Scoli pentru obtinerea permisului de navigatie in Romania

Creat de Zodiac, Februarie 21, 2019, 01:10:43 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Zodiac

Am tot cautat subiectul , exista doar "Examen C + D" si "Scoala....din Galati" . Sunt subiecte de prin 2017 si se tot vorbea despre modificari de legislatie deci nu stiu cat de actuale sunt . Deoarece functia de cautare a forumului nu functioneaza , eu nu am mai gasit niste informatii pe care cred ca le-am mai citit pe aici , de exemplu unul de la o scoala care se imbata si urla la cursanti . Nu mai stiu cum il chema , nu as vrea sa fac scoala cu el , ca aparem la Pro TV...intr-un film de actiune  ;D !

Desi am tot amanat scoala+examenul (unii termeni de la "parame" si semnalizare...imi dau dureri de cap) va trebui totusi sa o incep in Martie sau Aprilie .
Ce vad in primul rand este ca au crescut tarifele fata de lunile trecute , preturile par foarte mari pentru 2 zile de curs !
Am citit pe site-ul ANR scolile acreditate si se pare ca sub 850 lei pe categorie , vorbesc de zona Bucuresti nu gasesc .
Nu mai vorbesc de faptul ca inafara unor mici exceptii...totul e in EURO  :o !

Din ce am mai citit aici si pe alte forumuri se pare ca varianta mai putin scumpa...ca ieftina nu e , ar fi sa faci scoala pentru D si apoi sa dai direct doar examen pentru C . In acest caz ....incepi din nou sa schimbi permisul...cu taxe suplimentare , alte hartoage...alte adeverinte medicale&shit ?
Sau se pune doar o stampila...ceva fara sa schimbi permisul ? Ca daca schimbi permisul ajungi tot pe acolo cu banii + multa alergatura .

O alta problema pe care o vad e ca putine scoli pun accent...si foarte putin pe partea PRACTICA . Te umfla de teorie si apoi...pe apa ! E ca si cum la auto...dai examen de legislatie fara scoala de soferi si CU CARNET , in primii 50 de metri intri in altul .

Deci ce scoli recomandati , dar cu argumente...nu...scoala "X" ca e dragut omul si imi e prieten ? Eu sunt interesat de Bucuresti dar se pot recomanda pentru toate zonele , din acest motiv am facut un topic general pe...Romania .
De asemenea va rog sa va prezentati experientele si bune si rele despre scolile pe care le-ati facut !

nepotu

Salut Florine! O sa incerc sa iti impartasesc putin din experienta mea de anul trecut si sper sa nu se considere reclama.

La inceput si mie mi se pareau preturile cam mari, dar dupa ce am terminat "scoala" mi-am schimbat parerea.  In privinta categoriilor eu am vrut initial C + D, dar pana la urma am ajuns cu C + D + S. Scoala am facut-o la Seanergya (5 zile/seri de teorie + 3 zile de practica la Limanu).

Cursul in sine si locatia sunt cea mai mica problema in ecuatie. O sa fie destul de distractiv cu programarea pentru examen. Eu de exemplu am fost la cursuri in primavara anului trecut, insa examenul l-am sustinut abia in Octombrie. E nevoie de ceva timp pentru studiu, iar locurile la examen sunt destul de putine (cel putin la Giurgiu).

Acum, stiu ca sunt persoane care dau o singura categorie si apoi merg in alta sesiune pentru "diferenta". Tinand cont de cat de dificil e cu programarile pentru examen eu as merge pentru ambele examene in aceeasi sesiune. E adevarat ca e mai multa materie de studiat, insa macar le ai pe toate proaspete in minte. In plus nu mai pierzi timpi cu depuneri de dosar si schimbarea permisului.

In cazul in care ai nevoie de detalii suplimentare le putem discuta punctual.

PS: partea teoretica trebuie tratata cu seriozitate.

pelicanul

Cred ca povestea aia cu urlatul la cursanti a fost pe alt forum. Oricum, nu trebuie sa iei de bune toate porcariile pe care le scriu unii.  ;)

Daca nu ai mai iesit niciodata cu barca pe apa, scoala (oricare ar fi ea) nu te ajuta absolut deloc. Cind spun oricare ar fi ea, ma refer bineinteles la scolile astea de weekend, facute numai ca sa ai hirtiile in regula.

Din fericire barcile cu motor se comporta in linii mari cam la fel ca automobilele. Deosebirile sint date de absenta frinelor si de faptul ca barcile "derapeaza" intotdeauna la curbe si sub influenta vintului si curentului. Fiecare barca are "fitzele" ei si de aceea orice ambarcatiune indiferent de marime este la genul feminin in limba engleza (daca englezii nu stiu treburile astea atunci nu le mai stie nimeni :) )

Tot de aia este foarte importanta practica si sfatul meu este sa incepi pe o barca mica, cu un motor de 2 - 4 CP, sau pe barca unui prieten sau sa rogi un prieten care stie "meserie" sa iasa cu tine pe barca ta de vreo citeva ori. Abia apoi as zice ca poti sa iesi cu familia, intotdeauna cu vesta, nu conteaza daca e clasica sau automata. ;)

In concluzie, nu conteaza scoala, fa-o ca sa ai hirtiile in regula dar gindeste-te cum sa faci sa iesi cit mai mult pe apa. Ca de fapt asta ne dorim cu totii, nu?  :)

Zodiac

#3
Multumesc @nepotu pentru informatii . La partea teoretica am mai citit si inca mai citesc deja de vreo 2 luni .
Mai am mult...informatiile intra greu la 50 de ani  ;D .
As prefera ca scoala sa fie in Bucuresti sau imprejurimi , vreau sa dorm acasa . In plus sunt fumator iar regulamentul de la Seanergya pare unul de genul militar .
Cred ca la capitolul programare la examen o sa ma descurc , indiferent daca e la Snagov , Galati sau Giurgiu ! Mai am pana acolo .
Pe mine ma intereseaza C+D+Operator Radio(am inteles ca pe mare e obligatoriu) .

Multumesc @pelicanul pentru informatii . Am fost de multe ori cu barci , salupe , vapoare , etc. dar ...nu eu la volan !
RIB-urile derapeaza...cel mai tare  ;D ! O fi bine sau rau , nu am de ales decat varianta cu...barca mea , RIB + motor de 50 de cai .
O sa o iau incet , incet .

nepotu

Florin, dacă nu mă înșeală memoria cursul radio (GMDSS) este necesar pentru categoria B. In ceea ce priveste examenul teoretic, acesta nu se mai poate sustine la Snagov de ceva timp.

In privința scolii, din fericire, in București sunt mai multe optiuni. Înțeleg ca preferi sa dormi acasa, insa experienta pe mare este diferita de cea pe Snagov, de exemplu.

PS: Legat de regulamentul Seanergya dracul nu e chiar așa de negru.

Spinoza

"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

cristiantutuianu

Am si eu o nelamurire de cand?
De unde de la cine?
Citat din: Zodiac din Februarie 21, 2019, 02:01:59 PM
Pe mine ma intereseaza C+D+Operator Radio(am inteles ca pe mare e obligatoriu) .
Certificatul General de Operator Radio pentru Ambarcatiuni de Agrement, corespunzator Serviciului Mobil Maritim si Serviciului Mobil Maritm prin Satelit (GMDSS) - Long Range Certificate (LRC) - certificat international care da dreptul titularului sa opereze in traficul radio.

Pentru clarificare https://portal.rna.ro/servicii/personal-navigant nu am vazut nici un document care sa specifice ca pentru C iti trebuie si Operator Radio. E obligatoriu pentru A si B.
==================================================================
Condiţii obligatorii pentru obţinerea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement

I.Clasa A
 
1.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A se  poate  obţine  prin  examen  de  către  orice  candidat  care  deţine certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B de minimum 2 ani şi a absolvit o formă de pregătire aprobată corespunzătoare clasei A.   
2.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A se  poate  obţine  din  oficiu de  către  orice  candidat  care  deţine brevetul  de comandant sau brevetul ofiţer punte secund.   

II.Clasa B   

1.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B se  poate  obţine  prin  examen  de  către  orice  candidat  care  deţine certificatul internaţional  de  conducător de  ambarcaţiune de  agrement  clasa C sau D de minimum 2 ani şi a absolvit o formă de pregătire aprobată corespunzătoare clasei B.   
2.Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B se poate obţine din oficiu de către orice candidat care deţine brevetul de comandant sau brevetul de ofiţer punte secund ori brevetul de ofiţer punte. 

