Navigatie vele in Romania

Creat de tibiti, Aprilie 23, 2011, 10:46:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cat timp esti dispus sa aloci navigatiei cu vele intr-un an calendaristic?

o luna
o saptamana
doua saptamani
doua sau mai multe luni
nu sunt dispus sa aloc timp pentru asa ceva

Vali

Citat din: Florio din Iulie 24, 2012, 05:59:47 PM
Stie cineva cum pot obtine acordul ARBDD pentru barca si echipaj, fara sa merg la Tulcea ? O fi o metoda de plata on line ? O fi un centru deschis in Sf. Gheorghe ?
O da Dumnezeu sa fim legali fara mari eforturi, ca ne dorim asta !?

E foarte simplu, scrie in pps-ul care se downloadeaza de pe site-ul ARBDD, la acest link :
http://www.ddbra.ro/media/file/Prezentare_conditii_intrare_RBDD_iunie_2012.pps
Am facut si un print-screen cu pagina care ne intereseaza:
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Iulie 24, 2012, 07:05:55 PM
Citat din: Florio din Iulie 24, 2012, 05:59:47 PM
Stie cineva cum pot obtine acordul ARBDD pentru barca si echipaj, fara sa merg la Tulcea ? O fi o metoda de plata on line ? O fi un centru deschis in Sf. Gheorghe ?
O da Dumnezeu sa fim legali fara mari eforturi, ca ne dorim asta !?

E foarte simplu, scrie in pps-ul care se downloadeaza de pe site-ul ARBDD, la acest link :
http://www.ddbra.ro/media/file/Prezentare_conditii_intrare_RBDD_iunie_2012.pps
Am facut si un print-screen cu pagina care ne intereseaza:

Multumesc, Vali, ma apuc de citit pe site-ul ARBDD, sa vad ce specifica pentru ambarcatiuni .

byteworks

Asa-i, dau si eu link catre site-ul lor, de fapt cred ca mai discutasem undeva asta. Poate un telefon la ei pentru confirmarea contului ar fi mai sigur.

PB

Florio, daca imi aduc aminte bine primul canal de lucru la Agigea este 75, dar pot fi chemati in 16 si indica ei canalul de lucru.In navigatie, de-a lungul Canalului sunt semne de nevigatie care indica schimbarea canalului de supraveghere.Am vazut astfel de semnale si pe Sf.Gheorghe - ch 16.Un lucru bun.

Tocmai am vazut pe Facebook velierul pe care la achizitionat Florin Nicanor Stoica.Sa fie intr-un ceas bun si sa-i aduca satisfactiile asteptate.

Evident fiecare isi alege barca in functie de posibilitatile materiale si scopul pentru care o ia.Barca ta este ideala pentru ape interioare si costiere pe vreme buna, din toate punctele de vedere.Cand este vorba de timp rau pe mare nu stiu pentru ca nu am date despre stabilitatea sa, dar din cate am vazut in fotografii folosesti derivoare mobile nelestate ceea ce o face vulnerabila la vreme rea.Dar mobilitatea, pescajul mic, motorizarea si velele, pe langa confortul interior o fac ideala pentru cineva care nu-si permite sa vagabondeze pe apa,

Ambrcatiunea pe care tocmai am vazut-o este cu chila lunga, oceanica care din teorie o face mai putin manevrabila, dar ideala pentru drumuri lungi.

Florio

#94
Citat din: PB din Iulie 24, 2012, 08:45:25 PM
Florio, daca imi aduc aminte bine primul canal de lucru la Agigea este 75, dar pot fi chemati in 16 si indica ei canalul de lucru.In navigatie, de-a lungul Canalului sunt semne de nevigatie care indica schimbarea canalului de supraveghere.Am vazut astfel de semnale si pe Sf.Gheorghe - ch 16.Un lucru bun.

Tocmai am vazut pe Facebook velierul pe care la achizitionat Florin Nicanor Stoica.Sa fie intr-un ceas bun si sa-i aduca satisfactiile asteptate.

Evident fiecare isi alege barca in functie de posibilitatile materiale si scopul pentru care o ia.Barca ta este ideala pentru ape interioare si costiere pe vreme buna, din toate punctele de vedere.Cand este vorba de timp rau pe mare nu stiu pentru ca nu am date despre stabilitatea sa, dar din cate am vazut in fotografii folosesti derivoare mobile nelestate ceea ce o face vulnerabila la vreme rea.Dar mobilitatea, pescajul mic, motorizarea si velele, pe langa confortul interior o fac ideala pentru cineva care nu-si permite sa vagabondeze pe apa,

Ambrcatiunea pe care tocmai am vazut-o este cu chila lunga, oceanica care din teorie o face mai putin manevrabila, dar ideala pentru drumuri lungi.

Desigur.
Barca lui Florin Nicanor este un cruiser oceanic cu chila lunga, o barca excelenta pentru traversade. I-am urat si eu sa-i traiasca si sa-i pluteasca. O barca te poarta catre visele tale, mai bine decat orice alte valori.

Am cochetat in acesti ani cu cumpararea unui velier de 32-38 picioare. Am gasit oferte excelente, barci pe care le puteam cumpara imediat.
N-am gasit insa motivatia logica si am renuntat. Tot mai caut, din placerea de a vedea veliere :) .
Decizia mea de acum 6 ani, a fost insa cea mai echilibrata, fiindca barca de care am nevoie pentru tara mea si echipajul meu ( familia mea :) ) este acest velier de 8m cu pescaj redus si derivor mobil, cu care pot intra in delta sau pe Dunare, cu care pot strabate coasta Marii Negre. El imi ofera niste calatorii minunate, vacante si aventuri de neuitat; pretul de mentenanta este neglijabil, transportul este de fapt gratuit, lansarea la apa , la fel.  Traversadele si calatoriile lungi le fac in niste ape frumoase, cu insule si golfuri , in alte zone decat Marea Neagra.
Pentru asta e mult mai facil si  ieftin sa inchiriez cu prietenii un velier de 50 picioare, de 3 ori pe an, cate o saptamana, in Grecia/Croatia/Sicilia,  decat sa intretin o barca de 32-38 picioare un an intreg, sa ii innoiesc velele, aparatura, sa platesc cheiajul si mentenanta, iar in vacantele de cate o saptamana maximum, sa plec din Marea Neagra pana ...unde ma lasa timpul sa ajung .
Se stie, nu exista o barca perfecta pentru orice situatie, ci doar barca perfecta pentru proprietarul ei :) .


P.S.
  Ca idee totusi, anul trecut am strabatut litoralul intre Periboina si Tomis, intr-o furtuna cu valuri de 5-6m si vant de 100 km/h . Barca a fost foarte stabila, nu am simtit nici un moment ca ar putea fi depasita de situatie, desi clasa pentru care a fost omologata este C - costiera . Nu este nici pe departe singurul front de furtuna pe care l-am prins pe barca, pentru ca iubim apa si petrecem aproape tot timpul liber, on board . Desigur, astea sunt situatii accidentale, noi facem mici croaziere de placere, nu avem de gand sa testam limitele noastre si ale ambarcatiunii.

PB

Florio, nu numai ca inteleg ratiunea alegerii ambarcatiunii tale, dar gandesc la fel si poate fi confirmat si de co-propietarul la barca pe care o avem.Timp de 42 de ani, cu o singura exceptie cand am stat in portul Tomis 2 saptamani cu familia, venita cu trenul, am lucrat numai cu barbati.Inainte de a cumpara barca i-am precizat lui Puiu ca o luam numai pentru calatorii cu familia si ca eu nu voi naviga cu el.Un motiv suplimentar era ca echipajele de 2 sunt cele mai dificile si m-am certat cu un foarte bun prieten si am intrerupt o excursie in Razelm pentru ca din neatentie cand rupeam stuful pentru foc, vantul a luat aschii si le-a bagat in mancare.Este cert ca nu avem educatia si taria lui Nansen care a iernat in Arctica 6 luni cu un coechipier, intr-un adapost precar, fara sa se spele si sa-si schimbe hainele.Din pacate chestiunea cu familia la bord este foarte delicata la noi, tot din cauza educatiei deficitare.Foarte putine sotii accepta, chiar si pentru o saptamana sa inlocuiasca dusul cu spalatul cu apa de Dunare sau mare si mai greu sa accepte galetusa in locul scaunului de toaleta confortabil.Multe nu stiu sa inoate sau au un rau de mare incurabil si in aceste cazuri este clar ca nu trebuie insistat.Din fericire nu sunt in aceasta situatie, dar cunosc cateva cazuri in care sotii sunt in mod cert pasionati de barci, dar sotiile lor sunt total impotriva.Am apreciat in mod deosebit si m-am bucurat ca situatia se schimba in generatia noua de "barcagii" cand am vazut relatarea calatoriei pe care ai facut-o cu familia vara trecuta si inteleg ca vei repeta experienta in aceasta vara..Este un exemplu minunat ca "este posibil".

Florio

Citat din: PB din Iulie 25, 2012, 07:11:54 PM
Florio, nu numai ca inteleg ratiunea alegerii ambarcatiunii tale, dar gandesc la fel si poate fi confirmat si de co-propietarul la barca pe care o avem.Timp de 42 de ani, cu o singura exceptie cand am stat in portul Tomis 2 saptamani cu familia, venita cu trenul, am lucrat numai cu barbati.Inainte de a cumpara barca i-am precizat lui Puiu ca o luam numai pentru calatorii cu familia si ca eu nu voi naviga cu el.Un motiv suplimentar era ca echipajele de 2 sunt cele mai dificile si m-am certat cu un foarte bun prieten si am intrerupt o excursie in Razelm pentru ca din neatentie cand rupeam stuful pentru foc, vantul a luat aschii si le-a bagat in mancare.Este cert ca nu avem educatia si taria lui Nansen care a iernat in Arctica 6 luni cu un coechipier, intr-un adapost precar, fara sa se spele si sa-si schimbe hainele.Din pacate chestiunea cu familia la bord este foarte delicata la noi, tot din cauza educatiei deficitare.Foarte putine sotii accepta, chiar si pentru o saptamana sa inlocuiasca dusul cu spalatul cu apa de Dunare sau mare si mai greu sa accepte galetusa in locul scaunului de toaleta confortabil.Multe nu stiu sa inoate sau au un rau de mare incurabil si in aceste cazuri este clar ca nu trebuie insistat.Din fericire nu sunt in aceasta situatie, dar cunosc cateva cazuri in care sotii sunt in mod cert pasionati de barci, dar sotiile lor sunt total impotriva.Am apreciat in mod deosebit si m-am bucurat ca situatia se schimba in generatia noua de "barcagii" cand am vazut relatarea calatoriei pe care ai facut-o cu familia vara trecuta si inteleg ca vei repeta experienta in aceasta vara..Este un exemplu minunat ca "este posibil".

Frumos si real post.
Asemenea lucruri mi-a spus si Capitanul Ada Kaleh :) .
Si mi-a adus aminte sa pretuiesc mai mult familia, care imi impartaseste si adesea tolereaza pasiunile prea arzatoare :) .

Despre dificultatea calatoriilor lungi in 2 sau 3 coechipieri, m-a pus in tema anul trecut septuagenarul navigator in jurul lumii, Jack Van Omen . Care mi-a explicat de ce exista navigatie solitara si de ce Fleet Wood, nava lui , il are pe el insusi ca echipaj si capitan, in aceeasi persoana .
Tanarul navigator varstnic, se simtea extraordinar, singur la bord. Chiar si lungile discutii pe care le-am avut in tovarasia unei licori rubinii, au fost la ponton, langa incercata lui barca. :)

byteworks


razvan

#98
Totusi sa revenim la prima postare!! Pentru zona noastra consider ca mai mult de 7 m la un velier si un echipaj de 4 (maxim) e suficient. Si intrebarea cea mai importanta pentru mine este: CE SE MERITA MAI MULT ?? LA UN PRET MODIC (fara dizertatii prea multe pe "modic") UN VELIER DE 7 m HOMEMADE ORI UN SH ?? Desigur adaptat la conditiile paralelei 45(derivor rabatabil pentru Delta Dunarii, plutit costier pentru Marea Neagra).

Vali

Salut Razvan, si eu sunt de aceeasi parere, pentru zona noastra si destinatiile descrise de tine, lungimea in jur de 7 metri e cea mai buna. Avem 2 exemple de barci self-built din care ne putem inspira - Natali a lui Nicu 7 metri si Hoinarul (Cabernet 7,40), plus 2 exemple de barci sh - barca de mai sus (Dufour 22) a lui Paul Butusina si Nemo (Macgregor 26 X) a lui Florio.

Sa le luam pe rand:

- Natali 700 - facuta in sistem "plank on frame", adica bordaj clasic din sipci pe coaste de placaj. Dimensiuni 7x2,5 metri, deplasament 1800 kg, lest aprox 300 kg, pescaj mic, clasa de navigatie C (maritim costier pana la 6 mile). Lungime mare la plutire, deci viteza buna, standing headroom obtinut prin constructia unei cabine inaltate (pilot house), cheltuiala nu o stiu, dar am inteles ca a fost totusi rezonabila.

