Punte pe un peridoc....vreau sa construiesc pentru un corsar 550 cabinata

Creat de Catalin, Ianuarie 15, 2020, 08:34:47 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Catalin

Salut,
Va rog sa ma ajutați cu un sfat pe achiziționarea unein punti pe care sa o folosesc în construcția unui peridoc ce o sa transporte un corsar 550 cabinata cu motor de 90 HP.

Mulțumesc anticipat.

corsarul

Salut !
Cred ca masa totala al ansamblului (barca,motor,peridoc), ar fi principalul criteriu de care trebuie sa tineti cont .
Nu ati specificat daca peridocul pe care urmeaza sa-l construiti, va fi folosit doar pentru lansarea barcii la apa sau urmeaza sa-l omolagati.
Eu daca as construii un altul acum, si l-as folosii doar pentru lansare la apa, as cumpara o punte rigida de la dezmembrari auto (un auto oarecare ... exemplu :punte Dacia papuc fara grup cardanic) ,este solida si se poate prinde relativ repede de cadrul peridocului ...ori daca vreau omologare as apela la firma Knott https://www.google.com/maps/place/KNOTT/@44.458543,26.1735583,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x40b1f96ad7619883:0xb9d7f007c4fdbab3!8m2!3d44.458543!4d26.175747
Acestia, i-ti pot construii si la dimensiuni mai atipice decat cele standard pe care de regula le comercializeaza .

Catalin

Salut,
Cred ca trebuie sa-l omologhez...cu toate ca distanta de la Garaj pana la dunare ar fi de maxim 8 km. Nu se stie ce politist zelos gasesc prin intersectii. Am dat de o punte de rulota, rulota ce avea masa de 850 kg...oare ar fi ceva de capul ei? M-am uitat si eu dupa punti rigide de oltcit...de dacia...dar au niste forme ciudate...sunt ieftine...dar inteleg ca nu ar omologa RAR-ul peridocul. Pentru punte trebuie sa am acte ceva..nu cred ca sunt vanzatori de SH-uri care-ti dau si hartii.

Catalin

teava dreptunghiulara zicata de 8/4 cam ce grosime sa fie?? ca vad de 1.5, 2, 3 mm

bbl81

ia punte knott, noua, si nu ai treaba. Eu am peridocul facut regie proprie, puntea de 750 kg era cam 100 eur, deci mai mare va fi cev amai scumpa. ai acte, ai garantie si siguranta.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

dany

Pt.protap 80x40x3   ,restul 60x 40x3,  punte knott,cupla knott

kama3

Teava n-are rost sa o iei zincata pentru ca o vei suda si exact pe suduri nu va avea protectie.
Iei teava normala, o sudezi si apoi ii faci o zincare l cald. La Tihi Braila era 500 de euro tona. Un sasiu de peridoc n-are mai mult de 150 de kile.

corsarul

Citat din: Catalin din Ianuarie 16, 2020, 09:09:50 AM

Cred ca trebuie sa-l omologhez...
Salut din nou !
Am la activ (construite) doua peridocuri, omologate, inscrise in circulatie etc.
Un sfat care as putea sa vi-l dau ar fi  : cumparati unul de nou si cu asta basta !
O sa vedeti, si mai ales o sa "simtiti" la buzunar ca nu va fi o mare economie la bani...sa nu mai vorbesc de munca depusa ...proiectul necesar omologarii si omologarea in sine, alti bani...du-te la RAR...nervi ... >:(


Dbr

Citat din: corsarul din Ianuarie 17, 2020, 06:37:48 AM
Salut din nou !
Am la activ (construite) doua peridocuri, omologate, inscrise in circulatie etc.
Un sfat care as putea sa vi-l dau ar fi  : cumparati unul de nou si cu asta basta !
O sa vedeti, si mai ales o sa "simtiti" la buzunar ca nu va fi o mare economie la bani...sa nu mai vorbesc de munca depusa ...proiectul necesar omologarii si omologarea in sine, alti bani...du-te la RAR...nervi ... >:(
Exact asa este. Si eu am construit niste remorci si peridocuri si tot la fel a fost. Bataie de cap, si in final dupa ce tragi linia rosie iti dai seama ca nu e rentabil.

Intersect

Salut Cătălin, mie mi-a făcut un nene din Galați un peridoc.  Ma ajuns in jur de 4500 de lei. Cartea tehnică vreo 1200 de lei.
Am pus punte knott de 1300 fără frânare (imi pare rău trebuia sa iau cu frânare dar nu mai aveam bani) roata manevră knott pentru 1000 kg ,vinci knott la fel supradimensionat.  Role pe mijloc si sanii in borduri.  As fi facut cu role dar mai trebuia sa adaug aproximativ 1000 de lei . Zincat la Brăila 1.5 euro pe kg,peridocul nu trebuie sa fie vopsit. Iti las numerele de telefon daca te interesează pe tine sau pe altcineva.
Vasile Taflan  0769641136.
Tihi Brăila zincare 0732520337.
Dacă ai nevoie de alte detalii sună-mă.
Born to fish,forced to work!!!

Catalin

Hmmm.....posibil sa aveti dreptate...de rar ma temeam ca ar fi dificil. Restul ar fi chiar o placere ...de construit ma refer. Totusi am un avantaj ...il pot construi  la firma unui prieten si as putea elimina costurile manoperei. Un peridoc care sa fie in gama de 1000 - 1300 kg costa peste 5000 lei. Daca reusesc sa-l scot la 3000 - 3500 lei tot este ceva.

Catalin

Mersi intersectule...bune informatiile pt toata lumea. Treaba cu zincatul este super tare . Odata facuta treaba practic il ai o viata....daca nu traiesti prea mult. Dar trage o linie pt toate cheltuielile facute si spunene cat ar fi total ce ai construit.

Intersect

Citat din: Catalin din Ianuarie 17, 2020, 08:54:46 AM
Mersi intersectule...bune informatiile pt toata lumea. Treaba cu zincatul este super tare . Odata facuta treaba practic il ai o viata....daca nu traiesti prea mult. Dar trage o linie pt toate cheltuielile facute si spunene cat ar fi total ce ai construit.
Pai asta depinde de tine,te poate ajunge si 3000 de lei ai 10000 de lei,depinde cum vrei sa il faci. Eu l-am vrut mai solid pentru ca am patit niste chestii nasole cu vechiul peridoc.
Uite preturi aici  : https://www.knott.ro/cu-frana/49-vgb18-mv.html
https://www.knott.ro/o60/145-roata-de-manevra-tk60-23065-cu-cauciuc.html
https://www.knott.ro/coliere/153-colier-din-otel-ambutisat-lbg48talpa-turnata-si-balama.html
https://www.knott.ro/cuple/186-k14-1400-kg-rotund.html
https://www.knott.ro/home/114-aripi-mono-patrate.html
https://www.knott.ro/roti-complete/95-roata-completa-16.html
https://www.knott.ro/manuale/362-troliu.html
https://www.knott.ro/anti-alunecare/227-opritor.html
https://www.knott.ro/role-standard/231-cilindru-de-cauciuc.html
La banii astia se mai adauga luminile care ajung undeva la 200 de lei pe led si cu magnet.
Teava nu mai stiu cat a costat nici dimensiunile dar cred ca are grosimea de 5 mm,am decis sa ii fac acte pentru 750 de kg din cauza costului mai redus,la 1350 intram la alte cheltuieli.
Daca il faci ca sa il tii fa-l in regie proprie daca nu i-ati de la cei care fac in regim de firma sau la mana a doua.
Rolele pentru ghidaj,opritor,vinciul si rotile le-am luat din alta parte.Yacht Tng,Olx... Puntea fara frana ceea ce imi para rau .
Saniile sunt facute din lemn de fag imbracat in mocheta si bagate intr-o teava patrata ca sa nu existe riscul ca sa se rupa (cum am patit in trecut)

P.S: In alta ordine de idei,Corsaru are 500 de kg fara motor,acum mai adaugi toate accesoriile pe care le montezi,rezervor si un motor de sa spunem 115 c.p minim.
Deja sari de 800 de kg,gandeste-te destul de serios ce peridoc iti trebuie.
Born to fish,forced to work!!!

