Tohatsu 9.8 va intra in curand la "reanimare"

Creat de DoiNomazi, Mai 21, 2018, 02:34:51 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Motorul meu de 9.8 CP 4 timpi, n-a mai fost pornit de aproape 3 ani. Acum vreun an jumate i-am schimbat bujiile si sucurile, ulei motor si transmisie, dar nu l-am pornit de loc ca n-am mai avut timp.

Vreau sa-l readuc la viata in primavara/vara asta si ma pregatesc sa-l desfac sa-i schimb impeller-ul pentru ca banuiesc ca timpul si-a lasat amprenta asupra elasticitatii si eficientei cauciucului. Bujiile sunt inca neatinse de scanteie si ma gandesc ca un impeller nou, plus ulei motor si transmisie noi (desi uleiurile actuale sunt inca neutilizate pentru ca motorul n-a fost pornit dupa ultimul schimb, dar banuiesc ca timpul le-a alterat proprietatile de lubrifiere) vor da o sansa buna de pornire a motorului.

Partea amuzanta este ca motorul a beneficiat de conditii bune "de trai" in acesti trei ani, locuind cu noi in apartament, departe de ploi, lumina soarelui, praf, etc.

Sunt curios daca va porni la prima sfoara.

Mai are rost sa pulverizez putzin ulei in cilindri inainte de tentativa de pornire?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pilu

de obicei uleiul se pulverizeaza in cilindri inainte de "iernare" , porneste lasa sa se incalzeasca apoi schimba uleiul in motor .

DoiNomazi

Citat din: pilu din Mai 21, 2018, 06:50:22 AM
de obicei uleiul se pulverizeaza in cilindri inainte de "iernare" , porneste lasa sa se incalzeasca apoi schimba uleiul in motor .

Da, stiu ca uleiul se pulverizeaza inainte de iernare, dar cum n-am facut-o acum 3 ani cand l-am scos din serviciu, ms gandeam poate ajuta putzin ulei inainte de pornirea asta intarziata.

Daca oricum ii schimb uleiul inainte sa-l pornesc, mai are rost sa-l schimb iar dupa ce-l incalzesc si opresc?

Ma gandeam sa-i adaug si un aditiv dizolvant in benzina in caz ca au mai ramas oarece impuritati prin carburator.

In fine, vad eu cum fac si raportez rezultatul dupa tentativa.

Multumesc pentru sfat.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

kama3

Ideea e sa-l pornesti cu ce ai in el, sa-l incalsesti si apoi sa-i schimbi uleiul. Asa se va fluidifica mai bine uleiul vechi si se va scurge bine.
Daca a stat in casa n-ai de ce sa-ti faci griji. L-ai trecut si la intretinere? ;D

DoiNomazi

Citat din: kama3 din Mai 22, 2018, 07:18:58 AM
Ideea e sa-l pornesti cu ce ai in el, sa-l incalsesti si apoi sa-i schimbi uleiul. Asa se va fluidifica mai bine uleiul vechi si se va scurge bine.
Daca a stat in casa n-ai de ce sa-ti faci griji. L-ai trecut si la intretinere? ;D

Am inteles rationamentul. Asa fac,

Da, e trecut ca locatar permanent.in cartea de imobil.. :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

peb5

Daca motorul a stat cuicat, e posibil sa fi ajuns ulei in capul pistoanelor. In acest caz este indicat sa-i scoti bujiile si sa-i dai cateva sfori sa-si curete camerele de ardere de ulei. Acesta este necompresibil (in comparatie cu amestecul de ardere) si poti idoi biele sau cine stie ce.
Daca ai schimbat uleiul acum un an jumate si nu a fost folosit. posibil ca uleiul sa nu-si fi schimbat proprietatile. Trebuie vazute specificatiile uleiului; cum isi schimba proprietatile daca se deschide recipientului.

DoiNomazi

Citat din: peb5 din Mai 24, 2018, 12:01:34 AM
Daca motorul a stat cuicat, e posibil sa fi ajuns ulei in capul pistoanelor. In acest caz este indicat sa-i scoti bujiile si sa-i dai cateva sfori sa-si curete camerele de ardere de ulei. Acesta este necompresibil (in comparatie cu amestecul de ardere) si poti idoi biele sau cine stie ce.
Daca ai schimbat uleiul acum un an jumate si nu a fost folosit. posibil ca uleiul sa nu-si fi schimbat proprietatile. Trebuie vazute specificatiile uleiului; cum isi schimba proprietatile daca se deschide recipientului.

Motorul este pastrat pe rastel in pozitia verticala, ca pe barca.

Uleiul este un AMSOIL sintetic pentru motoare marine in 4 timpi. Il schimb pentru ca e mai sigur.  Uleiurile de motor, chiar si cele sintetice, nu sunt "nemuritoare".

Multumesc pentru sfat.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320