- Hoinar - Cabernet 7,40, plan Philippe Harle 1976, lansat la apa in 1990, are cateva croaziere lungi la activ. Datele tehnice sunt aici: http://www.ensemble-fr.com/~cabernet/cabframe.html . E o barca mai marina decat Natali, la nevoie poate face si ture lungi spre Grecia sau mai departe. La vremea constructiei a costat destul de mult, fiind facuta pe vremea comunismului, cand nu gaseai ce-ti trebuia decat pe sub mana, la preturi astronomice (azi e mult mai accesibil de construit asa ceva).

Despre celelalte 2 barci s-a scris si mai sus, si pe alte topicuri. Dufour-ul nu a fost foarte scump, insa are pescajul mare, nepotrivit pentru Delta. Nemo e mai moderna si mai confortabila, dar pretul nu a fost deloc modic. Mai e o barca de 6,8 metri la Galati, cu derivor rabatabil (briceag), care a costat vreo 5000 eu, plus drumul pana in Ro, plus punerea la punct. E o varianta foarte potrivita pentru cerintele formulate, si proprietarii sunt toata vara cu ea pe Dunare, si cateodata si pe mare.

O parere personala: cine are veleitati si placere in a construi o barca proprie are avantajul ca poate obtine ceva perfect adaptat cerintelor proprii, adica o barca noua, moderna, customizata dupa preferinte, avantajul fiind ca se cheltuie gradat, nu cu "banul gramada". Varianta asta ar fi oricand alegerea mea.

Cine se grabeste sau n-are atractie spre constructie isi poate cauta o barca sh, insa cele la pret modic sunt de obicei cu design depasit, spatiu interior mic, si oricum intervin cheltuielile de adus in tara si pregatire (de multe ori renovare) a barcii. Cred ca se merita doar daca intr-adevar e vorba de un chilipir, care sa poata fi pus la punct printr-o anume cantitate de munca si cheltuiala ulterioara.

Oricum, in ambele variante e valabil renumitul proverb: "There's no free lunch" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99


Florio

Mie mi-ar placea sa vad mai multe veliere construite in regie proprie, mai ales ca dimensiunea de 7m nu ridica multe probleme.
  Barcile deja construite de care am eu cunostinta, facute de Vali sau Home Made , trec insa printr-un impas imediat dupa realizarea propriu-zisa . Raman fara arborada o lunga perioada, iar eu raman fara bucuria de a felicita armatorul (caci pe costructor il felicit din prima :) )
In schimb il vad pe Haralamb, Orafaz si pe altii care si-au adus vioaiele "batranele", cum zboara pe valuri cu velele-n vant .

P.S.
Vali are dreptate inca o data. Cum te apropii de anii de fabricatie 1995-2000, preturile barcilor cresc vertiginos.

Mihaif99

#102
De aceea Chebacco e misto, pentru ca este un cat-boat si nu prezinta probleme deosebite de constructie a arboradei
Modelul cu pilot house at fi super pentru delta

Florio

De acord, sunt niste barci foarte faine si stabile pe directie. Am urcat acum 2-3 luni pe o asemenea barca, iesind pe Golovita, cu ocazia adunarii pentru Raid.
Artimonul si arborele principal imparteau atat de bine velatura incat barca nu banda exagerat nici in vantul puternic de atunci, iar stabilitatea pe directie era remarcabila.

razvan

#104
Mie mi-ar place sa vad barci de toate neamurile si pe Dunare si pe mare, peste tot in tara asta. Cu cat ar fii mai multi posesori cu atat nu ar mai putea ei sa bage legi tampite si exclusiviste. Ca un exemplu : in romania pana in decembrie 2001 nu aveai voie sa posezi un arc  cu sageti fara permis de la militia romana. Suntem singura tara din Europa in care pescuitul cu o arbaleta subacvatica e permis tot cu permise de la militia romana tinand cont ca e mult mai ecologist decat oricare dintre metodele de pescuit mai aleas fata de electricienii atat de protejati pe dunare.  Momentan inca fac ce vor dar parerea mea ca nu mai dureaza mult. Deja scarba fata de clasa politica a ajuns la cote alarmante. Prostia se plateste si parca vad ca un  mincinos si un puscarias ca DD profita de situatie si ajunge pe unde nu trebuie.  Scuze ca am ajuns la un subiect imbecil ca politica