Canal Suez blocat

Creat de Sico, Martie 24, 2021, 01:02:25 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sico

Nava Evergreen 220.000 TRB, a esuat si a blocat complect canalul Suez.
Situatia navigatiei pe canal azi: 24.03.21

pelicanul

Este vorba despre M/V Ever Given, construită între 2015 și 2018 la Imabari în Japonia. Nava are 400 m lungime, 59 m lățime, 15 m pescaj maxim, 220.000 tone GRT, 200.000 tone DWT, capacitate transport 20.000 TEU.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5630138/mmsi:353136000/imo:9811000/vessel:EVER_GIVEN

https://www.marineinsight.com/shipping-news/mega-container-ship-blocks-suez-canal-after-grounding-sideways-blocks-traffic-from-both-direction/

Compania taiwaneză care este proprietara navei se numește Evergreen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Evergreen_Marine

simba_the_sailor


Sta frumos, asezat la mal. Cred ca si pasarela din tribord o au demult la ''cheu''. Se mai gandesc ei, cine stie, poate ca le va fi mai usor sa transbordeze vreun sfert din containere, pe alta nava, sau poate chiar pe ''cheu''.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
 Edmund Burke

simba_the_sailor

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
 Edmund Burke

einstein1984

mi se pare aluzant cum 1 excavator se chinuia sa sape in jurul etravei sa o scoata din mal.

Adrian D.

N-am sa-mi pot abtine o gluma stupida:
Fiecare canal isi are Rostock-ul lui...:)
Cine stie cine si-a rezemat bicicleta aiurea de el....

simba_the_sailor

Comparativ cu alte tipuri de nave, or fi containierele ca zmeul in vant, dar este binestiut faptul ca atunci cand o nava navigheaza printr-o zona ( si vreme de furtuna) cu ceva grad de dificultate, tranzitarea unui canal inclusa, de regula, capitanul - cel mai experimentat navigator la bord - este prezent in comanda.

In cazul acesta, ceva interesant s-a intamplat.



   
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
 Edmund Burke

einstein1984

plus ca la o nava de 400m trebuia sa aiba si ceva remorchere pe langa ea. taxele de traversare sunt ceva gen 80 000 USD am inteles.

Intersect

#8
Am trecut canalul Suez de nenumarate ori cu nave portcontainere de mare tonaj peste 10000 de teu.Jumatatea din capaciatea navei care a esuat acum.
Pentru a tranzita canalul la bord ajung 2 piloti care se schimba intre ei .Daca se staioneaza la ancora pe unul dintre lacurile de pe parcurs pilotii se schimba la locul de ancorare.
Impreuna cu pilotii mai vin 2 electricieni care se ocupa de proiectorul pentru a tranzita canalul Suez ,nu conteaza ca nava este dotata cu asa ceva si unul sau doi marinari.
Pe parcursul manevrei de traversare prezenta comandantului este obligatorie pe puntea de comanda fiind inlocuit pentru perioade scurte de timp de catre capitan care are brevet de comandant.

  Avand in vedere situatia actuala unde se invoca ca o pala de vant a provocat accidentul este cu dute vino.
Containerele din cauza marimii au o suprafata velica mare si manevrabilitate scazuta la viteze mici. Pentru a traversa canalul se impune o viteza maxima care nu poate fi depasita.
De jur imprejurul canalului este o "plaja"plata cat vezi cu ochii .
Daca au fost loviti de vant nu conteaza ca au bagat in masina full. Motorul principal etse protejat de catre un program care se numeste 'Load up program".
Load up program asta limiteaza cresterea turatiei si implicit a puterii motorului. Viteza este crescuta pe o durata mai mare de timp din cauza ca daca ar putea sa treaca la un nivel de turatii superioare instant din cauza vibratiilor si fortelor survenite ar putea afecta structura navei.

Pe de alta parte daca turezi motorul de vapor (termic nu electric -azipod) ca la barca cu care navigi pe dunare iti sar electrosuflatele in sus.

  Navigand canalul bow thrusterul este scos din tablou,singurul utilaj care ar fi evitat tragedia. Ca sa il pornesti si sa il bagi in tablou apoi sa dai comanda dureza cam 2/3 minute,enorm in situatii de acest gen.

Deci si prin urmare trageti concluziile.

In final tot comandantul este vinovat de ce sa petrecut chiar daca pilotul este la bord pentru ca are overall comand  deciziile si ordinele pe care le da in momente cheie le anuleaza pe cele date de catre pilot.
Daca a acceptat decizia pilotului inseamna ca a fost de acord.

Toata discutia de pe comanda este inregistrata de catre VDR si intr-un final o sa fie oferita publicului larg de catre autoritati.

Citat din: einstein1984 din Martie 25, 2021, 09:06:09 AM
plus ca la o nava de 400m trebuia sa aiba si ceva remorchere pe langa ea. taxele de traversare sunt ceva gen 80 000 USD am inteles.

Nu trebuie sa aiba nici un remorcher, nu conteaza lungimea navei. Se asigura doua remorchere pupa/prova doar atunci cand nava are probleme la propulsie si intervin costuri mari.
La afluxul de nave care tranziteaza canalul zilnic este aproape imposibil ca sa se asigure necesarul de remorchere pentru fiecare nava in parte.Canalul are aproape 200 de km,cam de la amonte Braila pana la Sfantu Gheorghe .

  De regula depinde cat platesti se fac convoaie de nave care tranziteaza canalul dintr-o bucata ori se ancoreaza pe lac se asteapta convoiul din partea opusa apoi se continua traversada.

Born to fish,forced to work!!!

acig

 O prezentare de exceptie a conditiilor din zona. Multumim George !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

s/y Lindor

tot ce spune Intersect e perfect adevarat, o completare la traversarea canalului se iau dou remorchere obligatoriu doar in cazul in care nava este incarcata cu ciment sau produse metalurgice ( gen Rostok). motivul sa se evite blocarea canalului in caz de esuare. dupa cum se vede de ce ti-e frica nu scapi.

Sico


pete

mai trebuia sa ii dea o parama sa  il remorcheze si era cea mai tare poza a anului

syRebekah

Dintr-un articol interesant din FT:

CitatLataire wrote his dissertation on a similar phenomenon as a ship passes close to a bank: the bank effect. The water speeds up, the pressure drops, the stern pulls into the bank and, particularly in shallow water, the bow gets pushed away. Stern one way, bow the other. A boat that had been steaming is suddenly spinning. It's a well-identified phenomenon; in 2009 Ghent University's Shallow Water Knowledge Centre put together a whole conference about it. Clever pilots on the Elbe, according to Lataire, will use it to shoot around a bend.

CitatSo now you understand why Evert Lataire spent the morning looking at a YouTube video of Ever Given's location on VesselFinder. The trouble starts around 0:10. The ship is moving north, with westerly winds — they are coming from the ship's left, pushing it to the right. To compensate, the ship has adjusted its heading to the left, into the wind, to make sure the combination of screw and wind continue to push it at the correct bearing, towards the Mediterranean. Sometimes in a boat, if you are getting pushed right, you need to head left to go straight.
Then, around 0:14, the ship lurches left, into the wind. Lataire thinks there might have been not a gust, but a temporary lull, meaning the Ever Given was overadjusted to its left, moved to the left, and its beamy hull began to hug the windward bank. Then everything happens quickly, in a way that looks a lot like the bank effect. Bow shoots away from the bank. Stern continues to hug the bank and move north. Ship spins. Bow bulb punches through the riprap.
fost ghrt.

pelicanul

Adică tipul a urmărit toată chestia în direct? Foarte mishto!