ABC- ul navigatiei cu panze.

Creat de gadiel, Noiembrie 22, 2011, 09:44:05 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Thor

Citat din: s/y Lindor din Aprilie 04, 2017, 05:15:37 PM
atentie, tanti are dreptate, trebuie facut un curs de reimprospatare, daca expira trebuie sa faci cursul din nou, ei facregulile tu joci cum zic ei, va recomand sa nu depasiti termenul de expirare, cu stima

Mulțumesc! Am găsit: ,,(3) Prelungirea valabilității certificatelor de operator în SMMS și SRCNI pentru o perioadă de încă 5 ani, se va face în baza adeverinței de absolvire a unui curs de reconfirmare, eliberată de o unitate de pregătire în conformitate cu prevederile art. 8."

gadiel

 Intrebare , la aceasta barca cum se calculeaza lungimea?  Ea are 7.80m dar in apa stau doar 6 m.

Vali

Conform ISO, lungimea ambarcatiunii monococa o reprezinta lungimea totala a corpului (hull length).

Aceasta include tot ce inseamna structura a corpului (etrava, etambou, parapeti, imbinare corp-punte etc), si exclude accesoriile care pot fi indepartate intr-o maniera non-disctructiva (bompres, balustrade, carme, motoare outboard, braul de acostare etc).

Rezulta ca lungimea la plutire nu are vreo legatura cu masurarea lungimii barcii, necesara pentru incadrarea la barca (non)inmatriculabila.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Citat din: Thor din Aprilie 04, 2017, 05:18:12 PM
Mulțumesc! Am găsit: ,,(3) Prelungirea valabilității certificatelor de operator în SMMS și SRCNI pentru o perioadă de încă 5 ani, se va face în baza adeverinței de absolvire a unui curs de reconfirmare, eliberată de o unitate de pregătire în conformitate cu prevederile art. 8."

Anul trecut iesam dinTomis se de 2 ori pe zi, anuntam politia de fontiera din P.Tomis ...si atat. Prin VHF port control nu-ti raspunde aproape niciodata. In schimb la Mangalia iese scandal mare daca nu te anunti prin VHF la orice intrare sau iesire,
cate bordeie atatea obicee.

Da, cursul GMDSS este valabil doar 5 ani. Trebuie refacut inainte de expirare. Eu am luat A-ul si am scapat de belele.

Salutari

ghrt

Dacă iei A-ul nu mai este nevoie să reînnoieşti GMDSS-ul?

s/y Lindor

 GMDSS - GOC se refera la telecomunicatii, VHF; USB; HF; si atesta calificarea posesorului de  a utiliza statiile radio de la bordul navei, A-ul sau B;C,D, dau dreptul posesorului sa conduca ambarcatiunea conform clasei respective,
daca la bord este o persoana care are CCAA clasa A;B;C; si alta persoana care are GOC, autoritatile nu pot sa spuna nimic, echipajul asigura toate cerintele de navigatie si radio, Pe navele comerciale regula este ca minimum doi ofiteri de punte sa aiba GMDSS- GOC.

gadiel

am priceput , multumesc pentru raspuns Vali.

gadiel

Iincerc sa gasesc o barca care sa imi placa si pe care sa o tin o vreme , se pare ca incepe sa se contureze un castigator , EDEL 4 , are cam tot ce imi place , este un sloop dragut derivor rabatabil ,  acum intrebarea este daca barca are 710 cm , depaseste 7m cu 10 cm , trebuie inmatriculata , stiu ,  teoretic cu siguranta dar daca ies cu barca neinmatriculata si ma opreste cineva , imi masoara barca sau cere ceva acte despre barca? Edel 730 are 30 cm peste limita sub care nu se inmatriculeaza.

ghrt

N-are rost să fii în ilegalitate. Dacă îţi iei cruiser o să vrei să te duci măcar la Balcic şi atunci o înmatriculezi oricum. Mai ales că în BE e simplu şi relativ ieftin.
Trebuie să ai la bord actele bărcii. În contract trebuie identificată, inclusiv cu tip şi LOA, de obicei există şi plăcuţă cu date despre barcă (HIN etc). Deci oricine poate verifica în câteva minute cât de lungă e.
În plus va trebui să faci declaraţii false la fiecare conversaţie cu căpitănia la ieşirea din port. Nu îi considera idioţi că nu sunt; verifică periodic ce bărci există în marine şi măcar din pasiune le caută pe net.
Iar dacă vrei cruiser sub 7 metri există din belşug.

În altă ordine de idei îţi sugerez două lucruri:
Primul ar fi să îţi iei o barcă cu "standing height" adică să ai înăuntru minim înălţimea ta plus 5-10 cm. La fel pt echipaj, dacă este posibil. Poţi găsi bărci de sub 7 metri cu 1.80m de exemplu.
Cel de al doilea, buda mi se pare mai importantă decât bucătăria, iar un WC marin te scuteşte de dereticat rezervorul toaletei.

Florio

Citat din: gadiel din Aprilie 17, 2017, 10:49:13 PM
Iincerc sa gasesc o barca care sa imi placa si pe care sa o tin o vreme , se pare ca incepe sa se contureze un castigator , EDEL 4 , are cam tot ce imi place , este un sloop dragut derivor rabatabil ,  acum intrebarea este daca barca are 710 cm , depaseste 7m cu 10 cm , trebuie inmatriculata , stiu ,  teoretic cu siguranta dar daca ies cu barca neinmatriculata si ma opreste cineva , imi masoara barca sau cere ceva acte despre barca? Edel 730 are 30 cm peste limita sub care nu se inmatriculeaza.

Nici nu incape discuție despre a depăși limita legală, incadrarea la infractiuni este prea serioasă, nu permite joaca la limită. Tot ce spune Ghrt este de luat în seamă, dacă dorești ca barca să fie ceva mai mult decât un weekender.
Dacă va fi doar o barcă de weekend, poate face rabat și la înălțimea cabinei și la toaleta porta potty. Din experientele mele, o toaletă portabilă ajunge două zile pentru trei persoane, fără probleme.
Mai important mi se pare să nu acorzi credit absolut broșurii "celui mai mare velier transportabil" (probabil la vremea lui), ci să îl probezi ca dimensiuni la fața locului, înainte de a te angaja cu un avans. Este evident în imaginile din broșură, că au desenat figurinele umane, pentru a deruta. Omul din salon e unul micuț, iar silueta din patul prova e ori un copil , ori un fetus :) .

gadiel

Multumesc , credem ca e mai putin restrictiv controlul ambarcatiunii si se accepta tacit 10 cm in plus dar cred ca aveti dreptate , cand esti in legalitate stai linistit si nu te stresezi de eventualele controale.

Vali

Uite ce spune legea vizavi de acei 10 cm in plus: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=48229

"Art. 28. - (1) ...punerea în exploatare sau navigaţie a unei nave neînregistrate se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani."
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Apropo dom'director, nu te mai crampona atata de lungimea de 7,10 sau 7,30. Daca te incadrezi cu lungimea sub 7,5 metri, poti inregistra cel mai avantajos barca in Belgia.

In plus, daca e vorba de Edel 4, nu uita ca exact dupa planul acestei barci a fost construit faimosul iaht Hai-Hui 2 al scriitorului Radu Theodoru, care ne-a incantat copilaria cu "Cartile Marii" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gadiel

         Multumesc , ideea e ca in vara merg in Europa si vreau sa ma intorc cu barca dupa masina , acum daca e sa ma limitez la sub 7 m si sa imi placa ceva, bine , daca tot  e sa inmatriculez o barca totusi as vrea o barca peste 8 m cu conditii bune de locuit ma imulte zile.
         Eu am 1.84 inaltime si cu siguranta as vrea o cabina mai inalta si treaba cu wc-ul este esentiala asa ca decizia finala o sa fie grea.
        La edel 4 acoperisul cabinei se ridica si poti sa stai in picioare lejer. treaba e si de buget , nu as vrea sa depasesc 4000euro, asa ca sunt oarecum limitat.
        Asta e un edel 6 care se incadreaza sub 7 m.


ghrt

Cruiser decent de 7 metri la 4000€ cu peridoc apt pt transport rutier prin toată Europa mi se pare f greu de găsit. Atenţie la peridoc să nu fie doar de marină (yard trailer), că nu e bun pt transport pe distanţe lungi şi cu viteză.
Dincolo de trick-ul cu acoperişul care se ridică, bărcile cu headroom de 2m şi sub 7 metri LOA arată f. urât. Le recunoşti după faptul că au un mare bulb pe post de cabină. De obicei urcă şi prost în vânt.