Surub/Pana grup

Creat de kama3, Mai 04, 2019, 03:01:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kama3

Salutare!
Din ciclul "Dacă merge de ce merge" am reușit sa-mi fac de treaba.
Am schimbat uleiul la grup si din exces de zel si ca sa curgă mai bine si mai repede  tot uleiul din grup, pe lângă cele două șuruburi de drenaj, l-am desfăcut si pe al treilea(de lângă șuruburi de dresaj de jos).
Habar n-avem ce face respectivul surub, si nici acum nu stiu, dar: cu surubul scos nu mai cupleaza, elicea se invarte in gol indiferent de pozitia manetei. Cu surubul bagat cupleaza. Banuiesc ca are rol de pana. Whatever...
Cand să-l pun, ori a avut filetul futut dinainte, ori am strâns eu prea tare, cert este că am futut filetul din cizma si surubul se invarte in gol.
Acum am două variante. Să fac un surub nou cu 3-4 zecimi mai mare si sa-l bag fortat sa-si faca filet, sau, varianta mai complicată sa majorez gaura si sa fac reductie. Dar asta inseamna ca inevitabil va intra span in grup si n-as vrea.
Surubul ala are vreun tratament special, actioneaza vreo forta mare pe el ca sa imi fac probleme sau e suficient sa-l fac dintr-un otel mai dur si aia e? Sau din bronz/inox?

acig

Salut kama3;
Pai supune si ce motor ai;
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

kama3

#2
Evinrude 25 din 1990

costinium6

#3
Pe surubul acela se ghideaza furca de actionare a cuplei care se plimba pe axul portelice intre cele doua pinioane. Pe acel surub este o tensiune de vreo 40-50 de newtoni in momentul schimbarii sensului de mers.
Se poate face la strung dintr-un surub mai mare si dat alt filet la cutie.
Este surubul 13 si sustine furca 42.

kama3

Multumesc pt lamurire.
Ma duc maine la strungar sa il fac. Oare e nevoie sa majorez filetul la cutie, sau e suficient surubul mai mare si isi face singur filetul? Ca n-as vrea sa bag şpan in ulei. Ca doar daca il fixez nu mai umblu la el.
Iar daca o fi vreodata nevoie sa desfac grupul atunci majorez filetul si fac alt surub. Ca daca e desfacut pot sa curat şpanul.

costinium6

#5
Strict necesar sa filetezi cu tarod pe diametrul si pasul noului surub. Surubul nu are degajarile de aschiere ca tarodul si se va incarca, o sa faci o boacana si mai mare. Spanul de care te temi va fi din aluminiu si nu va afecta cutia, pinioanele sunt din otel deosebit de dur si nu vor avea nici un stres de la cateva particule de aluminiu.
Foarte important este ca la noul surub sa fie respectate cotele de la partea nefiletata si la montare sa te asiguri ca intra prin furca. Dar pana la strungari, care sunt pe cale de disparitie la noi in tara, poti remedia problema cu epoxy metal de la bison si un spray degresant brake cleaner, dai uleiul afara, degresezi riguros si cutia si surubul original, aplici solutia ca la carte si vei avea succes.

kama3

Daca zici ca nu trebuie sa-mi fac probleme cu spanul atunci majorez, filetez si fac un surub mai mare.
Strungar gasesc, ma duc maine sa vedem ce zice.Multumesc mult!

kama3

L-am rezolvat. Alt surub, alt filet in gaura. Ar trebui sa tina o viata