bujie afumata

Creat de Catalin, Septembrie 12, 2021, 08:10:37 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Catalin

Salutare dragilor,

Am umblat  azi un pic la motor, pentru mici verificari...am fost o tura lunga in delta si am zis sa vad ce si cum. Am constatat ca  prima bujie este cam afumata...celelalte fiind ok. Ce credeti ca poate fi...motorul merge ok,,,dar stiti voi e bine sa previi de cat sa repari, Multumesc anticipat pentru sfaturi...motorul este un Mercury de 115 din 2015 practic Ianuarie 2016.

mdascalu

Salut,
Banuiesc ca nu ai doua carburatoare . Trebuie mai multe date. Afumata cu depuneri, mai cenusie, mai neagra etc.
Distanta intre electrozii bujiilor este identica?
Rezistenta fiselor este la fel?, Fisele se fixeaza bine pe bujii?
Bujiile schimbate conform manualului de service? ( intreb asta ca am experienta cu o gramada de omuleti-batranei care, la masina, abia asteapta sa schimb eu bujiile si sa le dau lor bujiile vechi). Au si aste un numar de ore de functionare, ca sa nu mai vorbesc de  cel care are motor de barca monocilindru in 4 timpi la care i-am cumparat eu bujie, ca altfel cea originala, dupa 8 ani era foarte buna. :o
Scanteile cu bujii noi sunt asemanatoare?
Motorul papa ceva ulei?, Scoate fum albastru la pornire?

Catalin

#2
Motorul este 4t injectie...fisele si bujiile sunt la fel...nu papa ulei si nu scoate fum chiar deloc. Pacat ca nu am fotografiat bujia ...dar acestea din foto atasata sunt.Bujiile schimbate noi in martie o data cu schimbarea filtrelor si a uleiului. Daca se observa motorul este cel din avatar are facute doar 600 ore de functionare... bujia era inchisa la culoare ..practic neagra

mdascalu

Salut,
O bujie neagra inseamna amestec carburant bogat. Daca motorul este pe injectie trebuie verificat injector, bujie si ohmajul fiselor cu un aparat de masura. Cauzele de pe acolo pot fi. Optional se mai poate verifica si compresia in cilindrii.
1. Injectoarele se curata cu sau fara baie de ultrasunete in decarbusolv (decarburol etc). In timp pot sa apara depuneri si atunci nu inchide complet. Scoti injectoarele, de pe ele dai O-ringurile jos, le lasi la muiat in decarbusolv si dupa una doua ore, le scoti, curati cu un penson fin zona duzelor, eventual alimentezi injectorul de la o baterie (doua fire cu papucei mici, masa tot timpul, firul de plus pus pe injector, iar pe baterie atins scurt 1-2 secunde, moment in care sufli cu un spray de curatat injectoare-carburatoare in ambele sensuri. Daca faci curatarea, ar fi bine sa ai un ajutor.
2. Bujiile, eu a-si recomanda sa le inversezi si sa vezi daca o alta se afuma la fel pe cilindrul respectiv. Daca da, atunci e o problema de injectie, daca nu, e o problema de curent. Mai sunt si rateuri, asta e.
3. Fisele se masoara cu multimetrul, nu stiu valoarea, dar avand mai multe, poti sa vezi daca au valori egale. Daca da scoti fisele din calcul. Daca nu, cumperi fise noi.

Cam asta ar fi de facut. Cel mai simplu e sa incepi cu inversarea bujiilor, masurarea  fiselor si in ultima instanta, cureti injectoarele. Daca dupa toate astea tot afuma, masori compresia.
P.S. Daca tot va trebui sa faci probe ci bujiile inversate, baga in benzina o solutie de curatat injectoare si metgi asa cateva ore 2-3, poate se rezolva si fara demontarea injectoarelor.

Catalin

Multumesc de sfaturi deja cautam o solutie pt injectoare...dupamasa  schimb bujiile...si incerc sa masor fisele...compresia am verificat-o este 12 ...in primavara am facut toata verificarea si mentenanta.

mdascalu