BARCA DE SALVARE MODIFICATA

Creat de razvan, Septembrie 03, 2011, 02:04:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

razvan

Am o barca de salvare si vreau sa o modific destul de radical si de aceea ii cer sfatul atat magicianului Vali cat si colorlalti membrii. O sa atasez cateva poze ale barcii in faza actuala. Modificarea consta in atasarea unei cabine in fata si disparitia cabinei din spate. Eventual aparitia unui catarg pentru o vela. Modificarea motorului actual de 45 de CP (motor de tractor de vie "leutz") care urla mai rau decat sirena lui Vasile Roaita cand a murit.

Vali

#1
Salut Razvan si bine ne-am regasit :). Imi place barca ta, si cred ca ar iesi ceva frumos daca s-ar investi ceva bani si (multa) munca. Daca poti, pune te rog niste dimensiuni aproximative (lungime, latime, bord liber, pescaj).
Dupa cum arata, barca a fost folosita la plimbat turisti in Delta. Dupa cum spuneai, cabina pupa trebuie eliminata, fiind si urata si apupand (alaturi de motor) barca. Ar trebui totodata inspectat corpul, pentru a depista eventualele probleme - lovituri, crapaturi, julituri, dar orice problema la un corp de fibra se rezolva usor.
Un avantaj ar barcii este structura banchetelor, care e si copastie, si care da rigiditate buna corpului. Peste aceasta structura (putin modificata) ar trebui venit cu viitoarea cabina, pe care eu as face-o din placaj in stil roof (nu pilothouse).
Daca ansamblul ax-elice-tub etambou-reductor este in stare buna, motorul se poate inlocui, tot cu ceva diesel, o sugestie fiind cvadricilindrul OM 636 de la Mercedes, cu toate ca eu cunosc si oameni care folosesc motorul de care spuneai (D 115, 3 cilindri, 45 CP) cu rezultate acceptabile. Problema cu motorul actual e ca e prea greu, zgomotos, gurmand si putin fiabil, deci mai bine altul :).
Iar pentru amenajarea in velier, problema cea mai delicata cred ca e lestarea eficienta a barcii. In functie de zona unde vrei sa navigi, ar trebui facut un calcul de stabilitate (pe baza unui plan de forme scos direct de pe barca), pentru a sti cat lest sa se adauge. In plus, restul de echipari (derivor, carma, greement, velatura, amenajari interioare) iti vor solicita imaginatia si portofelul :D.
Cel mai bine ar fi sa ne gasim odata, si sa vad eventual si eu barca, pentru a-ti da mai multe idei in functie de realitatea de la fata locului. Oricum, barca e buna, si daca vrei s-o transformi in velier, vei avea o barca seaworthy, confortabila, insa destul de lenta, din cauza formelor bondoace ale corpului. Pentru Dunare, Delta si mare costier, cred totusi ca ar fi destul de buna, pretandu-se ca un cuibar de vacanta plutitor.
Cred ca ar trebui sa-ti faci un plan de actiune pe etape, plus un deviz preliminar, pentru a sti de la inceput la ce sa te astepti. Din partea mea ai tot sprijinul, asa ca la treaba :), asteptam dimensiunile, ideea de amenajare a cabinei si cockpitului, plus o etapizare sumara a lucrarilor si cheltuielilor. Mult succes ;).

PS: Din ce se vede in poze, barca e la Jurilovca, eu voi avea un drum destul de curand spre zona aia, poate mergem impreuna sa o vedem :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

razvan

#2
Salut salut!
Mersii mult pentru aprecierile despre barca.
Romaneste incep cu sfarsitul:
1. Barca, luna asta ori cealalta vrem sa o aducem in Braila in zona Filipoiu unde vrem sa o parcam peste iarna. Acolo vrem sa o scoatem pe mal sa vredem si ce e sub apa exact cum ziceai si tot acolo e si un atelier unde e un strung etc etc . Nu stiu daca o sa putem sa ne potrivim la Jurilovca cand ajungi acolo dar poti sa o vezi sa urci pe ea sa iti faci o idee.motorul se vede din cabina care e din fibra de sticla. eu ma gandeam si la un motor de VW golf 2 ori 1. De asta neaparat vreau sa conversez cu tine pentru ca experienta ta eeee mult mai vasta decat a mea (care e aproape ori chiar 0). Ai dreptate ca barca are forme bondoace (chiar butuc) dar pentru echipajul nostru viteza nu e deloc un factor decisiv. Totul e pe Dunare sa nu ne duca la vale cand noi vrem sa mergem la deal. Mutarea de la Jurilovca la Braila cred ca o sa fie chiar o adevarata aventura cu barca in forma actuala.
Absolut tot ce imi ceri legat de lungime, latime,  forme sunt la un var de-al meu si luni sper sa le pun pe forum. Eventual poate ii fac ceva schite in ACAD. Bani in timp ii bagam si daca o mut in zona Brailei o sa am si mai mult timp de lucru la ea.
In final noi o vedem ca ceva clasic cu mult lemn pe ea si o viteza de croaziera de 10-15 Km/ora. Visul meu ar fii sa arate ca cea din poza atasata. De intalnit ne intalnim cu siguranta cat de curand.
Valii mersi mult si astept si alte opinii de la oricine. Mai multe opinii mai multe idei.
La cat mai multe discutii si o intalnire cat mai rapida!
Sanatate si fericire.

Vali

Salut, in primul rand cred ca trebuie evitat adusul barcii pe ape pana la Braila. Nu ai de unde sa stii ce probleme sunt la barca (mai ales ca pare neutilizata de destula vreme), asa ca eu cel putin as evita o tura pe apa Jurilovca-Braila, oricat de tentant suna.

Despre motor, doar ce am auzit la alti oameni care l-au folosit, si din ce am citit pe forumuri straine, se prefera sa aiba chiulasa tot din fonta, ca blocul motor, tipul asta pretandu-se mai bine la navalizare. De asta spuneam de OM 636, fiind un motor foarte folosit pe barci, iar la urmatorul link se gasesc multe date despre el: http://www.west-4x4.demon.co.uk/om636/om636e.html. Am undeva si manualul complet in format electronic, daca e nevoie, am sa il caut.

Despre amenajarea asemanatoare cu cea din poza atasata, exact la asa ceva m-am gandit si eu, si parerea mea e ca barca se preteaza bine la transformarea intr-un cruiser fluvial cu tenta retro. Totul depinde de motivatie si volumul (important) de munca si cheltuiala, dar cred ca ar iesi ceva frumos, drept pentru care iti spun inca o data spor la treaba ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

razvan

#4
Salut salut

Nu mie frica de drumul Jurilovca Braila. Motorul a fost desfacut verificat si refacut inclusiv inversorul. Noi am fost cu ea pana la Gura Portitei - Canal 5 - Gura Portitei - Jurilovca si nu a facut nici o figura in 35 de Km in perioada 25 - 30 august . Ideea este ca 35 de Km nu se compara cu 212 Km pana unde vrem sa o parcam mai ales ca am citit aventura ta cu verilerul pana la Galati.  O sa fim vreo 3 insi din care 2 marinari batrani cu experienta. Cu motorul neverificat nu ieseam nici 5 m de la Jurilovca cu orice asigurari primite si de la primul marinar al tarii (chiorul). Si mai e partea economica si logistica un factor f important. Dau 2 bulioane pana la Jurilovca cu masina si acolo nu am nimic din punct de vedere al unui atelier ori ajutor pe cand in partea cealalta am absolut tot ce imi trebuie. O sa vedem ce o mai fii. Oricum cand ajung cu ea la Braila atunci incep lucrul la cabina si alte alea. Pana atunci studiu planuri si multa speranta. Mai e varianta unui peridoc cu osie dubla daca gasesc in zona Braila Galati. Daca stii ceva si poti sa ma anunti eventual si un pret. Intr-o zii am mutat hurdubaia. Cat despre cotele barcii inca le astept si eu. Le stiu in mare dar le vreau detaliate.
Eu cu prima ocazie o fac in acad si o sa-ti trimit diverse variante sa iti dai o parere.
Mersii inca odata si tinem legatura!!!