Achizitie velier / Initiere in sailing

Creat de Innotrics, Iulie 03, 2018, 03:05:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Bogdan

Sfaturile lui Vali sunt intotdeauna demne de toata aprecierea, mai ales ca are o experienta enorma in materie de barci. Referitor la Mac 26 M, eu iti pot spune doar ca a fost o evolutie nereusita a versiunilor mai vechi, din punct de vedere a calitatilor nautice. Practic a fost gandit cau un mix intre salupa si velier, dar pe mare nu exceleaza nici ca una nici ca alta. Guvernarea utilizand acele safrane, pe mine m-a scos din minti. Mai sunt si alte barci tractabile si cu derivor mobil (daca asta iti doresti) care stau mult mai bine pe apa, dar nici una nu este la fel de incapatoare ca Mac-ul.
Albin Vega 27 este in schimb o barca veche si oricat de ok o gasesti tot va trebui sa muncesti sa o pui la punct. Eu am deja o saptamana de cand lucrez la ea si mai dureaza inca o saptamana cel putin. Asta in conditiile in care barca a fost foarte bine intretinuta si este una dintre ultimele exemplare construite (3012 din 3450). Sigur, eu am luat-o cheala, fara dotari ce fac viata placuta la bord, dar am tinut cont de starea corpului (impecabila), arborada (aproape noua) si motorul care a fost intretinut la zi. In plus, are doar 4 locuri (conform cartii sale) insa pentru pasaje mai lungi, viata la bord este suportabila pentru 2 persoane. Pe mine nu ma deranjeaza pentru ca o folosesc singur, familia nefiind atrasa de pasiunea mea. Ba chiar am avut in vedere o barca cu chila lunga pe care sa o pot duce singur si care sa fie capabila sa tina marea.
O alta mare problema pentru o barca netractabila, este adusul ei la destinatie. Trebuie luat in considerare si acest aspect deloc de neglijat. Mie mi-a luat aproape o luna sa gasesc un transportator serios, in conditiile in care barca se incadra la 4 m inaltime cu tot cu platforma si 9 m lungime cu catarg rabatat. Chiar mi-am construit proprii cavaleti pentru transport si stationare. La un moment dat am luat in calcul si adusul ei pe apa din Olanda pana in Grecia, dar m-ar fi costat enorm sa o dotez la fata locului cu cele necesare.

Ca si Vali, iti recomand sa dai o tura cu Seba sau/si cu Constantin. Te asigur ca nu vei regreta si vei invata enorm de multe de la adevarati skipperi ce nu se feresc sa imparta din cunostintele lor. Eu regret si acum ca nu am facut parte din echipajul S/V Haimana la invitatia lui Seba, dar asa cum spuneam am fost teribil de incurcat cu transportul barcii proprii care s-a cam suprapus cu perioada in care ei au facut voiajul.
Succes!

mariusm piesenoi111

Salutare
Daca vrei o tura scurta ia legătura cu cei de la Limanu și te scot in orice zi pentru 100ron/persoana 4 ore
Întreabă de Florin skipperul
Foarte de treabă
Bafta

draken

Bogdan are dreptate. Exagerez de multe ori - asa-s eu.
Eu (in felul meu deja amintit) te sfatuiesc sa nu te uiti la ceva sub 30' si nici macar la ceva de 30'.
33'. 35'. Ceva acolo, macar. Pentru ca sunt mici. There's no replacement for displacement. Stiu, small boat = big smile. Asta e si experienta mea proprie: sa vezi ce-a mai ranjit camaradul meu de marinareala cand imi buseam fizicul de tot felul de parti ale micii mele barci (L30' / beam 9'). Deh....barca mica  = cucuie mari. Dar poate domnitele simandicoase vor fi fermecate de asta.
Constantin mi-a spus  - bun sfat - ca nu s-ar complica nici cu ceva peste 40'. Pentru ca intri in alta clasa de taxe si tot felul de angarale nesuferite.
Incepator fara barca fiind, am exagerat pe-aici ca "nu exista viata sub 40' ". Si azi cred tot la fel, doar ca, dupa sfatul unui trecut prin mari cum e Constantin, as putea ajusta la " bine, fie, dar macar 40' ".
Apoi am spus Grecia pentru ca mi se pare mie mai accesibila si e in EU. Nu stiu cum o fi sa cumperi din afara Uniunii, dar presupun ca nu e mai facil (birocratie, inmatriculare si alte uraciuni). Eu am completat o sale-bill simpla, am facut niste ordine de plata si gata. Si, mai ales, pentru ca e aproape = mai usor de adus (sau de lasat pe-acolo).
Documenteaza-te despre arhitecti navali. Cumpara un lucru care a avut la origine un spirit de exceptie - nu numai ca s-ar putea sa se manifeste in feluri surprinzator de placute, dar si intr-un proiect mediocru, si-ntr-unul de exceptie intra tot acelasi "deranj" ulterior (vei plati la fel marine, combustibil etc, vei curata si intretine la fel samd).
In final, incearca sa gasesti o barca de proprietar, de familie. E plina piata de cazi de baie birjarite la charter.

PS. No offence 4 barci mici, pentru Mac-uri, pentru tractabile rutier etc si nici pentru proprietarii sau admiratorii lor. Le respect optiunile si le pastrez pe-ale mele.

Vali

Cred ca prima cerinta in top ar trebui sa fie calitatile nautice (seaworthiness). Daca barca e bine proiectata si construita, aceste calitati sunt satisfacute si la barci mari, dar si la barci mai mici - exemple sunt destule - vezi review-urile de pe bluewaterboats.org.

Urmatoarea cerinta e confortul la bord. Aici fiecare isi stie tabieturile si necesitatile, deci e o treaba subiectiva. Sa nu uitam insa ca odata cu cresterea liniara a dimensiunii, cheltuielile cresc exponential.

A 3-a treaba e gradul de self-sufficiency. Cu cat barca e mai mare si mai confortabila, cu atat e mai complicata, mai costisitoare si mai dependenta de diversi prestatori. In ce ma priveste, intotdeauna am apreciat barcile pe care se pot "tine din scurt" de o singura persoana, anume proprietarul. Din cauza asta sunt fan al barcilor mici, dar seaworthy, gen Contessa 26 sau Albin Vega 27, care au aratat in timp ce barci fenomenale sunt.

A 4-a treaba este necesarul de locuri la bord. Cand ma gandesc la o barca de uz propriu (nu charter etc), ma gandesc la mine si cel mult la familia mea. Prietenii sunt exclusi, cine vrea sa se dea cu panze, sa-si ia barca. A, daca e o ocazie speciala, au loc oricand 1-2 prieteni, dar nu vreau sa cad vreodata in capcana celor care nu se dau cu barca din cauza ca n-au echipaj, si nu pot sa iasa singuri. Trebuie bine cantarit acest aspect, deseori neglijat.

Cam atat imi vine deocamdata in minte, ramane sa mai povestim. IMHO indiferent de dimensiune si grad de confort, calitatile nautice sunt cea mai importanta componenta a unei barci marine.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

calin1967

In opinia mea, sansele sa cumperi (prima data) o barca nepotrivita pentru tine sunt atat de mari, incat primul criteriu ar trebui sa fie usurinta de a o revinde fara mari pierderi peste un an.

sebba

Cred in continuare că cel mai bine e ca înainte de a cumpăra o barca sa te duci pe cat mai multe cu putință, în cât mai multe zone dar și perioade ale anului.
Delivery-urile in care se caută "oameni de cart" sunt ideale.
O altă întrebare este: ce vrei sa faci cu barca și cât timp vei sta pe ea pe an.

Este foarte posibil ca după ce te vei da cu o barcă să ajungi la concluzia că nu îți place deloc acel model, sau dimpotrivă, să nu te mai gândești că există și alte modele.

Însă nu achiziția e problema. Ci scopul, și gradul de utilizare.
Daca, așa cum am făcut eu, vei renunța la orice alta activitate și vei sta pe barca aproape non-stop, atunci merită să iei barca ta.
Dacă vrei barca doar pentru concedii e foarte posibil ca achiziția bărcii sa fie cea mai proastă alegere.

Vorbesc acum doar din sumara mea experiență, ce se rezumă la aproximativ 10-12 bărci pe care am fost ca skipper sau crew și la agitația provocată de achiziția primei mele bărci: până sa am barca stăteam bine merci și nu mă interesa cum va fi vremea la noapte în Skopelos sau in Neos Marmaras, nu mă interesa nici câte ore de funcționare are motorul și când trebuie sa îi schimb uleiul sau impelerul și nici starea santinei.

Se zice că atunci când ești proprietar de barcă și doar două zile de maximă fericire. Când o cumperi și când o vinzi.
Nu e chiar așa, sunt multe zile fericite dar totul vine cu un preț. In loc sa îi duci dorul, îi duci grija.
Pune in balanță și cugetă. S-ar putea ca prețurile pe săptămâna de charter să fie de fapt extrem de mici.

PS: Haimana va trebui sa fie scoasă din apă în toamna asta, îi trebuie un tratament antifouling serios, făcut cum trebuie. Schimbat niste seacocks, cel puțin un robinet de la o toaletă, o bucșă de la axul elicei... Cheltuieli cam de 3000 euro, orientativ :)

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

George563

Nu trebuie sa speriem oamenii cu cheltuielile. Cheltuielile sunt direct proportionate cu marimea, dar si cu pretentiile de ingrijire. Daca la Haimana care este un velier serios de 44ft costa 3000€, pot spune la fel ca un velier de 22/24ft antifoulingul poate costa sub 100€. La fel si celelalte cheltuieli. Daca un velier de 40ft plateste in tomis 2000€ marina pe an cu toate ca maxim 6 luni se utilizeaza barca , in acelas timp un velier tractabil pana in 25ft va plati 600€ pentru cele 6 luni cat este exploatat plus 50E pentru operatiunea de ridicare daca are derivor fix.
Eu sunt pro sa fi proprietar. Este a ta , nu ai emotii daca o zgari , si cel mai important ai tot timpul lucrurile de care te folosesti tot timpul in ea.

Bogdan

Citat din: calin1967 din Iulie 12, 2018, 01:26:13 PM
In opinia mea, sansele sa cumperi (prima data) o barca nepotrivita pentru tine sunt atat de mari, incat primul criteriu ar trebui sa fie usurinta de a o revinde fara mari pierderi peste un an.
Exact acelasi sfat voiam sa ti-l dau. Semnat Stan Patitu'.

sebba

Citat din: George563 din Iulie 12, 2018, 03:12:34 PM
Nu trebuie sa speriem oamenii cu cheltuielile.

Departe de mine gandul de a speria oamenii, si nici nu ma gandesc cumva sa ma plang de cifre.
Vroiam doar sa las un feedback cat mai concret si la obiect.
Tocmai eu sunt dovada (inca) vie ca prefer varianta "proprietar" dar nici nu sustin ca e cea mai buna varianta pentru toata lumea.

In aceeasi idee, completez:
Antifouling-ul serios de care vorbeam ar fi un tratament cu "coppercoat" unde doar materialele costa cam 1200 EUR (pentru Haimana, 43ft).
Plus manopera, plus ce mai e de schimbat, plus cheltuieli cu macarale si cavaleti... Cred ca 3000 eur e chiar o suma inghesuita...

E perfect adevarat ca preturile se schimba drastic la o barca de 27ft, nemaivorbind ca o poti lua dupa tine acasa si lucra la ea aproape oricand vrei sau ai chef.
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Innotrics

Multumesc tuturor pt sfaturi.

Vali insista pe calitatile nautice, Draken pe marime, Calin si Bogdan pe faptul de a-si mentine valoarea - foarte interesant aspect la care sincer nu m-am gandit.
Eu recunosc ca pentru mine, aspectul si confortul si la fel importante.
Inteleg ca va trebui facut un compromis, sau mai multe intre aceste criterii ...

Concluzia pe care o trag este simpla: Anume ca trebuie sa incep sa ies cu barci; preferabil cu calitati / dimensiuni cat mai diferite astfel incat sa pot sa fac diferenta intre o barca buna (pt mine si nevoile mele) si una care nu ma satisface.
Asa ca primul pas este sa ajung la Limanu - cum recomanda Marius mai sus.
Apoi il voi deranja pe Sebba, si voi include in Concediul de anul asta si Grecia (in conditiile in care am norocul de o mai prinde pe Haimana pe apa, in septembrie)

Perfect de acord cu Sebba, cu ideea delivery-lor unde se cauta oameni de cart. M-as duce bucuros oricand dar ma gandesc ca astfel de ocazii sunt destul de rare, si oricum s-ar prefera persoane care deja au experienta si cunostintele necesare.

In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.

Astea doar in mare la ce ma gandesc acum. Ca sunt convins ca dupa prima tura o sa se mai adauge cateva puncte la lista. Si dupa urmatoarea tura altele si tot asa.

sebba

Haimanaua va fi pe apă, deranjează-mă când vrei tu! [emoji3][emoji3][emoji3]

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

pelicanul

Citat din: Innotrics din Iulie 15, 2018, 04:21:45 AM
.............................

In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.

Astea doar in mare la ce ma gandesc acum. Ca sunt convins ca dupa prima tura o sa se mai adauge cateva puncte la lista. Si dupa urmatoarea tura altele si tot asa.


Poate arunci un ochi aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.0.html
E vorba de barca mea, model Sasanka 660. Bifeaza cu brio toate punctele enumerate de tine, cu exceptia dusului  :) pe care nu stiu daca o sa-l gasesti pe vreo barca tractabila.
Ma cam bate gindul s-o vind desi, recitind acum ispravile pe care le-am facut impreuna, nu stiu ce sa mai zic.  :)

draken

Eu nu insist pe marime. Eu insist pe opusul ei.
Daca as avea suficienti bani, acum sau in viitorul apropiat, maine m-as baga la un 40'. Si inca m-as considera "submediu".
In marina in care imi tin barca sunt vreo 3-400 de "rezidente". A mea (30') e in top 10 "minione". Nu stiu pe ce loc, dar n-am vazut mai mult de 10 barci sub 30' pe-acolo. Oricum, sunt mai putine cele de sub 30' decat cele de 50'+. Mari fraieri - le place sa iroseasca.
Tocmai am incercat sa gasesc o barca de charter (bareboat) cat mai mica. Din ce am reusit in urma cautarilor, cea mai mica e un Elan 310. Hm ... oamenii astia or avea simtul masurii?
Exista pe lume Varianta18 (Dehler). Si cica n-a murit nimeni de la ea.
Nicu Homemade a construit un 40. Nu mai putin. Poate si pentru ca avea de facut un efort iesit din comun si trebuia sa aiba o recompensa.
Ursuletul (Andrei) si-a vandut Etap-ul 23i. Avea (si poate inca are) o barca de 30'+.
Florio cocheteaza si el cu ideea de a mari. Inca n-a facut pasul, dar e suficient gandul.
Sebba s-a bagat la un 43. De ce oare nu la un 28?
Pelicanul (un tip remarcabil, oricum l-ai percepe), spune c-ar vinde 660-ul. Pentru un 500?
In fine ... lumea buna a planetei se joaca pe la de-alde 60'-80'-100' samd. Si nu vorbesc de de-alde Abramovici.
Nu cred ca e o idee buna sa te sperii de dimensiuni, inainte de-a verifica la cent ce presupun, in fix zilele noastre. A verifica Personal, pe liste si centi! Sa nu te trezesti ca te-ai speriat degeaba, ca fraierul.
Dar daca iesi doar ocazional, la plaja in largul coastelor romanesti, uita de tot ce e peste 7m. Dar pentru asta nu-ti trebuie un velier - e suficient si un RIB mai pricopsit.

draken

Poate trebuia deschis un topic nou - sau nu.
Dar pentru ca ma zgandare treaba cu mult blamatele dimensiuni, aduc in vedere ce spune wiki:
" In modern use of the term, yachts differ from working ships mainly by their leisure purpose. There are two different classes of yachts: sailing and power boats. With the rise of the steamboat and other types of powerboat, sailing vessels in general came to be perceived as luxury, or recreational vessels. Later the term came to encompass large motor boats for primarily private pleasure purposes as well.

Yacht lengths normally range from 10 metres (33 ft) up to dozens of meters (hundreds of feet). A luxury craft smaller than 12 metres (39 ft) is more commonly called a cabin cruiser or simply a cruiser. A superyacht generally refers to any yacht (sail or power) above 24 m (79 ft) and a megayacht generally refers to any yacht over 50 metres (164 ft). This size is small in relation to typical cruise liners and oil tankers.'
https://en.wikipedia.org/wiki/Yacht
Si-mi fac "mea culpa" : poate am inteles gresit. Poate nu era vorba de vreun yacht.
Poate era vorba doar de RIBs sau lotci.

draken

Oh! si-am mai uitat ceva, super-important.
Consumul.
Cat consuma?
Cat ai vrea sa "consume" ? :D