Cum se naste o barca

Creat de Vali, Iulie 11, 2011, 08:53:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Fritz


mario38

Citat din: GionyGl din Septembrie 30, 2013, 04:44:44 PM
Sper sa gasesc timp sa pot face o proba cu un 20 sau 25CP pentru a vedea comportamentul! Nu stiu daca gasesc resurse pentru un 4T , sincer ma tot uit pe siturile de profil dupa un 2T .
daca vrei sa-i faci o proba cu un yamaha de 25 cp , 2T , 500 cm3 , inmatriculat , model 25 VM , 1997 , iti stau la dispozitie

GionyGl

Multumesc frumos, ne auzim cand se mai imbuneaza vremea! (Apropo, din Galati?)

mario38


Mihaif99

Tocmai s-a "destainuit" Vali, pe Barcaholic, ca are niste updates importante apropos de linia sa de barci.

Am auzit despre o cabina, stil pilotina, aerisita si misto, si alte lucuri interesante.

Vali?

Vali

Deocamdata cabina nu arata prea bine, mai e de lucru destul de mult la ea. Dupa cum am scris dincolo, arata asemanator cu cabina de la Taimen 650. Cand am inceput s-o fac, rusul nu publicase inca nimic despre Taimen 650, deci a fost cred un fel de "anticipare". Spre deosebire de Taimen, cabina mea are treapta dinspre prova mai inalta, si din punctul meu de vedere ar trebui ceva mai scunda.

Am mai discutat cu Bradutzu si despre o cabina gen Sever 520 (tot de la Sedelnikov), care arata mai futurist, dar nu mai poate fi folosita la pescuitul din prova, asezat pe cabina.

Insa poate cea mai importanta realizare din vara asta este barca lui Tudor, modificata exclusiv pentru glisare cu motor mare, cu pupa latita, inaltata si unghiul de stelaj mai ascutit, pentru alunecare laterala redusa la giratia la viteze mari.

Dupa aceasta varianta am facut inclusiv o noua matrita, deci in prezent am 2 variante ale acestei barci de 5,15 pe 1,65 metri, una mai versatila, pentru motoare mici si medii, si una exclusiv pentru glisare cu motoare mari.

As fi preferat totusi sa vin direct cu poze si filme de pe apa (sper sa le fac cat de repede), dar daca m-a dat in vileag Mihai, a trebuit sa dau raportul in fata clasei :). Am sa pun insa zilele astea poze cu realizarea barcii lui Tudor, care a fost o provocare interesanta, cu toate ca am mai modificat de cateva ori volumetria carenei la cateva barci. Insa la aceasta lucrare caracteristic a fost ca a trebuit sa obtin suprafete-oglinda ale noului corp modificat, pentru a putea construi si matrita noua.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

... slefuitul oglinda e munca ..nu gluma. Slefuesti modelul oglinda...Torni matrita. O faci si pe ea oglinda ...
Freci cu smirghel de apa de la granulatie de 400...600 pana la 2500 ...pana nu mai ai amprente la maini... Dai gelcotul de matrita si in 10 minute vin 15 barzauni...fluturi ..si alte insecte ...dependente de stiren...se prind in gelcoatul proaspat si incep sa umble , sa se zbata , sa faca dare ...pana cand raman acolo... Dupa ce s-a intarit ..alta munca...
Dar cu cabina ...deja m-ai facut curios...  Vali ...pui si tu vreo doua poze ...sa vedem si noi ...  :)

Vali

Da Adi, dar intai sa fac poze. O sa dureze ceva, maine plec iar in Insula Mica a Brailei, in weekendul viitor la bairam la Bucuresti, si abia dupa aia oi face poze...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Lasa Vali, cand e gata si esti tu multumit, abia atunci pune poze. Intre timp nu pot decat sa anticipez  :)

mustatza

Vali
o idee de cabina pt barca consruita de tine ar fi asta:

