Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Fritz

#75
Gresit.
Motorul de barca are un generator si un redresor/regulator ...care incarca si acumulatorul .
Al meu are   70W -12v ...incarca  5A la 14V .
Producatorul motorului recomanda baterie cu plumb de 40 Ah...Adica sa se faca o incarcare la un curent maxim de C/8 .       40/8=5 A .
Deci 45Ah ar fi fost si mai buna ....45/9=5A      Ideal e sa incarci bateria la C/10, mai ales cand e descarcata.  Dar ca sa nu mai lungim vorba ...Puneti pe barci bateria recomandata de producatorul motorului.
Pune tu la barca ta de 17.5Ah si incarc-o cu 5A ora.   :o 



Vali

In primul rand multumesc inca o data colegului @fritz pentru bunavointa cu care si-a descris experienta in ceea ce priveste imbunatatirea performantelor motoarelor outboard in 2 timpi. Fiind inca destul de raspandite si accesibile, outboard-urile in 2 timpi sunt o solutie buna pentru multi barcagii.

Sa amintim cateva din avantajele unui 2T:
- este usor, deci se transporta de la si la barca mai usor, plus ca greutatea totala a barcii fiind mai mica, aceasta se va misca mai bine, mai ales cand se scoate o putere mai mare dintr-un motor obisnuit, cum s-a scris mai inainte.
- este "nervos', are o repriza mai buna decat motoarele in 4 timpi, iar daca raportam puterea obtinuta dupa tunare la greutatea motorului, obtinem un raport foarte bun
- este accesibil, inca se gasesc outboard-uri de calitate in 2T la preturi mici. Singura problema ar fi piesele, dar se mai gasesc din dezmembrari sau de la motoare vechi incomplete.
- este simplu constructiv, deci se repara si se intretine mai usor si mai ieftin decat un 4T.

Dezavantajele ar fi uzura, consumul si poluarea. Insa daca raportam la timpul de folosire, de multe ori un 2T e mai fezabil decat 4T. Sper ca nu am deranjat cu aceste randuri, scrise mai mult pentru incepatori, si rog colegii sa-mi spuna daca e o idee buna sa separam postarile despre tunarea motoarelor in 2 timpi intr-un topic nou, fiind informatie valoroasa, si aplicandu-se si la alte marci decat Yamaha.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi


fritz te rog sa te uiti la primul laptop pe care il intalnesti la capacitatea bateriei si la curentul de incarcare al incarcatorului. orice chimie de litiu poate fi incarcata cu 1C adica C/1.

deoarece sunt unul dintre cei responsabili cu off-topicul de pe aici cred ca e o idee buna crearea a ceva nou.

Fritz

#78
@Rumpi, posteaza , te rog , link-ul la bateria aceea de 17.5Ah   Li-Po pe care ne-o recomanzi.   Specificatii tehnice...producator, pret , poate o fi buna de ceva...dar la noi la tara inca nu s-a facut suficienta reclama...
Acest topic incepe  cu ,,manualul pt Yamaha F15 ...F20" pe care- Ciby l-a atasat ..
La pag 17...  Am facut un ,,print screen" ...si am atasat poza...245 A COLD cranking sau 323A marine ...La 15-20 de cai ...!!!  http://www.ehow.com/list_7607299_yamaha-outboard-battery-requirements.html

Iar pentru baterii de laptop si jucarii RC, poti deschide tu un alt topic . Multumesc anticipat.

Rumpi

exact jucarii rc de la hobbyking. dar nu mai descid topic ca vad ca n-are sens. rog moderatorul sa faca curatenie si sa stearga postarile mele am fost prea mult off-topic.

Vali

Nu cred ca e nevoie sa stergem ceva, informatiile postate sunt utile pentru toata lumea.
Singura rugaminte e sa incercam sa avem o discutie constructiva. Aici nu-si au locul intepaturile. Si oricum, daca e cineva suparat, va rog sa ma luati pe mine primul "in colimator", ca si asa a spus un coleg simpatic ca sunt cel mai dator de pe forum :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

De ce sa stearga? Postarile tale sunt destul de pertinente si in mare parte ai dreptate. Litiul are avantajele lui, le-ai enumerat mai sus. Dar pe de alta parte si Fritz are dreptatea lui.
Cine doreste litiu pe barca isi poate pune linistit. Cine nu, nu. Eu nu mi-as permite! Si la 2 - 3 iesiri pe an, nici n-am mai pus baterie, porneste si la sfoara.
Apropos de caiete service, ca acesta-i subiectul topicului, se gaseste prin biblioteca cuiva  (virtuala sau nu), un caiet service pentru Mercury 20HP, an 2008, seria ce incepe cu OP?
Dau la schimb PDF cu manual service Logan! Glumesc, dar daca cineva este interesat, il am si-l pot "imprumuta"!

