Suzuki versus Suzuki

Creat de Catalin, Februarie 20, 2020, 12:26:44 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Catalin

Salut,
O noua provocare...ce parere aveti despre suzuki de 80 versus suzuki 90/100. Sunt practic aceleasi motoare? Ori sunt diferite...ori doar calculatoarele le fac diferite? Ce parere aveti despre un 80 caruia i se monteaza un calculator de 100?

Zi frumoasa sa aveti!

Florio

Citat din: Catalin din Februarie 20, 2020, 12:26:44 PM
Salut,
O noua provocare...ce parere aveti despre suzuki de 80 versus suzuki 90/100. Sunt practic aceleasi motoare? Ori sunt diferite...ori doar calculatoarele le fac diferite? Ce parere aveti despre un 80 caruia i se monteaza un calculator de 100?

Zi frumoasa sa aveti!

Cătălin, era un film de succes , Kramer vs. Kramer :) .
Fiind motoare de generație nouă, nu cred că avem suficientă experiență pentru a decide din practică, diferențele tehnice. Eu am căutat pe net și nu am găsit o referință directă către acest gen de comparație.
Bazat doar pe bunul simț, cred că o diferență de 20 cp între motorul de 80 și cel de 100, nu ar fi sustenabilă doar din computeristică. E destul de clar că dincolo de reglarea arderii, partea hardware de transmisie trebuie să suporte diferența.
Ori aceasta e cam mare pentru ca:
1) să vândă un motor de 80 cu angrenaje supradimensionate (nu e economic)
2) să vândă un motor de 100 cu angrenaje subdimensionate (nu e sustenabil)

Ar putea fi o cale de mijloc, aceea de a fi gândit un motor de 90 cp, care să aibă cele două variante, una sub-alimentată și una supra-alimentată.
Am pus și eu o opinie de velist (care nu are ce căuta într-o discuție de motoriști), fiindcă nu mi s-a deschis pagina manualelor de service ale motoarelor, pentru a face clar o comparație :D

Dar poate sunteți voi, mai norocoși. Uitați link-ul: http://rdms.bibliotecadonbosco.it/df-90-suzuki.html

Manualul pentru 90 cp este aici: https://gist.github.com/anonymous/965cec28ebb8ac21290681de46576bb7

kama3

Comparand specificatiile celor 3 puteri respectiv 80 90 si 100:
80 cp are alezaj x cursa 75mmx85mm, si o capacitate de 1502 cm3
90 cp are alezaj x cursa 75mm x 85 mm si o capacitate de 1502 cm3
100 cp are alezaj x cursa 86mm x 88 mm si o capacitate de 2044 cm3

Si cel de 70 de cai ale aceiasi cursa x alezaj si capacitate ca cele de 89/90

Deci cei 10 cai diferenta intre 80 si 90 sunt obtinuti din altceva decat capacitate.

Mai departe, pentru 100 de cai s-a marit capacitatea cu aproape un sfert - de la 1502cm3 la 2044cm3.

De asemenea, si motoarele de 115 si 140 cp au aceiasi alezaj x cursa si capacitate cu cel de 100.

Deci pentru puteri intre 70 si 90cp avem aceiasi capacitate si cursa/alezaj.
La fel si grupa 100 -140 cp.

Deci aceiasi capacitate permite obtinerea de puteri diferite. cum? Ori folosesc capacitate ce permite maximul de putere si pentru puteri inferioare il limiteaza - cel mai probabil.
Mai neproductiv ar fi ca ca foloseasca cursa x alezajul si capacitatea minima si apoi sa il supraalimenteze.

Diferente de putere se mai pot obtine din injectoare, din axa cu came, din pompa de benzina, dar mai putin se intampla asta la motoare comerciale.

Si e mult mai economic sa folosesti cat mai multe piese identice pentru puteri diferite decat sa te apuci sa pui pe fiecare putere piese diferite.
Asta e motivul pentru care se grupeaza puterile la aceiasi capacitate. Piese identice iar modificarea de putere din ce e mai ieftin, in speta din harta.

Catalin

Vad diferite oferte in care se precizeaza ca motorul este de 150...de exemplu si ca ar avea calculator de 170...Cu siguranta a facut aceasta miscare pt mai multi "muschi" pe apa.
Apoi sunt diferente destul de mari la pret intre motoarele de 80 , 90 si 100.

kama3

Puterea reala se verifica pe dyno tester nu se merge pe incredere.
Sunt unii care cred ca din chip tuning se scot enspe cai, mai pun o toba si un filtru sport si gata tuningul.
In mod normal si credibil, dintr-un chip tuniing se obtine maxim 10% din puterea initiala, in plus. Restul e marketing.
80 cu 90 e din aceiasi clasa. 100 e clasa urmatoare de capacitate