Barca din vis!

Creat de iulian_cioclin, Mai 13, 2017, 07:32:03 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.


iulian_cioclin

Citat din: timberland0910 din Octombrie 07, 2017, 02:43:05 PM
http://sistemehifi.ro/rolul-condensatorului-auto-in-alimentarea-amplificatoarelor/

Ms frumos, am studiat linkul tau. numai ca sunt cam scumpicele condensatoare astea. Am sa vb cu un eleictrician, poate merge construit cumva unul. sau sa caut o varianta mai ieftina

timberland0910

Pai gasesti si la 200 ron nou sau incearca pe olx second...nimic nu e scump pt barca ....kit pt comenzi la distanta yamaha 4 cp m-a costat 250 eur fara mansa si cabluri 😆 e mult?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

iulian_cioclin

Am bagat la bani de m-am saturat. am zis ca nu mai investesc. dar se pare ca povestea continua...

sixone

Pune o baterie mica in genul celor de UPS, preturile incep de la 50 lei, in paralel cu cea mare, dar separata printr-un releu care intrerupe puntea asta cand e electromotorul cuplat (tragi un fir de pe mansa cand cheia e in pozitia de pornire), astfel se incarca si in timpul mersului. Releu+soclul mai costa si ala 10 lei.. mai ieftin n-am alta idee :)

radu andritoiu

baga, baga, nu te mai caina atata
e ptr viciul tau, poate si singurul
esti insurat, nu bei si nu fumezi
asa ca ... visul sa continue
so, keep floating for pleasure

momaul

Salut.Nu este o solutie sa pui un condensator ca sa elimini problema ta.Un condensator asigura un surplus de curent dar pe perioade foarte scurte pe cand motorul tau la pornire consuma un curent mare pe o perioada mult mai lunga decat poate asigura un condensator .Solutia este sa montezi un acumulator normal auto,de 35A este suficient.Un acumulator deep cycle are alte caracteristici si nu poate livra un curent foarte mare pentru scurt timp.Ele sant construite pentru a livra un curent relativ mare pentru perioade lungi de timp si pentru descarcari mai adanci decat un acumulator auto,in schimb acumulatoarele auto asigura un curent foarte mare pentru perioade scurte.Pe vremuri am incercat sa pornim un Aro legand in paralel 6 acumulatoate deep cycle de 100A fiecare si electromotorul abia se misca.Am incarcat putin acumulatorul masini din cele 6 acumulatoare si masina a pornit fara probleme.acumulatorul ala il folosesti pentru motorul electric sa pentru alti consumatori gen sa faci lumina,pentru asta a fost constuit.Si apropo de postarea colegului cu 2 acumulatoate in paralel,daca nu sant incarcate la fel s-ar putea sa ai surprize mari,ducand pana la expolozia acumulatorului mai slab.


radu andritoiu

iuliane, gratis nu exista, ieftin nu rezista
la frumusata aia de barca te mai uiti la ceva firfirei ???
so, keep floating for pleasure

Intersect

#83
Citat din: iulian_cioclin din Octombrie 07, 2017, 02:34:54 PM
Salutare colegi!
 
             Am o mica neplacere la instalatia electrica la barca, sper sa gasesc solutia aici.
Mai concret: am pornire electrica la buton, a motorului (honda 20cp) cand pornesc motorul mi se inchide sonarul, practic imi ,,suge'' prea mult curent  pornirea motorului si sonarul ramane fara tensiunea necesara. Ce pot sa fac? exista  vreun artificiu ce pot sa-l fac pe linia de alimentare? Mentionez ca bateria este de 90 ah pe gel deep cycle.

Ps. nu as vrea sa montez separat un acumulator separat pentru sonar!