III.Clasa C   

1.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele condiţii:   a) a absolvit o formă de pregătire aprobată corespunzătoare clasei C; sau   b)deţine certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement
clasa  D  şi  va  susţine  un  examen  de  diferenţă  la  COLREG  -  Regula
mentul internaţional pentru prevenirea abordajelor pe mare.   
2.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C se  poate  obţine  din  oficiu  de  către  orice  candidat  care  deţine brevetul  de comandant sau brevetul de ofiţer punte secund ori brevetul de ofiţer punte sau brevetul/certificatul de capacitate de căpitan maritim portuar ori brevetul/certificatul de capacitate de ofiţer punte maritim portuar sau certificatul de capacitate de
conducător de şalupă maritimă ori certificatul de capacitate timonier. 

IV. Clasa D   

1.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:   
a)a absolvit o formă de pregătire aprobată corespunzătoare clasei D; sau   
b)deţine certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C şi va susţine un examen de diferenţă la RND - Regulamentul de navigaţie pe Dunăre.   
2.Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D
se poate obţine din oficiu de către orice candidat care deţine brevetul de căpitan fluvial  categoria  A  sau  B  ori  brevetul  de  timonier  fluvial  sau certificatul  de capacitate de conducător de şalupă fluvia
====================================================================
Acum fara suparare  daca informatia e de la o scoala agreata .Atunci nu vor decat sa te mai jupoaie de niste bani.

Am uitat !Cursul de operator poti sa il faci fara sa ai o categorie de conducator de ambarcatiuni ...

Florio

#7
Citat din: Zodiac din Februarie 21, 2019, 01:10:43 PM
Deci ce scoli recomandati , dar cu argumente...nu...scoala "X" ca e dragut omul si imi e prieten ? Eu sunt interesat de Bucuresti dar se pot recomanda pentru toate zonele , din acest motiv am facut un topic general pe...Romania .
De asemenea va rog sa va prezentati experientele si bune si rele despre scolile pe care le-ati facut !

Răspunsul meu punctual, bazat pe experiență proprie, vizează doar două școli de navigație:

1. Nautical Blue, comandor Maraloi Constantin. Aici am făcut cursurile pentru C și D, suplimentând totodată cu un curs GMDSS-LRC (am considerat că am nevoie, eu călătorind pe mare și barca mea fiind dotată cu stație VHF.
Ulterior am completat când legislația a cerut-o, făcând cursul "S" tot acolo. Pe "yachtul de lux", Aiax (expresie preluată de mine dintr-un articol de presă habarnistă :) )
Aici am făcut și cursurile pentru clasa "B" .
Concluzia: dl. Maraloi organizează cursuri concise, a fost de găsit oricând am avut nevoie (de exemplu de prelungiri ale permisului GMDSS-LRC), este o școală ce funcționează bine în jurul unui om ce iubește marea dincolo de pregătirea lui profesională (comandor, profesor doctor inginer).

2. Constantin Sailing, organizată de Constantin Lascu.  Experiența mea practică cu școala lui Constantin, este că într-o perioadă am pus la dispoziție sediul firmei proprii,  pentru organizarea la București a cursurilor teoretice de weekend.
Cu ocaziile acelea am observat o expunere foarte meticuloasă a materiei, atât pentru C și D cât și pentru B. Cursurile au fost mult detaliate, alături de materie fiind presărate și diverse "trucuri marinărești" adunate de-a lungul experienței de navigație,  de Constantin. Asta este ceea ce am văzut.
Ca avantaj mare al acestei școli, consider partea  practică: Constantin a organizat adevărate călătorii pe mare, în acest scop. Călătorii unde s-au întâmplat diverse, și bune și mai puțin bune (o defecțiune la motor de exemplu, sau un cablu de troță rupt), care au îmbogățit experiența cursanților cu aspecte practice greu de întâlnit.
Asemenea experiențe sunt "priceless", deoarece arată cursantului cum se desfășoară o călătorie adevărată și mai ales cum te descurci în situații de mare montată ori defecțiuni care adesea se întâmplă tocmai din cauza condițiilor grele.

Aspectele acestea fac să pălească cele câteva situații ale celor 2 sau 3 cursanți care nu s-au înțeles cu Constantin :) . Sunt oameni și oameni, unii compatibili, alții nu. La bord, aceste necompatibilități sunt mult accentuate de spațiul mic și condiții, iar ele pot ajunge la disensiuni care pe uscat nu s-ar întâmpla niciodată.

Asta este experiența mea directă cu cele două școli de navigație. Cunosc personal organizatorii mai multor asemenea școli, dar în topic se spune clar: nu prietenii, ci experiențe :)

P.S.
Postarea mea nu este un îndemn pentru o școală anume, ci o expunere a ceea ce am cunoscut direct.
O întâmplare : în timpul unei furtuni deosebit de puternice din anul 2011, care a distrus bărci chiar în protecția bazinului portuar Tomis, angajații portului turistic n-au mișcat un deget pentru salvarea yachturilor legate la pontoane. Pontoanele însele, se ridicau cu tot cu ambarcațiuni într-un ritm care a rupt parâme! În acele momente, pentru a putea salva ceva,  se riscau pe pontoane doi oameni care din cauza furtunii nici nu s-au recunoscut inițial. Erau cei doi, de mai sus :) . Oameni cu dragoste de mare și de bărci.

sebba

Subscriu și eu la ce spune Florio din punct de vedere al cunoștințelor acumulate cu Constantin Sailing si spun asta din poziția unuia care într-un final a rupt orice relație cu "omul" Constantin și care este alta poveste, privată.

Dar școală se face, și nu se face din birt in birt, se face pe mare, in condiții reale, și nu doar 3 nopți la mal.
Stilul poate fi considerat a fi unul mai milităros și poate mai neplăcut pentru unii dar rezultatele sunt net superioare multor alte variante.
Că unora nu le place, e alta treabă, dar oricine face școala ar trebui sa se aștepte să că i se și împlinește dorința și ajunge cândva sa comande o navă, fie ea mica sau mare. Și o navă nu poate avea decât un singur comandant care trebuie sa fie in stare sa gestioneze mai ales neprevăzutul.
Așa cum spune și el, la Constantin oamenii nu se pregătesc pentru poziția de crew. Se pregătesc skipperi.


Sent from my Redmi 5A using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Zodiac

In primul rand va multumesc tuturor pentru informatii . Ca de obicei clare si in detaliu .
Referitor la cursuri D+C sau curs D+examen C , am inteles ca in schimbul unei mici economii financiare , alergi mai mult dupa acte deci in principiu...nu merita !
Planul meu este urmatorul :
- in prima faza voi "circula" pe lacurile din Bucuresti pentru a invata sa conduc barca , deci aici mi-ar fi de folos D
- ulterior voi merge pe Dunare , deci tot D + imi propun pentru comunicatii un telefon cu IP 68
- apoi prin Delta pe canalele principale...D
- cand voi crede ca stiu sa stapanesc barca ...minim...la un nivel mediu...atunci trec la mare...deci am nevoie de C , inca nu stiu daca voi avea curaj anul acesta sa ies pe mare
Referitor la brevetul de Operator Radio , cred ca e valabila zicala populara..."Daca repeti ceva de cateva ori...incepi sa crezi si tu !  ;D" .
Cand mi-am facut eu primele planuri cu barca , mi-am spus ca pe canalele din Delta si pe mare , obligatoriu imi voi cumpara statie de emisie -receptie . Cu timpul ...tot repetand asta , am inceput sa cred ca e obligatoriu  ;D , de aici si confuzia mea .
Cu alegerea scolii , mai dureaza putin , mai studiez .
Stima !

sebba

Auzi, pe la sfârșitul lui martie, cam ultimele zile ale lunii, voi fi în Grecia, teoretic cu barca pregătită de sezon.
Daca vrei, bagă-te pe acolo și vezi și marea.


Sent from my Redmi 5A using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Florio

Citat din: Zodiac din Februarie 22, 2019, 01:12:03 PM
In primul rand va multumesc tuturor pentru informatii . Ca de obicei clare si in detaliu .
Referitor la cursuri D+C sau curs D+examen C , am inteles ca in schimbul unei mici economii financiare , alergi mai mult dupa acte deci in principiu...nu merita !
Planul meu este urmatorul :
- in prima faza voi "circula" pe lacurile din Bucuresti pentru a invata sa conduc barca , deci aici mi-ar fi de folos D
- ulterior voi merge pe Dunare , deci tot D + imi propun pentru comunicatii un telefon cu IP 68
- apoi prin Delta pe canalele principale...D
- cand voi crede ca stiu sa stapanesc barca ...minim...la un nivel mediu...atunci trec la mare...deci am nevoie de C , inca nu stiu daca voi avea curaj anul acesta sa ies pe mare
Referitor la brevetul de Operator Radio , cred ca e valabila zicala populara..."Daca repeti ceva de cateva ori...incepi sa crezi si tu !  ;D" .
Cand mi-am facut eu primele planuri cu barca , mi-am spus ca pe canalele din Delta si pe mare , obligatoriu imi voi cumpara statie de emisie -receptie . Cu timpul ...tot repetand asta , am inceput sa cred ca e obligatoriu  ;D , de aici si confuzia mea .
Cu alegerea scolii , mai dureaza putin , mai studiez .
Stima !

Ia uite ce invitație interesantă ți-a făcut Sebba! Ca să vezi ce colegi de forum faini avem :) .

Decizia ta pentru categoria D este una foarte bună. În general există tendința (în special la veliști) de a considera clasa D, ca fiind de cea mai slabă importanță.
Dar nu este adevărat, cunosc cazuri de oameni cu ceva experiență în navigație, care nu pot intra cu barca nici la Sulina, fiindcă nu au această categorie :) .
Sau și mai important: cazul în care cumperi o barcă din Germania și vrei să vii cu ea pe Dunăre.
Socoteala pe care ai făcut-o este una realistă. Petreci tot timpul pe ape interioare și deloc pe mare.

Acum despre permisul de operator radio, îți spun că doar de două ori am luat legătura cu căpităniile (Sulina și Tulcea), căutând o informație unde aș putea să acostez. Niciodată nu mi-a fost de nici un folos :) .
Doar pe mare și în special la trecerea în alte ape teritoriale, această stație este utilă în dialogul cu căpităniile sau Poliția de Frontieră.

Zodiac

Multumesc mult @sebba pentru invitatie ! Nu vreau sa raspund acum , pentru ca nu imi place sa spun da si apoi sa "dezertez". Mai fac altii cu mine asa si nu imi place deloc...asta ca sa fiu elegant . Daca pot , voi veni cu mare placere si NU...cu mana goala ;D , dar da-mi voie sa iti comunic raspunsul dupa 15 Martie .

Multumesc @Florio ! Am crezut ca e ca la statiile CB de la auto , mai afli o informatie , mai saluti un coleg , mai......un nesimtit ;D !

Cu marea , inca am cateva intrebari la care nu am gasit raspunsuri . Noi preferam sa mergem cu cortul(rile ;D) la Vadu , in (aproape) pustietate si ar fi super sa ne mai plimbam ziua si cu barca , chiar o Portita@altele . Nu stiu daca am voie sa lansez barca la apa de acolo , asta ar fi prima intrebare .

sebba

Deci eu voi fi acolo cam din 15 martie. Voi avea nevoie de 2-3 zile sa pun barca pe apă după care mă plimb prin zona până în 4 aprilie când am prima tură din anul asta.
Daca te incadrezi in perioada asta ești binevenit.
Achillio
Pteleos 370 07
https://maps.app.goo.gl/5DAXh

Sent from my Redmi 5A using Tapatalk
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

pelicanul

Citat din: Zodiac din Februarie 22, 2019, 02:20:46 PM
.......................

Cu marea , inca am cateva intrebari la care nu am gasit raspunsuri . Noi preferam sa mergem cu cortul(rile ;D) la Vadu , in (aproape) pustietate si ar fi super sa ne mai plimbam ziua si cu barca , chiar o Portita@altele . Nu stiu daca am voie sa lansez barca la apa de acolo , asta ar fi prima intrebare .
Teoretic nu ar trebui sa existe nici o problema sa lansezi barca de unde vrei tu.

La Edighiol (prima intrare din mare in Sinoe, la nord de Vadu) exista un post de Politie de Frontiera. Oamenii sint foarte amabili dar ne-au controlat intotdeauna cind am intrat cu barca din mare in acel canal. Probabil ca ar trebui sa iei legatura cu ei. In general, in orice zona lansezi trebuie sa iei legatura cu postul PF care raspunde de zona, doar pentru a fi luat in evidenta. Nu sint restrictii decit in zonele strict protejate.

PS Pe mare ai nevoie de C.