Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40

Creat de yakari, Iunie 09, 2020, 11:56:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bobinuta

Citat din: stefand600 din August 19, 2020, 10:13:11 AM
Salut, oare de ce nu incearca nimeni Tohatsu 50 TLDI. Este motor in 2T cu injectie directa in cilindru la fel ca Evinrude E-TEC.
Salve,
Nu stiu care ar fi criteriile celorlalti, dar eu m-am uitat la preturi, macar asa, in diagonala.
Preturile de mai jos sunt in EUR fara TVA.
La Evinrude sunt luate din PDF-ul actualizat in 2018, iar la Tohatsu vad ca lista e din...2011 8)
Habar n-am daca sunt modificari substantiale in momentul de fata, n-am sunat direct.

EVINRUDE E-TEC E50 DPGL                   4608 EUR
TOHATSU TLDI MD40B2 EPTOL (53CP)    5432 EUR
[diferenta = 824 EUR]

EVINRUDE E-TEC E40 DPGL                    3943 EUR
TOHATSU TLDI MD30B EPTOS (40CP)      5432 EUR
[diferenta = 1489 EUR]

Surse:
- EVINRUDE
- TOHATSU

Chiar m-ar interesa daca ai niste preturi actualizate, cel putin pentru comparatie si apoi mai vedem...
Intr-adevar, nu am evaluat avantajele pe care le-ai mentionat, prin prisma diferentelor de pret:  3 cilindri in loc de 2, zgomot si masa mai mici.
Despre consum, ai ceva comparatii ? Ar exista alte avantaje in cazul TLDI, care sa justifice diferentele de preturi fata de E-TEC ?

Cu bine,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

stefand600

Avand in vedere ca este cu injectie directa, consumul ar trebui sa fie la fel ca la un motor in 4T. Ba chiar mai mic avand in vedere ca Tohatsu are 697 CC iar o Honda de 50 HP are 808 CC sau chiar 998 CC la anumite generatii. La un motor 2T clasic, consumul este mai mare deoarece in timpul baleiajului intre admisie si evacuare se pierde o anumita cantitate de amestec aer/benzina gata format. La injectie directa in timpul baleiajului se pierde doar aer fara benzina. Importator nu avem in RO dar este importator la Varna. Am intrebat de preturi acum 2 zile dar nu au raspuns inca.
Stefan D

cristizz

Ca o completare (teoretica), as zice ca la aceeasi cilindree si sa presupunem aceeasi cursa a pistonului, un motor in 4 timpi are o admisie de combustibil la fiecare 2 rotatii complete a arborelui cotit pe cand un motor in 2 timpi are cate o admisie de combustibil la fiecare 1 rotatie a arborelui cotit.
Deci la 1000 de rotatii, un 4T trage 500 de admisii iar un 2T trage 1000. De aici eu concluzionez ca, teoretic,  la aceeasi cilindree si la acelasi regim de turatie, un motor in 4T consuma mai putin decat unul in 2T.


AdrianZUZ

TLDI 50cp vs. Tohatsu EFI 50cp  consuma fix la fel pe barci aprox similare.
TLDI un pic mai zgomotos, la EFI, transmisia are o demultiplicare mai buna care ii permite sa tina pasul in accelaratie cu TLDI.
Dezavantaj maxim tohatsu - stoc piese si service ioc.

dar onda'i onda si cu elice de mare viteza, rupe ;D.

stefand600

Citat din: cristizz din August 21, 2020, 08:24:45 AM
Ca o completare (teoretica), as zice ca la aceeasi cilindree si sa presupunem aceeasi cursa a pistonului, un motor in 4 timpi are o admisie de combustibil la fiecare 2 rotatii complete a arborelui cotit pe cand un motor in 2 timpi are cate o admisie de combustibil la fiecare 1 rotatie a arborelui cotit.
Deci la 1000 de rotatii, un 4T trage 500 de admisii iar un 2T trage 1000. De aici eu concluzionez ca, teoretic,  la aceeasi cilindree si la acelasi regim de turatie, un motor in 4T consuma mai putin decat unul in 2T.
CristiZZ, daca vorbim de teorie, atunci un motor 2T, la aceiasi capacitate cilindrica cu un 4T, are putere dubla. In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Pot sa-ti argumentez stiintific deoarece sunt inginer auto. Daca te uiti la toate motoarele in 4T cu capacitati cilindrice intre 500-700 CC au pana in 30 HP pentru turatii maxime si compresii in plaje normale.
Stefan D

diles

Ca o completare (teoretica), as zice ca la aceeasi cilindree si sa presupunem aceeasi cursa a pistonului, un motor in 4 timpi are o admisie de combustibil la fiecare 2 rotatii complete a arborelui cotit pe cand un motor in 2 timpi are cate o admisie de combustibil la fiecare 1 rotatie a arborelui cotit.
Deci la 1000 de rotatii, un 4T trage 500 de admisii iar un 2T trage 1000. De aici eu concluzionez ca, teoretic,  la aceeasi cilindree si la acelasi regim de turatie, un motor in 4T consuma mai putin decat unul in 2t

motoarele in 2t au randament mai scazut,maxim 2/3 din cursa pistonului produce lucru mecanic restul e folosita pentru a produce schimbul de gaze in cilindru,odata ce pistonul a ajuns la fereastra de evacuare sa dus compresia.cel mai des doar jumate din cursa pistonului produce lucru mecanic.

cristizz

Citat din: stefand600 din August 21, 2020, 09:18:41 PM
CristiZZ, daca vorbim de teorie, atunci un motor 2T, la aceiasi capacitate cilindrica cu un 4T, are putere dubla. In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Pot sa-ti argumentez stiintific deoarece sunt inginer auto. Daca te uiti la toate motoarele in 4T cu capacitati cilindrice intre 500-700 CC au pana in 30 HP pentru turatii maxime si compresii in plaje normale.

Desigur ca are putere dubla (in modelul ,,cazului ideal") - are de doua ori mai multe explozii la acelasi numar de rotatii ale arborelui motor. Si desigur ca in realitate, intervin fenomene si aspecte tehnice care modifica substantial ,,cazul ideal".
Ceea ce doream eu sa subliniez esta ca o comparatie intre 2 obiecte ar fi bine sa fie facuta plecand de la unele caracteristici similare ale acestora, altfel comparam mere cu pere. Acelasi sistem de referinta.

adiwolf

Citat din: yakari din August 17, 2020, 09:36:52 PM
Acum as mai avea nevoie si de peridoc nou desigur ca la banii mei numai noi imi cumpar.
Am gasit la un dealer prin Buzau.

iti recomand cu caldura cel mai bun si mai solid peridoc ce l-am vazut eu pana acuma - https://remorci-platforme.ro/remorci-platforme/remorca-auto-peridoc-5m-x-1-70m/
stiu ca este mai scump, dar crede-ma ca este ce trebuie.
eu am un Romcraft 480 cu motorizare 25cp si peridoc manufacturat tot de Romcraft (cumparate anul asta), dar peridocul este incomparabil cu cel polonez, mult sub el - bine facut si ok, dar nu se compara cu cel polonez, este mai firav si nu este gandit ca ala.

yakari

Mulțumesc
La asta m am uitat si eu. Pe el o sa il cumpar daca se aliniaza bine planetele.
Prima data trebuie sa achit barca apoi vad ce mai ramane.
Astazi am fost la Moreni si am mai pus pe barca niste obtionale.
Maine pleaca motorul din Italia. In general am reusit😊😊😊. Daca reusesc sa o si inscriu in Belgia in timp util sper sa si ies pe apa, după o lunga perioada.
Multumesc domnilor pentru tot.

yakari

Astazi a sosit motorul. Un monstru de 160kg cu tot cu ambalaj. Este depozitat la mine la birou pana se v a intalnii cu barcuta.

Mike83

Sa-l stapanesti sanatos Dane.
Poate ne intalnim pe Caraorman in toamna asta😉