Nu faceti ca mine :)

Creat de Vali, Iulie 30, 2011, 09:36:35 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pelicanul

Totul e bine cind se termina cu bine.  :)

Toata povestea, foarte instructiva de altfel, nu face decit sa demonstreze inca o data ce comunitate de oameni inimosi avem pe forumul Cap Compas.

ghrt

Bravo Vali! Mă bucur să aud că ai din nou pe oglindă motoraşul preferat!

AdrianZUZ

Bravo Vali! Ma bucur ca l-ai gasit pe ala micu' de respira greu ... eram 100% sigur ca nu o sa aiba probleme cu pornirea, este un mic samurai gandit sa reziste.
Cand ne mai intalnim iti povestesc cum am resuscitat un samurica, pus la saramura in apa de mare, la un AN de la recuperare .... si este NOU.
Primul rezervor pe care il arzi poate avea un pic mai mult ulei!

cristeache

#48
  Cand am avut primul ansamblu nautic, barca si motor, din Germania,(Johnson,15cp) avea un surub de la menghina modificat, in sensul ca strapungea oglinda se proptea in suportul menghinei si in spatiul ramas avea o saiba mare cu o piulita, care suplinea rolul strangerii pe oglinda.
O fi stiut neamtul ceva..... sau o fi patit neamtul ceva? :)

Vali

Si ca sa nu spuneti ca va minciunesc, un scurt filmulet cu motorul: https://we.tl/FdAr68gAdx
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Iulie 28, 2017, 08:27:02 PM


A 3-a oara, la fel dupa curatat bujii, suflat cilindrii si injectat benzina, motorul in sfarsit a pornit :). A pornit exact cum avea bunul obicei de a porni pe balta cand era rece afara, mormaind ca un urs suparat trezit din somn, dar intrand apoi destul de repede in regimul lui atat de bine cunoscut, cu zgomotul stapanit care-mi inspira intotdeauna atata incredere.


O poveste cu happy end, care arată că dracul nu e mereu negru, ci mai bate și-n blond :)
De aici rezultă două idei clasice, de bază:
1. Pe apă, orice poate aluneca, va aluneca, orice poate cădea, va cădea :) . Se asigură tot.
2. Comunitatea de oameni ai apelor este una în care iese la iveală solidaritatea și de aici, calitatea.

Să-ți toarcă frumos motorul, Vali, ani mulți și mile nenumărate !   

Vali

Am avut multi prieteni "binevoitori" care mi-au spus "da-l in ma-sa de motor, iti iei altu', nu te mai agita atata dupa cadavrul ala in 2 timpi". Am avut momente cand m-am gandit ca e prea mare bataia de cap cu recuperarea, si prea mici sansele de reusita. Cu toate astea, nu s-a pus vreun moment problema sa abandonez si sa nu incerc sa-l recuperez. Cred ca a fost cel mai mult  chestie de ambitie, si nu motivata neaparat economic.

Povestea Marinerului de 15 CP/ 2T e una banala, si din pacate destul de raspandita inclusiv in lumea barcagiilor experimentati din zona mea. Culmea culmilor e ca absolut nimeni nu te invata despre chestiile astea la "scolile de navigatie" de la noi, ci acolo stim bine ce intrebari neroade se pun. Din cauza asta e bun forumul, sa suplineasca lipsa de informare si experienta, raspandita inclusiv in randul institutiilor.

Pe de alta parte, mergeam prin Mila 23 incercand sa contactez pe cineva dispus sa ma ajute, si vedeam ori insi adunati la prima ora in jurul rachiului la carciuma, ori barcagii interesati exclusiv de stors bani la maxim de la turistii pantofari neexperimentati, rataciti de Rusalii la Mila.

Unde sa vezi la Mila 23 vreo initiativa de curatare a canalelor de cioate, cum sa se murdareasca ei cu asemenea munca injositoare, ca doar ei cunosc toate cioatele, nu? Ce conteaza ca-si paradesc veneticii barcile si motoarele, asa le trebuie, ei trebuie sa cotizeze la barcagiii localnici, nu sa-si faca de cap pe ape cu barcile proprii.

Pana la urma, multumita lui Vali Trofimov mi-a trecut toata sila pe care o adunasem vizavi de Mila 23, in ciuda faptului ca inclusiv lunea asta ne-a atacat un dobitoc, taindu-ne fatza si facand o gramada de scheme agresive. I-am dat ignore, fiindca aveam treaba de facut, dar daca ne-ar fi agresat direct, ii scapam 2 lopeti la ureche, cu toate riscurile. Ca doar tot pe balta eram crescuti si noi, cei 2 galateni din barca albastra.

Asa ca noi sa fim sanatosi si sa ne bucuram de ce ne place. Inca o data multumesc tuturor pentru ajutorul dat.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

peb5

Bravo Vali, felicitari pentru recuperare. Arata ca nou.

Thor

Motoru"... ca motoru"... dar să te duci după enșpe săptămâni și să scobești în gârlă, la 6-7 metri, ca să-ți aduci fierul acasă... toată admirația pentru hotărârea și credința  că poți reuși! Și ai reușit! Stimă și respect.

deltasub

Imi aminteste de un episod similar cand am cautat trei zile un motor vihr30cp pierdut de un coleg. L-am cautat cu costumul de scafandru greu, si tot asa toti voiau sa abandoneze cautarea, cand am vrut sa ies afara , furtunul de aer s-a agatat de ceva.  Era motorul! Am facut greseala sa spun la telefon ca l-am gasit, cei care erau la pompa de aer au uitat sa mai pompeze, dansand de bucurie. A ramas unul singur care mai invartea pompa, era prea beat ca sa inteleaga ce s-a intamplat!

Florio

Citat din: deltasub din Iulie 30, 2017, 01:56:02 PM
Imi aminteste de un episod similar cand am cautat trei zile un motor vihr30cp pierdut de un coleg. L-am cautat cu costumul de scafandru greu, si tot asa toti voiau sa abandoneze cautarea, cand am vrut sa ies afara , furtunul de aer s-a agatat de ceva.  Era motorul! Am facut greseala sa spun la telefon ca l-am gasit, cei care erau la pompa de aer au uitat sa mai pompeze, dansand de bucurie. A ramas unul singur care mai invartea pompa, era prea beat ca sa inteleaga ce s-a intamplat!

Ooo... asta e prea dură!
:D Dorel lovind cu sete :)

Gabriel NT

Multumim Vali pentru sfaturile date, mai ales ca sunt invatate si repetate pe propia piele. Foarte palpitant acest topic si poate mai ai vre-un epison nou?  :) :D :)

Vali

Salut Gabriel, mai sunt muuulte episoade de povestit, si de la datul cu barca de placere, si de la pescuitul profesionist in anii '80-'90. Poate colegii isi amintesc povestirile de acum 9 ani de pe barcaholic, cu "viata de braconier" :).

Singura problema e ca pentru a asterne in scris trairile de atunci, e nevoie de o anumita stare de spirit, care nu poate fi obtinuta la comanda, ci trebuie sa vina de la sine. De multa vreme imi doresc sa astern in scris experiente si trairi din trecut, anume de la pescuit (viata de braconier), sau de la interactiunea cu oamenii carora le-am construit barci (viata de marangoz).

Asa ca nu e vorba cumva de lipsa de inspiratie, fiindca faptele au existat si si-au lasat amprenta pentru totdeauna asupra a ceea ce sunt eu azi. Mai curand e nevoie de starea de spirit adecvata, anume sa-mi vina singura "mancarimea" de a scrie si a povesti, fiindca atunci ies cele mai bune povestiri. Sa speram deci ca aceasta stare va veni cat mai curand :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Gabriel NT

Foarte frumos cum zici si ai perfecta dreptate. Totul trebuie sa vina din suflet, deoarece pasiunea pentru barci si pescuit e o mare consumatoare de finante si mai ales de timp. Poate iarna asta, la gura sobei mai depeni vreo patanie de braconier, poate chiar la copca! 😁😀😎