Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihai Irimia

Citat din: kmbh69 din August 11, 2013, 10:04:18 AM
Am in zona un alt amic roman, mare amator de mers cu rulota. Mi-a povestit ca diferite subansamble pentru rulota lui le poate gasi in stare destul de buna de la dezmembrari de rulote in Olanda (la ei mersul cu rulota e hobby national), inclusiv sistem de incalzire de tip Webasto (cu motorina sau cu petrol, in functie de model), care trage aer de afara, evacueaza gazele arse tot afara si in plus are un circuit separat de incalzire a aerului cald cu alta admisie si alta evacuare. Exact acelasi sistem de incalzire a fost conceput si pentru barca, nu doar pentru rulota. Unele sisteme au chiar si termostat si ventilator. Nou incepe de pe la vreo 2000 euro (in functie de clasa de putere, corespunzator pentru dimensiunea barcii), dar second hand e cu mult mai ieftin (cand cineva are vreo coliziune cu rulota si nu ii mai renteaza sa o repare si o da la dezmembrari, unele aparate din interior pot fi inca in stare foarte buna).
E bine de stiut ca exista si aceasta posibilitate, iar cand cineva vine din Romania pana in Olanda, ca sa caute vreo barca second hand, poate cu ocazia aceasta sa dea o tura si pe la asemenea firme de dezmembrari de rulote.
Am vazut prin cataloagele pentru barci de aici inclusiv sisteme de incalzire cu centrala termica (cu arzator pe motorina, cu tiraj fortat) si calorifere, dar acestea se preteaza doar pentru barci care au o lungime de minim 15 m.

Ce ai tu nevoie, Siroco sau Webasto, SH e maxim 200 euro, de la camioane, sunt super performante, si nu ai nevoie de calorifere

Florio

Gand la gand.
In vederea turei in Delta, de saptamana care vine, chiar astazi am fost sa vad 3 instalatii de tip Truma 3200 . http://www.eriba-touring.com/Triton_18.JPG

Am citit pe forumurile de pescari, pe cele de rulotisti si cele de iubitori de camping montan, tot felul de opinii.  Dintre toate ma orientasem la tipul asta de sobita radianta, fiind economica, ocupand putin spatiu si eliminand toate gazele arse printr-un furtun de 5-7 cm diametru.
Truma Trumatic S3002 - Operating Instructions


Florio

#62
Concomitent ma interesasem si de instalatiile de incalzire cu gaze de tip "ardere completa", insa toate acestea produc monoxid de carbon si toate manualele din strainatate spun sa fie folosite in spatii bine ventilate (la noi, aceleasi produse nu au aceasta mentiune pe site-urile de vanzare :) ).
  Asa ca am preferat Truma.

Anul trecut la venirea toamnei, eram bantuit de ideea Webasto. Am renuntat la ea deoarece implica ceva mai multe modificari in barca si o instalare mai specializata.

Acum va spun concluzia trasa proaspat,  astazi :  nu mai pun nici o incalzire :) !
Anul trecut la iesirea din 25-29 octombrie cu prietenul nostru Pelicanul, am inregistrat dimineata si temperaturi de 4 grade . Iar inauntru a fost fain. Seara se incalzeste de la cina care abureste pe aragaz si de la vinul fiert.
Dimineata se face cald de la cafea si apoi micul dejun... tot aragazul sa traiasca !
Iar ziua e o temperatura normala.

E drept ca dimineata avem ceva condens pe geamuri (nu le pot spune hublouri  ca nu se deschid) . Dar parca nu as tine un Webasto sau o Truma sa mearga toata noaptea pentru cateva picaturi neinsemnate.

Ca ultim argument, spun ca toamna tarziu iesim numai noi baietii, fara sotii, prietene, copii. Deci merge si asa, haiduceste ! :)
   Si ne incalzim cu o tuica fiarta sau un vin cu scortisoara si cuisoare .
Amin !

x_petrolist

sau te incalzesti tragind la rame daca nu bate vintul : - ) ... daca bate te incalzesti la eche .... daca doresti, te invit la o tura cu lotca la Braila 15-16-17 Oct.

Florio

Citat din: x_petrolist din Octombrie 06, 2013, 02:34:32 AM
sau te incalzesti tragind la rame daca nu bate vintul : - ) ... daca bate te incalzesti la eche .... daca doresti, te invit la o tura cu lotca la Braila 15-16-17 Oct.

Sigur ca da, am mai dezbatut anterior metode alternative de incalzire, inclusiv metoda Natasha care duce noaptea temperatura la nivel de "hot fever"; doar ca se mai produce condens :) .

