Bazaconii ?

Creat de Florio, Ianuarie 06, 2012, 01:45:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Cautand diverse barci, am gasit urmatorul anunt de vanzare : http://www.boatshop24.com/en/sailing-boats/aura-marine-aura-27-3334379

Mie imi suna a bazaconie, din multe puncte de vedere.

-Vad  o imagine virtuala 3D, fara schite tehnice.
-In lista apar tot felul de accesorii, dar pretul e foarte mic pentru o barca noua.
-Proiectul pare o bazaconie : un hard-top de salupa, care nu lasa posibilitatea manevrelor mobile pentru ghiu; doua timone la o barca de  27'  .

Am postat aici, pentru ca pare un anunt pentru comanda unei barci noi, pe un plan al constructorului. Am mai intalnit asta la rusi, dar planurile pareau verosimile. Asta nu imi arata deloc credibil.

dan dragos

mai mult ca sigur este pretul unui 'proiect' mai ales daca ne uitam si la anul constructiei. la banii asti probabil ca nu iei decat coca si catargul.
am vazut intr-o revista mai veche niste barci frantuzesti, Dufour Atoll, dar parca erau mai mari. asta-i o garsoniera pe apa.


ss

E visul erotic al unui eunuc  ???

Vali

Totul suna intr-adevar a bazaconie, mai ales ca arhitectura nu prea are de-a face cu un velier, cum spune si Florio. Geometria barcii imi aduce aminte de noul Pop 25 al lui Roberto Barros, barca twin keel din placaj cu 2 gurne.

Ce mai poate fi posibil e sa se vanda la banii astia un kit de corp+suprastructura, care sa se completeze si echipeze de catre client. E destul de plauzibila treaba, mai ales ca o matrita pe forme drepte se face usor direct din desfasurate.

Cel mai bine ar fi de contactat ofertantul, si din raspunsul lui ne putem da seama de gradul de seriozitate.
Oricum, mie nu-mi inspira vreo incredere, din cauza ca din desene barca pare sa se adreseze habarnistilor in ale velelor ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

Salutare tuturor - e primul meu post si (cumva natural) se intampla sa fie la "bazaconii".
Proiectul pare sa fie destul de serios, chiar daca obiectul e .... foarte discutabil. Daca le vor pune pe apa, s-ar putea sa faca destule "victime" prin regiune. Top-ul ala e ciudatel pentru ca, la fel ca si corpul,  e comun cu cele de pe  versiunea "power": http://www.aurayatcilik.com/aura-27.html
Managerul lor are un discurs foarte ambitios si se pare ca arhitectura navala e semnata de un italian autor ale unor proiecte impresionante (in special pentru boboci mai slabi de inger ca subsemnatul). In caz ca vreunul dintre voi risca vreun drum in Turcia sa-i vada pe frati la treaba, sa-si faca pomana si sa posteze impresii de vizita si pentru sufletelul meu  ::)

Vali

Salut draken si bun venit pe forum :).

Proiectul pare sa fie o intentie de business cu costuri minimizate:
- acelasi corp si pentru vele, si pentru exclusiv motor
- corp cu forme drepte, pentru a fi cat mai usor de facut modelul, matrita si produsul final
- din aceasta cauza, s-a ales o forma care sa permita a) spatiu interior maxim, si b) o stabilitate de forma buna
- aceste 2 calitati sunt foarte importante pentru marele public, care nu e interesat neaparat de calitatile offshore

Se vede foarte clar influenta lui Pop 25 a lui Roberto Barros, mai ales ca pe site-ul turcilor e prezentata si aceasta barca, la categoria barci custom. Pop 25 e un proiect de barca self-built, si a fost conceput exact pentru amatorii nepretentiosi vizavi de calitatile offshore. Tocmai de aceea, si Pop 25, si barca turcilor cred ca se adreseaza clientilor care vor daysailing sau vacante scurte, in ape cunoscute si fara pericole mari.

