Placaj Okoumee integral de vanzare

Creat de Bogdan, Iunie 20, 2021, 06:11:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Bogdan

Salutare frati barcagii!

Vin cu anuntul de vanzare (dupa ce in prealabil am cerut acceptul lui Vali sa postez aici) al placajului okoumee integral cumparat din Germania pentru proiectul class mini 580. Am renuntat la acest proiect, cu mare regret dupa o discutie destul de aprinsa cu organizatorul. Nu ma sfiesc sa dau detalii daca sunteti curiosi, dar am sa scriu un amplu articol despre acest lucru.
Deci, placaj integral okoumee, cumparat din Gemania de la Sommerfield+Thiele (rotary cut veneer) cu incleiere pe exterior.
1 placa de 6mm grosime 250*153 (L*l)
8 placi de 8mm grosime 310*153
8 placi de 10 mm grosime 310*153

Pretul de achizitie cu facura este de 3264 euro si il vand cu reducere de 10 %. L-as da gratis dar nu imi permit inca sa fac caouri de valoarea asta.
Pentru cine doreste sa construiasca proiectul 580, ii dau si cheresteaua de pin cu 100 de euro. Si proiectul 580 (350 euro aruncati de mine) cu fisierele CNC pentru care am platit inca 330 euro. Ne intelegem la pret ca oameni suntem. Daca doriti sa participati la regata offshore ( va trebui sa va transfer licenta de fabricatie, asa ca veti plati organizatorului o taxa de 60 euro) ceea ce sincer nu va sfatuiesc.

Placajul si cheresteaua sunt impachetate frumos si se afla la Cluj la Rares. Costul transportului cade in sarcina cumparatorului, dar nu e o avere.

Daca va tenteaza, ma gasiti la tel 0752411918.

Ape line!

solpet

"[size=0px]Am renuntat la acest proiect, cu mare regret dupa o discutie destul de aprinsa cu organizatorul. "
Condoleante sincere!
"Miscarea" polonezului este oricum mai mult self-advertizing decat velism.

Pe de alta parte lansarea unei barci cu putin mai lunga (6,5 metri) Mini Transat si startul intr-o competitie de traversare a Atlanticului
se incadreaza la cca. 120 000 euro pret de pornire +  costuri logistice.
Fata de acelea proiectul sau miscarea 580 sunt doar bani marunti...

O tendinta f. nesanatoasa in velism,
conteaza din ce in ce mai putin cunostiintele de navigatie si
din ce in ce mai mult sursele de finantare.[/size]

Bogdan

Din pacate...ai dreptate! Proiectul in esenta este foarte frumos, dar regulile s-au schimbat in cursul jocului. Credeti ca este normal sa se schimbe regulamentul cu 5 luni inainte de start  si se se impuna sanctiuni financiare pentru fiecare eroare pe care o faci ? Spre exemplu: depasirea culoarului de demarcatie trasat de organizatori ( nu s-a comunicat cat de lat este) se sanctioneaza cu 750 euro; deschiderea trusei medicale se sanctioneaza cu 250 de euro, s.a.m.d. Adica ce sa inteleg, ca ma asteapta la sosire in Antigua cu nota de plata?

Nu mai spun ca, la acest moment Selden poate produce doar 5 catarge one design conform specificatiilor proiectantului.
Initial s-a plecat de la valoarea de 20 mii euro daca o construiesti singur. Daca tii cont de calitatea materialelor solicitate prin proiect, nu scapi fara 45 mii euro. Asta au semnalat-o mai multi pe forumul competitiei si raspunsul organizatorului stiti care a fost? Cica daca nu va permiteti un 580, luati proiectul de 5m. Nesimtit mai mare nu am vazut!

Producatorul de vele Quantum, a anuntat ca poate furniza pana in luna septembrie doar 3 seturi de vele racing.
Cred ca proiectul de barca se potriveste pentru personal use, sau participarea la diferite regate locale.
Povestea este frumoasa insa modificarile in cascada privind cerintele, m-au dat peste cap total. Altfel as fi participat macar in 2022 la regata pe coasta Portugaliei.

Vali

Multumita lui Bogdan, eu am avut privilegiul sa vad planurile si sa-mi fac o idee despre barca.

Este cvasi-identica dpdv al arhitecturii cu alte barci mici recunoscute pentru calitatile marine superlative, anume Serpentaire-ul lui Bernard Veys (care a castigat prima editie Mini Transat), sau Primo a lui Jean Pierre Villenave (preluata de Jaques Mertens de la bateau.com si adaptata pentru s&g - arhicunoscutul Vagabond 20).

