Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ziuamarinei

Orice butelie auto se incarca incomplet tocmai ca in cazul unei diferente de temperatura  atmosferica, sa existe un volum de rezeva, undeva la 30% din volumul total al buteliei, gazul sa se poata dilata. E calculata pt asa ceva. In butelia din inst auto ai lichid si f putin gpl in stare gazoasa.
Daca esti curios si ai timp cauta sa vezi de cate ori isi maresc volumul gazele in stare lichida cand sunt supuse unei cresteri de temperatura si trec in starea gazoasa.
Tot cu respect, nu am nimic cu improvizatiile de genul asta daca nu se pune viata celor din jur in pericol. E alegerea fiecaruia sa experimenteze.
Din improvizatii de genul asta iarna mai explodeaza si se darama cate o scara de bloc sau mai rau raman oameni mutilati.
Oricum fenomenul e la o scara mult mai mare decat explozia sticlei de apa din masina ta de la ultimul ger.
Nu te supara, cred ca incalzitul cu un arzator al unei butelii care deja e incarcata aiurea cu GPL la pompa e un pericol. Azi Ion a descoperit sau mai bine zis a exersat un principiu al termodinamicii ca prin inclazirea buteliei creste presiunea gazului, iar tu ai descoperit in iarna ca apa ingheata si isi mareste volumul crescand presiunea din sticla aceasta cedand. Experimentul tau s-a soldat cu daune minime 😉, pe cand al lui Ion se poate lasa cu distrugeri importante.
Repet fiecare e liber sa faca ce vrea, dar am zis ca e important si omenesc sa atrag atentia asupra unui pericol iminent.

ionpescarul

Citat din: Florio din Februarie 11, 2017, 08:14:39 PM
Cred ca nea lon vrea doar sa mute arzatorul de deasupra buteliei, astfel incat aceasta sa nu mai inghete :) .
Eu i-am inteles ideea.

Exact si doar atat ,intre butelie si arzator  va fi un furtun de 1m-1,5m max (un furtun cu insertie ,de foarte buna calitate ,special pentru aragaz , toate imbinarile etanse si verificate cu peria de barbierit imbibata in apa si  sapun lichid ,toate imbinarile umezite cu spuma  vizualizate cu lanterna  ) reflectorul care radiaza caldura va sta  indreptat  spre butelie nu in totalitate ,doar putin pentru a o mentine putin calduta.Cand totul este etans 100% nu sunt riscuri.Noi de exemplu la tara ,cand parlim porcul cu arzatorul  cuplat printr-un furtun la butelie ,atunci cand butelia ingheata de la frig ,tinem jetul de foc pe butelie 10 -max 20 secunde  de cate ori vedem ca nu mai are presiune.Am vazut postarea ta ziuamarinei ,dupa ce umplu butelia pana la refuz la statie ,opresc masina intr-o parcare ,ies in camp 50 m la distanta de strada   si dau drumul la butelie ,la gazele lichide 10 -20 sec ,sa fiu eu sigur ca nu mai fie plina ful .

ziuamarinei

Stiu de treaba cu parlitul porcului, porcul de tara in toate formele lui e una din pasiunile mele😂.
Oricum ai face te pui in pericol. Putin sau mai mult ai un arzator care radiaza caldura pe o butelie si o sursa de foc f aproape.

La tara unii mai grijulii pun butelia intr-un cazan si toarna apa calda peste ea. Nu e nici o problema.

ionpescarul

Citat din: ionpescarul din Februarie 11, 2017, 03:40:22 PM
Am descoperit de ce a consumat putin arzatorul,presiunea in butelie scade in fiecare zi de consum,azi mergea incet si am pus-o langa un alt arzator pentru a se incalzi gazul ,acum arde cum nu a ars niciodata,parca ar fi un resou de 2000w ,ii voi face o prelungire cu furtun ca sa incalzesc si butelia cand nu mai are presiune si e rece.
Eu am incarcat-o lumi (parca )azi deja e sambata ,pana ieri a mers ok si probabil deja e golita mai mult de jumatate .Ziua marinei ai si tu dreptatea ta ,multumesc ,deci e foarte periculos sa faci asa ceva cand ai o butelie plina ful

ziuamarinei

Nu mai da drumul la gaz din butelie ca nu e plina ca rezervorul de benzina. La umplere cand se egalizeaza pres de incarcare cu cea din butelie iti ramane un volum gol. Eu aveam de exemplu o butelie de 70 litri si puteam sa o incarc numai cu 50 de litri si ceva .

momaul

Salut.Buteliile montate pe masna au inauntru un plutitor care astupa gaura de umplere cand ajunge la 75%din capacitate.Buteliile normale nu au asa ceva din cauza asta este interzis sa se umple la statiile gpl,plus ca nu sant construite pentru propan.Buteliile pentru propan au culoarea rosie si sant mult mai groase.Buteliile normale se umplu prin cantarire pentru a nu pune mai mult de 75% din capacitate.Cantaresti butelia goala si dupa ce o umpli o cantaresti din nou si vezi cat gaz ai pus.2 litri de gaz cantaresc apoximativ 1kg.Afi capacitatea buteliei si nu o umpli mai mult de 75% ca altfel umbli cu bomba dupa tine.Eu in butelia mea de voiaj desi este pentru propan si are capacitate utila de 12l nu pun niciodata mai mult de 10 litri pentru ca o mai lasi la soare si e periculoasa.Cand pun gaz fara sa fie complet goala o cantaresc sa nu depasesc 5 kg de gaz.

ziuamarinei

Mai exista o solutie sa putem suporta temperaturile scazute din decembrie. Se numeste aclimatizare. Fara gluma, incercati.

ionpescarul

Citat din: ziuamarinei din Februarie 11, 2017, 08:58:33 PM
Stiu de treaba cu parlitul porcului, porcul de tara in toate formele lui e una din pasiunile mele😂.
Oricum ai face te pui in pericol. Putin sau mai mult ai un arzator care radiaza caldura pe o butelie si o sursa de foc f aproape.

La tara unii mai grijulii pun butelia intr-un cazan si toarna apa calda peste ea. Nu e nici o problema.

Orice actiune are un risc care poate fi minimalizat (dar nu eliminat total ,ne poate cade o caramida in cap mergand pe strada)
important e sa facem toate procedurile cu mare atentie,sa nu consumam alcool cand le facem ( eu nu mai consum deloc) sa ne incadram in niste limite.Sa iti dau un exemplu ,acum cativa ani  am fost plecat ,prin lume ,o iarna am dormit in microbus,cateva luni m-a incalzeam noaptea   de la  un aragaz pe care gateam mancarea.Sa putut , cu atentie si verificat sistemul periodic ,poti dormi linistit noaptea.Bine , o barcuta mica ca a mea  ,implica masuri suplimentare de preventie,eventual benzina pe timp de noapte sa nu o ti in barca ,sa dormi totusi in ancora aproape de mal ,sa nu fie apa mare unde ai ancorat ,pentru ca nimic nu e sigur 100%.Mie era sa i-mi ia  foc microbuzul ,cu multi ani in urma de la o instalatie de incalzire pe benzina ,contactul de la bujie nu a functionat ,benzina a curs pe esapament mult ,iar cand sa conectat bujia ,o flacara mare a aparut sub microbuz.Cu focul am multe evenimente ,cel mai grav ,am stat in tinerete  cam o luna in spital
putin ars

Florio

Citat din: ziuamarinei din Februarie 11, 2017, 09:27:42 PM
Mai exista o solutie sa putem suporta temperaturile scazute din decembrie. Se numeste aclimatizare. Fara gluma, incercati.

Esti 100% în  asentimentul meu, după cum am spus-o și în postarea #168 :) .
Aclimatizarea e starea veselă și adaptabilă, a marinarului. În plus, ea permite surse de încălzire auxiliare, maxim eficiente, după cum ar fi vodca, romul, sau Natașa. Primele două, consumate cu măsură. A treia cu frenezie.
:)

Citat din: Florio din Februarie 06, 2017, 10:34:45 PM
Ha! Sistem portabil :)
Tot la o idee de portabilitate m-am gândit și eu odinioară, pentru simplul motiv că:
1. Ieșirile mele cu barca sunt preponderent în perioade calde sau suportabil de răcoroase spre toamnă.
2. Poate 3 ieșiri pe an sunt mai "la rece", dar pentru atâta lucru nu merită să jertfesc spațiu interior cu montajul dispozitivelor de încălzire folosite atât de rar. Oricum gătesc în barca, fac ceaiuri, cafele, se face cald ușor.
3.Nu vreau să găuresc barca. Am găsit un dispozitiv (cu propan)ce încălzea o țeavă, iar un mic ventilator vehicula aerul prin interiorul ei, scoțându-l cald. Am zis că-l montez exterior, în cockpit, iar o scurtă tubulatură să aducă acel aer cald înăuntru. Avantaje față  de încălzitorul clasic cu propan, sunt ca elimină pericolul monoxidului de carbon si dă o căldură uscată așa cum trebuie într-o barcă.
4. Am avut în vedere și o încălzire de tip Truma, foarte eficientă. Am văzut am vrut să cumpăr, am renunțat. Trebuia să găuresc barca și intram în contradicție cu punctul 3 :)

În povestea mea, finalul a fost simplu: fără căldură, în afara aragazului și a vinului fiert :) . Marinarii sunt oameni rezistenți și veseli !

ziuamarinei

Citat din: Florio din Februarie 12, 2017, 08:54:28 AM
Esti 100% în  asentimentul meu, după cum am spus-o și în postarea #168 :) .
Aclimatizarea e starea veselă și adaptabilă, a marinarului. În plus, ea permite surse de încălzire auxiliare, maxim eficiente, după cum ar fi vodca, romul, sau Natașa. Primele două, consumate cu măsură. A treia cu frenezie.
:)

Sa nu uitam ca pasiunea mai cere si sacrificii.

ionpescarul

#190
Mai e o solutie ,eu am aplicat-o in duba (Renault Trafic) cand ieseam toamna tarziu sau iarna la dunare, cred ca merge pe cabinatele mari .Am scos un geam de la usa care ramane fixa din spate si am croit dupa dimensiunea lui o tabla ,pe care am gaurit-o rotund la jumatate dupa dimensiunea unui burlan de horn.Am montat-o pe cheder apoi pe usa masini ,de unde scosesem geamul.Am folosit un godin facut dintr-o teava cu diametru de vreo 40 cm si lungime de aproape 1m .Pentru cine nu stie ,asta este o mica soba din fier (voi atasa si o poza )cu 2 coturi la 90 grade si 2 bucati de horn din tabla la 1 m /buc ,asta a fost soba .godinul meu cantarea cam 30-max 40 kg ,adunam lemne de pe marginea apei si seara cine era boier la caldura in masina ,cateva ierni am folosit improvizatia asta ,la o iesire a venit un viscol cu zapada si atunci si-a dovedit adevarata valoare . Iar sub soba am pus o tava din tabla ,pentru ca mai cadea jar.

https://www.olx.ro/oferta/vand-soba-din-teava-metalica-ID7QvI7.html#e68756a0dc

soba mea era in genul ,la asta ,dar pe jumatatea ei ,deci mult mai scurta.

teo pes

Buteliile de gaz sunt fabricate din material ce nu disperseaza (nu exista pierderi de material dupa explozie ), explozia se produce numai in cazul acumularii de gaz (nu lichid ) , trebuie indeplinite anumite conditii de densitate - aer/gaz pentru a arde sau a se aprinde (veti observa asta in momentul descarcarii gazului lichid la temperaturi joase si veti dori sa arda nu arde decat la o anumita distanta de sol),gazul nu si mareste volumul decat daca are loc , daca nu.. sta in stare lichida ..deci cu cat presiunea in segmentul liber din butelie ( neincarcat) este mai mare se va gasi mai putin gaz, pt ca odata cu marirea presiunii acesta trece in stare lichida , starea lichida a gazului are un factor de dilatare foarte mic !deci ..daca asa cum spunea Momuul ai 10 atm la incarcare si butelia este tarata la 25 ....nici in Sahara nu se crapa !..e cam ca drobul de sare ,important este sa faci reviziile si verificarile ,am mers fara evenimente cu gpl..gaz di 85 si nu am avut evenimente !
Incidenta focului de gaz este mult mai mica decat alte motive !dar este tot asa de spectaculoasa ca si in aviatie !
Faptul ca ai foc deschis sub orice forma , sau ardere cu emisie de gaze necontrolata pt mine ar fi un motiv sa nu ma odihnesc ! numai la gandul ca arzi sau ramai mutilat asa cum zicea colegul de mai sus !!! :o
Viata i grea !!  Dar trece !!

Alex1958

#192
Citat din: momaul din Februarie 11, 2017, 09:24:19 PM
Buteliile normale se umplu prin cantarire pentru a nu pune mai mult de 75% din capacitate.
Citat din: teo pes din Februarie 13, 2017, 12:04:15 PM
Buteliile de gaz sunt fabricate din material ce nu disperseaza (nu exista pierderi de material dupa explozie ),
Prieteni,
Povestile cu GPL-ul ma excita foarte tare caci cam cu asta ma ocup. Hai sa clarificam putin chestiiile astea.
GPL-ul este un amestec de fractii petroliere C3-C4 (propan, butani si butene) in care pot exista si urme de etan si fractii C5. Se vinde lichid sau gata imbuteliat (in buteliile de aragaz). GPL-ul auto se vinde functie de anotimp cu concentratii de propan mai mari iarna si mai mici vara.
In butelie se gaseste lichid in echilibru cu vaporii sai la o presiune care depinde de temperatura exterioara. Presiunea dintr-o butelie nu depinde decat foarte putin de nivelul lichidului din butelie -practic atat timp cat exista si lichid presiunea este cvasi-constanta la conditii de temperatura constanta. Daca intr-o butelie care nu mai are presiune se aude inca lichid acela este apa sau benzina usoara.
Exista un grad de umplere maxim admis -in jur de 80% - se calculeaza functie de compozitie si temperatura de umplere. Daca ati incarcat butelia la statiile GPL auto -chestie dealtfel interzisa!- e bine sa dati drumul la ceva lichid din ea undeva departe de orice sursa de foc. Pericolul de umplere excesiva este generat de coeficientul mare de dilatare volumica a GPL-ului. Daca ai incarcat butelia iarna fara a avea un control al umplerii -care se face, asa cum zice Momaul -prin cantarire, risti ca, atunci cand temperatura creste dilatarea lichidului sa comprime gazul si sa ajuni sa ai, la limita, butelia 100% plina cu lichid. Marirea in continuare a temperaturii poate provoca ruperea buteliei datorita fortelor uriase generate de dilatarea lichidului.
Un litru de GPL eliberat in atmosfera genereaza cca 200 litri de gaz la temperatura ambianta. Amestecul de gaz petrolier cu aerul este exploziv in limite foarte mari asa ca ruperea unei butelii genereaza aproape sigur o explozie, uneori sursa de aprindere fiind chiar scanteile provocate de metalul buteliei.
Buteliile portabile se fabrica din otel carbon cu rezilienta la temperature scazute (-30 gdC) si cele de propan (rosii) rezista garantat la 25 bari. Cele de aragaz (Cf unui STAS vechi cam 85% Butani) sunt proiectate la 17-18 bari. Temperatura corespunzatoare presiunii de proiectare este in general de 50 gd C. Rezervoarele de GPL ale masinilor au supape de siguranta pe cand buteliile nu au -dar au supradimensionari mai generoase.
Deci nu incalziti buteliile cu flacara directa, evitati sa le umpleti mai mult de 80% si daca nu sunteti siguri de cat le-ati umplut mai bine evacuati o parte din lichid intr-un loc lipsit de surse de foc.

ionpescarul

Citat din: ionpescarul din Februarie 12, 2017, 12:29:51 PM
Mai e o solutie ,eu am aplicat-o in duba (Renault Trafic) cand ieseam toamna tarziu sau iarna la dunare, cred ca merge pe cabinatele mari .Am scos un geam de la usa care ramane fixa din spate si am croit dupa dimensiunea lui o tabla ,pe care am gaurit-o rotund la jumatate dupa dimensiunea unui burlan de horn.Am montat-o pe cheder apoi pe usa masini ,de unde scosesem geamul.Am folosit un godin facut dintr-o teava cu diametru de vreo 40 cm si lungime de aproape 1m .Pentru cine nu stie ,asta este o mica soba din fier (voi atasa si o poza )cu 2 coturi la 90 grade si 2 bucati de horn din tabla la 1 m /buc ,asta a fost soba .godinul meu cantarea cam 30-max 40 kg ,adunam lemne de pe marginea apei si seara cine era boier la caldura in masina ,cateva ierni am folosit improvizatia asta ,la o iesire a venit un viscol cu zapada si atunci si-a dovedit adevarata valoare . Iar sub soba am pus o tava din tabla ,pentru ca mai cadea jar.

https://www.olx.ro/oferta/vand-soba-din-teava-metalica-ID7QvI7.html#e68756a0dc

soba mea era in genul ,la asta ,dar pe jumatatea ei ,deci mult mai scurta.

La postarea asta ma cam luat valul ,solutia cu godinul pe lemne ,nu cred ca o va aplica vreun barcagiu de pe forumul asta ,dar ea este aplicata firesc si normal pe tot ce pluteste si este de o dimensiuune mare in delta (pontoane ,barje,dragline etc.)

ghrt

Am văzut multe bărci din UK cu sobă pe lemn, desigur finisată foarte frumos, alţi bani aceeaşi distracţie. Însă trebuie să ai un anumit spaţiu pe barcă, nu poţi într-o cabinată micuţă să arzi lemne, e o chestie de timp până te asfixiezi.