Sa trecem acum la bazaconii :):
- prima si cea mai "tare" e pretul, de 12.000 euro pentru un velier de 27'. Cine lucreaza in tagma stie care sunt preturile la materii prime, accesorii, manopera, taxe etc, pentru a obtine asa o barca, la un grad satisfacator de calitate. Nu vreau sa-i combat pe turci, dar abia in momentul cand vom vedea o barca la apa, cu teste concludente facute de oameni pregatiti in ale velelor, iar pretul sa ramana acelasi, voi crede ceea ce clameaza ei pe website.
- a 2-a este hardtopul sau bimini-ul rigid, cum vreti sa-i spuneti, complet nepotrivit la un velier cu greement sloop. Chiar daca sa zicem ca as trece peste formele corpului, totusi cozorocul ala ar fi prima chestie care m-ar indeparta de intentia de a cumpara vreodata asa ceva: e complet inutil, ridica centrul de greutate si creeaza o suprafata vantoasa suplimentara, impiedica manevrele la randa - volte, tertarolare etc, mai ales ca nu se vede nicaieri traveller-ul (cursorul scotei randei). In plus, daca e transparent ca in poze, face un efect de sera in tot cockpitul, nedorit in zilele calduroase, iar daca e doar din fibra (opac), impiedica vizibilitatea spre prova sau spre randa. Parerea mea e ca e doar un accesoriu de design, pus acolo pentru a atrage pe cei "mai slabi de inger" :).
- treaba cu 2 carme si 2 timone e ultimul lucru pe care ti-l doresti la o barca accesibila la pret. Ca exemplu, un Jeanneau  de 7,5 metri, foarte simplu si spartan, tot cu 2 carme, dar cu eche, se vindea acum 3 ani cu 45.000 euro fara tva si accize.
- podeaua cockpitului e foarte aproape de linia de plutire, nu exista oglinda la pupa pentru a impiedica inundarea cockpitului, iar accesul in cabina se face fara vreun bridgedeck de protectie la inundare. Banuiesc totusi ca asta e valabil doar in desenele 3d, fiindca in primul rand normativele de siguranta nu le permit amenajarile de cockpit din desene.

Nu stiu daca am sa ajung pe acolo, cu toate ca anul asta vreau sa trag o fuga la neamuri in Turcia. Eu continui sa raman sceptic, pana in momentul cand voi vedea o asemenea barca pe apa, si la acelasi pret ca pe site :).


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#6
Daca fac vreo barca, ma inscriu pe lista cumparatorilor :) . Imi place forma, imi plac dimensiunile.

Dar proiectul, asa cum e facut de un maestru italian, are multe semne de intrebare. Am sa iau in serios lista elementelor propuse de ei si nu pot sa nu observ neconcordante.

In primul rand randa este necontrolabila total. Toata zona in care ar putea fi legat palancul ghiului sau cursorul palancului, este ocupata de o curba transparenta, de plexiglas. Nici o idee de informatie , macar schitata, pentru prinderea ghiului.

Pupa se termina cu un cockpit, la nivelul unei platforme de inot :). Un val de pupa va umple cabina cu apa, prin tambuchi, mai ales ca acesta incepe de la nivelul puntii, nu mai sus, cum ar fi firesc .

Legat de asta, nu exista nici un loc pentru montarea unui outboard, desi listele prevad motor.

Barcile mari sunt prevazute cu doua timone, pentru ca skipperul nu poate avea vizibilitate buna de pe centru, avand in vedere latimea cockpitului.  La o barca de 8m nu se pun doua timone, e inutil.  Mai mult de atat, la scara barcii acele doua timone sunt de fapt doua volanase care mai mult incurca, complicand totodata  sistemele de transmisie la carma sau safrane.

Inteleg ca proiectantul a vrut sa lase liber spatiul central din pupa, si a mutat comanda pe cele doua borduri. Dar nu dispozitia comenzilor  e o problema, ci chiar dimensiunea barcii nu lasa spatii libere, atunci cand amplasezi motorul, comenzile mecanice ale carmei, spatiul de acces in cockpit .
Desi sunt un tip optimist :) , nu vad proiectul realizabil in aceasta forma. Daca au de gand sa fabrice, cu siguranta problemele astea au sa fie rezolvate, in detrimentul imaginilor de pe site, care , cred eu, sunt de agatat clientul :) .

P.S.
     Forma insa ma cucereste. Este dupa ultimul tipic al proiectelor moderne:  da performanta si ofera spatiu.  Asa ceva ar trebui incercat si in santierele navale din Galati, prin zonele de influenta Vali - Vincentiu :)

Later edit:

Ups! In timp ce scriam , vad ca a raspuns maestrul Vali :) , mai iute de condei .

blue marlin

Eu cred ca pretzul e mai mult decat corect pentru o barca virtuala atat de bine dotata (tot pe site-ul lor poti s gasesti si un amarat de catamaran de plaja de 4.9m, de data asta real, la numai 7500euro). Incluse in pret, dar neincluse in "poze" pt pastrarea secretelor barcii, sunt si 3 Natashe, una la fiecare timona si una pe hardtop care manevreaza velele. Natashele reactioneaza la comenzi vocale si pot fi tunate oricum isi doreste navigatorul virtual, de la 90-60-90 si culori naturale la orice dimensiuni si nuante. Nu trebuie sa va faceti griji in privinta valurilor pupa, scuturile pupa cand sunt la 100% pot sa opreasca orice  ;D
Nothing is impossible...

Florio

#8
In ofertele de barci se gasesc tot felul de lucruri.
Acum doua saptamani am gasit o oferta extraordinara, un yacht de 12 m superb, la cca. 20 000 euro. http://www.yachtworld.co.uk/core/listing/boatMergedDetails.jsp?boat_id=2385552&checked_boats=2385552&ybw=&units=Meters&currency=GBP&access=Public&listing_id=77370&url=&imc=pg-fs
Am schitat ideile de adus in tara prin toate variantele, am discutat cu prietenii , etc...
E adevarat ca fiind in Canada, British Columbia, adusul in tara ar fi fost inca macar 10 000 :) dar chiar si asa oferta e incredibil de buna.
Ce parere aveti?

P.S>
    Dupa opinii, va mai povestesc.

Vali

2 good 2 B true, sau pe romaneste, la pomul laudat sa te duci cu sacul spart.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kmbh69

#10
Aura 27 mi se pare urata cu acel acoperis si cu oglinda pupa lipsa. Parca ar fi un pantof de casa. Aici se verifica proverbul: "mai binele este dusmanul binelui", deci daca ar fi lasat-o fara acel acoperis, ar mai fi avut aspect de velier rezonabil, dar, cum au mai spus deja alti utilizatori, probabil ca acoperisul acela reprezinta tocmai momeala, sa prinda clientii care nu se pricep, lucru care iar e putin probabil (la o asemenea investitie cum e un velier, orice om normal cauta sau cere pararea altora cu experienta).

Velierul din Canada arata foarte bine, dar, cum spunea Vali: "too good to be true".
Am mai intalnit asemenea smecherii si la alte firme de intermediere, mai ales la agentiile imobiliare, postau un apartament intr-o zona buna, cu chirie incredibil de mica, clientul suna, iar de acolo incercau sa-l prosteasca: "ne pare rau, tocmai a fost inchiriat/vandut, dar avem ceva asemanator cu ceea ce cautati, pretul e in schimb 'cu ceva' mai mare" (care era pretul real, dar la care nu se inghesuia nimeni sa telefoneze). Potentialul client, deja "prins" la telefon, mai poate fi (totusi, in mica masura) pacalit.
Englezii au in acest caz un proverb "sunt prea sarac pentru ca sa imi cumpar lucruri ieftine".
E interesant cat ar putea costa toata distractia, adaugand la pretul propriu-zis si mersul pana acolo, alte taxe acolo (contracte, radieri), adusul propriu-zis pana acasa, inmatricularea acasa, la cat ar ajunge suma totala dupa ce tragi linie si faci totalul. Are actele in regula ? Poate avea eventual defectiuni ascunse ? Poate avea carena plina de bule de osmoza ? Cat ar costa in acest caz renovarea ? Motorul in-board sigur e bun sau e deja prea uzat ? Daca da, cat ar costa reparatia ?

dan dragos

la velierul din canada chir scrie in partea de jos a paginii http://www.yachtworld.co.uk/boats/2010/C%26C-122-2385552/Canada


This yacht is NOT for sale.


This is a test


Florio

Ca sa n-o mai lungesc, dupa ce ne-am agitat cu totii pret de o seara, planuind cine vine s-o aducem cum facem , etc.. la o sapatura mai atenta s-a descoperit ca e o oferta de agatzament. :) Cam ca aceasta cu Aura 27.
De aceea am si dat-o exemplu.

Oferta era de prospectare de piata. :)

Deci daca oferta arata a fi prea bine ca sa fie adevarata, probabil ca asa si este :)

Vali

Acum cativa ani cineva mi-a aratat chestia asta, cu intentia de a face si noi asa ceva: http://www.youtube.com/watch?v=SaTc8BL82xs . Mi-a adus aminte de desenele cu VW Beetle gigant de pe vremea nazismului, cand in masinuta desenata incapea tot familionul pana la a 7-a spita :).
Dimensiunile reale ale barcii din filmulet sunt cat ale unei masini compacte, confortul sigur mai mult decat spartan, iar calitatile nautice aproape de zero. Ca sa nu mai spunem de fantezia cu kite-ul, cum faci in cazul asta volte ? Mai ales ca e super-oferta, totul la doar 38.000 euro ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau