RIB GALA ATLANTIS DELUXE A400L

Creat de Zodiac, Octombrie 30, 2018, 01:08:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Zodiac

Citat din: Alex1958 din Septembrie 03, 2021, 04:04:32 PM
Vezi ca la motor s-ar putea sa fie un racord special pe unde poti baga apa dulce sa-l speli de cea sarata.
Multumesc ! Daca acel racord e cel sub forma de ''urechi'' care nu mai face necesara existenta ''butoiului'' , il am , l-am folosit dar curge multa apa pe strada iar vecinii nu apreciaza asta ;D !

https://accesorii-barca.ro/prize-de-alimentare-apa-pentru-motor/1451-priza-pentru-alimentare-cu-apa-motoare.html

Mai bine folosesc butoiul , apa de racire se intoarce in butoi , desigur trebuie sa fiu atent sa nu se incalzeasca apa , in principiu in ''sarje'' de cate 15 minute , cu pauze iar apoi cu o pompa mica scot apa si ud gradina , sarea , putin sapun lichid si Calgonul sunt in cantitati infime .

Zodiac

Citat din: charlie din Septembrie 19, 2021, 07:35:17 PM
Multumesc frumos! Sunt proaspat posesor de RIB si am devorat informatiile date de tine aici.
Multumesc si eu ! Ce RIB ai si care sunt impresiile tale ?
As fi putut scrie mult mai mult dar existau comparatii cu anumiti velisti iar multi colegi de forum velisti sunt oameni exceptionali si am preferat sa trec peste  ;D !
In plus activitatea mea pe mare a fost redusa drastic de prezenta sotiei si a celor 2 catei care desigur au reprezentat atractia tuturor fotografilor de pe majoritatea celorlalte nave . ''Circul Globus'' varianta cu RIB-ul ;D !

charlie

Citat din: Zodiac din Septembrie 19, 2021, 08:50:41 PM
... Ce RIB ai si care sunt impresiile tale ?

O bunica de 4.3m in stare destul de rea. Zic eu ca mai are viata cu un pic de grija. Prima preocupare sunt baloanele care nu tin aer prea multa vreme si trebuie sa vad de ce mai exact. A doua ar fi ceva fairing si vopsea pe chila intrucat a fost folosita "pana la os". Fara consola, fara scaune, fara vasle, fara motor deocamdata. Doar un loc de depozitare/canapea la prova.  Nu am iesit cu ea pe apa dar sper curand, voi face si nu topic pe aici cand prind un moment

Poze cu ATLANTIS-ul in actiune avem? si/sau ceva filmulet?

mdascalu

@charlie - Salut,
Cea mai buna barca e cea pe care o ai nu cea la care te gandesti. Cu un picut de grija o sa o faci sa arate bine si o sa repari toate defectele.

Barca lui Zodiac arata intr-un mare fel. Se vede grija pe care o are de ea.

Cu stima,
mdascalu

Zodiac

Salut !
@Charlie , asa incep toate . Incet , incet o sa iti vezi visurile implinite . Exista multe RIB-uri mai vechi care au materiale mai bune decat multe modele noi , mai ales cele din Hypalon .
E filmulet cu youtube pe topic , barca arata exact la fel cu 50 de cm mai scurta , poate si mai bine pentru ca i-am bagat mai multe chestii pe ea , e si o poza , consider ca e suficient , nu sunt dornic de publicitate .
Eu sunt genul care isi ingrijeste lucrurile cu toate substantele posibile , cu periuta de dinti...chiar si cu betisoare de urechi ;D .
Barca arata aproape ca si noua , cu exceptia unui experiment pe care il fac , pe linia chilei...pe banda de protectie de cauciuc sau plastic...ce o fi , incerc sa vad daca functioneaza un Bison metal pentru supra protectie , erau cateva zgarieturi minore acolo .
Multumesc @Mdascalu pentru aprecieri !

Zodiac

#110
Deoarece pe topicul despre Buster , eu am terminat cu activitatea , ma reintorc aici , ca sa nu mai deschid un alt topic ! Intentionez sa raman la RIB inca o perioada nedeterminata dar cu rezolvarea singurului punct cu care inca nu sunt foarte impacat , baloanele din PVC !

Ca sa fie clar , baloanele arata ca noi , problema principala a PVC-urilor fiind expunerea masiva la soare/UV ! Barca e expusa/folosita in soare direct maxim 2...3 saptamani INSUMATE pe an , chiar si atunci preferabil la umbra , in rest acoperita in curte , cu 2...3 huse una peste alta .
Cu 2 tratamente anti-uv in fiecare an . Dar probabil ca unul dintre motivele pentru care nu MAI doresc sa investesc intr-o alta barca...mai mare si mai scumpa , e lipsa de timp de concedii .

