Spalat circuit racire motor 4 timpi?

Creat de norex, Septembrie 20, 2021, 03:03:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

norex

Buna ziua
As vrea sa spal circuitul de racire al unui motor Honda bf115.
Au la Epixmarine o solutie dedicata pentru asa ceva a folosit cineva solutia respectiva?
Daca aveti idei de alte retete?Eu ma gandeam la otet

Multumesc

mdascalu

Salut,
Foarte bun otetul (regal in mod deosebit - era facut cu acid acetic glacial, vincon - asta e otet de vin, in perioada asta aveau la Kaufland otet la 5 kg etc), acidul citric, calgon. E de ajuns raportul 1:1 cu apa, sau daca e foarte infundat, numai otet.

Zodiac

Eu nu as recomanda otetul , nu stiu daca exista garnituri pe traseu . Otetul ataca cam toate garniturile .
Eu am curatat cu Calgon si detergent de vase/sapun lichid , dar motorul meu e aproape nou .
As recomanda solutia dedicata , nu as risca , in viitor imi voi lua si eu .

mdascalu

Salut,
Sincer nu inteleg rolul detergentului, am spalat atat motorul de barca cat si motoare auto, calorifere auto fara sa le desfac de pe masina si furtunele nu au nimic. La final orcum clatesti cu apa curata si intai el va actiona asupra CaCo3. E unul din cei mai slabi acizi si unde mai pui ca e diluat cu apa. Nenorocirea e ca reactioneaza cu baza tare greu, dureaza mult prea mult, ma rog, dupa gustul meu.
Cand eram elev, asta demultttt, am invatat ca cel mai bun solvent e apa, da' pentru a actiona e nevoie de mult timp.  ;D .
Detergentul ce ar face? Compusii tensioactivi din detergentul (de vase) ar putea ajuta la eliminarea impuritatilor intrate o data cu apa in sistemul de racire. In nici un caz nu solubilizeaza carbonatul.

La fostul mercury, in cartea tehnica, spunea undeva ca depunerile de saruri de pe exteriorul motorului, la conservarea acestuia, se dizolva cu otet, motorul se clateste si apoi se aplica un strat de ceara auto. Nu spunea nimic de dilutie, dar pe exterior, motorul este vopsit si daca nu ma insel are si garnituri, cabluri.
P.S. Am vazut pe cineva la deparcader in Mahmudia care a spalat motorul (circuit de racire (a facut dilutie) si exterior) cu detartrant, o honda de 40 sau 50 de cai

Zodiac

Detergentul putin , 200 ml la vreo 800 de litri de apa , a fost in special pentru sarea de la mare , alte impuritati si pentru eventualele uleiuri sau motorine care mai plutesc pe Dunare .
Eu am avut o experienta proasta cu otetul la espressor-ul de cafea , a trebuit sa schimb garniturile .
Acum folosesc doar solutii dedicate , nu merita riscul din punctul meu de vedere .

mdascalu

#5
Salut,
Ok, dar banuiesc ca solutiile dedicate costa ceva, nu zic nu, sunt bune si esti sigur. Otetul este pe la casa omului si oricum, sa pui otet la cum ai zis, la 800 l de apa, cca 400 l otet si asta costa ceva. Mult.
Da este o intrebare mare, norex nu a spus de ce vrea sa curete motorul, jetul de control este redus?, se incalzeste motorul peste limite?, sau doar asa .... .

L.E. Scuze a trebuit sa plec cu masina. Asa reactionam, omul nu spune care e problema de fapt si noi deja ne gandim la solutii de desfundat, acizi, baze etc. Daca e doar preventiv se poate folosi linistit Calgonul.  Asta e rolul lui si nici nu ataca vre-o garnitura.
Cu stima,
mdascalu

norex

Am achizitionat motorul  de curand,e vorba de o Honda bf 115 injectie an fab 2009.Am schimbat rotorul de la pompa de apa. Pornit pe uscat cu castile si furtun de apa conectat totul ok. Jetul martor de racire ok.Dupa o scurta proba pe apa cca 10min de turatie in jur de 5000 am observat ca jetul martor a disparut. Ajuns acasa am suflat cu aer comprimat si s a desfundat. Cred ca e vorba de un gunoi ceva care apare si dispare,de asta vreau sa spal circuitul de racire. Motorul merge bine are compresie 12.5 pe toti cilindrii.

mdascalu

Salut,
Da, asta e o problema, e putin probabil ca mizeria respectiva sa fie depunere de piatra, mai degraba se poate suspecta o bucatica de impaller (din vremurile in care motorul avea alt proprietar). In sistemul de racire e greu sa intre elemente straine - motorul are sita la priza de apa. In situatia asta nu te ajuta nici o solutie de curatare. Mai sunt colegi pe forum care au cautat prin motor astfel de bucatele.
Parerea mea, daca impallerul a fost montat corect, mai fa probe si daca fenomenul se repeta va trebui sa bagi manutele prin motor. Poti sa ai la tine preventiv un spray cu aer comprimat ca sa-l sufli din nou si sa rezolvi problema pe moment. 
Mai poti sa-i dai jos din nou tot ansamblul cu pompa de apa (Lower Unit), termostatul si sa sufli cu aer comprimat in ambele sensuri, poate "dopul" iese pe undeva.

norex


mdascalu

Salut,
Cu placere, numai sa-i dai de cap la problema.

Alex1958

Salutare tuturor,
Si eu sunt pentru solutiile dedicate, chiar daca sunt mai scumpe.
Detergentul se baga si pentru depunerile de noroi- ajuta la emulsionarea celor mai usoare si dezagrega depunerea. De regula cand ai terminat cursa cu aspiratia in apa noroioasa ceea ce se intampla frecvent la rampele cu apa mica de pe canale stationare e bine sa faci o spalare in butoi si sa bagi si un pic de detergent.
Si mie mi se intampla sa se infude martorul dat mai ales la plecare. Tin barca pe peridoc si in orificiul ala is fac veacul si ceva insecte. Cu o sarmulita desfund orificiul si am scapat.
Toate cele bune!

norex