinatate.
Problema este ca pana ajungi la site-seeing trebuie sa pleci de la pensiune, debarcader, etc pana in zonele linistite. In aceste imprejurari treci inevitabil Dunarea sau umbli pe canale frecventate, unde barca ta ar fi cam topaitoare -dupa cum ti-a explicat Vali.
Vremea poate fi superba cand pleci de acasa dar se poate starni furtuna din nimic si atunci s-ar putea sa ai probleme.
In plus vei transporta si pesoane ne-antrenate pentru situatii speciale care ar putea avea reactii de panica care ar putea inrautati si mai tare treaba.
Cand alegi o barca pentru utilizare personala trebuie sa te ingrijesti de multe dar cand o alegi pentru transportul altor persoane trebuie sa te gandesti la toate!
Spor!

pelicanul

Ce acreditari si experienta trebuie sa aiba (legal si eventual moral) un "prestator de servicii de agrement", (respectiv "plimbat turisti in Delta")?
Stie cineva ce legi se aplica? Verifica cineva barcile respective, mai altfel decit oricare alta barca? Se da vreun examen mai special pentru a conduce o astfel de barca?
Ce dotari si caracteristici trebuie sa aiba barca?
Cred ca astea ar fi intrebarile care trebuie puse. :)

teo pes

Da este vorba de zgomotele accidentale , si exemplul cu plumbul este cel mai domestic ...sa vezi cand cade cate un scaun sau ridica ancora  !! in privinta comportarii... depinde de cine este in ea ...eu mi am facut barca sa o pot pune pe masina la aprox 3,4m lungime si alerg bine cu un mariner de 15 cp 2t , am postat pe yotube la teopes ceva  aci nu prea stiu sa pun filme !!
Viata i grea !!  Dar trece !!

sxn/t+

Buna ziua oameni buni..! Uitasem cum e pe forumurile astea... :) Fiecare cu frustrarile si experientele lui...si abia asteapta sa ti le zica. Nu e peiorativ..., Doamne Fereste! Caci fiecare avem frustrarile noastre; dar chiar asa...?! Adica sa ma intreb mai intai de toate, ce-i trece lui Pelicanul prin cap..., partea legala a situatiei, ca altfel ce sa fac cu barca..?! Pai ce sa fac?! Ce face si vasluianul, dupa ce face dragoste... O sa fac puscarie... Si d'aci alta  : 'pai ce-ti trebe' tie, puscarie?' ETC Nu cumva lucrezi la Politie si vb cu noi in timpul programului?! Apoi, ca sa nu dau cu plumbul in barca, ca ma'njura toti braconieri cu matele chiorlaind de foame... de pe apa... Mai oameni buni..Aici credem ca nu este vorba despre noi insine, indiferent cat de singuri sau de frustrati suntem, ci despre ceea ce este independent de noi..Ca de exemplu.., un topic anume. 1. Stiti pe cineva cu o astfel de barca? Sa-l intreb pe nenea ala ce vreau sa aflu.. Daca nu.., 2. Poate ca aveti cunostinte despre comportamentul acestor barci pe valuri? V-am dat amanunte unde o folosesc....adica pe lacuri, canale, balti. Nu pe brate, nu pe mare, nu pe Luna. Vreau sa plimb persoane(opt); pt pescuit, ma descurc cu altceva-uri. Iar legea, promit s-o respect, ezact asa cum ma respecta si ea pe mine. Ma vezi ca ma preocup de soarta oamenilor din barca, dar vrei sa ma iei cu demagogii?! Smart!
Am pus si poze cu oamenii care stau pe marginea ei in picioare si a dreak nu pare ca  se apleaca de loc; ca asta m-a contrariat..., de-am ajuns sa ma bag in seama.
Deci.., ecler;  nu stiti cum sta treaba, dar stiti alte chestii mai interesante...
Pai daca nu stiti, nu-i bai. Bye, bye!

NessyRO

   Bună ziua domnule!
   Exact așa este pe forumurile astea de frustrați, unde cei nefrustrați și care promit să respecte Legea exact așa cum îi respectă Legea pe ei, caută informații. Târgul este cam așa: eu obțin informațiile (pe care altfel ar trebui să le plătesc cu bani sau timp), în schimb, accept "frustrările" forumiștilor, mai ales dacă nu sunt tocmai frustrări.
  Părerea mea sinceră este că ai greșit forumul! Dacă mă înșel, sincer îmi cer scuze! Dar nu cred! Bye! 
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

Vali

Nu va mai obositi cu acest topic, dupa cum nici eu nu ma voi mai obosi. Nu e nici prima, nici ultima oara cand suntem luati la impins vagoane de vreun incepator pretentios. Daca aveti curiozitatea, cititi pe barcaholic ce fel raspunde personajul celor care si-au alocat timp sa-i raspunda detaliat.

Asa ca despre nasoi, numai de bine ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau