Rezervor benzina/vapori/presiune.

Creat de kama3, Iulie 30, 2017, 08:17:43 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

Rezervorul nu sta direct in soare, il tin in compartimentul de la pupa care nu e complet inchis.
Dar, la temperaturile de vara daca il tin inchis etans intr-o ora e minge. De asta ziceam ca il tin inchis(ca sa nu puta) si ii dau drumul la dop din cand in cand cs sa elimin presiunea.
Masinile astea mai noi au din cate stiu o supapa si un filtru pt recuperarea vaporilor care elimina fenomenul.


stefand600

Da, dar acel filtru "purge canister'' se numeste, functioneaza doar atat cat merge motorul ca acele gaze sunt recirculate in galeria de admisie si sunt arse in cilindri. Nu este cazul la barci.
Stefan D

Alex1958

Salut,
Nu este normal sa ti se faca rezervorul minge dupa o ora de stat in barca.
Parerea mea este ca ai probleme cu benzina. Benzina da vara are specificatie diferita de cea de iarna (care are mai multe volatile C4-C5). Daca ai benzina de asta iarna sau ai luat-o de la unul care a achizitionat-o asta iarna, aceasta ar putea fi o explicatie pentru ce ti se intampla.

crysty

Toata stima domnilor dar eu stiu de diferente intre motorina de iarna si cea de vara ceea ce nu este aplicabil benzinei. Benzina este aceeasi vara si iarna. Se poate sa fi fost cumparata de la terte persoane sub denumirea de benzina dar in realitate sa fie vorba de o fractie mai usoara.
Incearca sa schimbi statia de la care alimentezi. Oricum daca ai avea o "benzina" mai usoara ar trebui sa vezi atat in functionarea motorului cat si in consumul acestuia pe unitatea de timp/distanta.

Alex1958

Buna ziua,
Exista diferente intre benzina vanduta iarna si vara. Diferenta se face controlat, la producator. Mai poate face si benzinarul ceva diferenta cu o galeata doua de apa, dar asta e alta discutie. Benzinarii seriosi au camera pe gurile de descarcare si pe incarcarea cisternelor in depozite.

crysty

Nu vreau sa starnesc acum polemici despre benzina. Aveti dreptate, este diferenta intre benzina vanduta vara si cea vanduta iarna, dar aceasta diferenta o face numai si numai temperatura ambientala.
Pentru se intelege mai lesne, benzina este un amestec de benzine si fractii care se face intr-o instalatie numita blending in line unde sunt controlate la "sange" proprietatile benzinei - atat COR, COM cat si distilarea, densitatea etc. Producatorii care se respecta au aceasta instalatie, ceilalti o fac direct intr-un rezervor industrial caruia i se aplica o amestecare de o durata x de timp. Standardul de calitate pentru benzina este respectat de catre producator. De regula, de la producator - de unde incarca lanturile de distributie - mai are loc una sau mai multe aditivari astfel ca unele firme ca vand pe piata din tara fac diferenta numai prin aditivare - adica Rompetrolul are EFIX - adica a aditivat benzina pentru curatare motor si cresterea randamentului acestuia; firma X are ....motion deci mai aditiveaza carburantul pentru o marire de cifra care duce la un raspuns mai bun al motorului - a nu se crede ca se aceste "reglaje" au o plaja f larga deoarece nu este asa. diferenta fiind relativ mica. Si asa mai departe. Sunt benzine in statii de distributie de 95, 98, 100 ca si CO. Aici ma opresc la benzine.
Pentru motorina in schimb, da, este motorina de vara si de iarna - toti stiu  cum se face motorina de vara, iarna - magiun - fiind improprie curgerii prin tubulatura masinilor pentru a alimenta motoarele. Din aceasta cauza pentru cei ce isi mai amintesc, pornirea pe timp de iarna se facea inainte folosind festila - in cazurile masinilor diesel.
Mai mult aceste motorine sunt si standardizate ca si motorina de vara si iarna, ceea ce la benzina nu exista.

kama3

Benzina nu e de asta iarna. Intr-o luna jumate am consumat 40 de litri de benzina la un consum de aprox 5-6%. Nu ma plimb foarte mult, ies la pescuit prim imprejurimi. Am alimentat de la doua benzinarii de la care pun si in masina. Sincer la masina am avut o singura data probleme de la benzina, mai exact  de la apa din benzina (acum 13-14 ani, la benzinaria din Tecuci care acum e OMV - atunci cred ca era Petrom).
In rest alimentez de la orice statie am in drum, criteriul de selectie fiind pretul mai mic (de asta nu sunt fan OMV si MOL).
Pe caldurile astea totusi nu cred ca e nimic anormal sa se umfle rezervorul.

teo pes

,,Nu este normal sa ti se faca rezervorul minge dupa o ora de stat in barca." ,ca I de vara cai de iarna !!! ....mai fratilor chiar s o fi descoperit ieri benzina si rezervorul !!! ?
http://www.epixmarine.ro/supapa-aerisire-rezervor-benzina-ambarcatiune-cu-motor
Cum d ..cu la o diferenta de 20 gr sa nu expandeze rezervorul .... o scoti din pamant din statie si o asezi in barca n soare.... ce sa faca ? !!! cu riscul de a se lua moderatorul de mine v am pus lincurile ,au descoperit altii Americile sa o luam ca atare si sa trecem la alta discutie in care sa ne ajutam reciproc fara polemici !! ;D  ;D  ;D
http://www.epixmarine.ro/aerisire-supapa-rezervor-benzina-barca-atentionare-rezervor-plin
https://www.pieseauto.ro/alte-piese-alimentare/daewoo/matiz/supapa-vaporizare-benzina-matiz-1944442746.html
Viata i grea !!  Dar trece !!

kama3


Alex1958

Dragilor,
Imi pare rau ca trebuie sa-mi contrazic colegii de forum (teo pes si crysty) dar benzina nu numai ca e are specificatie diferita iarna/ vara dar are si specificatie pentru sezon intermediar. Vedeti aici:
ewing.ro/fise-tehnice/petrom-benzina-95
Asta ca sa nu intram in polemici.
Problema lui kama 3 este clar de la benzina. Daca pune dispozitivele recomandate de Teo (supape de respiratie) mirosul de vapori nu va disparea dar rezervorul nu se va mai umfla. Solutia sugerata de ghrt s-ar putea sa mearga, in sensul ca basica aia se goleste doar din cand in cand si nu miroase tot timpul. Sunt si basici mai la indemana decat manusile de latex ;).
Incearca sa iei benzina de la producatorii consacrati cu rafinarii in Romania (PETROM, ROMPETROL, LUKOIL). Baietii tin la firma si intr-adevar amesteca benzina professional (blending-on line- I am impressed!). Acum sigur ca daca tii rezervorul in soare tot vei avea niste probleme dar nu se va face minge!
Benzinarii particulari au tendinta sa cumpere tot felul de mizerii din tot felul de locuri, pe care le amesteca- aproximativ- in tancurile lor de stocare si de aceea isi permit preturi mai mici. Eu unul, fiind din bransa, nu-mi alimentez niciodata masina de la micii benzinari. In DD, uneori nu pot sa evit firma omniprezenta dar de regula iau cat mai multa benzina de la statiile mari de pe mal.
Toate cele bune!

AdrianZUZ

Ce marca/producator este rezervorul?
Intreb pentru ca la rez de marca facute de Quicksilver, branduite Yamaha, Suzuki ... nu am avut probleme cu deformatul ... la Big Joe, Small Bob sau alte nenorociri imi iesea din barca ... la un moment dat in Kefalonia il tineam sub masina  ;D

kama3

Nu stiu ce marca e.
E de 22 litri, portocaliu cu capacul si stutul albastre.
Deformarea mai pronuntata e data clar de grosimea si rezistenta materialului.
Alea branduite probabil ca sunt facute dintr-un material mai rezistent si sunt mai groase in carne si de aceea nu se umfla atat de tare. Mai e si varianta rezervoarelor de tabla, dar la alea sunt alte dezavantaje.
https://goo.gl/images/XUV2gc

crysty

@ Alex 1958
Da domnule, ai dreptate. Dupa ce am verificat mai atent am gasit ca UE are standardul EN228/July2008 in care se arata acest lucru foarte clar. Aceasta specificatie este despre VLI (vapour lock index) care se corecteaza cu aditivi. Nu lucrez cu aceste standarde dar procesele de obtinere imi sunt familiare.
@ kama3
daca ai posibilitatea schimba rezervorul si vezi cum se comporta.