renovare barca

Creat de radu andritoiu, Ianuarie 05, 2012, 11:57:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radu andritoiu

salut vali,

asta este una dintre variante,
nitel cam mare
ce parere ai
multumesc

http://www.probarca.ro/anunt/18648/101/1/101/Vand-barca-.htm



Vali

Buna ziua din nou :), si acum sa le luam la rand:

1. Barca din primul link are corp de salupa de viteza, pe care s-a construit ulterior suprastructura in imagini. E posibil ca terasele si cabina sa fie facute de la inceput, sau modificate ulterior. Ce e atractiv este pretul, insa pana nu se vede la fata locului, nu se poate spune ce si cum. Vad ca vanzatorul e din Constanta, din intamplare in acest weekend am drum pe acolo, poate il gasesc si-mi fac timp sa vad barca, si eventual ceva poze.
Motivul pentru care barca imi ridica semne de intrebare e urmatorul: corpul e mare (9 pe 3 metri), si exclusiv de glisare, cu redane longitudinale, fund in V, deci necesita motor de putere mare pentru a ridica barca in glisare. In mars de deplasament acest tip de corp e neeconomic, din cauza turbulentelor create de oglinda imersata.
Daca adaugam cabina voluminoasa, rezulta o greutate destul de mare a ansamblului corp+cabina, care necesita si mai multa putere pentru a glisa. Deci nu barca e problema, ci necesitatea unei motorizari mari, scumpe si gurmande. In plus, latimea de 3 metri o face greu de tractat pe un peridoc, fiind nevoie de permis special, care se plateste pe kilometru.
Barca nu e totusi de lepadat, mai ales ca pentru dimensiunile ei, pretul e destul de bun. Mai conteaza insa si cata munca si investitie ulterioara va intra la renovare, asa ca discutia ramane deschisa.

2. Shetland cabinata, 5,35 pe 2 metri. Pretul in opinia mea e cam mare pentru o cabinata sh de 5 metri, mai ales ca dupa design, anul fabricatiei nu e nicidecum 2005. Forma corpului e la fel de glisare, dar la dimensiunile si greutatea barcii puterea necesara e semnificativ mai mica decat in cazul barcii de 9 metri. Exemplul e tipic pentru ceea ce cauta multa lume, anume un cruiser minimal de ape interioare.

3. Acelasi tip de minicruiser, ceva mai mic, si acesta vandut, ceea ce arata ca cererea e mare. In aceste 2 cazuri din urma, nu e mare munca de renovare, cu conditia ca starea fibrei sa fie buna (fara osmoza). Cred ca mai mult de treaba ar fi la reechiparea sau reigienizarea unei asemenea barci, din cauza ca am intalnit cazuri in care inauntru a trebuit schimbat totul din cauza mirosurilor sau degradarii tapiteriei, mobilierului etc.

Cam atat deocamdata, incerc sa iau legatura cu omul cu prima barca, sa vad daca e o treaba buna oferta lui. Sa avem un weekend placut :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

#4
salut vali,

multumesc mult pt timpul acordat si analiza celor trei variante,
imi sunt utile aprecierile tale, se vede ca esti un maestru al barcilor,
ceea ce caut eu este o pilotina de max. 7 m, cu o mica cabina, eventula si un wc,
nu vreau o ambarcatiune de viteze, si nici un motor gurmand,
ceea ce caut este o varianta sigura si foarte stabila,
daca ai, sau stii pe cineva care detine o astfel de ambarcatiune sunt interesat
deasemenea, sunt interesat si de varianta de a o lasa pe mainile tale pt renovare,
mi-ai castigat increderea
nu ma grabesc cu acest proiect,

multumesc 

Vali

Salut Radu, am fost in Constanta, l-am sunat de cateva ori pe tipul cu barca mare de 9 metri, dar "abonatul nu poate fi contactat".

Din ceea ce ne spui, banuiesc ca iti doresti o barca locuibila, stabila, economica, deci pentru regim de deplasament si motorizare mica. Asta ma face sa ma gandesc ca ideea ar fi si de barca tractabila si neinmatriculabila, deci cu dimensiunile maxime sub 7 metri lungime, 2,5 metri latime, si motorizarea de maxim 20 de cai. Daca n-am nimerit-o exact, mai adauga te rog cerintele pe care le (mai) ai in vedere, ca sa ne orientam impreuna. Momentan stiu de niste oferte de asemenea barci la mine in zona, insa trebuie intai sa vad daca mai sunt valabile, trebuie sa iau deci legatura cu lumea.

Despre echiparea, dotarea si eventual renovarea barcii, ramane sa discutam cand vom gasi ceea ce iti place. Ideea e ca importante sunt o toaleta separata, eventual chimica (de rulota), o mini-bucatarie amenajata cu aragaz mic, o minichiuveta si o masuta de lucru,  plus locuri de dormit pentru numarul de persoane dorit. Va mai fi nevoie eventual de peridoc (am amici de incredere aici in oras care construiesc exact dupa dimensiunea barcii), plus un motor bun cu comenzile aferente.
Eu ma interesez si ramane sa tinem legatura, si daca gasim ce iti place, detaliem atunci. Respect si spor la gasirea barcii dorite :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

#6
salut vali,

multumesc pt. interes si ajutorul acordat,
descrierea ta este pe masura barcii visate de mine,
asta caut, o barca sigura, nicidecum  de viteza, cu un minim de confort,
am maturat cam toate ofertele de pe net,
cele mai multe sunt salupe de viteze,
este greu pt un ochi profan ca al meu sa faca diferenta,
eu vreau un motor cu care sa ma pot deplasa, si nu sa fac concurs pe apa,
caut o " batranica " care sa merite sa fie renovata si data la apa.
multumesc




Vali

Salut Radu, asa dupa o scurta vizualizare a linkurilor, pot spune ca trebuie sa le studiez mai pe indelete :). N-am inteles daca in primul link sunt de vanzare matritele sau kitul de corp+punte (inclin sa cred ca e prima varianta, si oricum barca e de glisare, deci pentru motor mare). In ultimele 2 linkuri n-am vazut ceva de interes, daca se poate, pune te rog link direct cu barca (barcile) care ti-au placut. Foarte curand am sa postez si eu ce oferte interesante de barci de tipul discutat sunt la mine in zona.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

salut vali,

astept cu interes pozele barcilor si iti multumesc pt ajutor,
vreau sa te intreb daca in cazul motoarelor pt barca trebuie sa intruneasca aceleasi conditii ca motoarele pt masini, sa intruneasca conditii de poluare,
daca da cum le inmatriculez sau cum platesc taxe ?

Vali

Salut, din ce stiu, obligativitatea declaratiei de conformitate referitoare la emisiile poluante ale motorului se aplica doar la barcile noi introduse pe piata, conform ordonantei respective. Deci la barci sh nu e cazul, si mai ales daca barca nu va fi inmatriculata. Cam atat deocamdata, fug inapoi la treaba, si sper sa pun cat mai repede din barcutele de pe aici :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

#13
Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2012, 04:23:36 PM
Salut, din ce stiu, obligativitatea declaratiei de conformitate referitoare la emisiile poluante ale motorului se aplica doar la barcile noi introduse pe piata, conform ordonantei respective. Deci la barci sh nu e cazul, si mai ales daca barca nu va fi inmatriculata. Cam atat deocamdata, fug inapoi la treaba, si sper sa pun cat mai repede din barcutele de pe aici :).

salut,

in legatura cu bracile scoase la vanzare, le afisezi aici, sau in alta parte
sa stiu unde sa caut

multam

Vali

Salut Radu si scuze pentru intarziere, dar cred ca-ti voi trimite mai bine un mesaj privat, fiind mai multe de discutat despre barcile care se gasesc pe aici.

Dupa cum spuneam, nu e nevoie de declaratii de conformitate la motoarele la mana a 2-a , dupa cum scrie foarte clar in HG 2195/2004, art. 1, punctele b si d:

"d) pentru produsele care intră sub incidenţa lit. a) pct. (ii), lit. b) şi lit. c) se aplică numai începând cu prima introducere pe piaţă şi/sau punere în funcţiune după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri."

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau