Motorizare Shetland 536

Creat de gabriel.c, Septembrie 16, 2018, 01:16:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

gabriel.c

Salutare tuturor, am devenit recent proprietar al unei cabinate Shetland 536. Am tot citit subiecte pe forumuri in legătura cu motorizarea pentru aceasta.
Sincer ... nu sunt lămurit nici pe departe cu ceea ce urmează sa fac. Aici văd ca sunt activi câțiva profesioniști și sper ca măcar unul ma va lămuri ce trebuie sa cumpăr  vizavi de motorizare . Menționez ca pescuim in 2 cu bagaje pentru 4/5 zile in Delta , iar pe la Moldova tot in 2 dar cu bagaje ceva mai putine.
Mulțumesc fffffffrumos anticipat.

Vali

Salut @gabriel.c si bun venir pe forum.

Am un prieten din Cluj care a avut un 536, si i-a pus un Evinrude ETEC de 115 (2T injectie). Barca se misca fenomenal cu acest motor, cu toate ca in opinia mea e prea mare pentru nevoile uzuale ale unui barcagiu pasnic.

Acum barca e la cineva din zona Galati, si omul e foarte multumit. Singura problema e ca ETEC-ul e foarte pretentios la benzina, si trebuie evitat la maxim alimentarea cu benzina de slaba calitate din Delta  (Star 2000). Pentru asta e nevoie de un rezervor de capacitate mare, sa se sigure necesarul benzina pentru tot voiajul, prin alimentarea de la benzinariile de pe uscat.

Cel mai bine te uiti pe placuta barcii si ne spui care e masa barcii, incarcatura maxima, si motorizarea maxim autorizata. Cu aceste valori vom putea sa ne pronuntam in cunostinta de cauza.

Daca nu gasesti datele pe placuta, cauta valorile mentionate pe net, sau la cineva care are acest tip de barca. Succes.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

black

Salut tizule
Barca ta are apx 600 kg de noua si suporta o motorizare de max 70 hp
Si asta daca oglinda este in stare f buna.

gabriel.c

Mulțumesc, sunt surprins de viteza cu care mi-ați răspuns .Placuta e cam stearsa.Se vede seria bărcii și cam atât. In privința motorului de 70 Hp credeți ca o sa fie de-ajuns pentru glisare?Si dacă producatorul recomanda maxim 70 Hp in 2 T înseamnă ca dacă o sa pun un  motor in 4 T greutatea va fi deja prea mare pentru oglinda bătrânei. Știți pe cineva care poate întări/ ranforsa oglinda ?

dany

Stiu pe un coleg ce vrea sa dea spre vanzare un mercury de 50cp 4t,bigfoot in stare f.buna cu mansa si cabluri,elici 2 sau 3 cu pas diferit.Garantez pt.vanzator,ca e de-al nostru si in acelasi timp un bun amic.De unde esti?Te intreb ,pt. reparatie.

dany

acum am vazut ca esti din bacau...deci suntem concetateni....Cred ca ti-am vazut barca pe o remorca acum 7-8 zile mergand pe strada mea[calea moldovei-cartier gheraiesti].0746246216-dany.poti suna oricand.

Vali

Problema la aceasta barca si la Shetland in general e ca la proiectare unghiul oglinzii a fost ales conform motoarelor disponibile in acele vremuri. Adica motoare 2T fara trim.

Din acest motiv, cel mai probabil va fi nevoie de ameliorat inclinarea motorului pe oglinda prin adaugarea unei pene. Poate fi si manufacturata, din fibra, si ajuta mult la o asieta imbunatatita, mai ales daca motorul e greu (4T). Daca se va ajunge pana acolo, voi contribui pe parte tehnica la momentul respectiv.

Pana la urma va depinde de motorul ales. Daca motorul de care zice Dany e al lui Marius de la Piatra Neamt, e un super-motor. Stiu motorul, e Mercury cu cap Yamaha, si am fost de fata cand Marius l-a probat la cumparare.

Cel mai important e sa se "pupe" cu barca, in sensul de a fi suficienta puterea pentru conditiile de exploatare. Iar pentru asta cea mai buna e o proba cu motorul pe barca dorita (536-le). E ceva bataie de cap (cu guvernarea, cablurile etc), dar cred ca e posibil sa fie o alegere potrivita. Doar o proba va spune daca da sau nu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Da ,ala e motorul.Marius si-a luat alta barca.Ar fi o idee de proba tinand cont de apropierea bacau-neamt...Marius e un tip super ok. si motorul la fel!

gabriel.c

Mulțumesc  pentru răspunsuri , sigur rezolv problema :))) la cum răspundeți de rapid. Barca e aia pe care ai văzut-o pe strada ta ( Dany)Suntem aproape vecini. O sa te sun mâine sa vorbim . Vali îți mulțumesc frumos de răspunsuri .Sigur o sa mai avem nevoie de experiența ta.

Vali

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gabriel.c

Mulțumesc, dar cred ca barca nu va merge cu 50hp nicicum .Va țin la curent cu noutățile.

scm_ro

Probeaza cu mai multe elici eventual cu un pas mic.

Vali

Citat din: gabriel.c din Septembrie 16, 2018, 05:09:06 PM
Mulțumesc, dar cred ca barca nu va merge cu 50hp nicicum .Va țin la curent cu noutățile.

Sincer, cam la asta ma gandesc si eu. Shetland sunt barci mai vechi si destul de grele, laminate manual, facute pe vremea cand se lucra cu simt de raspundere.

Din cauza asta, cred ca s-ar potrivi cel mai bine un motor cu puterea maxima autorizata. Ar trebui sa stim aceasta valoare, si desi colegul Gabi - black spune ca e 70 de cai, ar trebui o sursa verificata care sa confirme ce spune Gabi. Trebuie sa scrie undeva si in acte, fiindca la inmatriculare ANR-ul nu te lasa sa pui motor mai mare decat cel maxim specificat in hartiile barcii.

Spune-ne te rugam tu cam la ce motor te-ai gandit - 4 timpi japonez, 2 timpi injectie (ETEC), 2 timpi clasic (consum mare) etc. Daca ar fi dupa mine, eu as pune ori un ETEC de 90, ori un Suzuki 4T carburatie de 90. La ETEC trebuie rezervor mare dupa cum spuneam, ca sa se asigure benzina buna pentru tot marsul.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


gabriel.c

Salut, eu ma gândeam la un motor 90/100 in  4T neaparat. Și e-tecul e o varianta pe care o iau in calcul . Totuși nu știu dacă oglinda rezista la greutatea unui 90/100 4T. Dacă știți ceva motoare bune va rămân dator.