Barca cu motor inboard pe GPL

Creat de pado, Iunie 19, 2017, 01:36:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pado

Buna ziua! Caut sa-mi cumpar o barca, iar in cautarile mele am gasit una cu motor inboard Volvo Penta, 2400 cm², ce poate fi alimentat si cu GPL. Are cineva un motor ca asta? E multumit de el? Eu ma gandesc ca fiind un motor Volvo, pot cumpara piese pt el si de la magazinele auto. De asemenea, daca se defecteaza, pot apela la un mecanic auto, iar toate lucrurile astea se traduc prin bani mai putini pt intretinerea motorului,  in comparatie cu un outboard. Dar nu pricep care-i treaba cu GPL-ul la motorul de barca? Cum alimentez? Scot barca din apa, o pun pe peridoc si ma duc cu ea la peco? Circ!

sebba

La diesel îți vine mașina cisterna, una mica de obicei, în marină și îți bagă furtunul direct dar la gpl nu știu... Poate e la fel...
Chiar și motorina e greu să găsești în anumite locuri, darmite gpl, nu mi-aș lua barca cu așa ceva...

Ce barca e? Motor? Vele? Mare, tractabila? Unde vrei sa te dai cu ea?

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

pelicanul

Citat din: pado din Iunie 19, 2017, 01:36:20 PM
.................. Dar nu pricep care-i treaba cu GPL-ul la motorul de barca? Cum alimentez? Scot barca din apa, o pun pe peridoc si ma duc cu ea la peco? Circ!
Probabil e o barca provenita din ceva tara mai civilizata, unde exista marine cu statii de carburanti, inclusiv GPL. Cu exceptia celor citeva benzinarii din Delta, la noi e circ cu orice fel de alimentare cu carburant la barci in intervalul 40 - 1000 de litri. Daca vrei peste o tona, primesti cu cisterna sau cu barja, daca vrei sub 40 de litri nu e o problema sa cari doua canistre. Intre astea doua valori, faci sport la modul foarte serios...  :)
Ma rog, teoretic ai putea sa cari GPL-ul si cu galeata ca parca are densitatea mai mare decit aerul. :) Era pe aici pe undeva o poveste cu Radu Teodoru si cu o butelie cu "scapari", bagata intr-o galeata ca sa adune gazul... :)

sixone

Pai.. depinde ce butelie are? E fixa? Poti pune orice butelie, de aragaz, de rulota, etc.. pe care o scoti si o umpli la gazarie. Oricum mi se pare complicat, butelie destul de mica.. si nu stiu daca se merita sa mergi pe GPL la barca.. Poate daca esti taxi :) Motorul ala ia 10L/h probabil.. deci intr-o ora ti-a papat GPL-ul.. Asta daca n-ai o butelie mare sa zic de 80L si atunci tre' sa scoti barca s-o plimbi pana la gazarie.
Ai poze cu ea?

In alta ordine de idei, si eu am inboard, e BMW, tot asa seamana cu cel de masina, majoritatea pieselor le gasesti la auto, doar ca fiind foarte vechi (al meu) se gasesc mai greu.. Banuiesc ca si ala de zici e de pe masini din generatia '90, deci tot vechi. La inborduri mi se pare mai complicata si greu de intretinut partea de cizma, cel putin eu acolo am tot avut probleme cu simeringuri, oringuri, burdufe, greu de umblat, demontat, tre' desfacut cardanul, etc.. Outboardul e mai compact si are mai putin piese la capitolul asta.

pado

#4
Barca despre care am cerut informatii este o semicabinata(nu stiu cum sa-i zic, pt ca are cabina dar fara usi, cred ca intelegeti :) Are cam 5m lungime, motorizarea despre care v-am vorbit, arata bine(in poze) si costa vreo 2500 euro cu tot cu peridoc inamtriculat. Butelia era una mobila, cu nu stiu ce stuturi de legatura. N-am intrebat despre capacitatea buteliei, dar mi s-a spus ca are un consum de vreo 12 litri la 30 km/h. Cu proprietarul am vorbit saptamana trecuta, mi-a zis ca are barca in Snagov, avea anunt pe olx, dar acum nu-l mai gasesc. O sa mai ma uit. In anunt era si un link youtube cu o mica plimbare cu barca pe un lac. Proprietarul mi-a zis ca e adusa in tara acum cativa ani, dar nu mai are timp de ea. Parea ingrijita, iar omul cu care am vorbit era un tip distins, educat dupa vorba. Eu i-am zis ca mai ma gandesc si daca ma decid vin s-o vad. Caut anuntul, sau filmuletul si daca le gasesc le pun aici. Va multumesc pt raspunsuri!
Fabricantul barcii se numeste "Amur"! Ati auzit de barci "amur"?
Revin cu pozele si link-ul youtube:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RCX5sLMKnEo

siad

La asta ma uitam si eu lung zilele trecute dar ideea sa plec cu butelia de fiecare data la spinare ca sa o incarc,m-a facut sa ma mai gandesc.
La cum zici ca are consumul,12l la 30km/h,trebuie sa aiba capacitatea de 30-40l (asta pentru cerintele mele).Si hai ca la intoarcere nu e problema,dar la plecare.... ::)

sixone

E de vreo 3 ani anuntul asta, cred.. Am vazut si eu la un moment dat barca (pe net). Evident merge si pe benzina, GPL-ul era o optiune probabil. Barca e ruseasca sau ucraineana, nu mai stiu sigur.

crysty

Nu este cam mic consumul de 12l/h pentru un motor de 2400cm3 in regim de rotatii pe minut caracteristice mediului nautic la o viteza de 30km/h?

pado

#8
sixone: 3 ani? Oare de ce nu reuseste s-o vanda? Sa fie problamea data de faptul ca in RO nu sunt apreciate barcile motorizate inboard? Aseara am mai discutat cu proprietarul si mi s-au clarificat mai multe lucruri: barca e din aluminiu, peridocul nu e inclus in pretul de vanzare a barcii, pe GPL el n-a mers niciodata, dar motorul are instalatia functionala, iar butelia are 60 litri capacitate, dar montata ocupa mult spatiu din barca. Motorul Volvo e fabricat in anii 80, am vazut pe ebay un Volvo Penta 2.4 din 1982, deci si asta e la fel de vechi pe cat e BMW-ul tau. Probabil avantajul gasirii de piese de schimb se anuleaza, din pricina vechimii.
crysty : in anunt scrie chiar 7-8 litri la 3800rpm, viteza 32 km/h. Din discutii mi-a zis ca ia max 12. Asa mi-a zis, asa te mint :)
Mai intreb si eu pe unii altii si vad ce fac.

sixone

Da.. cam atunci am vazut-o eu, cu toate ca am gasit si un anunt mult mai vechi din 2012 :)
Sper ca-i ok sa pun linkul: http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/vand-salupa-cabina-motor-peridoc-inmat-1114.html. Deci se pare ca sta de ceva timp la vanzare.. Acum n-as sti sa-ti zic de ce nu s-a vandut, fiind ruseasca pare mai spartana. In rest, piese de motor sigur se mai gasesc, dar poate mai greu, n-as sti sa-ti zic de transmisie, dar cred ca si acolo gasesti piese.

pado

Nu cred ca e depunctata ca-i ruseasca, probabil faptul ca la o barca cu motorizare de 130CP impozitul e f mare, peste 1000 lei pe an, plus alte taxe cu inmatricularea obligatorie, inspectie etc alte batai de cap. Cine isi permite sa plateasca anual asemenea taxe pt o barca, probabil are un target de barca premium, deci nu isi numara banii sa vada daca-i ajung pt Amur-ul asta rusesc. Interesat e cum a involuat pretul, de la 4900 acum o da cu 2900 negociabil...
Pe mine ma sperie taxele, eu o voi folosi doar pt cateva weekenduri intr-o vara la plimbari pe Dunare, nu pt pescuit. Nu intentionez sa o car dupa mine prin Delta, draci laci. Nici gand! Varianta inmatricularii "belgiene" poate fi fezabila in mom asta, dar poate anul viitor se schimba legislatia si voi fi nevoit s-o inmatriculez la noi. N-o sa-mi convina!  Pretul actual ma incanta, barca imi place, proprietarul pare educat si sincer, dar ma gandesc daca chiar de o asemenea barca am nevoie. Va multumesc tuturor pt amabilitatea de a-mi lamuri unele lucruri!

