crestere putere motor Mercury, Suzuky, Yamaha

Creat de Catalin, Septembrie 28, 2018, 11:21:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Catalin

Buna ziua,
Intrebare mai ciudatica dar tot intrebare. Sa presupunem ca achizitionez unu motor de 60 ori 70 hp...cum se poate creste un pic puterea . Adica sa-l ridicam la 70 respectiv 80 hp.
Multumesc anticipat pt sfaturi, pareri, injuraturi...

Vali

Raspunsul il gasesti la reprezentanta motorului respectiv, intrebi la service. Cel mai bine iei totusi puterea de care ai nevoie, fara sa te complici cu "overclocking".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kama3

Care ar fi motivul pentru care ai vrea sa iei un motor si sa-i cresti puterea in loc sa iei din start unul corespunzator?

stefand600

Cred ca diferentele de 10 CP la motoare sunt in jurul a 500-800 euro. Asa ca se poate lua un motor de 40 CP si daca blocul motor este identic cu cel de 50 si 60 se pot inlocui anumite componente si se poate aduce la 50 sau 60 CP. Asta teoretic dar practic, componentele care trebuiesc inlocuite ( injectoare, calculator, etc) sigur costa mai mult decat diferenta pe care o platesti pentru putere.
Stefan D

Don Basilio

Exista firme de tuning motoare barci. In Romania nu am vazut dar in Ungaria, Germania sunt multe. Serviciile lor sunt destul de scumpe

Vali

La tuning se intervine masiv si specializat in arhitectura si "fiziologia" motorului, iar cresterile de performante sunt importante. Din cauza asta si este asa scump cum spune @don basilio.

Pe cand o crestere de putere de 10-20 % se poate obtine la un motor normal asa cum spune @stefand600, prin inlocuirea unor componente, dar numai daca motorul permite. Adica daca acelasi bloc motor e folosit pentru puteri diferite.

E stiut ca in multe cazuri se foloseste acelasi bloc pentru puterile de 40, 50 si 60 (la japoneze si Evinrude ETEC), uneori 30 si 40, sau 20-25 la 2T. Din cauza asta singurii care pot confirma daca e posibil sau nu sunt tehnicienii de service ai marcii respective. Intrebarea trebuie pusa punctual, pe marca, tip si putere a motorului, nu la modul general, indiferent daca se adreseaza la service sau pe forum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

Citat din: Vali din Septembrie 29, 2018, 08:05:44 AM
La tuning se intervine masiv si specializat in arhitectura si "fiziologia" motorului, iar cresterile de performante sunt importante. Din cauza asta si este asa scump cum spune @don basilio.

Pe cand o crestere de putere de 10-20 % se poate obtine la un motor normal asa cum spune @stefand600, prin inlocuirea unor componente, dar numai daca motorul permite. Adica daca acelasi bloc motor e folosit pentru puteri diferite.

E stiut ca in multe cazuri se foloseste acelasi bloc pentru puterile de 40, 50 si 60 (la japoneze si Evinrude ETEC), uneori 30 si 40, sau 20-25 la 2T. Din cauza asta singurii care pot confirma daca e posibil sau nu sunt tehnicienii de service ai marcii respective. Intrebarea trebuie pusa punctual, pe marca, tip si putere a motorului, nu la modul general, indiferent daca se adreseaza la service sau pe forum.

Oare yamaha 9.9 cum ai tu  foloseste acelasi bloc cu 15 cai ????

Vali

Citat din: timberland0910 din Septembrie 29, 2018, 09:27:20 AM
Oare yamaha 9.9 cum ai tu  foloseste acelasi bloc cu 15 cai ????

Desi nu sunt sigur, la generatia motorului meu cred ca da. E vorba de 323 cm3, generatia in jur de anul 2000.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

Intrebam pt ca doresc sa iau un 9.9 de nou si eram curios daca se poate face de 15 cu schimbul pieselor aferente fara a forta ceva pe acolo .Multumesc .( oare la barca mea cu un 9.9 castig ceva viteza sau il iau cam degeaba .. acum cu 4 cai merge cam 12km/h)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Vali

Barca ta e deplasament, si orice crestere de viteza o apupeaza. Cel mai bine ramai cu motorul actual, fiindca la un motor mai mare nu prea castigi viteza, si cresti si consumul inutil.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Catalin

#10
Hmmm...intrebarea mea a avut ecou. E bine..dar sincer altceva ma interesa ca raspuns...nicidecum sa cresc eu puterea. Gasesc tot felul de oferte mai mult ori mai putin fanteziste in care se spune despre motor ca in acte e de atat si de fapt el este de nu stiu cat. Diferente de 10-20 hp Si ma intrebam daca poate fi real ori susanea...asa cum sunt multe oferte. Eu stiu ca multi vanzatori ne cred prosti...dar un cumparator bine informat nu poate lua teapa de la diversii samsari de pe net. Si inca o intrebare. Se pot manari orele de functionare precum km de la autoturisme?

Motive pt un motor mai mic...poate un pret foarte bun...cine stie...ore de functionare extrem de putine...Crezi ca daca ai putea sa faci dintr-un mercury de 50 unul de 60 nu ai vrea???

kama3

La astfel de motoare eu m-as uita de doua ori la serii sa bata cu ce e in acte.
Daca pe acte scrie 40 si din serie rezulta ca e de 60 atunci chiar e o problema.
Ori e actul fals ori e seria falsa. Dar eu mai degraba as crede ce scrie pe serie.
Daca vrea sa fie crezut ca motorul e mai mare decat ce e in acte atunci ori aduce un act semnat de un atelier care a facut modificarea, ori daca a facut-o fara acte sa probeze pe dynotester.
Eu n-as lua un astfel de motor din doua motive. Daca exista neconcordante intre serii si acte atunci problema e juridica.
Daca intr-adevar a fost modificat (de la 40 la 60 de cai nu cresti puterea din ciocan) atunci as avea rezerve despre cat ar tine in viitor un astfel de motor. Masinile de curse au motoare modificate de exemplu (si modificate pe bune), dar cresterea puterii inseamna uzura rapida si viata scurta. Da tot ce poate la o cursa. Ori de la un motor de barca nu se cere doar o cursa.
Orice indicator se poate maslui indiferent ca e masina, avion sau motor de barca.
Marea majoritate a samsarilor fie ei de masini, de barci sau de orice altceva habar cu ce se mananca mecanica. Din doua trei intrebari daca le pui cum trebuie  i-ai pierdut.

Catalin

Da treaba cu seriile este extrem de corecta...ai avea probleme la orice verificare mai atenta. Numai ca din pacate dupa cum stim marea majoritate a seriilor sunt practic niste tiple lipite...mai mult ori mai putin destepte. Si aici putem avea surprize. Daca ar fi ca pe masini stantate...cred ca piratarea motoarelor ar fi un pic mai grea.