AJUTOR OGLINDA

Creat de CARPE DIEM, Februarie 02, 2019, 08:10:46 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

CARPE DIEM

Am banuit eu ceva ..si am avut dreptate.Am desfacutotul pana la ....un material care seaman cu o fibra foarte dura dar elastic.Acum cinci ani .....un mester mi-a refacut  oglinda cu TEGO de 10 mm....restul....pozele vorbesc.
......nu stiu cum sa incep.....nici cum sa termin...recunosc

Vali

Salut si bun venit pe forum.

Fiind duminica, sper ca nu te superi daca n-am sa scriu chiar azi care e modul de lucru ca sa obtii o oglinda sanatoasa, dar si usoara.

Barca a fost velier la origine, nu stiu daca o folosesti si cu vele sau doar la motor.  Spune-ne deci te rugam daca o folosesti si la vele, fiindca in cazul asta vei avea de montat carma si vreun suport de motor auxiliar.

Daca nu vei merge la vele, posibil sa ai nevoie de un jackplate, fiindca altfel va trebui sa tai si din copastie ca sa poti prinde motorul de oglinda.

Spune-ne deci te rugam uzul intentionat al barcii - vele sau exclusiv motor, plus modul de guvernare - carma cu eche, guvernare din manerul motorului, sau guvernare la distanta. In functie de aceste detalii vom sti cum sa contribuim. Spor la lucru in continuare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

CARPE DIEM

Raspund punctual....deci
Barca o folosesc doar cu motor de 9.9 MERCURY 4T
Am un support de motor  folosit pana acum
Guvernarea este cu o prelungire a manerului motorului

Multumesc

CARPE DIEM

Suportul  de motor este acelasi model ca cel din imaginea atasata
Multumesc

Vali

Din ce se vede in poze, se pare ca lemnul folosit (tego) este atins de umezeala. Daca e afectat serios (putregai), trebuie schimbat. Daca nu, trebuie oricum uscat intr-un fel. Daca ar fi barca mea, as schimba oglinda actuala, indiferent de conditie, ca sa stiu sigur ca am o oglinda noua si sanatoasa.

Problema e ca accesul la interiorul oglinzii e dificil la tipul acesta de barca (velier cu cockpit autovidor). La orice barca din fibra cu motor, e bine ca legatura miezului din lemn al oglinzii cu corpul de fibra al barcii sa se faca si pe exterior, si pe interior, pentru soliditate si o buna descarcare a sarcinii motorului pe corpul barcii.

Neexistand posibilitatea de acces pe la interior (decat in cazul improbabil si costisitor al desfacerii suprastructurii), va trebui gasit un artificiu care sa ne garanteze totusi o oglinda solida. Am sa incerc pe scurt in continuare sa descriu cum am mai rezolvat in trecut asemenea cazuri.

Oglinda actuala din tego ar trebui desprinsa de pe barca, folosind ori o dalta, ori mai bine polizand la flex fibra de pe muchie, care face legatura cu barca. Aceasta oglinda veche va fi folosita ca sablon pentru cea noua.

Pentru puterea de 10 cai, e suficienta o grosime a miezului de lemn al oglinzii de 25-30 mm, preferabil limita superioara. Pentru obtinerea miezului se foloseste placaj cu incleiere rezistenta la apa, de exemplu okoume de la Holver, sau mai bine mesteacan sau plop de la Welde Romania. E foarte important de folosit placaj brut, nu tego, fiindca tego are film fenolic pe exterior, care impiedica aderenta buna a rasinilor sau adezivilor.

Eu de exemplu folosesc de obicei placaj de 10 mm, pe care il stratific cu epoxy pana obtin grosimea necesara (in acest caz 3 straturi). Ca epoxy, o alegere buna e Top Epoxy Amorsa de la Europlastic.

Se taie deci 3 forme din placaj ale oglinzii, si se prelucreaza pana se potrivesc cat mai bine in corpul barcii. Se lipesc intre ele cu epoxy si se strang in holzsuruburi, pentru contact cat mai bun pe toata suprafata. Dupa intarirea rasinii, se taie eventualele capete de holzsuruburi la flex si se slefuieste bine oglinda rezultata pe ambele fete.

Neavand acces la interiorul barcii, ramane sa aplicam vreo 2-3 straturi de tesatura si epoxy pe fata interioara a oglinzii inainte de montarea ei pe barca. Dupa intarirea rasinii si debavurarea fibrei, va trebui sa impregnam foarte bine cantul (muchia) miezului de lemn cu rasina epoxidica, pentru o protectie maxima la infiltratia apei.

Dupa care putem monta miezul pe barca, fixandu-l pe circumferinta cu holzsuruburi de inox cu cap ingropat, avand grija sa facem un mic sanfren in fibra corpului la fiecare cap de holzsurub.

Va trebui apoi sa polizam la flex corpul barcii pana la fibra curata in zona imbinarii oglinzii, pe o latime de 12-15 cm. Asta pentru a avea priza optima cand vom imbraca exteriorul oglinzii in fibra si vom face astfel legatura mezului cu barca. In plus, muchia fibrei corpului la imbinarea oglinzii trebuie rotunjita la flex, ca sa se aseze perfect fibra aplicata, fara bule de aer.

Urmeaza sa aplicam minim vreo 4 straturi de tesatura si epoxy, pe care o petrecem peste fibra corpului, in zona de pe care am indepartat gelcoatul la flex. Dupa intarire, polizam "pierdut" fibra petrecuta peste corpul barcii, ca sa o aducem la nivel.

Urmeaza sa chituim si sa vopsim pe exterior oglinda, si daca avem posibilitatea de acces, sa chituim imbinarea miezului cu barca pe interior, folosind un chit din epoxy si rumegus fin (cernut cu sita de malai).

Daca se aplica operatiunile de mai sus, se obtine o oglinda la fel de solida ca la o barca noua, dar cu o viata mai lunga, datorita folosirii rasinii epoxidice. Spor la lucru si poate ne tii la curent cu lucrarile :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

CARPE DIEM

Supermultumesc pentru ajutor.Mai fac  cateva precizari
- ce se vede in poze este o suprafata fibroasa cam de 3-4 mm ...peste care eu am pus acum 5 ani tego.Am curatat tot tegoul pana am ajuns la acea suprafata.As avea acces  si in spatele oglinzii .e drept ca nu la fel de usor ca din directia pupa,,,dar oricum  am sa urmez sfatul tau.Ma pun sa caut materiale .MULTUMIRI....MULTE
Cu respect.
ALIN

Vali

Daca fibra actuala de 3-4 mm are legatura buna cu corpul barcii, ar fi mai bine sa fie lasata la locul ei, si sa venim cu oglinda noua peste ea. Asta deoarece in felul asta vom avea deja legatura oglinzii cu corpul barcii la interior.

Oglinda noua trebuie sa se sprijine pe ceva, astfel ca impingerea motorului sa se transmita cat mai uniform corpului barcii. In acest caz nu mai conteaza prea mult starea lemnului oglinzii vechi, fiindca vom avea soliditatea oglinzii noi, deci pe cea veche o putem lasa in pace la locul ei. Dar repet - e valabil numai daca acel strat de 3-4 mm face legatura buna cu barca, daca nu, trebuie dat jos si aplicate operatiunile descrise mai sus.

Placajul e obligatoriu sa fie cu incleiere rezistenta la apa. In ordinea preferintei ar fi:

1. Plop AW 100 de la Welde Romania, o foaie de 2500 x 1250 mm, grosime 10 mm, pret aprox.100 lei
2. Mesteacan BFU 100 - Welde Romania, 2500 x 1250, grosime 10 mm, pret aprox. 180 lei
3. Okoume Combi de la Holver, 2500 x 1220, grosime 10 mm, pret aprox. 250 sau 260 lei
4. Fag multistratificat de la Holver, nu mai stiu dimensiunile si pretul.

Celelalte materiale:
5. Epoxy - 1 kit de 4 kg rasina + 2 kg intaritor de la Europlastic, pret aprox. 230 lei.
6. Tesatura de fibra 300 g/m2 de la Polydis, pret aprox. 17 -18 lei/kg, 1 kg are 3,33 m2.

Daca folosim ca sprijin suprafata oglinzii actuale (numai in cazul sus-mentionat in care are legatura buna cu barca), putem folosi de exemplu 3 straturi de plop de 8 mm, obtinand o oglinda noua de 24 mm grosime.

Aceasta oglinda noua o vom lipi pe cea veche aplicand un pat de chit moale din rasina epoxy + rumegus fin, care sa preia rosturile inerente ale fibrei vechi. Acest chit epoxidic trebuie aplicat pe ambele componente - oglinda veche si cea noua, pentru certitudinea unei bune protectii a placajului si pentru contact generalizat intre oglinzi.

Dupa care vom strange ansamblul in holzsuruburi, ca sa asiguram si o buna legatura mecanica intre cele 2 oglinzi (veche si noua). Atentie ca singurele holzsuruburi care trec prin fibra oglinzii vechi fara sa li se strice capul sunt "negresele" (holzsuruburile petru rigips). Daca nu intra din prima, se desurubeaza partial la filetanta si se insurubeaza din nou, pana intra.

Dupa fixare si intarire, se rotunjeste la flex muchia noii oglinzi, ca sa se muleze bine tesatura si sa nu faca bule de aer. Dupa care urmeaza aceleasi etape de mai sus - aplicare fibra, polizare, chituire, vopsire, montat suport motor etc.

E mai dificil de contribuit cand nu avem contact direct cu lucrul in cauza, dar sper ca am acoperit pe cat posibil variantele de lucru. Asa ca iti dorim in continuare spor la lucru, si nu ezita sa ne scrii daca te mai lovesti de ceva probleme. Succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

CARPE DIEM

Repet multumirile pentru ajutorul dat....si pentru cel ce va urma..
Azi am inceput impreuna cu cel care va face ...din barca mea.....barca care o dorim (adica eu si fosta mea logodnica) lucrul....prin demontare a tot ce se numea inox si lemn.Am terminat in 3 ore....datorita suruburilor din inox cu cae au fost fixate componentele.Daca erau din OL simplu cred ca mergea mult mai greu.

Pentru supervizarea lucrului la oglinda am smuls promisiunea lui KIRU..referitor la ajutor,el avand experienta cu epoxy.
Am cumparat deja tot ce mi-ai spus.Singura problema avuta a fost legata de transportul placajului de la WELDE-depozitul din Gearmata la Oradea.Se considera ....gabarit depasit.... daca este peste 120 cm una din dimensiuni.....ma rog ....am rezolvat-o....cu cei de la FAN COURIER  departamentul ....sefi...departamentul operatori...sefi mici...soferi s-au opus ... Dimensiunea primita este de 152x152 cm grosime de 1.5.- doua bucati.
Din ce mi-a spus Kiru ar fi o problema cu temperatura de lucru pentru epoxy dar ...tot el sugerara sa facem ceva gen cort  in interiorul halei care sa inglobeze zona de lucru la oglinda, in care sa reusesc sa ridic temperatura de 18- 20 de grade.... asa voi face.

pun 2-3 poze... de azi....facute cu telefonul meu(telefon cu butoane...cu cifre)

CARPE DIEM

mai...2-3 poze...tot cu ..telefonul meu

Vali

Daca-l ai pe Crocodil, treaba-i buna :). S-aveti spor, si povestim in continuare oricand e nevoie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

CARPE DIEM


CARPE DIEM

GATA.....maine o  ducem in port la ALBATROS

CARPE DIEM

IN PORT.....CU CAI.....BARCI.....SI CURATENIE,,,,, DE PRIMAVARA
Anul trecut am platit   1020 roni........
anul acesta  950 roni..... pe tot anul pana   in martie 2020  cu toate intrarile  -iesirile din apa  incluse