Dunarea astazi, la Galati

Creat de gvincentiu, Ianuarie 01, 2012, 08:06:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gvincentiu

Eu am mers cu  Locotenent comandor Constantin Păun, am si dormit la bord cateva nopti cand a fost ancorata, temporar la Galati.
Despre Borcea:
..... se pare ca este prima nava cu propulsie proprie construita de inginerii navali romani, in Romania, conform unei declaratii date de domnul inginer Dorin Buca, directorul adjunct al Şantierului Naval din Brăila intr-un articol pentru jurnalul.ro:
"Este primul vapor construit de inginerii ro­mâni, care până atunci construiseră doar barje, şlepuri, mici ambarcaţiuni, şi este spre lauda lor că după aproape 100 de ani încă mai func­ţionează cu piesele originale".

Vaporul cu zbaturi Borcea reprezinta prima nava construita in Romania si in acelasi timp ultima nava cu zbaturi construita in Europa, astfel putem trage o paralela...intre constructia navala si poezie, noi avem ultima nava construita din "perioada romantica"  si ultimul poet romantic, pe Mihai Eminescu.

Borcea este o nava cu zbaturi, propulsata cu ajutorul aburului deci poate fi numita si vapor. Constructia navei Borcea a avut loc pe Santierul Naval Turnu Severin, a inceput in 1911 si a fost lansata la apa in 1914. In primii ani de activitate Borcea a servit drept iaht casei regale, fiind utilizata de regele Ferdinand, a participat in Primul Razboi Mondial(Romania a participat marea conflagratie din 1916 pana in 1918), fiind folosita ca  atelier mecanic mobil pentru navele de lupta de pe Dunare. In perioada interbelica nava cu zbaturi Borcea a folosit ca nava de pasageri intre localitatile dunarene Cernavoda si Calarasi. In perioada celui de-Al Doilea Razboi Mondial nava a fost folosita ca unitate de transmisiuni, dupa sfarsirea razboiului nava a fost luata drept despagubire de razboi de catre URSS insa remorcherul sovietic care o transporta a luat foc iar nava a plutit in deriva, fiind incapabila sa navigheze in apa sarata a marii, pana ce a fost gasita de o nava romaneasca si repatriata. In 1974 nava a fost abandonata in cimitirul de nave, pe un brat al Dunarii ce duce spre Macin( cred ca ii zice Dunarea Veche). De acolo a fost recuperata de capitanul Ilie Tincu, care si in prezent o comanda, desi e ancorata la mal pe faleza Dunarii din Braila.
Borcea, navă cu aburi şi zbaturi, e inscrisa in patrimoniul national la categoria tezaur, cea mai inalta clasa a patrimoniului, din anul 1999.

Sursa: http://pato.ro/2012/02/vaporul-cu-zbaturi-borcea.html
Ganduri bune !

cristi_pescar

Citatiar nava a plutit in deriva, fiind incapabila sa navigheze in apa sarata a marii

In apa sarata care are densitate mai mare plutea mai sus si nu mai ajungea roata cu zbaturi la apa? Sau e altceva?

Vali

Mai degraba din cauza hidrostaticii corpului, proiectat exclusiv pentru utilizarea pe ape interioare. Asta inseamna fund plat, stabilitate initiala excesiva, si comportament total neadecvat la valurile de pe mare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

Vincentiu sti ceva in administrarea cui este nava....se poate inchiria,pentru ca pe punte era o mare chermeza.
Born to fish,forced to work!!!

gvincentiu

#109
Ma interesez si-ti dau PM.
Ganduri bune !

Catalin

Cam goala Marina de la Galati

Catalin

Se pare ca acvanautilor nostri le place o alta locatie...Clubul Monaco

Catalin


ionitzady

de curiozitate , cum se urca la bord ? , in acele salupe   , exista o barca de serviciu?

Fritz

#114
Se mai trag niste sfori ...se slabesc altele si barcile vin cuminti la mal.
Vad o barca rosie ...Pilotina Cranchi 485 !!! MC0801  ...cu Yamaha 25 in 2T.  In poza postata de Catalin.
Stie cineva cine-i proprietarul???  Vreau sa schimb ceva impresii, ca am si eu una identica .   :)
E renovata bine ...

Catalin


Vali

Citat din: Fritz din Mai 26, 2013, 07:44:59 PM
Vad o barca rosie ...Pilotina Cranchi 485 !!! MC0801  ...cu Yamaha 25 in 2T.  In poza postata de Catalin.
Stie cineva cine-i proprietarul???  Vreau sa schimb ceva impresii, ca am si eu una identica .   :)
E renovata bine ...

Salut Adi, eram sigur c-ai s-o remarci :). E barca unui prieten al meu care acum e la Raid. E intr-adevar Cranchi (480 spune proprietarul), si a fost renovata pe timpul iernii, de 2 baieti de la Yacht TNG din Galati. Pretul renovarii a fost piperat, lucrarea relativ buna, singura problema fiind peretele pupa al cabinei (cel din placaj), peste care s-a lucrat cu fibra si poliester (eu as fi folosit epoxy).

S-a lucrat destul de amanuntit la barca, s-a umblat sub paiol (dublul fund), in cockpit, in interiorul cabinei, iar finisajul exterior a fost facut in gelcoat parafinat (a fost munca multa la indepartarea straturilor vechi de vopsea si antifouling). S-a schimbat plasticul hublourilor, s-a facut parbriz si copertina (dupa cum se vede in poze), iar motorizarea deocamdata e cea mentionata de tine, Yammy 25 CP/2T/2cilindri. Asta fiindca proprietarul nu e vitezoman, si foloseste barca doar la plimbari de weekend cu familia.

Sunt mult mai multe de povestit, dar cel mai bine e sa luati direct legatura, cand ajunge acasa. L-am sunat zilele astea si nu avea semnal, fiind pe Razelm. Oricum, in weekend va fi acasa, si puteti lua legatura. Iti voi trimite pe privat numarul lui de mobil, si sunt sigur ca si el e interesat sa povestiti despre modelul barcilor voastre si imbunatatirile posibile. Sau poate ne povesteste chiar el pe forum despre barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

Multumesc de raspuns. E Pilotina Cranchi 485. La fel ca a mea.  :)
Arata frumos. Chiar as schimba ceva impresii cu proprietarul.
Cred ca sambata o dau si eu la apa , pe Snagov , sa testez motorul, ca vreau sa ies pe mare si sa n-am surprize.

Vali

Citat din: Catalin din Mai 26, 2013, 09:58:24 PM
De asta ce spuneti???

Sirius 32 DS, un iaht super-calitativ fabricat in Germania, la Plön. Site-ul fabricantului e acesta: http://www.sirius-werft.de/phpwcms/index.php?eng . Pe site sunt descrise velierele din portofoliu, iar 32 DS e de generatie ceva mai veche dupa design (a fost lansat pe piata in 1988).
Felicitari norocosului proprietar, si cat mai multe mile parcurse in siguranta :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

#119
CitatSirius 32 DS, un iaht super-calitativ fabricat in Germania, la Plön. Site-ul fabricantului e acesta: http://www.sirius-werft.de/phpwcms/index.php?eng . Pe site sunt descrise velierele din portofoliu, iar 32 DS e de generatie ceva mai veche dupa design (a fost lansat pe piata in 1988).
Felicitari norocosului proprietar, si cat mai multe mile parcurse in siguranta .
Proprietarul este un neamt jovial care naviga singur de data asta,este prins intr-o calatorie lunga...De la Galati a plecat Tulcea-Constanta-Bulgaria-Turcia-Gibraltar.
Anul viitor se pregateste sa treaca Atlanticul.
Ma speriasem sa nu fie el.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14993038-constanta-yacht-german-esuat-stancile-comandamentul-flotei.htm
Born to fish,forced to work!!!