De ce vreau neaparat baloane de hypalon ? Am prins curaj , am inceput sa merg mai repede , pe distante mult mai lungi si in locuri mai salbatice...cu mai putina lume . Hypalonul ofera o rezistenta net superioara la taiere/intepaturi/UV si la rezistenta in timp...unii afirma ca durata de viata e peste dublul PVC ! RIB-urile militare se fac din hypalon !
In permanenta , nu reusesc sa scap de acea senzatie de genul ''ce fac daca se inteapa un balon'' ! Asta imi face calatoriile inconfortabile la nivel de psihic mai ales ca eu merg cu familia si singuri...in sensul ca prietenii nostri nu au pasiuni ''barcagistice''!

Ideea nu e noua , e mai veche , la un moment dat am intrebat firma de la care l-am cumparat despre inlocuire cu baloane din hypalon , s-a ''rezolvat...nu se poate'' ! De curand am inceput sa mai intreb pe site-uri si FB GALA , unii au raspuns ca nu se ocupa...altii nu au raspuns deloc .
Pana la urma am ajuns la site-ul international al grupului din care fac parte barcile GALA...Viking si altele si am scris pe la ''juma' de Europa'' !

Am inceput sa primesc raspunsuri ! Vestea buna e ca se poate , alta veste buna e ca materialul este Orca...din cate stiu cam cel mai bun hypalon existent , vestea proasta e pretul...pe la 6000 de euro...da nu am scapat nici un 0 in plus !
Un avantaj major este ca este vorba de 5 camere separate , fata de 3 in momentul de fata !

Dupa o lunga introducere , urmeaza intrebarea !
Cine are experienta in montare de tuburi noi , la RIB , in Romania ? Nu am 2 maini ''stangi'' , ma bag la foarte multe chestii din multe domenii dar as prefera...contra unui cost decent , niste profesionisti !

Zodiac

Daca mai intereseaza pe cineva pot face o analiza cu RIB , o saptamana pe Razelm si Golovita ! Vad ca nu mai intra sa posteze nimeni !
E destul de mult de scris si nu vreau sa pierd mult timp daca nu exista interes !

byteworks

Eu as citi cu placere si interes, sunt sigur ca mai sunt si altii chiar daca sunt tacuti. Si vorba lui Oprisan, scrii pentru cei de acum si cei din viitor!

Zodiac

O sa incep de saptamana viitoare ! Incet , pe capitole , cu bune cu...mai putin bune !

siad

Salut,
Si eu as citi si sunt de aceeasi parere cu @byteworks. Chiar daca e lumea tacuta, asta nu inseamna ca nu este prezenta pe forum.
Timp mai putin, probleme ai multe, dar cand am o ora, imi face placere sa rasfoiesc prin multitudinea de informatii de aici.

Zodiac

#115
O mica introducere ! Chiar daca am mai vorbit/scris una...alta pe alte sectiuni si se pot repeta anumite informatii , cred ca e bine sa fie exact pe topicul cu RIB !

PREGATIREA

Dupa experimentele de pe mare , pentru a merge in Delta anul trecut , am trecut la multe imbunatatiri !

PERIDOCUL

A mai primit inca 2 role de chila , am ajuns la 3....fara rola de lansare care sustine in mers si bara de sustinere a motorului si un V din cauciuc foarte pronuntat in fata . Asta rezolva 2 probleme importante , presiunea greutatii motorului si departarea baloanelor de marginile cu potential ascutit ale suportilor laterali de la bara de numar .  Din cauza ca barca e foarte usoara fata de motor , aveam o greutate foarte mica pe carlig de aproximativ 50 de kg . Am invatat sa plec cu rezervorul plin(e pe fata) si cu ceva greutate pe fata...cele 2 rezerve + etc. .
S-a ajuns pe la o medie de 75 kg fapt care aproape anuleaza zgaltaielile verticale sus...jos de pe carlig . Mult mai bine .

HUSA BARCII

Se pare ca destul de tarziu am aflat diferenta intre HUSA DE STATIONARE si HUSA DE MARS . In permanenta aveam probleme cu ''umflarea'' husei in mers de la curentii de aer si existau probleme , indiferent de cate chingi puneam pe barca . Chingile se slabeau si husa arata ca o ''parasuta''!
Una din cauzele principale era ca vantul/curentul apasa cu putere pe partea inalta...postul de conducere , cu efectul de tragere a partii din fata a provei .
Am rezolvat prin decuparea partii de pe postul de comanda si prin montarea permanenta/coasere a 5 chingi care se inchid prin clipsuri de plastic sub barca ! Mult mai bine...dar se poate si mai bine !

BARCA

Dupa ce am luat ceva apa serioasa in barca , de la valurile de 3-4 metri de pe mare , am constatat ca pompa de santina standard venita cu barca era total sub cerintele mele , o Osculati 500 cu o promisiune de 32 litri pe minut . Am inlocuit-o cu 2 pompe , o Seaflo 1100 si o  Rule LP900S LoPro , impreuna in calculele mele cam de 4 ori capacitatea celei vechi .
Seaflo a intrat pe alimentarea veche cu functie automata iar Rule pe circuit separat ''la buton'' !
Hai ca iese un roman ! Va urma !!!

Zodiac

#116
PREGATIREA 2

Ca sa nu mai repet , exista multe informatii aici https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,3620.0.html

BATERIA

Dupa montarea unor reflectoare suplimentare , a unor pompe de santina mult mai puternice , a mai multor ''electronice'' care se incarca la mufele de tip bricheta si folosirea unui sonar/gps destul de ''consumator'' , a fost necesara schimbarea bateriei ! E bine ca am simtit asta dupa o noapte de ploaie in care pompa automata a lucrat destul de serios . Am avut ''norocul'' ca am avut la mine un robot de pornire .
Am trecut de la o baterie clasica pe plumb mai vechiuta de 55 Ah si 450 A la un ''monstrulet'' EXIDE AGM cu 70 Ah si 760 A ! Mult mai bine , alta viata .

FILTRU BENZINA

Tot dupa experienta din Delta , cu benzina care continea ceva apa...desi am alimentat DOAR de la Rompetrolul din localitatea Dunavat...fara cele de pe apa , am intalnit urmatoarea problema .
Aveam montat pe furtunul de alimentare un filtrulet decantor cu sita . S-a strans ceva apa acolo(am vazut mai tarziu) si nu mai functiona accelerarea/decelerarea . Adica atunci cand voiam sa accelerez fin nu se simtea NIMIC si dintr-o data o lua tare , la decelerare fina...NIMIC si dintr-o data se oprea barca destul de brusc sau/si pierdeam glisajul . Pe canale si in locuri mai inguste...extrem de enervant .
Am montat un filtru separator serios de genul https://www.epixmarine.ro/filtre-separatoare-apa-benzina/filtru-separator-decantor-combustibil-apa-benzina-universal-pentru-motoare-barci-190mm
Alta viata , mult mai bine !

PERIDOCUL

Rola suplimentara din mijloc/spate , mentionata in postarea precedenta CA AVANTAJ imi genereaza 2 probleme . Imi inalta peridocul in apa cu vreo 15 cm la scoaterea barcii . Nu mai aseaza perfect barca pe rolele laterale si de multe ori la scoaterea barcii gasesc cate o rola laterala intoarsa . In plus e mai greu de centrat pe peridoc .
M-am invatat cu asta , bag un cric pe chila si o asez ''manual'' , prefer protectia baloanelor si o stabilitate mult mai mare in mars pe sosea .

Nu stiu ce sa mai fac referitor la triplele de semnalizare ! Am bagat alt cablu , am aranjat firele , le-am cositorit si izolat la modul profi , le dau in permanenta cu spray de contacte electrice . Problemele sunt in special la stopurile de frana ! Se ard filamentele de pe stop !
Schimb becurile cand plec , ajung la destinatie...unul sau ambele arse ! Mai schimb inca o data acolo , iar unul sau chiar doua arse cand ajung acasa . Umblu cu cate 10 becuri la mine .
Mentionez ca la fiecare lansare/scoatere scot mufa de la carlig , scot si bara de semnalizare .
Cred ca voi trece la leduri IP 68 , problema ar fi ca la unii functioneaza , la altii iese jocuri de lumini de tip discoteca .

Va urma !

Zodiac

SCURTE CONCLUZII INAINTE DE A INTRA IN AVENTURILE DE PE GOLOVITA - RAZELM

Cam in ultima zi din ''operatiunea'' Delta de anul trecut am ajuns din Mustaca pe Razelm ! Incepusem sa prind curaj prin Delta dar dupa vreo 4 - 500 de metri pe Razelm am avut o impresie mai scarry .
Se pare ca nu as fi un bun marinar , cand malul nu prea se mai vede...nu ma simt prea confortabil .
Prima impresie pe Razelm , era si putin mai innorat , a fost ca nu prea se vedeau malurile mai departate iar decizia unanima din barca a fost...ia hai inapoi...scapa cine poate  ;D !

Apoi pana in luna August(adica luna curenta) am citit...vazut...deschis chiar subiect pe forum ! Despre partea geografica , meteorologie , trasee si mai ales despre accidente .

Cateva idei generale :

Vreme extrem de schimbatoare si nu prea seamana nici macar cu prognozele !
Valuri ciudate si dificile !
Vanturi destul de puternice !
Adancimi ale apei destul de schimbatoare , mult mal pe fund , o gramada de ''insulite'' cu alge destul de rezistente pe elice !
Multe accidente cu victime !
Per total , un lac destul de neprietenos , cam antituristic...ca sa inventez un cuvant , unde chiar si localnicii evita indepartarea de langa maluri fara barci foarte potente . In plus , in marea majoritate a lacului , inafara rutelor Jurilovca - Portita , senzatia de scarry e amplificata de faptul ca sunt perioade lungi pana vezi si alta barca .

Despre accidente , se pare ca in general cauzele sunt cam aceleasi .
Alcool , abordare gresita sau prea curajoasa a navigatiei adica mixul viteza...valuri , precum si FLOTABILITATEA . Am scris asta cu litere mari deoarece in urmatoarea postare voi dezvolta mai pe larg acest subiect !

Va urma !

byteworks

Bun asa, un pic de pregatire, un pic de privire retrospectiva, intram in actiune. Motor!

Zodiac

#119
Din pacate/fericire , la mine ''putina pregatire''...NU EXISTA  ;D ! Cand marea majoritate termina pregatirile , eu abia ma incalzesc putin  :D !
Vorba mea generala ''cati bani ai da pe o VESTA la modul general...si cat ai da pe ea cand te afli in apa in pericol ??? " . Si puteti inlocui cuvantul ''vesta'' cu ce doriti voi , pompe de santina...carburant...elice de rezerva...vasle...ispol...etc. !
Eu cand merg cu barca...NU pescuiesc , ci merg incontinuu cu barca in mod majoritar multe ore !

FLOTABILITATEA

Am spus deja faptul ca voi dezvolta foarte mult acest capitol , in majoritatea accidentelor intamplate se pare ca si un simplu BIDON a facut diferenta intre viata si moarte .
La RIB se poate intampla oricand sa se intepe un balon . Producatorii spun ca nu e nici o problema chiar daca se inteapa toate...dar producatorii spun multe .

MASURI

Am luat o pompa electrica de calitate foarte buna , cu debit serios , care functioneaza la 12 V . O tin mereu in barca in calatoriile cu grad de risc mai ridicat , care poate oricand sa suplimenteze aer la intepaturi mici .

La postul de comanda si la bancheta spate , intra ceva apa de la stropii accidentali sau valurile luate prost care au obiceiul sa se ''prelinga'' pe baloane . Am bagat adeziv jos in partile din fata si laterale...asa tot excesul de apa se duce la cele 2 pompe de santina .

Am suplimentat cu 2 ispoluri serioase !

De cand am luat barca am cumparat un ditamai colacul de salvare , am tot incercat sa il montez in diverse pozitii...nu am reusit NIMIC fara sa nu ma deranjeze serios .
Asa ca am luat acest produs , care intra foarte bine in spatele banchetei https://marine-shop.ro/product/5288/colac-salvamar-baywatch.html . Pare mic in poza dar NU e are 68 cm lungime .

Am mai spus pe undeva ca RIB-ul nu prea se potriveste cu marea majoritate a pontoanelor si ''podetelor'' de stationare , avand bordul liber mult mai jos decat barcile clasice si din acest motiv , micile baloane de acostare achizitionate la inceput sunt frumoase...dragute dar total ineficiente . In prima faza am achizitionat 2 ''monstruleti'' de 60 cm care au functionat foarte bine . Acum am mai luat inca 2 baloane de 60 cm cu triplu rol , de mutare pentru flotabilitate superioara in cazul unui balon spart si/sau de montare cate 2 in laterale la catei...in plus fata de vestele lor  ;D , in caz de rasturnare si desigur protectie la ponton !

Am luat 2 bidoane de benzina din plastic de tip offroad , cu dublu scop , rezerva de benzina si inca un plus de flotabilitate in cazuri delicate .

Am facut niste teste si am reusit ! In general mai tineam in barca vreo 2 veste simple de Decathlon , pentru eventualele controale , acum le-am inlocuit cu vestele offshore profesionale .
In teste am reusit sa montam vestele offshore peste vestele noastre , chiar radeam cu sotia ca la o eventuala rasturnare...o sa ne gaseasca salvatorii afara din apa de la brau in sus  ;D .
Pentru exemplificare , vestele normale sunt de 90 N iar cele offshore 275 N  :o

Pentru unii aceste detalii pot fi obositoare , mentionez ca am taiat din postare partea de echipamente personale , haine...incaltaminte...alte protectii .

In cazul in care cineva se va intreba daca inainte de Razelm am fost ''speriat de bombe''...cum se spune la noi , raspunsul e 100% DA  ;D !
Iar acum dupa experientele traite , MA BUCUR CA AM PREGATIT BINE TOTUL ! In penultima zi , s-a lasat destul de des cu ''DOAMNE AJUTA'' !!!
Va urma...tot cu PREGATIREA  8) !!!