Înmatriculare barca în Polonia

Creat de aditm, August 31, 2020, 06:41:01 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

aditm

        Stimă domnilor, țin să vă anunț că am reușit să-mi înmatriculez una din bărci în Polonia după ce am încercat în Belgia dar m-au refuzat din cauza unui certificat de conformitate cerut pentru barca, nu am avut de unde să-l găsesc, m-au așteptat belgienii doua luni, mi-au acceptat actele chiar dacă nu am avut în contractul bărcii un coproprietar cu rezidență în Belgia, dar, ghinion, fără Cela barca n-au vrut, mi-au trimis banii în apoi și mi-au spus ca le pare rău.
     http://www.belgiumyachtregistration.com/ro/
     Așa că am încercat cu polonezii, am trimis actele la ei, le-au verificat și mi-au trimis răspuns ca sunt acceptate, dacă plătesc taxa barca va fi înregistrată, am plătit 499 euro, mi-au trimis factura ca dovada o inputernicire(pentru o doamnă care se ocupa de dosar) și fisa de înmatriculare pentru semnat și urmează sa îmi vina certificatul în decurs de 30-40 zile, se putea și mai repede dar era taxa de 700 și ceva euro.
      În link-ul de mai sus aveți mai multe variante de înmatriculare, studiați le bine, sper sa va fie de ajutor.
      Țin sa va spun ca pentru barca am avut contract vânzare-cumpărare de mână și declarație notariala și pentru motor contract vânzare-cumpărare de mână, taxa e de 499 euro cu durata pe viață și valabilitate oriunde în lume.

alexdaniell

Foarte bine ai facut! Probabil ca multi iti vor urma exemplul.

gabriel.c

Salut,sincer eu nu știu de ce plătiți 500 EUR la polonezi /belgieni când la noi e aproximativ 1300 RON taxa la inmatriculare(cel puțin așa îmi aduc eu aminte).
Nu vreau sa supăr pe nimeni doar din curiozitate întreb.
Acum ....știu ca statul /organele abilitate nu oferă nimic la schimb ,ba chiar ai ceva greutăți la înmatriculare ,dar totuși 500 EUR sunt dublu ca valoare .

aditm

     Nu e supărare, dar dacă mai puneți la socoată și impozitul anual care de la anul am înțeles ca vor să-l mărească cu 75% și inspecția tehnică care, culmea se calculează în funcție de puterea motorului (mie la 90cp mi s-a spus ca e undeva la 150 euro) și încă se face la doi ani(dacă nu ma înșel) cred ca tot varianta străină e mai rentabilă pe viitor.

aditm

   Și când mai și primești acel frumos răspuns ,, stați sa vedem dacă se poate înmatricula", deci nu știu, sunt satul.

gabriel.c

Citat din: aditm din Septembrie 02, 2020, 05:06:38 PM
   Și când mai și primești acel frumos răspuns ,, stați sa vedem dacă se poate înmatricula", deci nu știu, sunt satul.
Aici aveți dreptate .
Impozitul e 215 RON /anual la Bacau deci ar ajunge pe următorii 5 ani diferența ( depinde cât ții barca). Cum era înainte prin Belgia parca ...aproximativ 200 euro înmatricularea era convenabil financiar vorbind. Asta cu lălăiala la căpitanii într-adevăr e dureros.

aditm

   Eu plătesc vreo 290 lei impozit anual la Timișoara.
   La belgieni e 150 euro prima înmatriculare și după 5 ani prelungirea costa 60 euro, deci tot rentabil e doar ca acum mai nou ei cer ca în contract sa apară și o persoană cu rezidență belgiană ceea ce e un inconvenient dar nu imposibil de găsit, mie nu mi-au cerut treaba asta acum vreo trei luni când am vrut să înmatriculez barca la ei, probabil pentru ca mai am una înmatriculată la ei

pete

oricum ai suci-o sau socoti tot e rentabil sa dai la polonezi 500 de euro pe viata decat ...fara numar la un stat falimentar si cu atatea legi intortocheate. este o solutie de care ma interesez in continuare fiind in ipostaza de a achizitiona un motor din olanda de la 15 cp pana la 25 cp. de retinut

stefand600

Colegul meu de serviciu pentru un Quicksilver 420 plateste la sectorul4 520 ron impozit anual.
Stefan D

gabriel.c

Citat din: stefand600 din Septembrie 03, 2020, 09:08:35 AM
Colegul meu de serviciu pentru un Quicksilver 420 plateste la sectorul4 520 ron impozit anual.
Sigur a completat greșit declarația de la primărie atunci când a luat barca pe ROL.
Am mai auzit cazuri de astea. Atunci cand eu am înmatriculat barca persoana care mi-a scris cererea (firmele care fac acte auto )mi-a spus ca tre sa scriu ambarcațiune cu motor și atat. (parca) .

aditm

Greșeală se face când o treci în fișa fiscală ca ambarcatiune de agrement și doar atât, ambarcațiune de agrement e o categorie și principalul e subcategoria, barca cu motor, aici greșesc mulți sau o fac intenționat autoritățile, sunt pățit și taxa de impozitare mia venit 900 lei, după ce am făcut puțin circ, mi-au recalculat taxa la 280-290 lei, nu rețin exact

Zodiac

Greseala de obicei o face capitania la care o inscrii , ca ei trec in fisa pentru fisc categoria barcii , acolo trebuie facut primul ''circ'' sa scrie clar ce trebuie si circul nr 2 la fisc .
La mine a fost vorba de 3 ''circuri'' , m-am dus la fisc si imi bagau aia un mega impozit , am refuzat sa o inscriu , l-am intrebat pe ala de la fisc clar ce trebuie sa scrie pe fisa pentru impozit de 200 + ceva lei , m-am dus inapoi la capitanie...iar circ dar a modificat ....iar circul nr 3 a fost ca la impozit am dat de altul care nu stia despre ce am vorbit cu celalalt , pana la urma s-a rezolvat !

gabriel.c

Ei .....cu ceva răbdare și atenție rezolvam totuși și in țara asta câte  ceva
De asta trebuie înființate asociații care sa ne ajute sa trecem mai ușor prin jungla din țara noastră .

aditm

 😁😁😁Răbdarea, de câți ani ne bazăm pe răbdare, la noi e cam scumpa răbdarea, înseamnă timp, bani și stres, la alți cu puțină răbdare se pare ca poți sta liniștit o viață

gabriel.c

bine dar nici cu impozitele si taxele in alta tara nu cred ca e solutia cea mai buna .Nu trebuie sa ne miram ca n-avem nimic in tara asta .Sincer nici eu nu sunt multumit de cum sunt tratat in tara mea dar asta nu inseamna ca platesc taxe auto  la bulgari si apoi ma plang de lipsa autostrazilor in RO ,impozit pe salar/profit  tot aici platesc chiar daca nu sunt multumit de fiscalitate etc.
Cred ca din impozitele platite de mine FURA MULT cei de la putere iar opozitia #sta de sase# apoi se rotesc la ciordeala,dar ceva ramane si pentru pensia mamei/tatalui meu.
Solutia REPET cred ca e sa ne platim impozitele aici(sa nu facem portofelul gros la poloni/bulgari/belgieni etc.)si sa fim corect si ferm reprezentati de asociatii/organizatii reprezentate de oameni capabili sa ne obtina rezultatele dorite/platite.
Nu cred ca daca la capitaniile unde ajungem la inmatriculare ar fi cateva mici schimbari ar mai fi vreunul care sa mearga in POLONIA.Acum ca acolo se cer ceva acte in plus fata de alte tari nu e rau..... ca de asta plecam in balta si cand te intorci dimineata la barca de la pensiune/loc de dormit nu mai vezi barca pe nicaieri si nici viitura nu a fost ca sa o scufunde .(vezi baietii buni de la Bacau si nu numai ei)
Acum eu nu tin palma nimanui dar pot sa va spun ca m-am dus de vreo 3 ori la Galati cu completari la actele de inmatriculare si pana la urma am rezolvat legal inmatricularea dar dupa reusita m-am gandit ca la cati hoti traiesc la noi e si normal ca oamenii sa fie mai suspiciosi.
Ma gandesc daca mergem la capitanie cu o barca cu actele in regula 100%(spre exemplu un AN)nu cumva e mai simplu?
Repet nu vreau sa supar /jignesc pe nimeni dar adevarul e pe la mijloc(dupa parerea mea)iar atunci cand o sa fim reprezentati cum trebuie AR FI NORMAL ca lucrurile astea sa se indrepte cumva.