E vorba de barci din placaj, in 2 gurne si 5 panouri (7 daca socotim si roof-ul), ale caror origini vin de la designerii veterani ai erei placajului - Phillipe Harle, Jean Jaques Herbulot, Robert Tucker.

Designerul polonez Janus Maderski are o serie de asemenea barci, cu rezultate notabile - indeosebi Setka (O suta), barca oceanica de 5 metri in mai multe variante. Globe 580 este intr-un fel o continuare a seriei Setka, fiind destinata unor trasee mai lungi si mai dificile, si fiind gandita ca maximul de barca apta pentru transport pe un container mic, de 20 de picioare.

Ideea e excelenta, mai ales ca barca de solitar, sau cel mult de echipaj de 2. Este o barca performanta, cu lungime maxima la plutire (deci rapida), velatura generoasa, si confort relativ bun raportat la dimensiuni. E usor de construit in regie proprie, la costuri rezonabile.

Pentru un amator motivat si priceput, proiectul Globe 580 este calea cea mai facila de a obtine o barca marina minimala, dar performanta. Exista solutii pentru diminuarea costurilor, astfel ca barca sa fie accesibila cat mai multor velisti interesati, cu posibilitati modeste.

Cred ca asta ar fi trebuit sa fie si ideea de baza a initiativei Globe 580, anume accesibilitatea. In sensul ca ar fi permis si celor mai putini privilegiati sa-si implineasca visele de croaziera serioasa in solitar, pe un design verificat in practica (Setka are un palmares bogat deja).

Din pacate, o idee ce parea nobila s-a transformat intr-un gay-ism cu pretentii exclusiviste, si intr-un cosmar pentru cei care i-au dat curs. Asta din cauza mizeriilor cu care a venit organizatorul pe parcurs, dupa cum ne-a relatat Bogdan mai sus. Se prefigureaza deja un esec de proportii al initiativei Globe 580, din cauza pretentiilor absurde ale organizatorilor. N-ar fi nici prima si nici ultima asemenea actiune velistica esuata.

Dpmdv, aceasta barca ar fi extrem de buna pentru un solitar, sau chiar familist care-si doreste sa zicem un cuibar plutitor pentru tarile calde. Il trimite pe container unde-l coafeaza, ia avionul si isi face vacanta pe apa asa cu isi doreste. Nu vrea asa departe, agata barca la masina pe peridoc si bate Grecia sau chiar apele Mediteranei dupa plac.

Barca e usoara si foarte marina, ceea ce ii permite un areal larg de utilizare. Am corespondat cu dl. Maderski referitor la Setka, si exact asta mi-a spus, e o barca suficient de marina incat sa permita la nevoie traversade serioase in zona mediteraneana. Mi-a placut Setka foarte mult, din cauza ca este esenta microcruising-ului, maximul de barca la minimul de cheltuiala.

Daca sunt amatori de o barca marina minimala self-built, Globe 580 poate fi o alegere foarte buna, cu conditia sa nu se lege la cap cu participarea la regatele despre care bat toba organizatorii. Eu raman un fan al acestei barci si al acestei filosofii de a accede la cruising serios, chiar daca in prezent conditiile (inca) nu sunt optime pentru asa ceva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bluewave

putin cam off topic ...


probabil ca cu ceva sponsori atrasi de idee , unuii constructori au reusit si facerea barcii si traversarea atlanticului ...

https://www.facebook.com/aida.ogr.7/posts/454468156267623

"Don est arrivée à Antigua , premier de sa catégorie 🙂 . Il a coupé la ligne d arrivée tôt ce matin , 07h43temps d Antigua , 1143 UTC après 3028 miles et 27 jours de mer. Il est en pleine forme, happy , il attend sur le bateau que les authorities l'autorisent à débarquer et qu on aille boire un p't rhum 😊
( Il est maintenant midi ici et on commence à avoir soif 😅)"


si mai este un articol ...


https://www.bateaux.com/article/38779/une-premiere-transat-reussie-pour-la-classglobe-5-80?fbclid=IwAR045kYedKCUC_0t3G1r5PPOvUjeI9aq0uYh9FKItZzBpdtbPVhpTlqfD3E




"No Whistling on Board"

Bogdan

Doar 4 barci au reusit sa ajunga la linia de start. Dar...toate au reusit traversarea, ceea ce spune multe despre calitatile barcii sau a skipperilor.
Cert este ca autopilotul de vant a cedat la vreo 2 barci, ceea ce a facut viata de cosmar celor 2 skipperi care au fost nevoiti sa stea si 30 de ore la eche. Un Hydrovane ar fi ridicat costul total cu inca 5000 euro, dar oricum era de preferat in locul unui Atlantic Windvane, renumit pentru calitatea proasta.