ajutor reconditionare barca

Creat de gu_5473, Octombrie 07, 2011, 05:36:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

iliviu

Ce vrei tu sa faci acum, am facut eu acum 2 ani. Bine, n-am avut norocul tau sa-l am "profesor" pe Vali, dar tot a iesit ceva pana la urma. Mai exact, am slefuit partea imersibila pana aproape de fibra, apoi i-am dat un strat de gelcoat alb (de la Polidis), apoi iar slefuire si la sfarsit 2 straturi de vopsea poliuretanica (de la ChimTitan).
Dupa doi ani si dupa cateva acostari cu iesirea  pe mal (sa nu se ude nevasta la sandale), vreau sa spun ca atat vopseaua cat si gelcoatul au rezistat foarte  bine.
Ca pret, nu mai tin minte sigur dar  e cam 30 lei/kg de gelcoat si la fel vopseaua, care in plus e si antivegetativa.
Daca esti interesat, eu o sa caut prin garaj facturile, poate le mai am, si-ti dau preturile exacte.
Intaresc si eu cele spuse de Vali si te sfatuiesc sa nu te grabesti, ca oricum nu te dai cu barca pana'n primavara. Pune mana singurel si slefuieste-o, chituieste-o si abia la primavara sa-i dai cu primer, rasini s.a.
Si nu uita sa ne tii la curent cu mersul lucrarilor.
Schulze Surfrider 15-115hp

Vali

Daca nu ma insel (tot ce-i posibil), imi amintesc ca parca iliviu a scris pe un topic pe Barcaholic mai demult despre lucrarea pe care a facut-o la barca lui, si care arata perfect chiar si acum :). Cand am sa scriu si eu despre barca mea actuala, care e in reechipare, am sa spun si ce probleme am avut cu gelcoatul, care nu fusese parafinat si nici vopsit superficial. Mai am niste prieteni in Constanta care la fel au avut probleme cu aplicarea gelcoatului pe un velier, din cauza ca nu era parafinat.

Ideea e ca gelcoatul isoftalic parafinat e o solutie buna, insa avantajul epoxy este ca previne pentru totdeauna reaparitia osmozei, se lucreaza usor si se finiseaza excelent, si in plus are o duritate mult superioara gelcoatului poliesteric.
Pana la urma, prin acest brainstorming fiecare din noi invatam cate ceva (eu nu sunt profesor, ci braconier :D), ceea ce e pana la urma scopul oricarui forum :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gu_5473

Multam de oferta... cand esti disponibil  putem stabili o intalnire . :)

Vali

Propun sa ne gasim intr-un weekend, cand sunt mai liber si la mine se mai aduna barcagii :).

In alta ordine de idei: exista un gelcoat isoftalic cu calitati foarte bune, care contine NPG - neopentilglicol. Este alegerea optima pentru laminarea unui corp de barca pentru apa sarata, are rezistenta chimica buna, e mult mai impermeabil la apa decat gelcoatul obisnuit (deci mult mai putin predispus la osmoza), si in plus e mai usor de intretinut suprafata exterioara a barcii. Culmea e ca se gaseste si la noi pe piata, dar doar in cantitati mari, si numai de culoare alba.
Cu toate acestea, tratamentul epoxy ramane cea mai buna solutie pentru reconditionarea unei opere vii afectate de osmoza.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gu_5473

De acord .Ramane sa stabilesti tu ziua si ora,eu sunt disponibil. ;)

corsarul


stavride

Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.

mario38

ai scris aici de "gelcoat care contine neopentilglicol" care se gaseste si la noi pe piata , dar numai in cantitati mari ...> ce insemna cantitati mari , unde se gaseste , cit costa . cu stima

Vali

Salut, in trecut se gasea in oferta Policolor gelcoat-ul G3 cu NPG, la culoare exclusiv alb, la cel mai bun pret din piata - in jur de 3 euro si ceva/kg plus tva. Din pacate, in urma incendiului de la Orgachim, staff-ul Policolor a luat decizia de a opri definitiv productia de rasini, gelcoat-uri si alte materiale poliesterice, deci implicit G3 nu se va mai produce.

In schimb, stiu ca exista pe piata gelcoat iso cu NPG din surse vestice - Polycor, Norpol, Reichold etc, dar nu m-a interesat, fiindca nu fac barci de mare, si mai ales fiindca preturile sunt mult superioare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sorinbarom

as dori sa reconditionez chila unei barci de 5pe 2 cabinata  . va rog un sfat cu ce o curat a fost data mereu cu antifoling ?

kimi

Am citit in dreapta si in stanga , dar fiind novice in restaurari am nevoie de un sfat de la cineva mai experimentat .
As vrea sa revopsesc barcuta , prima data m-am gandit la o vopsea poliuretanica , apoi cineva mai experimentat mi-a recomandat gelcoatul .
Am sapat , si am ajuns la variantele astea : Gelcoat Supergel Isoftalic 964 sau Gelcoat Norpol GS 2000 S .
Oare care dintre ele se preteaza mai bine ? Credeti ca se pot aplica cu pistolul cu duza mare ? Cam ce cantitate as avea nevoie pt. int-ext la o barcuta de 4 m ?
Gelcoatul se poate pigmenta ?

Vali

Salut, problema cu gelcoatul e ca la aplicarea pe exterior, indiferent de tipul aplicarii - la pistol, trafalet, pensula etc, ramane suprafata neuniforma. Nu exista vreo posibilitate de a obtine gelcoat perfect neted, decat la aplicarea pe interior - in matrita.

Din cauza asta, orice tip de aplicare exterioara s-ar folosi, dupa polimerizare trebuie slefuita suprafata cu smirghel din ce in ce mai fin, apoi smirghel de apa din ce in ce mai fin, urmata de lustruire cu pasta speciala de lustruit gelcoatul.

Asta presupune un volum imens de munca, si nu se justifica la o barca obisnuita. In plus, e nevoie de experienta de lucru in metoda asta pentru a obtine rezultate bune. Am un prieten care si-a imbracat barca in gelcoat la o firma de aici din zona, l-a costat mai mult decat barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kimi

Prin urmare , sa ma limitez la poliuretanica ? Am la dispozitie cabina de vopsit , pistoale , masini de slefuit , etc . :))

Vali

Sau o polishare a actualului gelcoat, daca bineinteles e in stare buna.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Doar ca sa ma dumiresc, am si eu o intrabare:

Asadar in cazul unui gelcoat care arata precum creta, din cauza UV (probabil)  Cel mai bun/ieftin tratament este o vopsea poliuretanica?

Intreb pentru ca mi-m luat niste suturi pe Barcaholic, cand am spus asta. Mi s-a spus ca numai gelcoatul e o reparative serioasa.  Aici (in Canada) se practica destul de mult vopsirea barcilor. Mai ales a velierelor mai vechiute (cele din anii '60, '70, si chiar 80).  Asadar vopsirea este o solutie acceptabila (presupunand ca nu avem osmosza).