Barca, peridoc, masina

Creat de pasek, Iulie 26, 2017, 04:14:26 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pasek

Salut, sint nou pe acest forum asa ca bine v-am gasit ! O sa fiu posesorul unei barci de 4.30 facute de Vali si ma intereseaza ce peridoc sa caut pentru aceasta barca si daca Fiatul Doblo pe care il am ar fi suficient pentru manevrarea peridocului. Mentionez ca barca va avea un motor de 20 cp in 4 timpi iar Fiatul are 85 cp. Momentan am o barca pneumatica deci nu stiu nimic despre noul ansamblu. Banuiesc ca pentru tractare Fiatul ar face fata dar nu imi dau seama ce forta trebuie sa invinga la scosul peridocului din apa.
Va multumesc pentru orice sugestii, recomandari, sfaturi

radu andritoiu

salut si bine ai venit printre dependentii de barci, pescuit si natura
mister m are exact o barca ca a ta
are un peridoc de 4 m, cel scurt, facut de cei de la slatina - repo
au o reprezentanta in bucuresti
te pot pune in legatura cu ei, mai ales ca ptr baietii de pe forum mai reduc ceva din pret
iti recomand sa ti cumperi peridocul cu sine
cu siguranta fiatul tau trage barca [ 90-100 kg], motorul [ 50 ] si peridocul [ 140 kg
o barca aduce multa bucurie
so, keep floating for pleasure

crysty

Salut si bine ca ne-ai gasit!
Tot esti in legatura cu Vali - poti sa-i faci o intrebare direct lui referitoare la peridoc. Deasemeni poti cumpara un peridoc fie de ocazie fie nou dupa cum doresti. Peridocul trebuie sa fie astfel incat sarcina lui (barca cu toate ce le va transportra - motor si alte acareturi) plus greutatea proprie sa nu depaseasca MTMA din talon si daca MTMA depaseste 750kg trebuie sa fie dotat cu frana inertiala (ceea ce nu cred ca este cazul tau). Prospecteaza piata si vorbecte si cu Vali pentru ca el stie multe si te poate ajuta.
Spuneai de Fiat, pentru tractat nu va fi o problema pe asfalt, pentru a scoate barca din apa in cazul folosirii unei rampe betonata sau amenajata nu cred ca vei avea probleme avand in vedere greutatea redusa a barcii; dar pentru o rampa neamenajata si la Dunare.....posibil sa nu mearga. Eu am patit-o cand am pus pe burta un VW si un Iveco nereusind scoaterea peridocului cu barca pe el (se afundasera rotile in mal iar solul unde tragea masina era ....nisip). Dar vei capata experienta in timp si vei stii unde poti lasa barca si unde nu. Cel mai indicat este peridocul cu sanii (sine) asa cum ai fost sfatuit deja.

Te vei bucura de barca.

Haiduc

Pentru a nu ramane in nisip sau noroi faceti niste sine lungi ca cele de la peridoc dar putin mai late si in momentul cand vezi ca nu poti iesii le pui sub rotile tractoare si te va scoate din orice necaz, in plus ai avantajul ca le poti prinde pe lateralele peridocului cu niste kingi elastice
Tot patitul e invatat

radu andritoiu

cata fatalitate in lumea pescareasca, nu mai speriati omul inutil
ce sine sa puna la roti
numai sine suplimentare nu mai au loc in barcile noastre
se descurca el, iar la nevoie baga un pres sub roata
sunt cativa prin zona care ar vrea stiuca , dar nu si nu ca le ingheata izmenele, sau daca au valuri de 50 cm, zic ca au traversat atlanticul - haiduc / iulian, nu ca arat cu degetul ca nu i frumos ]  ;)
baieti, facem o liniuta in delta ? va dau avans,
cu m la calarasi, acum vreo 2 ani cand era dunarea scazuta, am legat cu o parama peridocul de masina si l am coborat vreo 15 m pana la balta ; exista solutii, iar daca sunteti comozi , stati acasa in fotoliu , exista pv tv, vizionare placuta
face parte din aventura
so, keep floating for pleasure

timberland0910

Citat din: Haiduc din Iulie 26, 2017, 06:26:50 PM
Pentru a nu ramane in nisip sau noroi faceti niste sine lungi ca cele de la peridoc dar putin mai late si in momentul cand vezi ca nu poti iesii le pui sub rotile tractoare si te va scoate din orice necaz, in plus ai avantajul ca le poti prinde pe lateralele peridocului cu niste kingi elastice
Tot patitul e invatat

Sau un set de lanturi ca nu ocupa mult

pasek

Multumesc pentru raspunsuri. Chiar nu stiu nimic de domeniul asta si imi sint foarte de folos raspunsurile voastre. As fi interesat de un peridoc second, asa ca daca stiti ceva pe undeva, dati-mi de stire. Momentan nu am nici macar cirlig de remorcare. Barca o sa o iau de la Vali, motor vreau unul second dar in stare foarte buna ( cred ca o sa astept pina la iarna sa obtin un pret bun) iar peridoc habar n-am. Chiar m-ar ajuta sa stiu ce inseamna un pret corect pentru un peridoc ok.

Haiduc

Alooo Raducule ai bagat vreodata un pres sub roata sa vezi cam cum face cand vrei sa pleci de pe loc, forta rotii este mult mai mare dacat aderenta presului in nisip sau noroi sau poate tie la masina ti au dat aia un pres mai deosebit😳
Sa ne zici si noua nu cum lasi barca ci cum o scoti din apa cand ai masina in noroi cu toate cele 4patru roti ca tare suntem curiosi

Haiduc

Citat din: radu andritoiu din Iulie 26, 2017, 09:18:09 PM
sunt cativa prin zona care ar vrea stiuca , dar nu si nu ca le ingheata izmenele, sau daca au valuri de 50 cm, zic ca au traversat atlanticul - haiduc / iulian, nu ca arat cu degetul ca nu i frumos ]  ;)
Si aici daca tot ai furat o tu de ce sa ne pacalim si noi cu stiuci cu tot

radu andritoiu

Citat din: Haiduc din Iulie 27, 2017, 12:36:42 AM
Si aici daca tot ai furat o tu de ce sa ne pacalim si noi cu stiuci cu tot
Sa ne zici si noua nu cum lasi barca ci cum o scoti din apa cand ai masina in noroi cu toate cele 4patru roti ca tare suntem curiosi
[/quote]

Simplu mihaita, foarte simplu
E la mintea cucosului
Caut un loc fara noroi
so, keep floating for pleasure

crysty

Corect! Atunci cand ploua cauti o rampa amenajata si platesti ceva. Cat despre pres....poate o fi presul fermecat!

bbl81

un set de lanturi de iarna te scoate din mocirla.sau un 4x4   8) ;)
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

kama3

La o astfel de greutate a ansamblului barca+motor+ peridoc, in cazul in care nu exista rampa suficient de sigura (ori betonata, ori pamant/nisip suficient de tare si cu inclinatie decenta) cea mai simpla si eficienta metoda e varianta coborarii/urcarii la mana.
Barca se asigura pe peridoc cu o sufa/sfoara/lant suficient de rezistente, peridocul se asigura de masina cu cablul de la vinci (vinci care trebuie sa fie in stare buna, putin supradimensionat, iar sufa /chinga sa nu fie putrede / ruginite, cu sarme sarite).
Peridocul e bine sa aiba rola de chila cel putin in spate, rola care ideal ar fi sa fie dubla si basculabila (varianta a doua din poza).
Utile mai sunt si doua pene care sa asigure rotile peridocului (cum sunt cele folosite la tiruri).
Sfatul meu de om patit e sa uiti de covorase magice , si alte minuni si sa te asiguri cand faci lansarea la apa ca o faci in siguranta si ca ai posibilitatea si de revenire inapoi.
Verifica bine inainte de a cobori si nu te baza pe masina ca poate. Am vazut suficiente masini 4x4 cu pretentii care au ramas intepenite fie din cauza ca aveau cauciucuri de strada/uzate, fie din nestiinta soferului fie din cauza supraevaluarii capacitatilor masina/sofer.
Oricum la ansamblul pe care il ai nu trebuie sa-ti faci griji prea multe atata timp cat cele trei componente principale barca / motorul / peridocul pot fi scoase individual pe mal. In doi insi nu ar trebui sa fie probleme.
Cat priveste peridocul, nu te lacomi sa iei mai mare/mai greu decat iti trebuie. Lung cat sa cuprinda barca si motorul, (aprox 4,5 m partea fixa, la care se adauga bara de lumi extensibila), si cu masa maxima de 450 kg. Un peridoc usor are avantajul ca poate fi manevrat cu mana in spatii in care nu poti sa intorci masina, fara sa fie nevoie sa-l decuplezi de la masina, si cel mai important, poate fi scos din apa la mana.
Daca o sa vrei barca mai mare iti iei atunci peridoc mai mare (peridocurile inmatriculate au avantajul de a nu-si pierde prea mult din valoare la revanzare).
Succes!

cristi80

Am văzut o soluție interesantă : un vinci suplimentar legat de cârligul mașinii, cu o sufa îndeajuns de lunga, mașina lăsată pe uscat, peridocul fiind tras de respectivul vinci pana la mașina.

radu andritoiu

salut cristi
nu ai nevoie de vinci suplimentar pe carlig, bani risipiti inutil
pur si simplu, legi o parama de carlig, iar celalalt cap[at de peridoc si pleci cu masina
so, keep floating for pleasure