La iesirea cu lotca, cu mare drag as participa, mai ales ca mi-ar aminti la rame de RAID-ul inceputului de sezon, cand am vaslit amandoi in schimburi pana la Dunavat, sub amenintarea tantarimii din crepuscul :) .
Doar ca pe 15 abia ma intorc dupa o saptamana de Delta; greu de explicat la Bucuresti o noua plecare, sau de ce m-am mai intors. Ar fi ca babele care stau de vorba in cimitir trebaluind toata ziulica, iar la despartire :
"Hai ca acum plec acasa.
-Dar nu te-am intrebat, cati ani ai?
-80.
-Si te mai duci pana acasa ? "   ::)

modi

Halloooo , bros , ..... PLAGIEZ , nene !

Voi , astia de-ati fost la chermeza de la Bucuresti , mai ales cei veniti de dimineata , l-ati retinut pe barbosu' ala de-a adus fibra aia verde la reconditionat ?
Ei bine , ala-i ..... noul nostru coleg de forum , Albatrin . Cristi Nedelcu . Numa' ca sade , citeste , baga la cap una alta , da' nu scoate o vorba ! Treaba care ma enerveaza cu nervii capului !

Ei bine , mi-a dat acu' niscaiva zile-n urma un  link la care mi-a cazut "mucu' " si i-am sugerat sa-l aduca aici . Cum n-a facut-o el ..... ii "desfac ventilu' " si vi-l aduc eu .

Nu va pripiti cu experimente . Stiti cam ce suprafata are birouasul meu de la atelier . Din calcule "pe genunchi" si-n viteza imi rezulta aproximativ 50 metri cubi . Maine , maxim poimaine , experimentez aici tampenia asta , "ghiveciul" asta , si va tin la curent .

p.s. Daca merge si da randament ...... plec in Anglia sa-l cinstesc p-asta din film , sa mor io !  :o
P-orma-l bat ! E prea destept ca sa-l mai suport pe aceeasi planeta cu mine !

http://videomix.ro/cea-mai-simpla-si-mai-ieftina-metoda-de-incalzire-a-locuintei-70566.htm

Rumpi


De functionat functioneaza, singura problema e ca noi nu suntem englezi. 16-18 grade e temperatura lor normala de functionare, noi romanii dam drumu la incalzire ca e frig. (Majoritatea ca sunt si pinguini printre noi). Chestia asta se reflecta si in imbracamintea traditionala. Englezu "normal" are pe el: bluza de corp si izmene din lana, camasa de bumbac (apretata), pantaloni si vesta de lana, sacou de lana captusit in fata cu par de cal.  Pentru imbracamintea informala englezu a inventat combinatia pulover cu sacou sport. Acasa da jos sacoul si vesta si trage pe el un halat gros de molton decorat cu guler de matase si bine strans cu cordonul si leaga fularu la gat. Cum dracu sa le fie frig chiar daca in camera sunt numa 16 grade?

Romanu nu-i prost nici el a inventat articole de imbracaminte adecvate doar ca nu se mai poarta. Vesta scurta de blana de miel stransa pe corp si incheiata pe umar sau sub brat de exemplu, care permite mobilitate maxima pentru lucru.
Vestitul "laiber" tot o vesta de blana de miel (uneori cu maneci de lana sau complet de lana) care se incheie in fata si e mai larga a fost imprumutat de la austrieci cu tot cu nume.

Intrebarea e daca esti pregatit psihologic sa stai in casa (sau la birou) cu trei straturi de haine groase pe tine.

Cea mai buna idee de imbunatatit incalzirea am vazut-o tot undeva pe net la o barca (nu mai tin minte pe cine plagiez acum). Un burlan cu un ventilator de computer in el. Burlanu asta era montat pe perete cu o distanta de vo 10-20cm de la podea si cam 5-10 de la tavan. Burlanu tragea aeru cald de sub tavan (ca acolo se aduna conform legilor fizicii) si il imprastia jos la podea de unde se ridica iar egalizand astfel temperatura din camera. Cam tot asa functioneaza si sistemu cu ghivecele cu diferenta ca in burlan e si un element de incalzire (ghiveciu al mic) si ventilatia e prin convectie, ca la un cos de fum. Important e ca ghiveciul mare sa depaseasca marginile tavii ca sa traga aer rece.

Ceva  asemanator am experimentat recent pe pielea mea. Trag eu la o pensiune ca tot omu in delegatie. Afara frig ca dracu astia nu dadusera drumu la calorifere. Aveau o suflanta de 2000W montata pe perete deasupra patului (cu telecomanda). Iau camera, dau drumu la scula si ma duc in treaba mea. Vin dupa vo doua ore, in camera caldut. Ma dezbrac ma bag in pat. Fara haine si numa cu patura lor de armata era cam frig. Rabd ceva, mai stau pe net, si tot asteptam sa se incalzeasca. La un moment dat imi vine mintea la cap si ma ridic in picioare pe pat. Am crezut ca lesin instant, sub tavan erau vo 30 grade. M-am dus in baie, am luat al mai mare prosop si da-i frate, fa pe negru cu frunza de palmier prin camera. In doua minute era cald si bine. Treaba asta am repetat-o regulat cat am stat la ei. Cum simteam ca mi frig, hop prosopu si ventilatie manuala.
Singura problema cu sistemu asta de ventilatie fortata e praful, adica n-ai voie sa ai asa ceva.

De altfel englezu din film e vestit de felu lui in comunitatea barcagiilor anglofoni pentru ca are un site si un canal de youtube bestial.

http://www.keepturningleft.co.uk/  si  https://www.youtube.com/user/KeepTurningLeft       

ionpescarul

Pe pagina asta veti gasi o mie de idei despre cum sa construiesti o soba mica (depinde de gustul fiecaruia ) ,important e ca soba sa fie fixa  in barca ,(sa nu se  miste la valuri ) si sa aibe o tava sub ea ,in care va pica uneori cenusa si taciuni aprinsi.Nu uitati ca ,cel mai moca ,combustibil este lemnul ,(ai tras undeva la mal ,prin delta, umpli o lada  cu lemne si iti ajung cateva ore) Cu multi ani in urma un prieten pescuia aproape de intrarea in Manasoaia ,pe dunare ,din barca ,in luna decembrie ,in spate avea o soba de fier pe lemne ,peste care facuse un coviltir , la capatul barci ,coviltirul era inchis ca la carute ,toata caldura ii batea in spate .




https://www.google.ro/search?q=small+wood+stove+in+tin&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NuieUrLLMcfwhQeo5IGQBQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=604

cristiantutuianu

Sa traiesti Nea Ioane ......mare dreptate ai cu lemnele
.................
http://heatstick.com/_Process.htm in primul rand pentru Modi ;D
The Eleventh Hour
si uite ce zice un baiet despre produs
HOLY CRAP! Kandle heeter


cristiantutuianu


Captan

@Florio. Am observat ca ai schimbat aragazul original de pe Nemo, cu unul cu doua ochiuri si,banuiesc pe gaz.? Asa e? Sau ma insel? Cauze? Merci.

pelicanul

Nu stiu daca este "original" sau nu dar "aragazul" de pe barca lui Florio este de fapt o spirtiera. Stiu ca mi-a placut foarte mult felul in care e construita aceasta "spirtiera". Are o pisla imbibata cu alcool, asa ca nu e pericol sa se verse ceva din cauza miscarilor barcii. Si in felul asta este si mai sigura decit varianta pe gaz (unde pot aparea scurgeri, scapari etc)
Ceva asemanator am gasit la http://www.allroundmarin.at/sites/default/files/catalog/Hauptkatalog2012/index.html#110

Captan

Asa este si al meu, dar cu un singur ochi. Intrebam, pentru ca mi se pare slabut ca si obiect de folosit la gatit,mai ales ca spirtul e mai scump si mai slab caloric decat gazul, sau poate ma insel eu!?. Si cam cat consuma pentru.......sa zicem, o cafea? Ca sa avem un standard de comparatie.!

Mihaif99

#74
Cea mai buna putere calorica o are propanul si butanul (dar acesta din urma ramane lichid la temperature negative).
Problema e ca atunci cand folosesti un aragaz cu propan intr-un spatiu inchis, poati avea acumulari de monoxide de carbon. Un aragaz cu gaz pe o barca ar trabui neaparat insotit de un detector de monoxid de de carbon.
Arzatorul cu alcool e elegant, curat, relativ eficient, nu miroase, si are o eficienta similara cu un aragaz cu gaz natural.

•Etanol (alcool etilic) 12,500 BTU of heat per pound.
•Metanol (metilic) 10,000 BTU of heat per pound  (cam asa are si gasul natural)
•White gas  (kerosen, cred ca si petrolul lampant) cam 20,000 BTU per pound
•Propan 21,500 BTU per pound
•Butan 21,000 BTU per pound