Circulatia cu barci neinmatriculate

Creat de Vali, Ianuarie 03, 2012, 09:42:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: ionitzady din Iunie 06, 2013, 09:06:54 PM
la braila , tot ce radiaza capitania se distruge

Autoritatile brailene sunt recunoscute drept cele mai comunistoide de pe toata Dunarea romaneasca. Acolo nici nu s-a aplicat vreodata OUGR 74/2006, nu mai spun de varianta noua, OG 19 / 23 august 2012, care relaxeaza si mai mult regimul ambarcatiunilor.

E adevarat ca inca din vremea lui nea Nicu radierea insemna automat eliminarea fizica a barcii, dar urmare a OUGR 74/2006 s-au radiat multe barci din motive de dimensiuni si puteri inferioare limitelor din lege, barci care au ramas in continuare in utilizare. Eu sunt unul dintre aceste cazuri, si ca mine mai sunt, inclusiv barci noi sau aduse de afara, folosite permanent, dar care nu s-au inmatriculat la capitanie. Insa unii barcagii din aceasta categorie le-au inscris la fisc, pentru a nu avea probleme daca vor ulterior sa vanda barca. Asta fiindca multi utilizatori de barci au ramas cu gandirea veche, sa fie toate actele in regula, si la capitanie si la fisc, ca sa nu stea sa dea explicatii organelor pe balta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ACosmin

@Vali: nu cred ca poate fi vorba de neconfirmare a actului de nationalitate la mine, dupa cum suna articolul respectiv parca ar fi vorba mai degraba de pavilion. Si acum "beleaua e la mine".
@modi: adevarat, dar daca ar fi sa-ti pui mintea cu cei de la primarie, ar trebui sa platesti impozit pentru orice fel de dependinta din curte( cotet, hambar) si din pacate nu glumesc,chiar daca acel cotet e dintr-o caroserie de Transporter . Stii vorba aia: de 2 lucruri nu scapi in viata asta, de moarte si de impozite.
Va dati seama ca pe mine, ca si pe oricine altcineva, ma intereseaza sa-mi diminuez cat mai mult costurile cu barca, mai ales ca o sa fie folosita strict in scop de hobby (parca asa si incepea topicul).
Revenind la subiect: a fost sotia la capitania Snagov, si i-a zis ca nu se pot face hartiile de acolo, si ca trebuie sa ma adresez capitaniei Dej si ca e foarte ieftina operatiunea de radiere. Sper sa nu fie nevoie sa fac vre-un drum pana acolo, o sa-i sun zilele astea sa vad ce zic si ei de radiere, dar in principiu mi-am facut o idee, dupa cum s-a mai scris: pe balta nu verifica nimeni daca barca e inscrisa la impozit sau nu.
Oricum, deocamdata mai astept cu bagatul la fisc, si o sa va tin la curent cu ceea ce imi spun cei de la Dej.

Cristy

Nu vreau sa supar pe nimeni dar.....NU VA JUCATI CU FISCUL!!!!!! Mare atentie!!! Poti plati cu diverse majorari din urma (a se intelege amenzi) de ordinul anilor! Mai bine inscrie barca la fisc fara motor aratind ca fostul proprietar a vandut-o fara motor (posibil sa nu-ti accepte fiscul asa ceva pentru ca stiu ca daca ii vei pune motor nu vei mai veni pe la ei) si vrei s-o inscrii la capitanie asa. Incearca sa gasesti pe cineva care este abilitat sa te ajute in relatia cu fiscul. Pana la urma poti sa ii pui si un ''motor'' numai in acte. Pe contractul de vanzare cumparare ar fi bine sa scrie numai barca cu motor sau simplu barca nu altceva pentru ca cei de la fisc te iau dupa ce scrie pe acte nu dupa ce este in realitate (daca scrie ambarcatiune de sport si agrement in acte ei asa ti-o incadreaza). In timp poti ajunge sa platesti penalitati ce depasesc valoarea bunului si cred ca nu-ti va conveni. Ia in seama ce scrie pe forum dar consulta si specialisti pentru a vedea la ce te expui in tote cazurile.

pelicanul

#48
Acum vreo doua saptamini am umblat cu actele de la noua mea barca (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.msg11116.html#msg11116) pe la capitanie si politia de frontiera si va pot spune urmatoarele:
- nu trebuie sa mergi la fisc decit dupa ce ai trecut pe la capitanie si ai facut "fisa de inmatriculare";
- de fapt cel de la capitanie iti "incadreaza" barca (cu motor, fara motor, agrement etc) si iti face si inspectia tehnica si tot dosarul pentru inmatriculare (poze, taxa de nume, radiere de la fostul proprietar etc, etc, etc);
- la capitanie te prezinti cu actele de provenienta (contract de vinzare - cumparare si/sau factura), buletin si carnetul de conducere barca;
- daca pe actele de provenienta scrie: barca < 7 m si motor < 20 CP (cum a fost cazul la mine), cel de la capitanie ti le da frumos inapoi si iti atrage atentia sa porti in permanenta vesta de salvare :);
- am intrebat si daca am voie sa arborez pavilionul romanesc si mi s -a raspuns ca pe o astfel de barca am voie fara alte aprobari, daca proprietarul din acte este roman;
- cu asta ai terminat povestea, nu mai ai nici o treaba cu fiscul;
- conform Codului Fiscal actualizat (Legea 571/2003 modificata prin Legea 209/2012, art. 261) nu se impoziteaza decit mijloacele de transport care trebuie inmatriculate sau inregistrate ;
- la politia de frontiera faci dosar cu: buletin, carnet de conducere barca, carnet ambarcatiune sau acte de provenienta (in cazul barcilor neinmatriculate), cerere tip (o primesti de la ei si o completezi cu diverse date, printre altele unde tii barca si cine o pazeste);
- dupa trei zile primesti un "aviz de navigatie" in sectorul X, valabil un an;
- daca vrei sa parasesti sectorul (iesi din tara sau te duci in alt sector) trebuie sa anunti cu o zi inainte;
- asta e tot, daca nu parasesti sectorul X nu mai ai nici o treaba timp de un an de zile;
Povestea de mai sus e valabila la Constanta dar cred ca ar trebui sa fie la fel peste tot.
Cel mai important este ceea ce scrie pe contract / factura: daca barca are 4 m si ii pui un motor de 15 CP (pentru care ai acte) nu conteaza ca pe barca aia a fost acum 5 ani un motor de 60 de cai si ca a fost inscrisa si apoi radiata. Trebuie doar sa ai la tine in permanenta cind iesi pe apa buletinul, carnetul de conducere barca si actele de cumparare ale barcii si motorului, plus avizul ala de la Politia de Frontiera.

Ciby

Citat din: pelicanul din Iunie 10, 2013, 10:00:13 PM....

Cel mai important este ceea ce scrie pe contract / factura: daca barca are 4 m si ii pui un motor de 15 CP (pentru care ai acte) nu conteaza ca pe barca aia a fost acum 5 ani un motor de 60 de cai si ca a fost inscrisa si apoi radiata. Trebuie doar sa ai la tine in permanenta cind iesi pe apa buletinul, carnetul de conducere barca si actele de cumparare ale barcii si motorului, plus avizul ala de la Politia de Frontiera.
Cateva intrebari:
Daca pe actul de vanzare - cumparare este specificat un motor de 25 cai putere, care intre timp si-a dat obstescul sfarsit si am un motor de 20 cai cu care voi circula in continuare, in ideea de a nu mai inmatricula barca, care de fapt nici nu este inmatriculata, trebuie sa merg la capitanie?
Cand circuli cu o barca neinmatriculata, trebuie sa ai la tine originalele documentelor barcii si motorului?

Vali

@Ciby: 1. Daca barca e neinmatriculata, nu trebuie mers la capitanie.
            2. E bine de avut actele, eventual copii, daca te intreaba Frontiera sau Controlul Navigatiei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

Copii xerox am tot timpul la mine cand ies cu barca, nu se pune problema, dar mai stii ce se intampla? Mai raman si fara acte! Cred ca cele mai bune ar fi niste copii legalizate.

pelicanul

#52
@ Ciby Ai dreptate, am uitat chestiile astea.
- orice schimbare (de exemplu a motorului) trebuie anuntata si la Capitanie si la Politia de Frontiera, cel putin asa mi -au zis astia la Constanta; trebuie sa ai factura sau act de vinzare de la noul motor;
- pe apa in general sint de ajuns copii xerox de pe actele de provenienta;
- atunci cind mergi cu barca in alt sector de navigatie trebuie sa prezinti actele in original (sau copii legalizate) la intrarea in noul sector;
- daca aveti statii VHF acestea trebuie inscrise la ANCOM; nu stiu cine dracu' controleaza, dar asa e legea;  :o