kama3

Diferenta de pret nu e semnificativa. Poate fi un avantaj ca poti lungi constructia pe mai multe luni si sa iei piesele perand dupa cum ai bani disponibili.
Dar, avantajele majore la un peridoc facut in regie proprie e ca il poti face adaptat barcii pe care o ai  si il poti face mai zdravand decat unul ieftin de serie.
Un peridoc nou de 4000 de lei exact de 4000 de lei va tine. In general tot ce se face in regim comercial se face la mininul necesar de materiale cat sa tina si sa ia omologarea.
Iar la peridoc nu e ca la o simpla remorca care trebuie sa tina greutate, ii pui arcuri zdravene si gata.
Peridocul e o remorca mai speciala si mult mai solicitata asftfel incat trebuie gandita mai bine.
Cand cari o laguna cu motor de 20 de cai orice peridoc tine, dar cand vorbesti de multe sute de kilograme intinse pe mai multi metri (800 de kg intinse pe 6 metri in cazul Corsarului) se schimba treaba. Acolo trebuie calcule mult mai complexe si materiale mult mai zdravene. Daca e gandit prost in cel mai bun caz se va indoi, iar in cel mai rau caz poate chiar ceda.
Drumurile nu sunt totdeauna netede, iar un peridoc simte mult mai tare denivelarile decat o remorca scurta.
Sfatul meu e daca il faci in regie proprie sa nu te gandesti ca faci economie ci sa te gandesti ca il poti face mai rezistent decat unul de serie. Nu lua materialele la limita greutatii. Daca vrei sa cari 800 de kile, fa-l sa tina la 1300, chiar daca tu il omologhezi la 800 si cari doar 800.
Iar daca iei unul nou mare atentie la ce iei. Nu te incanta sa iei unul ieftin, cauta un model deja verificat de alti utilizatori.
De RAR nu e cazul sa-ti faci probleme atata timp cat faci lucrarea cu simt de raspundere.

Intersect

Citat din: kama3 din Ianuarie 17, 2020, 03:40:19 PM
Diferenta de pret nu e semnificativa. Poate fi un avantaj ca poti lungi constructia pe mai multe luni si sa iei piesele perand dupa cum ai bani disponibili.
Dar, avantajele majore la un peridoc facut in regie proprie e ca il poti face adaptat barcii pe care o ai  si il poti face mai zdravand decat unul ieftin de serie.
Un peridoc nou de 4000 de lei exact de 4000 de lei va tine. In general tot ce se face in regim comercial se face la mininul necesar de materiale cat sa tina si sa ia omologarea.
Iar la peridoc nu e ca la o simpla remorca care trebuie sa tina greutate, ii pui arcuri zdravene si gata.
Peridocul e o remorca mai speciala si mult mai solicitata asftfel incat trebuie gandita mai bine.
Cand cari o laguna cu motor de 20 de cai orice peridoc tine, dar cand vorbesti de multe sute de kilograme intinse pe mai multi metri (800 de kg intinse pe 6 metri in cazul Corsarului) se schimba treaba. Acolo trebuie calcule mult mai complexe si materiale mult mai zdravene. Daca e gandit prost in cel mai bun caz se va indoi, iar in cel mai rau caz poate chiar ceda.
Drumurile nu sunt totdeauna netede, iar un peridoc simte mult mai tare denivelarile decat o remorca scurta.
Sfatul meu e daca il faci in regie proprie sa nu te gandesti ca faci economie ci sa te gandesti ca il poti face mai rezistent decat unul de serie. Nu lua materialele la limita greutatii. Daca vrei sa cari 800 de kile, fa-l sa tina la 1300, chiar daca tu il omologhezi la 800 si cari doar 800.
Iar daca iei unul nou mare atentie la ce iei. Nu te incanta sa iei unul ieftin, cauta un model deja verificat de alti utilizatori.
De RAR nu e cazul sa-ti faci probleme atata timp cat faci lucrarea cu simt de raspundere.
Exact așa am gândit si eu. Singurul lucru cum am mai spus il regret este că nu am pus si frânare.
Born to fish,forced to work!!!