sixone

Impozitul la "barca cu motor" (parca asa era trecut) e undeva in jur de 200 lei, taxele la ANR mai sunt vreo 100-200 euro depinde daca mai are inspectia aia.. Mie mi se pare ok barca si faptul ca e din aluminiu, singurul neajuns ar fi probabil la revanzare daca iti dai seama ca iti trebuie altceva sa astepti ceva pana isi gaseste cumparator.. Sau sa fii dispus sa mai lasi la pret. Acum nu stiu ce cauti, dar daca te uiti dupa o cabinata oricum va trebui sa o cari dupa tine, cand mergi in delta, nu? Daca nu o cari va trebui sa gasesti o parcare acolo, sunt alte costuri si aici.

pado

Sunt calarasean, nu am de gand sa car vreodata barca dupa mine. Dunarea imi e suficienta. De fapt, nici macar n-am unde s-o duc iarna, o voi trage eventual pe mal si o voi inveli cu o prelata. Deocamdata n-am alta varianta, poate doar in fata blocului. In prezent am  o barca de deplasamant, gen lotca, cu motor de 15 CP pe care am s-o marit zilele astea. Tot in apa la mal e si asta. In Delta nu ma prea duc, am fost in 2008 prima oara cu parintii (eram pustan) si am mai fost prin 2013 parca, 5 zile cu niste colegi. Noi, calarasenii, nu prea mergem prin Delta, avem "Delta" noastra, Dunarea cu bratele ei, Jianu, Dunarea Veche, Borcea...am unde sa ma plimb cu barca :)
Am uitat sa-ti precizez faptul ca in Calarasi impozitul la o barca cu motor inboard/outboard de 130CP e de 1180 lei ! 200 lei am platit pt motorul de 15 cai (intre 5 si 20CP atat e impozitul la mine), apoi variaza, e 400 lei pt motoare intre 20CP si 50Cp etc

Florio

Pado, barca arată bine ca formă și promite să aibă bune aptitudini nautice. Din punctul meu de vedere acel motor este punctul ei slab. Fă-i un test de consum, asta te poate edifica dacă îți este utilă sau te costă prea mult. Asta pe benzină. Utilizarea GPL-ului este în afara discuției, aici, în România. Nici pe afară n-am prea văzut marine cu GPL la cheu. Parcă îmi amintesc ceva de marina din Balcic, dar nu bag mâna-n foc.
Un consum (benzină) rezonabil al motorului, face barca utilă.
Un consum prea mare (tu decizi ce înseamă asta) o face mai atractivă punându-i un outboard mai actual. Bașca rămâne spațiul motorului actual ca depozitare generoasă.
În acest ultim caz, fii negociator si propune-i să-ți dea peridocul în aceiași bani, atât timp cât nu ai nevoie de motor. Cei 3 ani de așteptare s-ar putea să îl determine să facă târgul :)

P.S.
   Desigur, poți gândi o variantă mai bună :) . Sfatul ăsta vine de la mine, un ne-negociator, care a crescut cu ideea că târguiala e cumva un lucru dezonorant (ceea ce desigur e eronat) :) .

siad

Fiind tot calarasan,mai multe detalii le putem discuta la o partida de pescuit in weekend.
Te pot ajuta si cu un spatiu de depozitare la mine in hala dar astea sunt detaliile care pot face berea pe malul apei sa alunece mai bine  ;)
Ai numarul meu in privat.