Cam asta e!

pelicanul

#53
Pentru cei cu barci mai mari (pina la 15m !), dar merge la orice barca, va recomand sa studiati http://www.anwbwatersport.nl/vaarinformatie/varen-in-europa/meer-over-internationaal-certificaat-pleziervaartuigen.html
Este vorba despre un Permis International pentru Ambarcatiuni de Agrement care iti da dreptul sa arborezi pavilionul olandez. Pe el sint trecute barca, motorul si statia VHF.
Poate fi obtinut de orice cetatean al unei tari europene, costa 19,55 Euro pe doi ani si, fata de inscrierea in Delaware, de exemplu, are avantajul ca nu platesti TVA daca vrei sa revii la "Patria Muma" :)
Singurul dezavantaj este ca trebuie sa ai un cetatean sau rezident olandez care sa semneze pentru tine (e nevoie de o adresa stabila in Olanda).
Daca nu ai un cumnat in Olanda (cum am eu  ;)), exista brokeri care se ocupa de treaba asta. Brokerii astia sint extrem de nesimtiti, vor "comision" de 200 sau 300 Euro pentru o treaba care costa de fapt 20 Euro.
Cred insa ca pentru o barca mare merita sa dai 300 euro o data la doi ani si sa ai pavilion de Olanda! Aviz amatorilor!

Vali

Ce bine ca am si eu un cumnat in Olanda :D. Oricum, asta aveam de gand demult, sa-mi pun barca sub pavilion olandez, am si vorbit mai demult cu "brother in law". Avantajele sunt evidente, mai ales la o barca self-built nu te intreaba nimeni de plan autorizat bla-bla, esti taxat la fel ca toata lumea, singura obligatie fiind sa anexezi bonurile pentru materialele folosite la constructia barcii.

Despre schimbarea motorului la o barca neinmatriculata, aceasta trebuie declarata la capitanie doar in cazul in care puterea e superioara limitei de 15 kW (20,38 CP), si deci barca trebuie inmatriculata. Daca nu se depaseste aceasta limita, e suficient sa ai la tine actul motorului cand esti pe apa, cu care faci dovada proprietatii. Cel putin asta mi s-a spus de la biroul de inmatriculari al capitaniei de la mine din oras.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Vali, daca ai cumnat in Olanda esti valabil !  :D

Referitor la regulile celor de la capitanie, am vorbit in ultima luna cu mai multi functionari de acolo si toti au recunoscut ca, pentru barcile astea sub 7 metri practica nu e unitara si fiecare interpreteaza legea cum vrea.
In Constanta sint patru oficii de capitanie (cu cel de la Midia, cinci) si fiecare mi -a zis altceva. Pina la urma, conteaza cum te intelegi cu ala de care apartii.  ;)

Vali

Citat din: pelicanul din Iunie 11, 2013, 09:55:44 AM
...de exemplu, are avantajul ca nu platesti TVA daca vrei sa revii la "Patria Muma" :)

Cred ca daca isi va inscrie cineva barca pe Olanda, nu prea mai are vreun motiv sa revina cu inscrierea pe plaiurile "stramosesti". Numai cand ma gandesc la lupta cu cei de la fisc pentru incadrarea corecta la inscriere, sau la inspectia tehnica initiala, scumpa si total pe dinafara subiectului (mai ales la barci self-built), sau la inspectiile tehnice periodice, si imi vine sa ma las de barci :). Singura problema e daca se va schimba in timp regimul relaxat acum din partea Olandei, si barcagiul respectiv va fi obligat sa-si caute alternative. Dar chiar si atunci cred ca exista solutii mai bune la nivel de UE decat sa inscrii barca in Ro. Asta e trista realitate in prezent, multumita "dealerilor" nostri avem cel mai obtuz regim in domeniu, care asimileaza automat proprietarii de barci cu bogatasii. Iar orientarea politicilor fiscale ne arata ca trebuie sa ne asteptam in continuare la mai rau.

Citat din: pelicanul din Iunie 11, 2013, 09:55:44 AM
Singurul dezavantaj este ca trebuie sa ai un cetatean sau rezident olandez care sa semneze pentru tine (e nevoie de o adresa stabila in Olanda).
Daca nu ai un cumnat in Olanda (cum am eu  ;)), exista brokeri care se ocupa de treaba asta. Brokerii astia sint extrem de nesimtiti, vor "comision" de 200 sau 300 Euro pentru o treaba care costa de fapt 20 Euro.
Cred insa ca pentru o barca mare merita sa dai 300 euro o data la doi ani si sa ai pavilion de Olanda! Aviz amatorilor!

Exemplul cunoscut de intermediere a serviciilor de inscriere in Olanda e http://www.pavillon-hollandais.com/?lang=en . Aici sunt explicate mai in detaliu avantajele pavilionului olandez, singura problema fiind pretul umflat, dupa cum spunea Pelicanul. Totusi, se merita de citit ce scriu baietii pe website, mie de exemplu mi-a convenit ca la o barca self-built nu se cer decat bonurile de cumparare a materialelor, motorului, greementului etc. Chiar ma intrebam daca ar fi suficient un act notarial de cumparare a motorului in Romania, mai ales ca la noi motoarele pana in 20 de cai circula liber, nefiind inscrise decat la cerere (la barcile de pescuit profesionist de exemplu). Asta fiindca multe asemenea motoare nu mai au actul original de cumparare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

#57
Foarte interesant site -ul dat de Vali, eu stiam altele, dar cu preturi la fel. :)

Cel mai interesant este paragraful:

"On board, the law of the flag applies.
Flying Dutch Flag, the Dutch regulation applies.
This offers many advantages which include :
* A boating license is sufficient, whatever your distance from shelter
(required only for boats > 15m or possible speed >20 km/h – 10.8 knots)
* There is no nautical limits,
* You can adapt freely your security equipment"

Asta inseamna ca poti sa circuli fara nici un fel de permis la barcile sub 15 m?

Super tare, frate! Vine organu si te intreaba si tu ii dai flit! "Legea pavilionului, tata! Fa pasi si lasa -ma!" :)

Vali

#58
Si totusi e vorba de "a boating license", adica un certificat de conducator ambarcatiune, dar numai pentru barci mari sau rapide, cum e specificat mai sus. Am sa iau legatura cu cumnatu' si am sa-l rog sa intrebe exact cum sta treaba.

E foarte posibil ca un certificat de clasele C+D de la noi sa fie suficient ca sa te dai in toata Europa. Stiu totusi ca la italieni esti obligat sa ai clasa A daca depasesti 12 Nm de la tarm. Insa mai bine ramanem la subiectul pavilionului olandez, dupa cum spuneam am sa-l rog pe cumnatul din Haga sa ceara un raspuns scris de la autoritatile de acolo.

Later edit: Pelicane, hai mai bine sa povestim de treaba asta si pe eurosail.ro, poate stie lumea mai multe acolo. Cand se pun mai multe capete luminate la contributie, sigur treaba va fi mai "oabla" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Multumesc Pelicanului pentru topicul deschis pe eurosail.ro, unde am primit raspunsuri ca de obicei foarte documentate din partea lui Romeo - skipper. Eu am in continuare cateva intrebari pe care as vrea sa le adresez olandezilor, si pun si aici ceea ce am scris pe eurosail.ro:

Treaba cu pavilionul olandez e interesanta pentru mine in alte privinte:
- N-am inteles din traducerea site-ului in olandeza daca barca se inscrie pe numele rezidentului olandez, cred ca asa e. In cazul asta, unde si cat impozit se plateste?
- E obligatorie asigurarea?
- In plus, acolo scrie ca pentru barcile self-built nu e necesara vreo documentatie tehnica, ci doar bonurile de materiale sau actele de cumparare pentru corp, motor, greement etc. Cum pot deci afla daca e valabil un act notarial facut in Romania, pentru un motor la care nu mai exista factura initiala de cumparare, declaratia de conformitate etc?
- Pot sa inscriu la ei un velier care sa apara fara motor, iar motorul sa-l procur ulterior, justificand proprietatea cu un act notarial?

Pentru aceste intrebari am sa-mi contactez cumnatul de la Haga, si o sa cerem un raspuns scris de la autoritatile de acolo. Daca mai aveti idei despre ce sa intrebam, va rugam sa le scrieti, e bine sa aflam cat mai multe cu ocazia asta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau