Barca de larg: mono sau multicoca?

Creat de Vali, Octombrie 01, 2011, 11:02:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: x_petrolist din Octombrie 29, 2011, 01:06:48 AM
Citat din: Vali din Octombrie 27, 2011, 11:18:52 PM
.... La profesionisti treaba e mult mai stricta, din 2010 e obligatorie omologarea dupa normele CE ....

..... Parerea mea e ca e metoda cea mai rapida si relativ necostisitoare de a obtine corpurile laterale, plus ca sporeste valoarea de revanzare a barcii....

Vali, din cite stiu eu, nici un produs care nu poarta stampila CE (adica este construit conform Normelor Europene) nu poate fi vindut in Piata Comuna. In industria in care lucrez eu nu ISO dicteaza standardele de constructie ci Normele Europene (EN). ISO este un standard de calitate iar CE este o declaratie ca produsul respecta Normele Europene de constructie si are doar valoare legislativa (dar confirma conformanta cu EN aplicabile produsului respectiv).
Pentru cei care construiesc in regie proprie recomand "Manufacturer's Declaration of Conformity" = CE

La barcile in regie proprie nu ne obliga nimeni sa le construim dupa normele CE, nefiind destinate comercializarii. Chiar si asa, dupa minim 5 ani, amatorul are dreptul sa-si vanda barca facuta de el daca doreste acest lucru. Ideea e ca poate dupa 5 ani de navigatie cu barca facuta cu propriile maini, cineva vrea sa-si schimbe hobby-ul si sa renunte la barca, vanzand-o, si atunci interesul e sa ia o suma cat mai consistenta. Pe piata sh intotdeauna au cautare barcile din fibra, din motive de idei preconcepute, prea putina lume cunoscand cat de "sound" sunt barcile recente in lemn cu epoxy.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

x_petrolist

#61
In cazul unei barci de croaziera bine echipata al carei pret obliga cumparatorul sa apeleze la un credit bancar si implicit asigurare, lipsa declaratiei de conformitate poate deveni un impediment major in definitivarea tranzactiei sau poate afecta valoarea in detrimentul armatorului amator.

Vali

Si asta e adevarat, dar daca te apuci sa cotizezi pe la societatile de clasificatie, pretul barcii sare binisor, pe cand amatorul constructor de obicei isi face singur barca tocmai pentru a se incadra intr-un buget minimal. In tarile cu traditie in barci, de obicei barcile circula intre pasionati, care se uita mai mult la calitatile barcii, si mai putin la hartii de conformitate.

Oricum, cine-si face singur barca nu la afaceri se gandeste, ci la satisfacerea unei pasiuni. Iar daca sanatatea sau alte imprejurari nu-i mai permit pasiunea navigatiei, ramane ca barca sa fie vanduta la un pret cat de cat convenabil. O varianta ar fi realizarea documentatiei de conformitate pe cont propriu, ca sa nu se mai plateasca sume mari la societatile de clasificatie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Exista o calitate esentiala a unei barci care nu poate fi evaluata la o inspectie si anume "seaworthiness"
Cred ca astia de peste ocean au inteles asta si de aceea inspectia aici e de fapt un "survey", avand menirea sa spuna daca barca e sigura, si daca sistemele si subsistemele de pe aceasta functioneaza si/sau sunt conforme regulilor.

La cumpararea unei barci SH, un cumparator informat procedeaza astfel: alege un model de barca sau o barca unicat despre care se stie ca e "seaworthy", apoi contracteaza un surveyor care o ia la puricat. Daca se stie in prelabil despre anumite probleme specifice ale modelului respectiv se verifica daca proprieterul a reparat problemele sau a facut imbunatatiri care sa le elimine.

Vali

Parerea mea e ca e ce mai importanta calitate a unei barci marine (si nu numai). Pasionatii sunt de obicei bine informati vizavi de calitatile nautice ale barcilor disponibile pe piata, iar survey-ul spune clar daca barca e "sound". Nu strica si un document de conformitate, dar de obicei costa serios, si e o cheltuiala greu recuperabila la o barca unicat (la serie cheltuiala se amortizeaza in timp).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

#65
Corect. Iar ceea ce are reputatia de de seaworthy in ape de coasta, se poate sa nu fie seaworthy pe ocean.
De exemplu Nonsuch 36, cu care de duc proprietarii de-a lungul coastei an de an pina in Florida si Caraibe, dar nu a supravietuit vreuna la circumnavigare.

Cine vrea barca serioasa si nu e milionar, isi cumpara o barca (un model de barca) care e DOVEDIT "seaworthy" si pe deasupra e si "sound".

Milionarii isi pot permite experimente cu designuri revolutionare, si barci gen Alextar38 samd

bogdanbuciu

De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?