poseidon_550.mp4

GionyGl

Revin dupa o saptamina petrecuta cu barca in Insula Mica a Brailei, cu pareri despre comportamentul cu diferite motoare si in diferite ipostaze pe Dunare.
Prima impresie pe care a vrut sa o lase barcuta a fost ca nu prea vrea sa se desparta nici o clipa de micutul sau prieten ce se numeste Honda de  5 CP.
  Avind in vedere faptul ca aveam de parcurs distante de circa 30 km la zi, fiind 4 persoane in barca plus bagajele de rigoare, am incercat sa folosim un motor mai mare pentru a ne misca mai repede. Dupa ce doua zile la rind doua motoare Yamaha de 10CP s-au lasat infrante de simbioza dintre barca si micutul Honda (sub diferite aspecte, nu aveau racire, se infunda carburatorul, se pierdea o supapa etc.), spre final, cu greutate si-a facut loc un Suzuky de 10CP.
  Comparatie: Honda 5 CP, 4 persoane si bagaje in amonte pe linga mal barca mergea cu circa 9 km/ora, ceva mai departe de mal unde curentul era mai puternic, viteza scadea pe la 7.8 km/ora. In aval atingeam si peste 13 km.
    Suzuky de 10 CP: Barca glisa cu trei persoane si bagaj mers in amonte.
Cu patru persoane mergea in tranzitie, cu circa 19 km/ora in aval si 14/ora km in amonte. Cu doua persoane si bagaj a atins o viteza de circa 24km/ora in aval si 20km/ora in amonte.
     Stabilitate cat incape, chiar si in conditiile de Dunare suparata cu valuri de peste 1m, greutate redusa fapt ce usureaza mult lasarea la apa si scoaterea din apa.
    Astept sa vad cum se comporta si cu un 20 de CP si apoi voi concluziona parerea personala despre modul ideal de a customiza barcuta. Parerea creata pina acum este ca dotarea cu doua console in fata banchetei intermediare (care lasa in spatele sau pina la bancheta pupa un spatiu cu o lungime de circa 1.90 m) ar oferi un plus in ce priveste asezarea pe apa in cazul unui motor de glisare si in acelasi timp ar feri persoanele din barca de vint si de cei cativa stropi rebeli ce se mai regasesc in prova in conditii de ape agitate cu vant putin lateral.
   In rest sper sa mai regasesc pe viitor timpul si resursele necesare pentru a mai vizita impreuna cu barcuta superbele locuri din lunca si delta Dunarii.Voi reveni in scurta vreme si cu fotografii de la fata locului.

Mihaif99

Citat din: GionyGl din Noiembrie 07, 2013, 03:52:15 PM
.......................
    Suzuky de 10 CP: Barca glisa cu trei persoane si bagaj mers in amonte.
Cu patru persoane mergea in tranzitie, cu circa 19 km/ora in aval si 14/ora km in amonte. Cu doua persoane si bagaj a atins o viteza de circa 24km/ora in aval si 20km/ora in amonte.
...............

!!!!!!!!!!!!!!!    Nu stiu ce sa adaug,  Am banuit eu, am dat si pronosticuri, dar parca nu imi vine sa cred.   FELICITARI si lui Vali pentru creatie, si tie pentru achizitie.

Cu 20 CP, in versiunea cabinata, incarcata va fi ca e o pilotina de semiglisare (20km/h), adica nu stiu cum sa zic, dar avem un castigator.

Felicitari Vali ! Jos palaria!

GionyGl

Noutati, cu 20 CP 2 persoane si bagaj 40 km in aval si 38 km in amonte,
cu 4 persoane si bagaj 28 km in aval si 25 in amonte. Condusa de la maner, ridica prova putin, cat sa nu aiba nici o treaba cu valurile. Vazuta din exterior cred ca atinge apa cam la jumatate din lungimea sa. Diseara incerc sa micsorez ceva imagini pentru a le putea posta.

Spinoza

Citat din: Vali din Iunie 13, 2012, 02:57:43 PM
Ca sa nu raman mai prejos decat Corsarul, mai pun si eu cateva poze cu operatiunile de zilele astea ;):
Topicul de fata e "motivul" contului meu!... ;D
Astept sa vad cum arata cabina barcii, daca pot innopta - chiar in conditii minime de confort - doi oameni si nu in ultimul rand, un pret.
O vad ca pe un model ideal pentru o barca de pescuit: felicitari, Vali!
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Salut Spinoza, si bun venit pe forum.

Cand m-am gandit prima oara la barca, asta a fost prima cerinta - anume loc de dormit pe saturate pentru 2 oameni, plus loc de adapost in caz de vreme rea.
La vremea respectiva mi-a placut tare amenajarea interioara de la Quicksilver 430 sau 470 (cum au 2 colegi forumisti). Asa ca m-am gandit sa adaptez ceva asemanator la o barca mai "de-a noastra", adica pentru o motorizare economica si calitati adaptate uzului romanului: transport, pescuit, camping etc.

Din partea mea esti invitat oricand sa ne dam cu barca, in oricare din cele 2 variante (exclusiv glisare cu motor mai mare, sau regim versatil cu motor mai mic). Este cel mai bun mod ca sa afli tot ce se poate despre barca, plus ca ne vom cunoaste si vom povesti tot ce ne intereseaza.

Despre cabina, sunt hotarat ca in iarna asta s-o dau gata, astfel ca in sezonul cald sa fie disponibila oricui interesat (am si un coleg de forum care are alt tip de barca si mi-a spus ca vrea si el o cabina de la mine).

Despre pret, cel mai bine povestim in particular, dar ai sa vezi ca este foarte bun. Nu in ultimul rand, poti lua legatura cu baieti care au deja barca, sa-ti spuna parerea lor, ca sa nu fiu suspectat eu de subiectivism :).

Oricand doresti imi poti scrie pe privat, si iti voi raspunde punctual. Oricum, mai am de postat destule chestii interesante despre barca, dar intai sa le sistematizez.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau