Peridoc pentru barca usoara

Creat de Sam, Septembrie 18, 2018, 03:08:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sam

Salutare tuturor,

Sunt nou pe forum, dar vechi iubitor de delta si de pescuit. Intrucat anul viitor voi deveni mandru posesor de barca, am zis sa o iau din timp cu pregatirile.
Voi avea o barca de aproximativ 120 kg, cu motor de 15 sau 20 CP si m-am gandit sa pun cap la cap informatiile pe care le-am gasit pe forum referitoare la peridoc, deoarece va trebui sa-l cumpar inainte de a fi gata barca. Totusi, simt ca as mai avea nevoie de unele pareri sau sfaturi inainte de a-l achizitiona si de aceea apelez acum la colegii experimentati de pe acest forum.
Asadar, pentru un posesor de permis de conducere auto categoria B, cam astea ar fi informatiile pe care le-am gasit:
•   Peridocul fara sistem de franare poate avea o Masa Maxim Autorizata (MMA) de pana la 750 kg, desi cred ca pentru barca pe care intentionez sa o cumpar ar fi suficient si unul cu MMA de 400 kg;
•   Oricare ar fi peridocul pe care il voi cumpara in intervalul de 400 -750 kg MMA, este important ca aceasta sa fie cel mult jumatate din MMA a masinii cu care va fi tractat;
•   Suma MMA auto + peridoc sa fie mai mica de 3.500 kg – sunt absolut sigur ca nu sunt in pericol sa depasesc aceasta limita 
•   Pentru a evita nebunia implicata de inmatricularea RAR a unui peridoc nou, dar si pentru a mai reduce investitia initiala, ma gandesc sa cumpar unul SH, deja inmatriculat in Romania; pentru aceasta eventualitate, as aprecia parerile colegilor cu experienta, cu privire la ce ar trebui sa fiu atent cand cumpar unul folosit; eu m-am gandit la urmatoarele:
o   Ce acte ar trebui sa detina? Carte de identitate cu folie RAR, talon de inmatriculare, factura de cand a fost cumparat de primul proprietar, ITP valabil, asigurare RCA; mai sunt si altele?
o   Cadru din otel galvanizat pentru a nu avea probleme de coroziune in timp si deci cu ITP-urile
o   Picior de sprijin – e important sa fie cu roata?
o   Sa aiba role sau sine de ghidare? Citind informatiile de la https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2251.0.html, am tras concluzia ca cel mai bine ar fi sa aiba role pe chila si sine pe lateral
o   Sa aiba troliu cu chinga si carlig
o   Osie cu pozitie reglabila pentru echilibrarea si reglarea apasarii pe carligul de remorcare – cat de important este sa aiba asa ceva?
o   Protap articulat pentru lasarea barcii la apa – cat e de important pentru o barca de greutatea celei pe care o voi cumpara eu? Pentru barcile mai grele, e evident ca e foarte important! Detalii despre acest subiect am gasit aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,924.0.html
o   Cu privire la starea lui tehnica, in afara de sistemul de iluminare, ce ar trebui sa mai verific? Se pot vedea jocuri la roti sau alte uzuri?
•   Unele peridocuri noi am vazut ca au o limita de viteza de 80 km/h, altele de 100 km/h; din experienta voastra pe drumurile noastre, limitele astea trebuie respectate cu strictete sau se pot depasi, eventual doar pe distante scurte; pentru mine e important de stiut deoarece voi tracta barca de la Iasi pana in delta...

Astept cu interes raspunsurile si comentariile voastre la cele de mai sus, precum si orice alte sfaturi mi-ati putea da.
Va multumesc anticipat!

Alex1958

Salut,
Nu prea am vazut peridocuri cu MMA<600kg. Il poti trage si cu Logan.
Te uiti la ceva ce costa nou cam 800-1000 Eu. Daca iti iei barca noua eu zic ca merita si un peridoc nou. Vezi ca au fost pe forumuri fabricanti autohtoni puternic contestati.
Oricum nu prea am vazut peridoc SH in Romania. Cine-l vinde, il vinde cu barca cu tot.
Prin Europa mai ales Olanda/ Germania s-ar putea sa gasesti SH. Ia legatura cu user-ul DBR pentru mai multe informatii.
La barca programata nu-ti bate capul cu osie reglabila (cam toate cele de fabrica au asa ceva!) sau protap articulat. 
In caz ca gasesti SH uita-te la rulmenti, urme de flambaj (incovoiere longitudinala) sau alte deformari ale cadrului, frecari pe la aparatorile de noroi. Roata de rezerva!
Sine protejate (mocheta) pe lateral si role pe chila.
Galvanizarea - prin imersare - obligatorie!
Sistemul de lumini detasabil si de preferat pe led-uri ca sa nu dea probleme la masinile cu computer.
Eu am mers (si chiar am avut pana la 120 km/h) cu unul facut artizanal.
Bafta!

Sam

Alex1958,

Iti multumesc foarte mult pentru sfaturile date!
Ca sa fiu sigur ca am inteles bine, nu trebuie sa-mi bat capul cu protapul articulat pentru ca e usoara barca?

timberland0910

Am luat peridoc mma 450 kg cu 690 eur parca de pe www.carligederemorcare.ro...sunt multumit de el

In carte e trecut 5.5 m lungime pe 1.6 m ..sarcina utila 320 kg   

https://www.carligederemorcare.ro/ro/remorci-ambarcațiuni/9479-remorci-barci.html?id_category=586      asta e mai exact ...altii s-au plans de el , eu sunt multumit , duc barca din avatar pe el ..nu flambeaza ..se comporta excelent

cristi80

Dacă ai posibilitatea și cunoștințele necesare nu este mare lucru construcția și înmatricularea unui peridoc. Avantajul ar fi un cost mai redus și ar ieși așa cum îți dorești.
Eu am dat la RAR 500 lei pt înmatriculare, 50 lei o declarație notariala și contravaloarea certificatului de înmatriculare și a numărului la poliție și asta a fost (+o zi pierdută la rar)

Sam

@Timberland0910: Multumesc foarte mult pentru link-ul trimis! Pare OK, intr-adevar, dar poti sa-mi spui, te rog, daca sistemul de lumini e detasabil, LED sau nu, si cam care ar fi viteza maxima cu care poti circula cu el?

Stie cineva sa-mi spuna daca si pentru inmatricularea unui peridoc nou este acelasi circ la RAR, ca si la inmatricularea masinilor, cu programare peste cateva luni de zile?

Sam

@Cristi80, multumesc pentru sfat, dar din pacate, deocamdata nu am nici timpul necesar sa-mi constuiesc singur un peridoc si nici priceperea  :).
Toate bune!

junior9007

Citat din: Sam din Septembrie 18, 2018, 08:29:18 PM
Stie cineva sa-mi spuna daca si pentru inmatricularea unui peridoc nou este acelasi circ la RAR, ca si la inmatricularea masinilor, cu programare peste cateva luni de zile?
Salut,eu mi-am cumparat peridoc nou acu cca 2 luni.In pretul platit am avut incluse CI,autorizatie circulatie 90 zile(numere rosii)+asigurare RCA 90 zile.Deci trebuie mers in acest interval de timp doar la politie pt numere definitive.Cred ca e regula generala a dealerilor de remorci.

kama3

Citat din: Sam din Septembrie 18, 2018, 08:29:18 PM

Stie cineva sa-mi spuna daca si pentru inmatricularea unui peridoc nou este acelasi circ la RAR, ca si la inmatricularea masinilor, cu programare peste cateva luni de zile?

La RAR dureaza daca trebuie sa-ti scoti carte de identitate. Adica ori daca e facut artizanal, ori daca e adus de afara si n-are. Ca la masini.
Daca e nou te duci cu cartea la RAR sa-ti aplice folia pe ea si nu trebuie niciun fel de programare.
Daca e sh dar deja inmatriculat la noi, atunci te duci la politie direct.
Este exact ca la masini.

Sam

Va multumesc pentru raspunsuri! M-am lamurit pe deplin acum.
Toate bune tuturor!

byteworks

+ in mod sigur vei avea nevoie sa manevrezi peridocul si barca fara masina => picior cu roata dar asta se poate adauga ulterior.

timberland0910

Citat din: Sam din Septembrie 18, 2018, 08:29:18 PM
@Timberland0910: Multumesc foarte mult pentru link-ul trimis! Pare OK, intr-adevar, dar poti sa-mi spui, te rog, daca sistemul de lumini e detasabil, LED sau nu, si cam care ar fi viteza maxima cu care poti circula cu el?

Stie cineva sa-mi spuna daca si pentru inmatricularea unui peridoc nou este acelasi circ la RAR, ca si la inmatricularea masinilor, cu programare peste cateva luni de zile?

bara de lumini se da jos , si tot din bara asta se extinde de la 4,5-5,5 metri . de viteza nu stiu sa scrie in carte .  odata cu peridocul primesti si cartea + nr provizorii ..Eu nu stiu sa mai trebuiasc sa mai treci tu pe la rar. Eu am mai cumparat o remorca de la ei noua si m-am dus direct la politie pt inmatriculare

Vali

Peridocul de care spune Timberland vine cu numere rosii, deci nu ramane de facut decat inmatricularea la politie. Prin urmare nu ai nici o treaba cu RAR-ul.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

Citat din: Vali din Septembrie 19, 2018, 10:16:54 AM
Peridocul de care spune Timberland vine cu numere rosii, deci nu ramane de facut decat inmatricularea la politie. Prin urmare nu ai nici o treaba cu RAR-ul.

vezi ce a scris @kama3 mai sus , ca trebuie mers cu cartea la rar pt aplicarea unei folii (daca se refera la holograma cu RAR de pe prima pagina aia vine deja aplicata) , sau mai trebuie si altceva? nu de alta da in 2 oct am programare la politie si sa nu ma intoarca de la ghiseu

cristi80

Din ce știam eu, cartea trebuie sa aibă obligatoriu folie.