   Salut ,din ce imi amintesc ai si un motor electric montat pe minunatia de barca. Ai o singura baterie? Cu ea alimentezi toti consumatorii inclusiv electricul?
Daca asa este si ai numai o bateria si aia este deep cycle nu prea ai ce sa faci. Deep cycle au calitatea ca sunt fiabile si se pot descarca complet fara probleme. Amandoua bateriile sunt la fel ca si principiu de constructie ,plumb,diferenta este ca cele de masina ofera o cantitate mai mare de curent pentru o perioada scurta de timp. Placile de plumb sunt mai subtiri din cauza asta daca sunt descarcate complet se produce un scurt circuit intre plati si se duce.
Treaba este inversata la cele deep cycle. Pot fi descarcate complet de foarte multe ori fara nici o problema,placile de plumb sunt groase. Dar au numai un sfert din curentul instantaneu livrat la pornire  decat o baterie pentru masina.

   
Citat din: sixone din Octombrie 07, 2017, 03:23:03 PM
Pune o baterie mica in genul celor de UPS, preturile incep de la 50 lei, in paralel cu cea mare, dar separata printr-un releu care intrerupe puntea asta cand e electromotorul cuplat (tragi un fir de pe mansa cand cheia e in pozitia de pornire), astfel se incarca si in timpul mersului. Releu+soclul mai costa si ala 10 lei.. mai ieftin n-am alta idee :)

  Nu faceti asta.


Citat din: momaul din Octombrie 07, 2017, 03:40:57 PM
Salut.Nu este o solutie sa pui un condensator ca sa elimini problema ta.Un condensator asigura un surplus de curent dar pe perioade foarte scurte pe cand motorul tau la pornire consuma un curent mare pe o perioada mult mai lunga decat poate asigura un condensator .Solutia este sa montezi un acumulator normal auto,de 35A este suficient.Un acumulator deep cycle are alte caracteristici si nu poate livra un curent foarte mare pentru scurt timp.Ele sant construite pentru a livra un curent relativ mare pentru perioade lungi de timp si pentru descarcari mai adanci decat un acumulator auto,in schimb acumulatoarele auto asigura un curent foarte mare pentru perioade scurte.Pe vremuri am incercat sa pornim un Aro legand in paralel 6 acumulatoate deep cycle de 100A fiecare si electromotorul abia se misca.Am incarcat putin acumulatorul masini din cele 6 acumulatoare si masina a pornit fara probleme.acumulatorul ala il folosesti pentru motorul electric sa pentru alti consumatori gen sa faci lumina,pentru asta a fost constuit.Si apropo de postarea colegului cu 2 acumulatoate in paralel,daca nu sant incarcate la fel s-ar putea sa ai surprize mari,ducand pana la expolozia acumulatorului mai slab.



  Cum spune momaul o baterie de masina si nu o sa mai ai probleme.  Sau opreste sonarul si il repornesti dupa ce pornesti motorul. Mai este o posibilitae dar trebuie sa construim un circuit separat si te complici.



   Ce fel de sonar ai? Nu are cumva protectie? La voltaj scazut se inchide,daca nu ma insel sub 10 V. La pornire ai si o cadere de tensiune nu numai curent.
Nu cred sa fie problema cu dimensionarea cablului sau terminale corodate ,nu? 
Bateria deep cycle este marina? Nu crezi ca pentru siguranta ta sa pui si a doua baterie ? Nu stiu cat folosesti motorul electric dar cu o baterie descarcata nu prea pornesti (off am uitat ca il poti porni si la sfoara).


Born to fish,forced to work!!!

black

Eu am pe aceeasi barca de la Vali adica 5.1m o baterie de 45 Ah bosch care alimenteaza un motor evinrude etec 30 hp si sonarul. Nu apare nici o problema cu  sonarul pornit nici daca pornesti motorul de 10 ori in jum ora

ghrt

Probabil că scade prea mult voltajul bateriei când porneşti motorul, mai ales dacă faci şi nişte trolling în prealabil. Dacă sonarul se opreşte şi cu bateria încărcată, ar trebui să verifici bateria deoarece este posibil să nu mai aibă capacitatea necesară şi rişti să te lase pe neaşteptate.
Dacă bateria este ok, pune alta mai mare, care poate da curent suficient.

sixone

Nu inteleg de ce n-ar merge cu 2 baterii..

radu andritoiu

o baterie suplimentara inseamna greutate inutila in plus
in august am stat 6 nopti in dd si nu am avut probleme cu bateria de 60 amperi, o varta, insa suzi a mea incarca, tuca i as pistoanele ei de asiatica
am avut luminile de navigatie, de interior, incarcast telul si un laptop
in cazul tau, mai de graba as modifica motorul sa ti incarce bateria
sau poate un panou solar, insa nu stiu cat este de eficient
so, keep floating for pleasure

Intersect

Citat din: black din Octombrie 07, 2017, 07:32:12 PM
Eu am pe aceeasi barca de la Vali adica 5.1m o baterie de 45 Ah bosch care alimenteaza un motor evinrude etec 30 hp si sonarul. Nu apare nici o problema cu  sonarul pornit nici daca pornesti motorul de 10 ori in jum ora

Ai o baterie care se foloseste la masina,ai un amperaj mai mare.Citeste te rog diferentele dintrem bateriile deep cycle si cele de masina postul de mai sus.


Citat din: sixone din Octombrie 07, 2017, 09:38:13 PM
Nu inteleg de ce n-ar merge cu 2 baterii..

Pentru ca daca nu sunt de aceeasi capacitate o sa bubuie.Daca sunt de aceeasi capacitate sau apropiate poti lega cate vrei in serie sau paralel depinde unde le folosesti.

Citat din: ghrt din Octombrie 07, 2017, 08:01:50 PM
Probabil că scade prea mult voltajul bateriei când porneşti motorul, mai ales dacă faci şi nişte trolling în prealabil. Dacă sonarul se opreşte şi cu bateria încărcată, ar trebui să verifici bateria deoarece este posibil să nu mai aibă capacitatea necesară şi rişti să te lase pe neaşteptate.
Dacă bateria este ok, pune alta mai mare, care poate da curent suficient.


Cred ca bateria este noua. Nu este nevoie sa puna mai mare are 90 AH. Vorbim de baterie deep cycle.


Citat din: radu andritoiu din Octombrie 07, 2017, 10:10:40 PM
o baterie suplimentara inseamna greutate inutila in plus
in august am stat 6 nopti in dd si nu am avut probleme cu bateria de 60 amperi, o varta, insa suzi a mea incarca, tuca i as pistoanele ei de asiatica
am avut luminile de navigatie, de interior, incarcast telul si un laptop
in cazul tau, mai de graba as modifica motorul sa ti incarce bateria
sau poate un panou solar, insa nu stiu cat este de eficient

Ai baterie deep cycle? Cred ca motorul este prevazut cu alternator,nu?
Born to fish,forced to work!!!

iulian_cioclin

      Am sa incerc sa dau toate raspunsurile intr-o singura postare   
         Da, am o singura baterie deep cycle de 90 de Ah, cumparata de noua in vara. De altfel sunt foarte multumit de ea, nu am reusit sa o descarc niciodata. La ea am legati toti consumatorii de pe barca. Sonarul este un Lowrance 7 TI
                Motorul este cu incarcare.
                Aceasta este bateria http://carpatenergy.ro/produs/acumulator-deep-cycle-gel-12v-90-ah/
                Am mai citit pe alt forum ca acest lucru nu ar dauna sonarului. Intr-adevar cum spune si Intersect, nu prea am ce face, bateria deep cycle nu ofera un curent atat de mare pentru pornire, cel putin nu bateria asta. Daca nu dauneza consumatorilor am sa incerc sa ma obisnuiesc cu ideea. O a doua baterie sa pun pe barca parca nu prea imi vine... deja bateria asta are 26 de kg +electricul 17=43 kg

Multumesc tuturor de implicare in dezbaterea acestei probleme!