mustatza

daca tot s-a vorbit in acest topic despre tunari motoare si alte calcule eu zic sa continuam.
doresc sa ma ajutati in cateva probleme:
- ce bujii se folosesc pt motoarele in 2t,care folosesc ulei in amestec?
- ce bujii se folosesc pt motoarele in 2t care folosesc injectie de ulei?
am inteles ca sunt bujii reci si bujii calde.
- care sunt calde si care sunt reci?
- cum recunosti bujiile respective dupa codurile srise pe ele?

merci anticipat.

Fritz

#83
http://www.briskusa.com/technical-info/heat-range/        asta e o comparatie cold-hot...
Sau
http://matchlessclueless.com/mechanical/ignition/spark-plug-temperature/

Eu folosesc mai reci...la motor mai comprimat , de ex...Bosch W3AC  ... ( grad termic 275) sau medii la motor normal....Am pus si Sinterom 14NP24 ...Nu am mai gasit....Foarte bune.
dar CEL MAI BINE e sa pui ce e in cartea tehnica .

AdrianZUZ

Legat de partea electrica / incarcare baterie - caut mufa cu 2 pini (tata) care se imperecheaza cu cea aflata pe motor ca sa pot iesi spre baterie. Nu gasesc nici macar codul original ... la Yamaha Motodinamics nu este.
Desigur ca se poate face lucru romanesc cu 2 papuci dar as cam evita solutia asta.

Inca ceva legat de partea electrica - as vrea sa mut butonul de oprire pe consola, puteti sa imi spuneti ce piese/cabluri trebuiesc folosite?
Motorul este Yamaha 20 cp 2t 2005.

Multumesc

PS Am descoperit (America) ca se potriveste pe post de husa protectie neopren, husa de troliu, asta pt motor 20-25cp

Fritz

#85
Posteaza cateva poze . Are electromotor ??? Are redresor/regulator ?
Bateria se incarca prin cele doua cabluri groase rosu si negru care duc la baterie...
Din motor ar mai pleca un fir pt. start ( pune starterul la +) , un fir pt stop ...pune aprinderea la - ,
si un fir pt socul electric. Iar +si - le ai deja duse la baterie.
Daca ai gasit inca doua fire ...(verzi) sunt 12 alternativ ...Nu ai treaba cu ele dacat poate pt. turometru...Daca le duci la baterie ...arzi generatorul de sub volanta.  Studiaza problema ...
Butonul de oprire se poate muta ...Pui cabluri de cupru cu aria sectiunii de minim 1.5 mm2 .

Dar cel mai bine du-te la un service de motoare barci ...

AdrianZUZ

Electromotor NU, redresor regulator DA
Nu are pornire decat manuala, soc manual nu electric
Firele (rosu+ si verde masa) duc la o mufa cu 2 pini (figura 12 pag. 126 in manualul pe ca mi l-ai dat) ... nu am idee cum plec de acolo spre baterie elegant.

Fritz

Da..eu ti-am postat manualul de reparatie pe Barcaholic...
http://www.barcaholic.ro/f7/prezentare-si-intrebari-3553-2.html

Firul rosu e +...firul verde NU e masa ...e alternativ .
Vezi mai departe... In regulator intra 2 fire verzi ...iese unul rosu (+)si altul legat la masa. 
Ca sa incarci o baterie iei firul rosu pt + ...si  un fir negru de la caroseria motorului. ..care este - (masa).
Lasi liber firul verde !!!

In cazul in care pui un turometru , ii trebuie +,- si alternativ .

AdrianZUZ

OK acum am inteles de ce in conector vine rosu + si un fir - tras de pe tava motorului. Nu stiam ce face verdele

Dar totusi nu se gaseste mufa tata sa nu trag fire afara din motor?!

Fritz

#89
La pagina 142 ...Tragi firul negru ...masa exact de unde e prins papucul  de masa care iese din redresor ...Il pui pe acelasi surub.
Si cel rosu e +.

  Mufa nu e metalica?  Are+Rosu la pinul 1 , verde pinul 2  minusul la caroserie ?