Podul de la Braila

Creat de Alex1958, Octombrie 24, 2017, 03:28:43 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.


bradutzu

Abia astept sa-l vad facut ca de proiecte si proiectari sunt satul in timp ce am devenit alergic la "studii de fezabilitate!
Pentru noi, ca pescari/barcagii deschide o serie de posibilitati privind Tulcea. Practic, in situatia asta (cu podul construit) plecand de la Galati cu barca poti fi pe apa intr-o ora si 30 min dar nu asta este marele castig ci acela ca poti iesi de pe apa pe intuneric si veni acasa tarziu fara sa te mai doara capul de programul bacurilor ceea ce presupune ca ar fi fezabil sa te gandesti sa mergi in delta pentru o partida de cateva ore....
Sa auzim numai de bine!

bluenote

In stirea aia de pe AGERPRES se mentioneaza faptul ca podul de juma' de miliard de euro si 2 km lungime, va avea o garantie de....10 ani! Tin minte ca acum cativa ani Primaria din Saliste primea o scrisoare din partea unei firme din Viena cum ca podul construit acolo de austrieci in urma cu 100 de ani, urma sa iasa din garantie. Cat timp la noi lucrarile de infrastructura sunt facute de mantuiala, ca peste 10 ani risipim alti bani cadou pt vreo firma care vine sa repare podul abia construit, n-o sa ne facem bine.

kama3

Si daca ar fi garantat 100 de ani si firma da faliment peste 15 ani ?
Sa-l faca ei si mai vedem dupa aia.

ghrt

Să nu confundăm garanţia cu perioada de exploatare. De exemplu TV-ul nu e musai să se defecteze după 1-2 ani de garanţie.

cristizz

Cine mai garanteaza astazi bunuri de lunga folosinta pentru 100 ani?
Nimeni! Cel putin asa cred eu. Iar in cazul unor perioade de-astea de 10 ani (sau mai mult putin) ar trebui sa vedem si conditiile garantiei, s-ar putea sa ne ingrozim.

Mai mult ca sigur ca a mai fost postat: https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215

bluenote

Eu m-am referit la o etica a muncii, la responsabilizarea constructorului de catre statul roman platitor al lucrarii. Noi avem drumuri proaspat inaugurate cu fisuri in fundatie, iar la unele poduri nou construite sau renovate, rosturile de dilatatie iti indoaie jantele la maxim doi ani de la inaugurare. Dar asa e, macar de s-ar face.

bradutzu

sa vedem prima lopata de pamant data la o parte si mai vorbim......
Proiectarea probabil ca va conditiona o plata de xxxx% din valoarea proiectului......astept cu nerabdare sa inceapa lucrul ca proiecte....
Sa auzim numai de bine!

Alex1958

Prieteni,
Nici nu ma asteptam ca postarea mea sa starneasca atatea comentarii.
Acu fiind in tagma proiectantilor -nu de drumuri, ca mi-ar fi rusine s-o spun- trebuie sa intelegem niste lucruri.
Un proiectant ramane responsabil de lucrarea proiectata pe intreaga durata de viata normata a proiectului, in conditiile de exploatare normala. Garantia de 10 ani se refera la faptul ca in acest rastimp contractorul repara orice defectiune, eventual aparuta, pe banii lui.
Riscul de faliment al contractorului este sau cel putin ar trebui sa fie responsabilitatea CNAIR, care trebuia sa ceara un audit financiar de la firme autorizate ca sa se asigure ca nu contracteaza cu un potential falit. E adevarat ca in 10 ani se pot intampla multe....
Chestia aia cu austiecii care au anuntat dupa 100 de ani ca podul nu mai e in garantie e marketing.
Problema, la obiectivul de fata, ca si la multe altele de acest fel, este daca contractantul si-a facut temeinic treaba inainte de a scoate proiectul la licitatie. Adica daca a expropiat terenurile, daca a facut temeinic studiile geologice, arheologice, de mediu, pentru situatii de urgenta, etc- caci detalii de acest fel pot bloca un proiect. Din cauza ca proiectarea nu este facuta nu este eliberata nici autorizatie de constructie si pe aici pot aparea probleme. As pune un pariu ca nici avizele pe studii nu sunt luate. In afara de asta mai pot aparea probleme in executie (de exemplu daca apar vestigii arheologice la sapaturi sau vre-un castor prin apa). Imi pare rau ca trebuie sa-i dezamagesc pe cei care desconsidera faza de proiectare, dar daca asta nu e facuta temeinic esecul sau prelungirea sine die este garantata.
Sa speram insa ca totul va merge bine!

bradutzu

ai inteles postarea mea putin gresit!
Eu sunt manager de proiect si crede-ma ca stiu ce inseamna proiectarea, lucrez zilnic cu proiectanti....
Tocmai asta am vrut si eu sa accentuez, sa trecem cu bine de proiectare care se poate impotmoli foarte usor .......sa inceapa constructia.....
Sa auzim numai de bine!

Florio

Citat din: cristizz din Ianuarie 15, 2018, 08:32:57 PM
Cine mai garanteaza astazi bunuri de lunga folosinta pentru 100 ani?
Nimeni! Cel putin asa cred eu. Iar in cazul unor perioade de-astea de 10 ani (sau mai mult putin) ar trebui sa vedem si conditiile garantiei, s-ar putea sa ne ingrozim.

Mai mult ca sigur ca a mai fost postat: https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215

Filmul e grăitor, cu siguranță toți îl știam, dar ce putem face?
Omenirea a descoperit în teoria consumismului, o modalitate rapidă de îmbogățire corporativă, ridicată pe cadavrul părții utile și frumoase a planetei pe care trăim.
Astfel se consumă resurse (metale grele ori prețioase, elemente epuizabile) pentru fabricația unor lucruri ori device-uri programate să fie aruncate imediat, chiar în stare de funcționare, pentru a face loc altora.
Autopăcăleala constă în justificarea că doar așa se plătește cercetarea pentru lucruri mai bune. Dar nu e deloc așa, la scară planetară omenirea e dobitoacă: plătește cercetare distructivă mai mult decât cercetarea creativă. Plătește cercetare despre ce trebuie făcut ca produsul să se strice într-un termen. Plătește cercetare pentru realizarea unor tehnici de război ultradistructive.
Toți știm asta, dar suntem conduși spre o sclavie perpetuă, în care culmea, ne otrăvim apele, distrugem valorile, pentru de exemplu "noul I-phone".
Lucrul acesta îl simțim lăuntric noi ăștia îndrăgostiți de ape, fiindcă ne căutăm senzația de libertate pe care ele ne-o conferă.
Doar că apele au început să conțină munți de deșeuri ale consumerismului, ori metale grele din aceeași sursă.

P.S.
Căutând o mașină de cusut rezistentă pentru treburile bărcii, am găsit comparații între un Singer de actualitate, heavy duty, și un Singer 66 de pe vremea lu" mamaia. Cel de la mamaia funcționează excelent și azi, coase straturi groase de piele ori straturi subțiri de material, funcționează manual.
Câte resurse, cercetare, mașini folosite și aruncate s-au utilizat între cele două modele, doar ne putem închipui.  Certitudinea azi e că funcționează la fel. https://www.youtube.com/watch?v=Dy84uMGO7ew

lipan

Mi-e teamă că în curând bunurile cunoscute sub lozinca de ,,folosință îndelungată" (frigidere, mașini de spălat etc.) vor ajunge bunuri de folosință scurtă sau, de ce nu, unică folosință.
Odinioară era două feluri de mașini: Mercedes și celelalte. Acum ...
Mie îmi ,,crapă" un telefon după doi-trei ani de folosință. Vouă nu?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!


Nakasone

Dupa cum merg lucrurile si din informatiile primite ,,pe surse'',se zice ca lucrarea ar fi gata la aniversarea a 200 de ani de la Marea Unire. Daca acum s-a bugetat numai cu 1%,socoata e simplu de facut.
carpe diem

Vali

In ce ma priveste, desi podul are avantajele lui, e mai bine fara pod.

Din cauza lipsei podului Dobrogea de nord este (inca) cea mai ferita zona din Romania de invazia turismului de masa distructiv. Din cauza lipsei podului si Delta este ferita de invazia gloatelor de "pantofari", si ramane deocamdata raiul cunoscatorilor si pasionatilor. Asta tocmai fiindca e mult mai greu de accesat auto decat multe alte destinatii, precum litoralul sau zonele montane consacrate.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau